Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Teknisyen

Ayrıca elektrikli motorların muazzam bir tork avantajı var.Ağır iş için biçilmiş kaftan. Mesajı Paylaş

şirpençe

Onkomd Ustad şuan tarlalarda elektrik var ve sanayi elektriği var. Iç Anadoluda özellikle tarlada elektriğe ulaşım da sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Mesajı Paylaş

onkomd

Elektriğe ulaşım değil de dağın başında nolacak diye düşündüm ama güneş panelleri mantıklı valla. Hem de çok.

Bu elektrikli motor işi biraz modaya dönüşüyor gibi geliyor da bana. Karbon footprint olarak benzin veya dizelden ne kadar farklı acaba? Yani elektriğin çoğunu doğaz gazdan elde eden bir ülke için bu piller karbon footprinti azaltır mı ki? Mesajı Paylaş

HDS

Geçenlerde bir araştırma yayınlandı. Şimdiki batarya ve sistemler ile elektrikli bir otomobilin benzinli ile karbon ayak izi eşitlenmesi Amerika'da 85K mil iş.

Ama "tarım" bu tip iş modelinin en verimli olacağı yer. Şimdi teknoloji de olgunlaştı. Mesajı Paylaş

sadalone

Resmi site http://www.togg.com.tr


CEO'nun Mesajı

Değerli paydaşlarımız,

Türkiye'nin merak edilen, bir an evvel hayata geçmesi beklenen projesinin en heyecanlı üyelerinden biri olarak sorumluluğumuzun ne kadar büyük olduğunun farkındayım.

Uzun yıllardır ülkece hayalini kurduğumuz bir büyük işi gerçekleştirmek üzere yola çıktık. Stratejimizi belirleme aşamasında otomotivi etkileyen temel eğilimleri analiz edip tüm dünyadan alanında başarılı olmuş veya olamamış bir çok vakayı inceledik. Bu incelemelerde otomotivdeki büyük dönüşümün sinyallerini görüp sadece otomobil üretmekle, marka geliştirmekle kalmayıp otomobilden daha fazlasını yapmamız gerektiğine karar verdik. Otomobilden daha fazlası demek, elektrikli ve bağlantılı otomobillerle ortaya çıkıp otomobilin ev ve işimizden sonra üçüncü bir yaşam alanına dönüştüğü, otonom seviyesinin arttığı, otomobil sahipliği kavramının yeniden ele alındığı ve yeni hizmetlerin ortaya çıktığı bir hareketlilik yani mobilite dünyası demektir. Bu dünya ise kendi içinde bir ekosistem olarak kurgulanmayı gerektiren yeni fikirlere açık, yeni teknolojilerin hakim olduğu ve tek başına değil işbirlikleriyle başarının sağlanacağı ve girişimciliğin ön planda olduğu bir ortamdır.

2019 yılı sonunda ön gösterim aracımızın örtüsünü kaldıracak, takip eden iki yılda fabrikamızı tamamlayacak ve C segmentinde bir SUV olan ilk ürünümüzü 2022 yılında yola çıkartacağız. 2030 yılına kadar ise ürün gamımızı geliştirip 5 modelle farklı ihtiyaçlara cevap vereceğiz.

Projemiz ile 2022 yılından itibaren 15 yıl içinde GSMH'ye toplam 50 milyar Avro, cari açığa ise 7 milyar Avro katkıda bulunup, 5 bini doğrudan olmak üzere 20 bin kişiye ise istihdam sağlayacağız.

Bu son derece iddialı ve zorlayıcı, bir yandan da oldukça keyifli yolculukta bizi yalnız bırakmadığınız için ve bizleri desteklediğiniz için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum.

Mehmet Gürcan Karakaş
CEO
Mesajı Paylaş

ozbey

otonomiye  deyinilmesi  olumlu;  aslında  Aselsan ve Meteksan gibi  firmalarımızın  tam da  kendini  gösterebileceği  bir  konu  otonom  araçlar.
hem  askeri hem sivil  pazarı  çok  geniş.

Okan  Ünüversitesi şunun  üzerinde çalışıyor:

https://www.youtube.com/watch?v=uXzR9UAU17I

https://www.youtube.com/watch?v=GyyAGjO9-YU

şu da  ilgi  çekici bir çalışma:

https://www.youtube.com/watch?v=_mRsleKDZHw


sensörü,  yazılımı,  yapısalları,  biriktirilen  yol datası ve  bilgisayar  öğrenmesi  hepsi de ayrı ayrı  elmas madeni.


Mesajı Paylaş

sadalone

Yerli otomobil pazara çıkmadan ilgi gördü


Türkiye'nin Otomobil Girişimi Grubu (TOGG) Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, yerli otomobilin prototipinin gerçek boyutlarında yürüyen bir araç olacağını belirtti.

Karakaş, AA muhabirine, Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde gelinen son duruma ilişkin Almanya'nın başkenti Berlin'de değerlendirmelerde bulundu.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın katılımıyla 5 Ağustos'ta gerçekleştirilen TOGG Yönetim Kurulu Toplantısı'nda yıl sonunda ön gösterimi yapılacak prototipin 1/4 ölçekli modelini yönetim kurulu başkanı ve üyelerine gösterdiklerini anımsatan Karakaş, ön gösterim aracını aralık ayında tanıtacaklarını söyledi.

Fotoğrafları aralık ayından itibaren paylaşılacak
Karakaş, "Doğuştan elektrikli, fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen Türkiye'nin Otomobil Girişimi Grubu'na ait, C segmentinde bir SUV olan aracımızın ön gösterim aracı sadece bir maket değil gerçek boyutlarında ve yürüyen bir araç olacak. Aracın fotoğrafları da aralık ayından itibaren paylaşılabilir hale gelecek." diye konuştu.

Türkiye'de elektrikli araçların motor güçlerine göre 3 farklı vergi dilimi içinde değerlendirildiğini aktaran Karakaş, bunların yüzde 3 Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) olan 85 kilovatı geçmeyenler, ÖTV oranı yüzde 7 olan 85-120 kilovat arasındakiler ve yüzde 15 ÖTV oranıyla vergilendirilen 120 kilovatın üzerindeki araçlar olduğunu anlattı.

Karakaş, yerli otomobilde her kategori için bir güç seçeneği sunacaklarını belirterek, "Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın daha önce açıkladığı gibi tek dolumla 500 kilometre yol alabilecek kapasitede bir seçeneğimiz de olacak." dedi.

"Robotik ve ağa bağlı teknolojiler kullanılacak"
Türkiye'nin otomobilinin akıllı bir araç olacağına işaret eden Karakaş, aracın akıllı alt sistemlerden oluşacağını ve akıllı cihazlara bağlanabileceğini ifade etti.

Karakaş, söz konusu aracı takip edecek diğer modellerde de kullanılacak elektrik elektronik mimarisinin tasarımının da şimdiden yapıldığına işaret ederek, şunları kaydetti:

"Aracımız pazara çıktığında rekabetin gerektirdiği otonom sürüş özelliklerine sahip olacak, bataryasında ise son seviyede lityum iyon hücreler kullanılacak. Aynı zamanda otomobilimizin üretiminde de Endüstri 4.0 çerçevesinde robotik ve ağa bağlı teknolojiler kullanılacak. Fabrikanın nereye kurulacağı konusunda son değerlendirmeler yapılıyor, kısa bir süre içinde açıklanacak olgunluğa ulaşacak."

Pazara 5 yıldızla çıkarma hedefi
Karakaş, yerli otomobil için kamu ve özel kullanıcılardan herhangi bir ön sipariş talep etmediklerini belirterek, şöyle konuştu:

"Pazara çıkmamıza 2 yıldan biraz daha fazla zaman olmasına rağmen yüzlerce yurttaşımız ön ödeme yapıp araca ilk ulaşanlardan olma arzusunu iletiyor. Bu konunun netleşmesi için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Otomobilden daha fazlasını yapmak ve bir ekosistem inşa etmek üzere yola çıktığımızı her fırsatta dile getirdik, tüketicilerimize ulaşma konusunda da yenilikçi olacağımızı şimdiden söyleyebilirim. 2022 yılının ortasında pazara sunacağımız aracımız pazara çıktığı tarihte tüm markaların tüketiciye karşı sorumluğu neyi gerektiriyorsa onu sunacaktır."

Yerli aracı çarpışma testinden o günün şartlarında 5 yıldız alarak pazara çıkarmayı hedeflediklerini vurgulayan Karakaş, "Türkiye'de üretilen ve bir süre sonra yurt dışı pazarlara ihracı planlanan bir otomobil gerek servis ağı, gerekse parça tedarikinde elbette ulaşılabilir ve yenilikçi olacaktır." diye konuştu.

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/yerli-otomobil-pazara-cikmadan-ilgi-gordu/1562884 Mesajı Paylaş

sadalone

Türkiye'de elektrikli araçların motor güçlerine göre 3 farklı vergi dilimi içinde değerlendirildiğini aktaran Karakaş, bunların yüzde 3 Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) olan 85 kilovatı geçmeyenler, ÖTV oranı yüzde 7 olan 85-120 kilovat arasındakiler ve yüzde 15 ÖTV oranıyla vergilendirilen 120 kilovatın üzerindeki araçlar olduğunu anlattı.

Karakaş, yerli otomobilde her kategori için bir güç seçeneği sunacaklarını belirterek, "Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın daha önce açıkladığı gibi tek dolumla 500 kilometre yol alabilecek kapasitede bir seçeneğimiz de olacak." dedi.


................................................................................................


Umarım bu antika vergi sistemine göre aracı tasarlamıyorlardır.Ufacık Renault Zoe'de bile 100 kilovatlık motorun olduğu durumda bataryayla boş ağırlığı 2 tonu bulacak C sınıfı SUV'a 85 kilovatın yada 120 kilovatın altında motor mu takacaksın.Örneğin B sınıfı elektrikli SUV Hyundai Kona'da 150 kilovatlık motor var..Bu vergi dilimleri güncel değil artık tarih olmuş bunlarla yola çıkılır mı.

500 kilometre menzil için 100kWh civarı batarya gerekir bu da sırf batarya 20 bin dolar demek.Araç vergisiz 40 bin doların altında olmaz muhtemelen.

Aracın pahalı olması asıl risk değil bence.Türk halkının kafasını asıl kurcalayan meseleler menzil, batarya ömrü, ikinci el...v.b...Bu soruna çözüm bulunması gerekiyor belki satın alma yerine kiralama, leasing gibi seçenekler ön plana çıkarılabilir. Mesajı Paylaş

erdem

Simdiden hem sehirici hem desehirlerarasi sarj istasyonlarinin kurulmaya baslanmasi gerekiyor.

Bizim ulkemizde zenginlerin bile mustakil evi yok; nasil sarj olacak bu arabalar? Mesajı Paylaş

HDS

Milletin garajı olmasına kalmışsak ölümüşüz zaten. Ona güvenilir mi yahu?

Bak yapılmışı var:

Electric Vehicle Charging Technology: Urban Electric - Pop-Up Charger | Fully Charged Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#415
Ağu 23, 2019, 12:59 ÖS Last Edit: Ağu 23, 2019, 01:02 ÖS by delenda_est_carthago
Hocam videodaki Oxford'un suburb'lerinde  mustakil/semidetached evlerin sira sira dizildigi yerlerde bu isler de, Turkiye'de boyle bir kent yerlesimi yok ki. Orada bir aileye denk gelen kaldirim alaninda Turkiye'de normalde N daireli koca bir apartman binasi var... Sirf buyuk sehirerde degil, kucuk sehirlerde ve hatta kasabalarda bile.

Sarj noktasina park edebilmek  icin cikacak kavgalari dusunmek bile istemiyorum.

Ha yeni yapilan siteler, ve hatta AVM otoparklari  vs altyapiyla beraber yapilir muhtemelen. 

Ben cogunlugun aksine full electric'i pek anlamli bulmuyorum. Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

HDS

Hocam deneme o. ama amacım "Yarın geçeriz biz bu işe" demek değildi. Sadece engel bu değil. Bizim çok daha salakça dertlerimiz olacak.

Araçtaki fiş aracın yanında mı, burnunda mı kısmı bile muhtemelen bizde sorun olacak konulardan birisi. Ama bir yol bulacağız. Bizi kazı yapıp böyle tertibatlar döşemek konusunda çok derdimiz olmamalı. Ama hayat iyice içinden çıkılmaz olacak belli ki.



Yani; 10-15 sene sonranın bariz EV kullanıcısı Çiftehavuzlar sakinine bu kentsel dönüşüm süreci ile ittirilen evlerde, "Var mı? "Var" mertebesindeki otoparklarda falan bu iş çok daha zor.

Üstelik, değişen yağış rejimi, şehirlerin değişen topoğrafyası vs ile şu su baskını meselesi de ayrı bir dert olacak.

Yani, biz muhakkak bu işte yaya kalacağız. Benzine devam.  :) Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Biz Türk Yaşam Kültürüne uygun şarj ekipmanını yapıp, patent (Faydalı model) başvurusunda bulunduk. Ürün seri üretime hazır. Her sürücü, evinin önünde arabasını şarj edebilecek. Herhangi bir alt yapı yatırımı yada revizyonuna gerek kalmıyor. Ayrıntı vermek ticari olarak sakıncalı ama ürün uygulama olarak Dünyada bir ilk teşkil ediyor... Mesajı Paylaş

TULGA

@Harzemşah hocam;

Ben de hep şöyle birşey hayal etmişimdir. Tıpkı cep telefonları için kullandığımız powerbank gibi küçük jenaratör ebatlarında bir cihaz powerbank görevi görecek şekilde tasarlanabilir mi?

Akşam evine gelen araç sahibi, daha önce evde doldurulmuş olan bu cihazı evinden getirip araç başında şarj edip tekrar evine götürerek şarj edip hazırda bulundurabilir. Uzun yola çıktığında bagajında taşıyarak olası ihtiyaç halinde mola yerlerinde ilave güç ünitesi olarak yanında bulundurabilir.

Bunun yapılabilirliği ne derecedir mümkün müdür? Yeterli gelir mi bilmiyorum ama pratik bir şekilde ihtiyacı görür diye düşündüm. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Sayın @Sadalone:

Verilen değerler bildiğim kadarı ile Motor değerleri değil ,batarya değerleri.
Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter