Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

       Otomotiv dünyasının deneyimli yöneticisi TOGG'da


Otomotiv endüstrisinin önemli isimlerinden olan Sergio Rocha, TOGG'da Operasyonlardan Sorumlu Üst Düzey Yönetici (COO) olarak göreve başladı.
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), otomotiv endüstrisinin önde gelen isimlerinden olan, Amerika, Avrupa ve Asya kıtasında pek çok projenin yöneticiliğini yapmış Sergio Rocha'yı Operasyonlardan Sorumlu Üst Düzey Yönetici (COO) olarak bünyesine kattı.

TOGG'dan yapılan açıklamaya göre, Rocha, TOGG'da ürün planlama, program yönetimi, satın alma, tedarik zinciri, üretim mühendisliği ve üretim operasyonlarına liderlik edecek.

Açıklamada görüşlerine yer verilen TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş, şunları kaydetti:

"Dünya çapında yetkinliği olan bir ekiple çalışıyoruz. Sergio Rocha'nın dünyanın çeşitli bölgelerinde pek çok projede edindiği tecrübeyi bünyemize taşıması bu anlamda çok önemli bir gelişmedir. Rocha, TOGG'un belirlediği hedeflere ulaşmasında önemli katkılarda bulunacaktır.

Her geçen gün biraz daha büyüyen ekibimiz, deneyimleri 13-15 yıldan az olmayan, küresel çalışmalar yürütmüş, çok deneyimli mühendislerden oluşuyor. Başından beri alanında en iyi kişisel deneyime sahip çalışma arkadaşlarını bünyemize katıyoruz. Çünkü güçlü bir şirketin ancak güçlü bir ekiple mümkün olduğunu biliyoruz."

Sao Paulo'daki Universidade Braz Cubas Makine ve Endüstri Mühendisliği bölümlerinden mezun olan Rocha, Volkswagen'de geçirdiği 5 yılın ardından GM bünyesine dahil oldu ve 37 yıl süreyle ürün geliştirme, uluslararası proje koordinasyonu ve genel yönetim dahil olmak üzere hem gelişmiş hem de gelişmekte olan pazarlarda farklı fonksiyon ve sorumluluklarla çalıştı. Rocha, GM Güney Kore Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su olarak çalıştı.

Profesyonel deneyimi; satın alma, marka lansmanı ve büyük dönüşümlerle insanlara ve sonuçlara odaklanarak iş sonuçlarını ve yüksek performanslı kuruluşları iyileştirmek gibi konuları içeren Rocha, Türkiye'ye gelmeden önce son olarak, 2018 ve 2019'da Hindistan'daki bir elektrikli araç girişiminde COO olarak görev yapıyordu.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/otomotiv-dunyasinin-deneyimli-yoneticisi-toggda-41375880 Mesajı Paylaş

Han

https://m.donanimhaber.com/newsampnew.aspx?id=116105

BMW i4 600 km menzille baya iddialı. İnşallah şu sektöre artık adamakıllı gireriz. Mesajı Paylaş

petibor

5 yıl sonra benzin motorlu arabalarımızdan tiksineceğiz fakirliğimizi yüzümüze vuracak binerken. Çocuklar benzinli arabaları olan babalarının okul önüne araba ile gelip kendisini almasını istemeyecek. Mesajı Paylaş

DelKu

Şu anda da dizelden ve dizel sever güruhtan yeterince tiksiniyoruz, şehirlerde kesinlikle dizel araç olmamalı, buna ticari denen sefil araçlar da dahil , ticari olunca zehirlemek  serbest mi oluyor Şehirde zinhar da kömür linyit de yakılmamalı. 5 kuruş daha cebinde kalsın diye insanları + doğayı içindeki tüm canlıları zehirlemeye kimsenin hakkı yok. Bunu yapan beyinsizler kendilerini de öldürdüklerinin bilincinde değiller. 2.5 yıl daha süre veren zihniyeti de kınıyorum buradan. Mesajı Paylaş

sadalone

Bizim rakibimiz BMW i4 değil şuan piyasada rakip diyebileceğimiz araçlar Korelilerin Kia e-niro ve Hyundai Kona araçları.Her ikisinde de 64 kWh'lık batarya var ve menzilleri 455 km, gayet yeterli bir menzil.Şehir içinde zaten fazlasıyla yeterli, şehir dışına çıkıldığında da zaten 300-400km sonra ihtiyaç molası ister istemez veriliyor o arada da araç şarj edilebilir.Şarj süreleri biraz daha azalır ve batarya hammaddesindeki darboğaz aşılırsa elektrikli araç teknolojisinde iş tamam..


Bizim araç C sınıfı olacak bu araçlardan biraz daha büyük olacak, 500km menzilli model için 70kWh'lık batarya muhtemelen yeterli olacaktır. Mesajı Paylaş

Teknisyen

@Han

https://m.donanimhaber.com/newsampnew.aspx?id=116105

BMW i4 600 km menzille baya iddialı. İnşallah şu sektöre artık adamakıllı gireriz
-------------------


İ4  modeli 2021 yılında seri üretime geçecekmiş. Tesla Model S daha şimdiden bu menzili veriyor ve satılıyor zaten.

Bu gidişle Tesla piyasayı domine etmeyi bırakmayacak galiba? Mesajı Paylaş

HDS

Artık sadece Tesla ile değil Avrupalılar birbirlerini de kolluyor. VW de ID4 ile aynı pazarı yokluyor.

Yoksa zaten yolu Tesla açtı. Misal enteresandır, Fransız ve Asya üreticisi, ICE motorlu emsaliyle dış görünüşte aynı ama mütevazi B sınıf ve iktisatlı modellerle tutunmayı başaracak gibi. Alman ise Tesla'nın açtığı "premium" yolu üzerine alındı. Mesajı Paylaş

petibor

#487
Kas 24, 2019, 08:35 ÖS Last Edit: Kas 24, 2019, 08:37 ÖS by petibor
Nokia nın zamanında ki cep telefonu dönemi gibi bir süre Simens Ericsson Philips bir sürü üretici pazara hakimdi sonra yok oldular hepsi. Avrupalılar şimdi denesinler sonra her şey değişecek. Bu sefer telefon gibide olmayacak üretim kaçmayacak onun yerine Avrupa refahı bu şartlara uyum sağlamak için konforundan feragat edecek. Alman işçisi 800 euro maaşa razı olacak. Seçmen kaos yaşayacak önce sağcıları sonra solcuları sonra faşistleri hepsini deneyecek deneyecek suçlayacak sonra gerçeği anlayacaklar. 90 milyonluk Almanya en çok kaosu yaşayacak olan ülke olacak Mesajı Paylaş

HDS

Haklı olabilirsin. Mesajı Paylaş

petibor

#489
Kas 24, 2019, 09:05 ÖS Last Edit: Kas 24, 2019, 09:15 ÖS by petibor
Avrupa refahını düşürerek rekabete uyumlu hale gelirse pazar olma gücünüde yitirecek kaos yine devam edecek. Avrupa refahını sırtlayan Avrupa kıtasının otomotiv endüstrisidir. Bize ne olur peki? Biz zaten fakir olduğumuz için çok fakirleşemeyiz hatta biraz daha zenginleşiriz onlar düşerken ve zengin ülkelerin refahı ile aramızdaki uçurum azalır. Bu tabi fakirlik paylaşımı olur kısmen. Dünya alışacak bundan sonra en zengin refahı en yüksek ülkenin vatandaşı kriz öncesindeki 600 euro maaş alan çocuğunu okutan arabası olan evi olan dışarda ara sıra yemek yiyen Yunan vatandaşı kadar refahı olacak. Öyle mcdonals da paspas yaparak çalışma hayatının ilk ayında 1400 euro maaş alıp 500 euro ya ikinci el ilk arabasını alma dönemi bitecek avrupa için
Almanlar 800 euro ya almanya da çalışacağıma 500 ero ya Türkiye de bakıcılık yaparım çobanlık yaparım daha iyi hiç olmazsa senede 9 ay kara kışı olan Almanya da çürümem diyecek Türkiye ye yerleşecek ama biz mani olacağız Mesajı Paylaş

Topgun

#490
Kas 24, 2019, 11:08 ÖS Last Edit: Kas 25, 2019, 09:42 ÖÖ by Topgun
Dizelden niye bu kadar tiksiniyorsunuz? Bende dizel araba kullanıyorum, motoru EURO 6d standardı DCI115. Egzostan hiçbirşey çıkmıyor neredeyse? Bir depoyla 1000km gidiyor, gayetlen memnunum. Hıncınızı eski nesil dizel olsun, benzinli olsun eski nesil motorlara karşı çıkartmanız gerek. 10 yaşından eski araç kalmamalı ortalıkta, hatta idealde 5 yaş. Ha bu yaşam kalitesini sağlayabiliyorsanız zaten elektrikli otoyuda rahatlıkla satın alabilirsiniz...

Bu elektrikli oto işide o kadarda kolay değil, hem yüksek ilk alım maliyeti, sonrasında pil kapasitesinin düşmesi sonucu pil değişim maliyeti hemde bu kadar çok arabayı hızlı şarj etmeyi sağlayabilecek yeterlilikte elektrik alt yapısının olmaması bu işin önündeki handikaplar. Mutlaka gelecekte olacak, ama bu o kadarda çabuk ve kolay olmayacak.
Mesajı Paylaş

anafor2016

https://www.donanimhaber.com/pert-olan-tesla-lardan-kurtulmanin-yolu-yok--116250

 Kaza geçirerek kullanılamaz hale gelen Model S'in enkazı ortada kaldı. Araç sahibi elektrikli otomobili yasak olduğu için hurdalığa da atamıyor geri dönüşüme verip imha da ettiremiyor.

Geçtiğimiz Ekim ayında Avusturya'nın Tirol kentinde kontrolden çıkan bir Tesla Model S ağaca çarptı. Elektrikli otomobil ciddi şekilde hasar gördü ve alev alarak kullanılamaz hale geldi. Aracın çekildiği yetkili Tesla servisi otomobil için "onarılamaz" raporu verdi ancak araç sahibi pert olan otomobilin enkazından bir türlü kurtulamıyor.

Çünkü Avusturya'da hiç kimse elektrik motoru ve lityum-iyon bataryaya sahip otomobillerin nasıl uygun şekilde imha edileceğini veya geri dönüşüme sokulacağını bilmiyor. Daha doğrusu bu konuda henüz bir mevzuat düzenlenmiş değil. Araç sahibi, Avusturya'da bu tür elektrikli araçları kabul eden tek bir atık geri dönüşüm tesisi olduğunu ancak onun da henüz çalışma ruhsatı alamadığını söylüyor.

Elektrikli araç hurdalığa atılamıyor

Yasalara göre elektrikli bir aracı çöp sahasına götürmek veya Avrupa Birliği kapsamındaki bir hurda-metal toplama noktasına çekmek yasak. Ancak henüz bu tip otomobillerin geri dönüşümü için herhangi bir yasal yol da yok. Kazalı Tesla'nın batarya paketindeki hasar nedeniyle başka bir ülkeye nakledilmesi hem tehlikeli hem de yasak.

Tesla uzmanları pert olan Model S'in bataryasının kesinlikle sökülmeye çalışılmaması gerktiğini söylüyorlar. Sonuç olarak kazalı araç bir buçuk aydır oto tamirhanesinin arka bahçesinde yatıyor. Durumdan haberdar edilen Tesla ise bataryayı güvenli bir şekilde çıkarmanın bir yolunu bulması için Avusturya'ya iki mühendis gönderdi. Ancak yetkililer şimdiye kadar başarılı olmuş değiller.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geri dönüşümde ciddi sıkıntılar var. Mesajı Paylaş

commandos

Bilmiyorum ama ben o motorun cikardigi sesi seviyorum. Hele de V6 dan gelen o ses yok mu... :) Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

muhendus

#493
Kas 25, 2019, 11:12 ÖÖ Last Edit: Kas 25, 2019, 11:15 ÖÖ by muhendus
Dizel araçlar CO ve CO2 emisyonları olarak benzinli araçlardan çok daha çevreciler. Zaten bu yüzden yıllarca AB tarafından teşvik edildiler. Dizellerle ilgili tek sıkıntı NOx salınımı. O da Euro6d tipi motorlarda AdBlue kullanımı ile oldukça düşürülmüş bir salınım. Yani bu durumda yeni nesil dizel araçlara "zehir saçıyorlar, geleceğimizi elimizden alıyorlar" tarzı yaklaşımlar ancak Avrupadaki yeşillerin iddiaları olabilir.

Benim düşüncem elektrikli araç dönüşümü için daha önceden de belirttiğim gibi ciddi bir altyapı ve teknoloji gelişimi gerekliliğinden dolayı ilk etapta hibrit çözümlere yönelim.

Bir de elektrikli araçlar romantik bir popülerlikle desteklenirken aslında belki de içten yanmalı motorlarda verimliliği arttırabilme üzerine daha fazla arge yatırımı gerekli. Malum günümüz malzeme bilimi ile içten yanmalı motorlarda aslında verimlilik oldukça düşük. Bu verimliliği bir şekilde +%10 ve üzerinde arttırabilmek demek, müthiş ölçüde çevreci ve verimli araçlara sahip olabilmek demek. Bu durumda da eldeki altyapıya (benzin istasyonları, geri dönüşüm istasyonları vs) ek bir maliyet gerekmeyecek. Ancak elektrikli otolarda hala çözülemeyen çokça açık nokta var, yukarıda Sayın Anafor2016 nın da paylaştığı gibi hasarlı araçlardaki piller çevre için çok daha ciddi bir risk. Mesajı Paylaş

HDS

@anafor, Avusturya'daki olay geri dönüşümdeki sıkıntıdan ziyade herifin geri dönüşüme niyetinin olmaması ve kodifikasyonun kadük kalması.

Yok pil kimyası ne bilmiyormuş da, şuymuş da buymuş da. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter