Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Karabasan

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye'nin Otomobili Projesi'ne mikro mekanik, mikro elektronik ve nano teknoloji mükemmeliyet merkezleriyle katkı sağlayacaklarını bildirdi.
https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/bursa-turkiyenin-otomobiline-mukemmeliyet-merkezleriyle-destek-verecek/1705604 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

petibor

#661
Oca 24, 2020, 01:19 ÖÖ Last Edit: Oca 24, 2020, 01:26 ÖÖ by petibor
Kasımdaki yorumumu ve bu alıntıyı peş peşe koyayımda öngörüme hayran olun. 

Nokia nın zamanında ki cep telefonu dönemi gibi bir süre Simens Ericsson Philips bir sürü üretici pazara hakimdi sonra yok oldular hepsi. Avrupalılar şimdi denesinler sonra her şey değişecek. Bu sefer telefon gibide olmayacak üretim kaçmayacak onun yerine Avrupa refahı bu şartlara uyum sağlamak için konforundan feragat edecek. Alman işçisi 800 euro maaşa razı olacak. Seçmen kaos yaşayacak önce sağcıları sonra solcuları sonra faşistleri hepsini deneyecek deneyecek suçlayacak sonra gerçeği anlayacaklar. 90 milyonluk Almanya en çok kaosu yaşayacak olan ülke olacak




Volkswagen tepe yöneticisi Herbert Diess: Değişime ayak uydurmazsak Nokia gibi oluruz

Volkswagen'in tepe yöneticisi Herbert Diess Nokia'nın kaderini paylaşmamak için değişime ayak uydurmada daha hızlı davranmaları gerektiğini söyledi.

Diess, Alman üreticinin üst düzey yöneticileri ile yaptığı küresel toplantı sonrası asıl sorunun yeterince hızlı olup olmadıklarını vurgulayarak şu andaki performansla bunun oldukça zor olacağını belirtti.

Otomobillerin artık sadece bir taşıt, üreticilerin de artık sadece bir araç üreticisi olmaktan çıktığını söyleyen deneyimli yönetici "geleneksel otomobil üreticilerinin dönemi kapandı," ifadelerini kullandı.

Diess, Volkswagen'in yazılım ve araç teknolojileri yanında elektrikli araç ve pil teknolojisi alanına da daha fazla odaklanması gerektiğini belirtti.

Diess özellikle Almanya'da üretim süreçlerini basitleştirme, verimliliği artıram ve maliyetleri düşürme adına adımlar atılacağını vurguladı. Diess ayrıca önümüzdeki en az on yılda elektrikli araçlar kadar rekabetçi olamayacağını düşündükleri hidrojen yakıtlı araçlara ayrılan kaynağı azaltacaklarını ifade etti.


https://tr.euronews.com/2020/01/16/volkswagen-tepe-yoneticisi-herbert-diess-degisime-ayak-uydurmazsak-nokia-gibi-oluruz
Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Tebrikler putty. Mesajı Paylaş

petibor

HeleBiDinle Türkler birbirini kutlamaz sen çok farklısın Mesajı Paylaş

TolgaHM

Gemlikte ki askeri bölgenin devri yapıldı( irtifak hakkı kurmak yolu ile) .

Projelerin bitimine müteakip inşaat hemen başlayacak. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

İlahi putty, güldürdün beni. :)

Hadi Türk gibi davranayım, konunun anlam ve önemine uygun bir şarkı göndereyim. :)

https://youtu.be/RjiLF44Ajzo Mesajı Paylaş

PARS

Bunun araştırmasını yaptık. Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Doğuştan elektrikli yapabilen çok fazla şirket yok. O teknolojiyi edinmiş partnerlerle bu süreçte beraber çalışarak geliştirme yapıyoruz. Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biri ile anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG'ı seçtik.

https://tr.sputniknews.com/turkiye/202001281041266814-togg-ceosu-yerli-otomobilin-fiyatina-dair-ipucu-verdi/


E hani vestel yapıyordu/yapacaktı batarya işini. Mesajı Paylaş

Aglot16

İnşallah fabrika tasarımı sırasında da dünyanın en iyi jeoloji uzmanları / zemin etüdü firmaları ile çalışırlar.
Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Elektrik motoru boschdan batarya Çinli şasi entegretörü bilmem kim, tasarım İtalyan e ne kaldı geriye? Mesajı Paylaş

zirfak

Fikri ve sınai mülkiyeti yüzde 100 bize ait bir otomobil markası yaratmak istiyoruz.
Ancak ne olursa olsun fikri mülkiyet hakkının bizde olmasını istiyoruz. Ona göre anlaşma yapıyoruz. Elektrikli güç ünitesi konusunda her türlü alternatifi düşündük. Lisans alalım bir şirketle geliştirelim, teknoloji partneri bulalım ya da hepsini kendi çabamızla üretelim şeklinde alternatiflerimiz vardı. Ancak bu yolu seçseydik 10 seneye ihtiyacımız vardı. Birden fazla teknolojik partnerle elektrikli güç ünitemizi geliştirelim fikri mülkiyet hakkı da biz de olsun dedik.

Bunlarda diğer söyledikleri. ben bunlarda bi sorun görmüyorum. Mesajı Paylaş

PARS

Bence de sorun yok böyle yapmalarında ama yerli/milli diyerek pazarlanması sorun zaten şirketsen şirket gibi davran. Türkiye de üretilen araçların zaten en kötüsü %55-%60 oranında yerli. Tübitaka saçma sapan propaganda için araç yaptıracağına batarya için yatırım yapılsaydı daha farklı ve belki arabadan daha karlı bir iş olacaktı. Zaten açıklamalardan anlaşılıyor ki bu iş ciddi olarak en  geç 2 yıl önce başlamış. Mesajı Paylaş

Karabasan

Elektrikli araçlar batarya değişimine hazırlanıyor


Yeni batarya teknolojilerinin elektrikli otomobillerin menzillerini 1000 kilometreye kadar ulaştırmasına yönelik küresel yarış devam ederken, bataryaların verimli şekilde şarj edilmesi, çevre dostu ve uzun ömürlü olması da ön plana çıkıyor.

Elektrikli araç bataryalarının tamamen dolması saatler alırken, Çinli bir şirket deşarj olmuş bir bataryayı, tam dolu bir batarya ile batarya dolum istasyonlarında 2,5 dakikada (aracın istasyonda kalış süresi) değiştirebiliyor.

Batarya dolum istasyonunda deşarj olan batarya çıkarılarak, hazırda bekletilen şarj edilmiş diğer batarya araca 30 saniyenin altında el değmeden robotlar tarafından monte edilebiliyor.

Batarya değişim teknolojisi üzerine, AA muhabirine değerlendirmelerde bulunan elektrikli araçlara batarya değişim hizmeti veren Çin ve Almanya ortak sermayeli INFRADianba Üst Yöneticisi (CEO) Alexander Yu Li, Avrupa'da e-taksiler için batarya değişim istasyonunu ilk olarak Berlin'de kurduklarını söyledi.

Bataryaların insan eli değmeden makine tarafından 2,5 dakikada otomatik olarak değiştirildiğini anlatan Alexander Yu Li, "Batarya değiştirme süresinin yeni teknolojilerle 27 sanayiye kadar düştüğünü" kaydetti.

Alexander Yu Li, Çin'in başkenti Pekin'de 150 petrol istasyonunda şimdilik e-taksilere batarya değişimi yapıldığını belirterek, böylece taksi filosunun bataryalarının uzun ömürlü olduğunu ve istasyonda bataryalarla akıllı şebekelere enerji deposu görevi gördüklerini söyledi.

Değişik modellerde üretilen otomobil bataryalarının değiştirilmesi için bataryalara bir çerçeve yapılması gerektiğini belirten Alexander Yu Li şunları kaydetti:

"Değişik modeldeki elektrikli araçlar için Avrupa'da otomobil üreticileriyle çalışmak istiyoruz. Aynı zamanda elektrik enerjisi üretici ve dağıtıcıları ile şehirlerin altyapısını etkili şekilde kullanmak için beraber çalışmak hedefimiz. Batarya değişim istasyonlarında, müşteriler, uzun süre beklemeden batarya değişim hizmeti alabiliyor. Evde yapılan hızlı şarj bataryanın ömrünü kısaltıyor. Biz burada çok yavaş şarj yapıyoruz. Şehirlerin altyapısını da zorlamıyoruz."

"Türkiye ile çalışmak istiyoruz"

Alexander Yu Li, şimdilik filo kiralama şirketlerine hizmet verdiklerini anlatarak, "Bizim şarj istasyonları bataryaları yavaş yavaş şarj ederken filo şirketleri işlerine odaklananabilir. Şarj süresini araçların operasyon zamanlarından kesmeden kolayca halledebiliyor." diye konuştu.

Elektrikli araçların iklim değişikliğine karşı iyi seçenek olduğunu anlatan Alexander Yu Li, "Fakat bu araçlar için yeni altyapı yatırımlarına ihtiyaç var. Şimdi elektrikli hareketlilik zamanı. Fakat gelecek 20 yılda başka teknoloji olabilir. Bizim uzun süreli yatırımlara odaklanmamız gerekir." yorumunu yaptı.

Alexander, Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasında çok önemli bir pazara sahip olduğunu vurgulayarak, "Türkiye gelecek 20 yılda altyapıda ve yeni projelerde büyük potansiyele sahip. Türkiye'nin de elektrikli hareketlilikte batarya değişim teknolojisine bakması gerekir. Çünkü bu teknoloji filo ve kamu araçları için çok pratik çözümler sunuyor. Ayrıca Türkiye elektrikli otomobil ile önemli bir proje başlattı. Şu aşamada bile yerli otomobilin çok başarılı olacağını söylemek mümkün. Biz de bu konuda Türkiye ile çalışmak istiyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/elektrikli-araclar-batarya-degisimine-hazirlaniyor/1716151

Bazı arkadaşlarımız sanırım Çinlilerle ortaklık kurulmasına karşı çıkıyordu. Adam tutmuş Almanlarla ortak olmuş küreselleşme derdindeyken bazı arkadaşlarımız hala zamanın ruhuna aykırı hareket edip Amerika'yı neden sıfırdan keşfetmediğimizden yakınıyor.
Sanki o kadar vaktimiz ve paramız varmış gibi... Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Han

#672
Oca 28, 2020, 03:18 ÖS Last Edit: Oca 28, 2020, 03:21 ÖS by Han
Bu işin asıl katma değerini üretmeyecek, ülkeye yeni bir ekosistem kazandıramayacaksak ne anladım ben yerli ve milliden. (Bana şey gibi geliyor buzdolabı çamaşır makinesi ürettik deyip hepsinin motorunun Çin'den gelmesi yada general Mobile yada Casper telefonlar gibi) Bakın görün yarın yazılıma da hintlilerle falan anlaşırlar, niye; ucuz çünkü, kar edeceğiz. Türkiye'nin adını kaportasında taşıyan bir araç geliyor. Batarya çin motor bosh elektronik aksam vs. zaten çin. İşçisi Türk. Ülkeye ne gibi bir kabiliyet kazandıracak.

Fabrikadaki tezgahlar, makineler yedi düvelden toplanacak, eh arabada aynen ithal toplanacak. Yeni bir pazarlama mantığından öteye taşma yok. Yine biz görece basit işleri zaten ele ayağa düşmüş kabiliyetlerle işleyeceğiz, gelecek 10 yıllarda yolcu uçağına bile takılacak 'motordan bataryadan' uzak kalacağız. Ülkeyi yine çiviyle bir 20 yıl daha olduğu yere çakacağız.

Kısaca sorayım önünde Togg yazmasından başka bu arabanın egea'dan yada  diğerinden ne farkı kalacak. Yine başladığımız yere döndük.

Bu girişimi sosyal medyada, kahvede, otobüste her ortamda savundum destekledim ama eğer "buysa" boşunaymış Mesajı Paylaş

Teknisyen

Yani diyorsunuz ki iğnesinden ipliğine kadar her şeyi niye üretim onu monte edip satmıyoruz? Ancak bu şartlarda desteklenir...

Ülkede olmayan bir ekosistemi kurup onun alt yüklenici ve tedarikçilerini hazırlayıp bununla birlikte tasarımının ve imalatını  yapabilmek  mümkün mü? Böyle bir dünya var mı?

İleride mutlaka yerlişececektir çok şey.Bunda bir problem yok gibi gözüküyor.Benim anlamadığım tek yer Türkiye'de üretici veya üretebilecek kapasitesi olan yerler var iken (Elektrik motoru gibi) niçin bocsh'a gidildiği?EğerTeknik danışmanlık seviyesinde değilde ana tedarikçi olarak Bosch kullanılacaksa içte o zaman zinciri kırmak çok zor olacaktır.

Batarya işinde işin başından beri çinliler vardı zaten.Vestel tek başıma ben yapıyorum batarya işini diye ortaya çıkmadı hiç. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Hayır öyle demiyoruz. Geleceğe yön verecek  kritik teknolojilerde yerlilik ve millilik diyoruz. Örneğin pil. Hem kimyası hemde batarya haline getirilmesi. Bu bataryadan elektriği çekecek yazılım. Bu araç toplama bir araç. Şu haliyle otosanın ürettiği kamyon kadar yerli ve milli değil. 

Kaportası jantı, fren diski off the shelf geldi diye kimse kızmıyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter