Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Han

#690
Oca 30, 2020, 11:52 ÖÖ Last Edit: Oca 30, 2020, 11:55 ÖÖ by Han
Yani artık ben bir şey demiyorum, şaside mi yapamıyor bu ülke?  İddiamı sürdürüyorum yarın yazılımada bir Amerikalı bulurlar. Buzdolabı yada televizyon üretimi gibi markası bize ait ama ana kalemleri ithal ürün satacağız ve sonra yine diyeceğiz ki "efenim ara mal alımında ithalata bağımlıyız da ondan cari açık veriyoruz da vs. vs." .

https://www.birgun.net/amp/haber/yerli-otomobil-ile-ilgili-yeni-detaylar-belli-oldu-285681?__twitter_impression=true

TOGG CEO'su yerli otomobile ilişkin konuştu:

Motor için Bosch ile görüşüyoruz. Batarya için Çin'le anlaşacağız. Araç entegrasyonu için Alman EDAG'ı seçtik. Myra, şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla anlaştık
Mesajı Paylaş

Teknisyen

Motor işini ben hala anlayamadım..Tedarik için mi görüşülüyor yoksa teknik destek mi?  Zira bu ülkede baya naya motor üreticisi var.

EDAG ise elimiz mahkum..Adamların işi otomobil fabrikası kurmak ve bizim bu konuda tecrübemiz sıfır.Türkiye'de üretim yapan diğer firmaların bile bu konuda  yetkin olduğunu zan etmiyorum. Mesajı Paylaş

Karabasan

Türk mühendisler robotik hücre geliştirdi 10.05.2019


Kocaeli'de robotik sistemler alanında çalışan elektrik mühendisi Haluk Özcan, Türk mühendislerle otomotiv üretim hatları için sanal devreye alma simülasyonuyla (gerçek zamanlı simülasyon) Türkiye'deki ilk robotik hücreyi yaptı.

Gölcük ilçesinde 4 bin metrekare kapalı alanda 25'i Ar-Ge mühendisi olmak üzere 110 kişinin istihdam edildiği fabrika, Jaguar, Volvo ve Ford gibi ünlü otomobil markalarının robotik üretim hatlarını kuruyor.

İngiltere ve Almanya'da da ofisler açarak Avrupa'daki otomobil üreten markalara hizmet sunan fabrika, Türk mühendislerince geliştirilen yazılımların ihracatını gerçekleştiriyor.

Otomotiv üretim hatları için sanal devreye alma simülasyonuyla Türkiye'deki ilk robotik hücreyi (robotun bulunduğu alan) geliştiren şirket, maliyeti ve kalitesiyle öne çıkan robotik hücreyle ilgili ilk anlaşmayı dünyaca ünlü bir otomobil üreticisiyle yaptı.

Robo Genel Müdürü Haluk Özcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra 2006'da şirketi kurduğunu söyledi.

Girişimci bir yönü olduğu için üniversiteden mezun olduktan sonra 24 yaşındayken şirketini kurduğunu anlatan Özcan, Ar-Ge'si, inovasyonu ve üretimiyle robotik üretim hatları kurmak amacıyla çalışmalara 2006'da başladığını kaydetti.

Özcan, otomotiv sektörünün dünya ve Türkiye'de büyümeye devam ettiğini dile getirerek, "Otomotiv sektörü alanında dünyada 54 markayla 14 firma var. Dünyadaki bir numaralı ekonomi kalemi de otomotiv hala, akıllı telefonlar değil. 2 trilyon dolar tutarındaki işlem hacmiyle otomotiv hala en önemli ekonomik alan. Bizi ilgilendiren kısmı, her yıl bu otomotivciler, yan sanayisiyle beraber 30-40 milyar dolarlık üretim hattına yatırım yapıyor. Biz de Robo olarak Türkiye ve Avrupa'daki yatırımlardan pay alıyoruz." diye konuştu.

"Türk firmaları Avrupa'da üretim hatları kurabilecek kapasitede"

Avrupa, ABD ve Japonya'da otomasyon alanında hatlar kuran büyük firmalar bulunduğunu aktaran Özcan, dünyada bu firmalarla rekabet ettiklerini bildirdi.

Özcan, yurt dışında projeler aldıklarını ancak vize ve çalışma izni alma konusunda sıkıntılar yaşadıklarını dile getirerek, Türk firmalarının kesinlikle Avrupa'ya gidip üretim hatları kurabilecek teknik kapasitede olduğunu kaydetti.

Türk mühendisleriyle otomotiv üretim hattı geliştirdiklerini vurgulayan Özcan, şöyle konuştu:

"Bu hat araçların alt gövdesini yapıyor. Burada Türkiye'de ilk defa uyguladığımız bir yazılım var. Buna sanal devreye alma deniyor. Normalde tasarımlarını 3 boyutlu yapıyoruz, yazılımları ve simülasyonu yapıyoruz. Simülasyonları imalat aşamasına geçmeden önce ofis ortamında müşterimizle çayımızı içerken sanal gözlüklerimizi takarak yapıyoruz. Sanal devreye alma sanki sahada devreye alır gibi olduğu için sahaya geçiş aşamasında sorun yaşamıyoruz. Otomotiv projeleri streslidir. Dakikada bir veya 80 saniyede bir araç üretilir. O yüzden o hattı 10 dakika bile durdurma stresine girmek sorumluluk gerektirir. Bu yüzden sanal devreye almada kullandığımız yazılımlarla beraber bu stresi azalttık, müşteriyi rahatlattık, kaliteyi artırdık ve planlamayı daha düzenli hale getirdik."

Özcan, bu sistemin mühendislik tarafının tamamen kendileri tarafından yapıldığına işaret etti.

Kurdukları sistemde müşterinin kendilerine sadece üretim hızı ve operatör sayısını söylediğini anlatan Özcan, "Buna göre tasarımları yapıyoruz. Sanal devreye alma yazılımı kullanarak masa başında imalata geçmeden önce bütün simülasyonları tamamlıyoruz. Türkiye'de ilk yapan firma biziz, Avrupa'da 2-3 firma var. Bunlara rakip olduk, Avrupa'da fuarlara katılıp teknolojimizi gösterip oradaki üretim hatlarından da pay almak istiyoruz. İhracatımızı da geliştirmek, yüzde 20-25'lerde olan ihracatımızı 2 yıl içinde yüzde 50'lere kadar çıkarmak istiyoruz. Bu ihracat katma değeri yüksek bir ihracat." ifadesini kullandı.

"Geliştirilen ürünlerdeki malzemelerin de yerli üretilmesi lazım"

Endüstri 4.0'ı ülke olarak iyi anlamak gerektiğine değinen Özcan, üretim hatlarının modernize edilmesinde, işlemlerin ithal edilen ürünlerle yapılmak zorunda kalındığını kaydetti.

Haluk Özcan, Türkiye'deki endüstri 4.0 dönüşümünün teknoparkların 5-10 yıllık hedeflerle çalıştırılarak, kendileri gibi firmaların geliştirdiği mühendislik ürünlerinde kullanılan malzemeleri yerlileştirmesi gerektiğini dile getirerek, teknopark ve Ar-Ge merkezlerinin sektörel bazlı çalıştırılmasının öneminden bahsetti.

Ar-Ge merkezi olmak için gerekli başvuruları yaptıklarını anlatan Özcan, Türk mühendisleriyle daha çok yazılım geliştirmek istediklerini vurguladı.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/turk-muhendisler-robotik-hucre-gelistirdi/1474992

Ben sizinle aynı fikirde değilim.
Bu ülke isterse bu işin altından rahatlıkla kalkabilir. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

HDS

Peki Haluk, mütevazi bir "milli" firma olarak, yabancı finansörü falan da olmadan, desteksiz nasıl hemen hemen girdiği her projede en düşük fiyatı verip bir dolu projeyi alabildiğini de anlatacak mı? :)

Hayır nedir yani? Neden aynı şartlarda Teknodrom battı, Altınay Robot neredeyse yarı yarıya küçüldü? Mesajı Paylaş

Aglot16

Bu arada küçük bir insider bilgi: Bosch elektrik motoru fabrikasını Türkiyede kurmuyor. Yerlilik hesapları için elektrik motoru ithal bir kalem olacak. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Sayın @Aglot16

Yani elektrik motorunu ithal edeceğiz doğru mu anladım? Birde yerlilik hesabı için derken ,ithal nasıl yerli olacak ? aradaki bağı kuramadım. Mesajı Paylaş

Aglot16

Bosch'un Türkiyede bir elektrik motoru üretimi olmayacağı için, Bosch markalı bir elektrik motorunu ancak ithalat yoluyla tedarik edebileceksiniz, dolayısı ile Bosch markalı bir elektrik motoru kullanmak yerlilik oranınızı düşürür. Mesajı Paylaş

sadalone

Bu noktada Gürcan Karakaş, yerli otomobil projesi için dışarıdan alınan yetkinliklerin yerlileşmesi konusunda da yol haritası oluşturduklarını belirterek, "Çalıştığımız iş ortakları dünyanın en büyük üreticilerine de çalışıyor. Biz 2022'de ilk üretimde yerlilik oranını yüzde 51 olarak açıkladık. Yerlileşme oranını 2024 yılında yüzde 68'e çıkarmak istiyoruz. Yani hızla Türkiye'de üretimi devreye alacağız" açıklamasını yaptı.


Batarya paketi yerli olsa bile sırf ithal pil hücresi bile aracın %30'una bedel olur muhtemelen.Yani geri kalan hemen her şeyin yerli üretilmesi gerekiyor ki bu orana ulaşılsın.Bana pek mümkünmüş gibi gelmiyor.

CEO'nun açıklamalarından ilk 2 yıl olmasa bile sonrasında motor yerli olacak anlıyorum.

  Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Yerlilik önemli ama kritik noktalarda asıl millilik önemli. Kafam bulandı benim yaşayarak göreceğiz artık hele bir 2024-25 olsun o zaman ne kadar ilerledik ortaya çıkar. Mesajı Paylaş

Karabasan

Erdoğan: "Geleceğin teknolojisiyle elektrikli olarak üreteceğimiz otomobili inşallah 3 sene içerisinde müşterisiyle buluşturmayı planlıyoruz."
https://twitter.com/AACanli/status/1224380952148873219 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

sunguroğlu

Bazen vizyonsuzluktan yana dert yanıyoruz ancak okul kütüphanesinde bulduğum bir kitapta ilginç bir şey ile karşılaştım. 2003 yılında Tübitak MAM'ın yayınladığı bir kitap.

Mesajı Paylaş

SERKAN70

#701
Şub 13, 2020, 12:09 ÖS Last Edit: Şub 13, 2020, 12:12 ÖS by SERKAN70
http://otomobil.haber7.com/otomobil/haber/2942711-2020-jaguar-i-pacein-uretimine-ara-verdi/?detay=2


2020 yılında otomobil devleri koronavirüs salgını nedeniyle fabrikaları bir süre kapatarak üretime ara verdi. İngiliz otomobil üreticisi Jaguar'da tarihindeki ilk tam elektrikli modeli 2020 I-Pace'in üretimine ara verildiğini bildirildi. Şirketten yapılan açıklamaya göre sebebin koronavirüs olmadığı, batarya stokunun kalmaması nedeniyle üretime ara verildiği açıklandı. Batarya mutlaka Türkiye de üretilmeli.. Mesajı Paylaş

Karabasan



Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarda bu yılın şubat ayında en fazla satış yapan marka Renault olurken, bunu sırasıyla Fiat ve Volkswagen izledi. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter