Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Teknisyen

Ayrıca elektrikli motorların muazzam bir tork avantajı var.Ağır iş için biçilmiş kaftan. Mesajı Paylaş

şirpençe

Onkomd Ustad şuan tarlalarda elektrik var ve sanayi elektriği var. Iç Anadoluda özellikle tarlada elektriğe ulaşım da sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Mesajı Paylaş

onkomd

Elektriğe ulaşım değil de dağın başında nolacak diye düşündüm ama güneş panelleri mantıklı valla. Hem de çok.

Bu elektrikli motor işi biraz modaya dönüşüyor gibi geliyor da bana. Karbon footprint olarak benzin veya dizelden ne kadar farklı acaba? Yani elektriğin çoğunu doğaz gazdan elde eden bir ülke için bu piller karbon footprinti azaltır mı ki? Mesajı Paylaş

HDS

Geçenlerde bir araştırma yayınlandı. Şimdiki batarya ve sistemler ile elektrikli bir otomobilin benzinli ile karbon ayak izi eşitlenmesi Amerika'da 85K mil iş.

Ama "tarım" bu tip iş modelinin en verimli olacağı yer. Şimdi teknoloji de olgunlaştı. Mesajı Paylaş

sadalone

Resmi site http://www.togg.com.tr


CEO'nun Mesajı

Değerli paydaşlarımız,

Türkiye'nin merak edilen, bir an evvel hayata geçmesi beklenen projesinin en heyecanlı üyelerinden biri olarak sorumluluğumuzun ne kadar büyük olduğunun farkındayım.

Uzun yıllardır ülkece hayalini kurduğumuz bir büyük işi gerçekleştirmek üzere yola çıktık. Stratejimizi belirleme aşamasında otomotivi etkileyen temel eğilimleri analiz edip tüm dünyadan alanında başarılı olmuş veya olamamış bir çok vakayı inceledik. Bu incelemelerde otomotivdeki büyük dönüşümün sinyallerini görüp sadece otomobil üretmekle, marka geliştirmekle kalmayıp otomobilden daha fazlasını yapmamız gerektiğine karar verdik. Otomobilden daha fazlası demek, elektrikli ve bağlantılı otomobillerle ortaya çıkıp otomobilin ev ve işimizden sonra üçüncü bir yaşam alanına dönüştüğü, otonom seviyesinin arttığı, otomobil sahipliği kavramının yeniden ele alındığı ve yeni hizmetlerin ortaya çıktığı bir hareketlilik yani mobilite dünyası demektir. Bu dünya ise kendi içinde bir ekosistem olarak kurgulanmayı gerektiren yeni fikirlere açık, yeni teknolojilerin hakim olduğu ve tek başına değil işbirlikleriyle başarının sağlanacağı ve girişimciliğin ön planda olduğu bir ortamdır.

2019 yılı sonunda ön gösterim aracımızın örtüsünü kaldıracak, takip eden iki yılda fabrikamızı tamamlayacak ve C segmentinde bir SUV olan ilk ürünümüzü 2022 yılında yola çıkartacağız. 2030 yılına kadar ise ürün gamımızı geliştirip 5 modelle farklı ihtiyaçlara cevap vereceğiz.

Projemiz ile 2022 yılından itibaren 15 yıl içinde GSMH'ye toplam 50 milyar Avro, cari açığa ise 7 milyar Avro katkıda bulunup, 5 bini doğrudan olmak üzere 20 bin kişiye ise istihdam sağlayacağız.

Bu son derece iddialı ve zorlayıcı, bir yandan da oldukça keyifli yolculukta bizi yalnız bırakmadığınız için ve bizleri desteklediğiniz için şimdiden hepinize teşekkür ediyorum.

Mehmet Gürcan Karakaş
CEO
Mesajı Paylaş

ozbey

otonomiye  deyinilmesi  olumlu;  aslında  Aselsan ve Meteksan gibi  firmalarımızın  tam da  kendini  gösterebileceği  bir  konu  otonom  araçlar.
hem  askeri hem sivil  pazarı  çok  geniş.

Okan  Ünüversitesi şunun  üzerinde çalışıyor:

https://www.youtube.com/watch?v=uXzR9UAU17I

https://www.youtube.com/watch?v=GyyAGjO9-YU

şu da  ilgi  çekici bir çalışma:

https://www.youtube.com/watch?v=_mRsleKDZHw


sensörü,  yazılımı,  yapısalları,  biriktirilen  yol datası ve  bilgisayar  öğrenmesi  hepsi de ayrı ayrı  elmas madeni.


Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter