Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HeleBiDinle

AdBlue olanları bir kenara ayırıyorum, zira onlarla ilgili yeterli gözlem sahibi değilim. Ancak bu teknolojiden önceki dizeller için de sürekli olarak çevreci, düşük karbon emisyonlu lafları dolaşıyordu. Zira sadece COx emisyonlarının düşüklüğünden bahsediyor ama hiç NOx konusuna girmiyorlardı. (İlginçtir, aynı senelerde İngiltere'de bir aracın dizel modeli, çevreyi daha fazla kirlettiği için, benzinlisine göre daha yüksek vergi dilimiyle satılıyordu. O nedenle de İngiliz medyasında dizel araç değerlendirmeleri yapılırken, sağladığı ekonomi miktarının yüksek vergi dilimine değip değmeyeceği analiz edilirdi.)

Marka ismi vermeye lüzum yok, ama arabanın yeni kasası daha henüz lanse edilmiş, trafikte dolaşıyor. Sıkışmış trafik rahatladığı anda sürücüsü gaza abanıyor ve o sıfır km yeni lansman dizel aracın egsozundan, anlık bile olsa, gözle görülebilen siyah bir duman bulutu yayılıyor etrafa.

Ve biz bu aracı çevreyi kirletmeyen düşük emisyonlu araç olarak kabul ediyoruz, öyle mi? Hatta o kadar kabul etmişiz ki basma-kalıp hazır olarak bize sunulan bu pazarlama klişesini, %100 zehirli olduğunu bildiğimiz halde havadan ağır NOx gazlarını etrafa saçan bu araçları kapalı otoparklara gönül rahatlığıyla kabul edebiliyorken, hiçbir zehirli gaz yaymayan LPG'li araçları almıyoruz.

(Dizellerin yaygınlaşmaya ve daha çevreci olarak lanse edilmeye başladığı 2003-2004'lü seneler gibi bu gözlemleri yapmış ve onların gerçekte çevreci olmadıklarına kanaat getirmiştim. Emisyon skandalının patlak vermesine henüz 10 yıldan fazla bir süre vardı, daha.)

İnşallah bu AdBlue teknolojisi bir işe yarıyordur. Bilemiyorum. Ama yaşananlardan sonra, bir müddet daha yoğurdu üfleme hakkımı kullanmak istiyorum.
Mesajı Paylaş

petibor

Tesla nın en son cybertruck ı çok ilginç. Tasarım felsefesini çıkartılabilecek her şeyi çıkart eksiltilebilecek her şeyi eksilt olarak çizmiş. Ekmek çarpsın bende bu yaklaşımı düşünmüştüm hayalimdeki araba krom nikel endüstriyel mutfak aletleri gibi basit görüntüde idi. Tesla neden bunu yapmış ben anlıyorum çünkü eski arabaların ömrünü belirleyen şey o cayır cayır motorun ömrü idi bu yüzden kalan her şey ona göreydi buda on yıl gibi bir ömürdü. Bu elektrikli arabaları ise eskitmek çok zor belkide alan bir ömür kullanabilecek gemiler gibi yani. Basit dönemsel modadan arınmış yapısal olarak dayanıklı bazı modifikasyonlara zamanla uyumlu basit bir tasarım gövde. Aracın performansıda çok ilginç Porche ile yarışıp geçen bir arazi aracı en güçlü mevcut rakibini bayır yukarı çeken bir araç filan. Burada elektrikli araç geleceğinin işaretleri var. Uzun ömür bunun en birinci yanı. Artık araçlarını alanlar belki 30 yıl rahatlıkla kullanacaklar. Buda aracın fiyatını aslında bir anlamda düşürmüş demek olacak üç araç yerine bir araç yani. Fabrikaların sıkıntısını düşünün arabalar uzun ömürlü olduğundan dayanıklı ve basitler kar baskısı bu basitlikten ve ortak yüksek performanstan dolayı markadan bağımsız olarak belirleniyor ve hep düşme eğiliminde. Buna karşılık birde satışlar azalacak araç ömrü nedeniyle. Böyle işaretler var gidişatta
Mesajı Paylaş

Teknisyen

Bir şeyi aydınlığa kavuşturmak lazım.

Binek dizellerde Adblue kullanılmıyor. (varsa da istisnadır).Ablue daha ziyade kamyon çekici iş makinesi v.s gibi araçlarda kullanılan bir sistem ve bazı sürücüler bunu iptal ettiriyor diye duymuştum. Mesajı Paylaş

muhendus

Sn. Teknisyen binek araçlara daha geç geldiği doğru ama AdBlue sistemi artık binek dizellerde de var. Yeni satılanların çoğunda mevcut. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Mercedes haricinde marka ve model verebilir misiniz mümkünse?

Yanlış anlamayın mesleki merak sadece... Mesajı Paylaş

muhendus

Hocam SCR - Ad Blue sistemi artık Fiat Egealara bile geldi. Markaların modelleri fiyat listelerinde çoğu zaman dizel versiyonlar için SCR kısaltmasını taşıyor.

https://www.instagram.com/p/B4kuZywAIqn/ Mesajı Paylaş

fuat

Opel grand land x Mesajı Paylaş

petibor

#502
Kas 30, 2019, 03:08 ÖÖ Last Edit: Kas 30, 2019, 03:12 ÖÖ by petibor
Elektrikli arabaların dengeleri nasıl değiştireceğine dair Mercedes den açıklamalar çok ilginç.

Şimdiden çanlar Almanya için çalmaya başladı bile.



Bu yazıdan kritik bir alıntıyı taşıyorum. Ama zavallı Almanya'nın gördüğü şey bu kadarcık ise daha başlarına gelenin farkında değiller demek ki
...
Son dönemde kapsamlı bir teknolojik dönüşüm içinde olan otomotiv sektöründe iş pozisyonlarının iptal edilmesi dikkati çekiyor. Uzmanlar, içten yanmalı motorlardan elektrikli motorlara geçildiğini belirterek, elektrikli motorların petrol ile çalışan motorlara göre daha az parça bulundurduğundan daha az işçiye ihtiyaç duyulduğunu dile getiriyor.

Otomobil sektörü uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer'e göre 800 bin istihdam sağlayan Alman otomotiv sektörü gelecek on yıl içinde 250 bin pozisyonu iptal edecek ve 125 yeni pozisyon oluşturacak.

Alman İş Piyasası ve Meslek Araştırmaları Enstitüsü tarafından geçen yıl yapılan çalışmaya göre de dünyanın önde gelen otomobil üreticisi ülkelerinden Almanya'da, yanmalı motorlardan elektrikli motorlara geçiş sürecinde 2035'e kadar 114 bin kişi işinden olacak ve ülkede milli gelirin yüzde 0,6'sına denk gelen 20 milyar avroluk ekonomik kayıp yaşanacak.
...


https://www.aksam.com.tr/ekonomi/almanlar-sokta-en-az-10-bin-isci-cikaracaklar/haber-1026162



Mesajı Paylaş

murattekin

Gerek üreticilerin yabancı web sitelerinde, gerekse yabancı TV kanallarında yoğun bir elektrikli araç tanıtımı yapılıyor. Hatta belediye otobüslerinde bile elektrik kullanımı başlamış. Biz bu konuda devlet olarak içten yanmalı motorları koruyarak (devletin en önemli gelir kaynakları petrol ve vergi), elektrikli araçları vergi ile kaçırarak yine gelişmelerin gerisinde kalmayı başarıyoruz. Mesajı Paylaş
...

assslan

Eğer şu an ülkeyi elektrikli araçlar için cazip hale getirirsek piyasayı yabancı markaların ele geçirmesine sebep oluruz. En iyisi yerli araç hazır olunca gerekli düzenlemelerin yapılması. Mesajı Paylaş

murattekin

#505
Kas 30, 2019, 06:59 ÖÖ Last Edit: Kas 30, 2019, 07:01 ÖÖ by murattekin
Şu an petrol kullanan araçlar da da aynı durumdayız. Ne fark eder? Yerlilere vergi muafiyeti uygulanabilir. Zor birşey değil. Niyet önemli. Mesajı Paylaş
...

sadalone

Zor bir şey ve zor bir şey olduğu uygulanamıyor.Yaptığımız anlaşmalar var Gümrük Birliğindeyiz.

Zaten teşvik var...Elektrikli bir otomobilde %26.26 veya %35.7 vergi varken, konvansiyonel bir otomobilde %77 veya %88.8 vergi var.

Batarya fiyatları beklendiği gibi 100 dolarların altına düşerse bu vergilerle belkide elektrikli otomobillerin satış fiyatı konvansiyonel otomobillerle aynı olacak. Mesajı Paylaş

murattekin

Üstat o zaman Renault ZOE'nin astronomik fiyatı bataryalardan mı kaynaklanıyor? Mesajı Paylaş
...

petibor

Elektrikli arabaların ömrü en az 3 eski araba ömrü kadar olacak. Araçlar yeniliklere kolayca yükseltilebilecek. On yılda bir değişen gelir geçer modalardan bu yüzden etkilenmeyecek basitlikte tasarlanacaklar. Araçların bakımları ve yenilenmeleri eskisi ile karşılaştırılamayacak oranda kullanıcı tarafından da yapılabilecek veya basit hizmetler ile rakabete çok daha açık şekilde verilebilecek. Araçlar uzun ömürlü oldukları halde satıcıların kar beklentisi dramatik derecede düşme baskısı yaşayacak çünkü araçlar markadan bağımsız olarak konfor ve performans sunabilecekler. Bir yandan araç satışı ömür nedeni ile düşmesi gerekirken öbür yandan araç üretimi kolaylaşacağı için ve araç kalitesinde beklentiyi sunmak çok kolaylaşacağı için rekabet dayanılmaz boyutlara ulaşacak buda araç başına kararı dayanılabilecek en alt noktaya kadar mecbur bırakacak. Kimse markası ile yüksek kar hakkını kullanamayacak artık. Tabi bunlar çalkantılı bir çeyrek yüzyıldan sonra ancak taşlar yerine oturacaktır. İkinci el araç dünyası çok renklenecek çünkü motor ömrü faktörü devreden çıkınca araçları ikinci el olarak kullanmak kolaylaşacak ikinci el araçların yenilenmesi çok cezbedici seçenekler sunacak buda araç satışlarında bir sıkıntı yaratacak belkide 40 yaşında araçlar mantıklı hale gelebilecek. Ömrü doğal olarak 20 yıl gibi düşünülen bir aracın yapısal olarak 40 yıl ayakta kalabilmesi hiç zor olmayacak günümüz uçakları gibi yani çok daha yüksek strese rağmen uçaklar için 40 yıl gayet normal. Araçların yenilenmesi modifikasyonları araç endüstrisini bile geçecek hale gelebilecek. Araç satıcıları her ne kadar bunu kendilerinde tutmayı istesede aşırı zorlayıcı önlemleri aşağıdan bu talebi gören üreticiler ile engelenecek şimdiki printer toner ilişkisi gibi Mesajı Paylaş

onkomd

Kendi adıma konuşayım. Evimin çatısında arabamı yeterli bir miktar ilerletebileceğim miktarda elektrik üretemedikçe benzinli arabadan vaz geçmeyi düşünmüyorum.

Göbeğimizden bağlıyız zaten sisteme. Daha ne kadar bağlanmamız bekleniyor. İnsanlığımızdan mı olalım artık? Özgür irade nerde kalıyor?

Nereye gittiğimi, ne yaptığım serverlarda. Bir de arabamın enerjisi de server'lara bağlanacaksa, nerde risk yönetimi? Nerde bu devlet :))

Gerektiğinde kaçak benzin alabileceğimi bilmek bile güzel bir şey Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter