Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

@putty Bırakta onu VW dert etsin...Dediğin gibi elektriğe büyük geçiş olursa, VW atıyorum Avrupa'da 2 milyon araç satıyorsa elektriğe geçince'de pazar payını korumak isteyecektir.Bu 2 milyon aracı üretecek kapasite'de başka yerden gelmeyecek yine Manisa'daki,Çekya,Slovakya,İspanya,Almanya'daki VW fabrikalarından gelecek.Buradaki fabrikalar elektriğe dönüştürülecek tıpkı Almanya'da ki içten yanmalı araç üreten fabrikaların dönüştürülmesi gibi.Diğer TOFAŞ,Toyota,Renault,Hyundai,Ford gibi üreticilerimiz içinde bu geçerli.Manisa'daki fabrikanın nasıl olacağını daha bilmiyoruz belki elektrikli araca geçişte daha hazır olacak. Mesajı Paylaş

petibor

#451
Eki 05, 2019, 12:45 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 12:50 ÖS by petibor
Haklısın tabiki bizim derdimiz değil vosvagen düşünsün elbette ama ben dert ettiğim şey sevincimizin kursağımızda kalacak olması. Ama ona gelene kadar Tofaş Rono Fort filan var daha elimizde asıl kalacak olanlar. Bu elektrikli araç işini sıkı tutmaz piyasada yer tutamazsak ne yaparız bilmiyorum bu ülkede zavallı Almanya gibi otomotiv ülkesi neredeyse. Başımız çok belada ben onu demek istiyorum bu yerli araba işini sıkı tutmak zorundayız. Eldeki Tofaş Reno filan elektrikliye geçer diyede hayal kurmayalım ortada FIAT Fransız reno su kalacakmı oda beli değil Elektrikli araç dünyası tüm otomotiv alemini sil baştan yapacak muhtemelen.
Tüm enerjimizle elektrikli arabaya yüklenelim. Hiç umudum yok doğrusu bizim çaba tutsa bile bu işte ne kadar para var oda kuşkulu bizi doyururmu ekonominin lokomotifi olurmu eskisi gibi hiç sanmıyorum. ÇAnlar bizim içinde çalışıyor ama asıl dert edecek olan zavallı Almanya. Biz zaten fakiriz az daha fakir oluruz Almanya ise travmaya girer ülkecek otomotiv endüstrisini kaybedince

Bu zaten kaçınılmaz bir kader ama benim korkum bu iş 30 yılda değil 5 yılda da kendini gösterirse çok zavallı oluruz Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

@Bozok üstadım. Bence salak olanın VW değil de. Bir yatırım kararı nasıl alınır, 5-10-20 yıllık aktivite planları nedir, hangi aşamada hangi modeller üretilir vs gibi planlama bilgilerine sahip olmadan yorumlar yapanlar olabilir.

İlk andan itibaren işin içinde olan biri olarak, VW için ayrılan devasa alanın 2/3'ünün VW, kalan 1/3'ünün ise VW ile birlikte gelecek yan sanayi firmaları için ayrıldığına, yalnızca VW'nin değil de aralarında Dünyaca ünlü onlarca farklı otomotiv yan sanayi firmasının da "salak" olduğunu düşünmek ilginç...

@Putty, RAKS'ın niçin battığını bilmeden ahkam kesmen de enteresan...
RAKS üretime geçtikten kaç yıl sonra CD yaygınlaştı ona bakmak lazım. Ayrıca RAKS'ın bambaşka nedenlerle iflas ettiği sıralarda hard disk üretmek için planlar yaptığını da bildiğini sanmıyorum? Mesajı Paylaş

petibor

#453
Eki 05, 2019, 01:24 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 01:27 ÖS by petibor
Salak değiller akıllılar bu iştende para kazanacaklar ama bu işin son demleri artık kazanıp kazanacakları son paralarıda burada kazanıp defteri kapatacaklar. Sektör ölüyor yani ama yatırım aptalca değil onlarda bizde kazanacağız mutlaka ama nereye kadar sürecek o benim mevzu ettiğim.
Sonuçta kendi ülkelerinde dönüşüme başladılar ama bir süre daha fosil yakıt araç üretilmesi gerek onuda gittiği yere kadar bizde yapacaklar. Ne kadar gider on yıl sonra kapanacağı günlerin planlamasına başlarlar artık. Bu kısa dönemdede bu yeni yatırım taşıma Türkiye operasyonuda kara fazlası ile geçmiş olur Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Sevgili Putty,

Dünyada ekonomi hala aynı, değişmedi. Almanya'da maliyetler hala yüksek...

Elektrikli otomobiller yaygınlaşıp rekabet arttıkça, Almanlar zorlanacak ve elektrikli otomobil üretimini, artık talebi azalan benzinli araçların yerine Türkiye'ye aktaracaklardır... Mesajı Paylaş

sadalone

#455
Eki 05, 2019, 01:52 ÖS Last Edit: Eki 05, 2019, 01:57 ÖS by sadalone
@petibor Tamamda kapasite yine mevcut fabrikalardan gelecek VW eskisi kadar araç satma istiyorsa dönüştürmek zorunda.Hadi diyelim kapasite fazlası var neden yan sanayiyle birlikte milyarlarca dolar yatırım yaptığı en yeni,en verimli,altyapısı en iyi fabrikasından birini kapatsın...

Neden Almanya,İspanya,Portekiz deki iş gücü maliyeti yüksek fabrikaları kapatmak yerine Manisa'daki fabrikasını kapatsın.Manisa'da ki fabrika kapatmayı düşüneceği en son fabrika olur aksine kapasitesini yıllar geçtikçe artırır muhakkak elektrikli araç üretimine'de bir gün geçecektir.

Sayın @HARZEMŞAH daha önce 2 milyon m2 VW, 2 milyon m2 yan sanayi olacak demiştiniz.Yine 4 milyon m2 mi?
Mesajı Paylaş

muhendus

Elektrikli araç dönüşümü sandığımız kadar kolay olmayacak. Hala bazı teknolojik eşikler var aşılması gereken. Şarj süreleri halen hızlı şarj istasyonlarına rağmen bir benzinli araca yakıt doldurmak kadar kısa sürede olmuyor. Şarjı daha hızlı yapmak için daha yüksek kilowatt kapasiteli şarj istasyonları kurmak lazım ancak onu da şu aşamada bir yere kadar yaygınlaştırabiliyoruz. Çünkü şehirlerin enerji dağıtım altyapıları da bunu limitliyor. Bir caddede veya park yerinde aynı anda birkaç aracın şarj olması mümkün, bunu yapabiliyoruz. Ancak aynı cadde veya park yerinde aynı anda 40 veya daha fazla aracın birden şarj olacak olması demek o bölgedeki elektrik dağıtım altyapısına çok ciddi bir yük demek. Kilowattlarca elektriği anlık olarak şebekeden çekmek çoğu Avrupa şehrinin altyapısı için mümkün değil.

Kısa ve orta vadeli çözüm daha verimli içten yanmalı motorlarla donatılmış hibrit araçlar bana göre. Günümüzde 400km menzil eşiğini aşabilen çok fazla ticarileşebilmiş elektrikli araç yok. E ben Ankaradan Antalyaya ailece tatile gideceğim, Afyonda veya Konyada durup en az 45dk-1 saat zorunlu şarj molası mı vereceğim? İçten yanmalı motorlarda "downsizing" akımı nasıl çıktı, neden çıktı? Verimlilik günden güne artacak ve hibrit çözümlerle desteklenecek, bence şu an için daha iyi bir pil ve şarj teknolojisi geliştirilene kadar en makul çözüm yolu bu.

İşin elektrikli araç üretim maliyetleri boyutuna hiç girmedim, sadece teknolojik kısıtlardan bahsettim, maliyetler çok ayrı bir boyut. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

@sadalone

Başlangıçta VW yalnızca Skoda ve Seat üretmek istiyordu. Zaman içinde planlarını güncelleyip buna VW Passat'ı da eklediler. Bunun ardından alanı %50-%50 paylaşacaklar iken kendilerine %66, yan sanayilerine ise %33 ayırdılar... Mesajı Paylaş

petibor

Harzemşah şu haberi okudum bizim yatırıma çok benzemiyormu buda. Avrupa nın devleri fosil yakıtlı motorlu araç üretiminde artık son günlerini yaşar moda girdiler. Bundan sonraki tabloyu ben uzatmalar olarak görüyorum. Yeni modeller eskisi gibi geliştirmeyecek var olanlarda küçük oynamalar ile bu son perde kapanacak ve üretimde olabilecek ne ucuz seçeneklere terk edilecek. Avrupa'nın terk ettiği bir şey hissiyatımı koruyarum yani böyle bir rüzgar esmeye başladı Avrupa otomotiv dünyasında.

Bu arada Habertürk ün metin kopyalamayı engelleyen script koyması tam habertürk tarihin arka odası programındaki adamların ruh hallerine yakışan başına buyrukluk


https://www.haberturk.com/motorlarini-cinliler-ile-birlikte-uretecek-2528957-ekonomi
Mesajı Paylaş

erdem

O moda girdiler de bu AB burokratlarinin teknik bilgi eksikliginden olmasin biraz?

Norvecte su kadar elektrikli araba var v.s. diye haber yapiyorlar. Biraz eseleyince ortaya cikiyor ki adamlar icten yanmali motorlu arabalari elektrikli ile degistirmemisler. Bir olan arabayi iki yapmislar; bir de elektrikli yaparak.

Batarya isi daha cozulmedi ama cozulmus gibi yapiyorlar. Acayip hedefler koyuyorlar.

Hayirlisi. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Elektrikli araba yapmak mesele değil mesele batarya. Büyük kapasiteli batarya üretim tesisi inşaası ve yüksek enerji yoğunluğuna sahip batarya üretimi asıl mesele. Geri kalanı araba değil altyapı meselesi. Yoksa elektrikli araç üretmek içten yanmalıyı göre çok daha kolay.

Batarya yatırımını zor yapan şey batarya konusunda üç beş sene sonra paradigmanın değişebileceği gerçeği. Lab ortamında çok iyi gelişmeler var hem de birden fazla ama bunlardan hangisinin endüstriyelleşeceği daha belli değil. Ama çok da sürmez. 2030dan önce kayda değer bir ilerleme gözle görülüyor artık. Mesajı Paylaş

petibor

#461
Eki 08, 2019, 03:19 ÖS Last Edit: Eki 08, 2019, 03:31 ÖS by petibor
Tüketicinin kararına kalmış konularda değişim hızı öngörülemez dramatiklikte olabilir ben onu diyorum. Devlet istediği kadar 20 yılda geçeceğim desin hans dükkana gidipte elektrikli aracı alırsa devletler buna çareler üretir yolları istasyonları elektrik hatlarını düzenlerler. Böyle bir dramatik değişim ben hissediyorum. Bir bakmışsın 3 sene sonra herkes elektrikli araba almaya tercih etmeye başlamış ne yapılabilir ondan sonra istediğin kadar takvim koy. Evinde şarj eder otopark ta şarj eder istasyonda şarj eder buna razı gelir ona göre hizmet çoğalır bir bakmışsın bir kaç sene sonra kritik eşik aşılmış artık. Gün gelir evinin önünde benzinli arabandan utanır hale gelirsin. Bu olacak zaten ama 2040 lara kadar takvimlerden bahsediliyor bence bu kadar sürmesi imkansız. Daha iddialı risk alarak tahmin ile 3 yıl sonra bile elektrikli arabaların hakimiyeti belirginleşmeye başlayabilir. Tüketici tercihine kalan işlerde öyle 2040 gibi tahminler gerçekçi değil. Şak diye değişir..

Bu değişim olduktan sonra tablo ne olacak;
Hep mevcut olan dev otomotiv üreticilerinin bu dönüşüme ayak uyduracağını farz ediyoruz ama bu ne kadar mantıklı acaba. Bazı büyük sorunlar var bu dönüşümün geleneksel üreticiler ile devam etmesi önünde. Bir kere bu yeni otomobilde şimdiki büyük üreticileri anlamlı kılan lüks araç segmenti anlamsızlaşacak. BMW yi Mercedes i öbürlerinden değerli kılan motor yürüyenin konforu gibi ayrıcalıklar ortadan kalkacak. Bunlar ortadan kalkınca aracın fiyatı marka değeri ile zorlanamayacak. Mercedes de neden koltuklar o kadar güzel özellikte halbuki iki paralık teknoloji ama Mercedes o fiyat farkını isteyebiliyor müşteriden marka değeri ile Marka değeride motordan yürüyenden o şahane mekanikten geliyor. Elelktrikli arabalar ise doğuştan zaten bütün konfora performansa sahip araçlar. Bugün en dandik elektrikli araba en iyi Mercedes den daha sessiz daha konforlu ve daha güçlü. Böyle olunca eski markaların yüksek karları artık gerçekleşemeyecek. Buda dönüşümü başarsalar bile mutsuz olacaklar demektir. Yani dönüşümü başarmak öyle basit bir fabrika yatırımı değil. O düşük karlarada razı gelmek gerekecek. Öyle bir dönüşümki doğasında Mercedes i Mercedes yapan hiç bir şeye izin vermiyor. Bir kaç yıl marka değeri yine para eder sonra müşteride unutur MErcedes in en şahane marka olduğunu bir jenerasyona bakar bu. Şimdi çocuklar Skoda yı bildiğin lüks marka sanıyor sonradan toparlandı filan haberleri yok marka dediğin bir jenerasyonluk canı var  

Elektrikli araç geleceği her açıdan çok muğlak bir gelecek ve bu gelecekte şimdiki otomobil üreticilerinin yeri garanti değil kesinlikle. Otomotiv endüstrisi bir yüzyıldan sonra silbaştan olacak bu treni yakalamak için mevcut olan markalara umut bağlamayalım kendi yolumuzu çizelim daha iyi. Türkiye deki tüm otomotiv firmaları çöp olacak buna hazır olalım ve buda uzun bir süreç değil. Dünya ticaretinin öküzü olan otomobil endüstrisi olmadan dünya nasıl yerine sağlıklı bir ticaret üretebilecek çok merak ediyorum. Dünyadaki refah dengeleri hep otomotiv endüstrisinden besleniyor. Bu çökünce zavallı Almanya kahrolacak. Mesajı Paylaş

Han

#462
Eki 21, 2019, 10:49 ÖÖ Last Edit: Eki 21, 2019, 10:55 ÖÖ by Han
https://www.webtekno.com/haber/amp/78188

Bir şirket, tüm araçlarda kullanılabilecek bir elektrik motoru kiti geliştirdi. Bu kit, bünyesinde pek çok sistemi barındırıyor ve entegre edildiği otomobillerin elektrikli motora sahip olmasını sağlıyor. Bu kit, 2020 yılında piyasaya sürülecek



Bu kitin bünyesinde elektrik motoru, iletim aksamı, soğutma sistemi ve güç çevirici sistemleri bulunuyor. Bu sistemlerin tamamı sadece 154 kilogram ağırlık yapıyor. Ayrıca bu sistem, araçların ön veya arka kısımlarına entegre edilebiliyor.



Batarya içinde bir yer bulurlar artık. ;D Mesajı Paylaş

petibor

İran otomobil markası Türkiye'ye yatırım yapacakmış.

İranlı dev geliyor
Volkswagen'in ardından İranlı otomotiv devi Khodro da Türkiye'de yatırım kararı aldı. Van'da 300 milyon dolara fabrika kurmak için kolları sıvayan şirket, 600 kişiye istihdam sağlayacak






https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2019/10/27/iranli-dev-geliyor?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com Mesajı Paylaş

BuLuT__

Şaka gibi haber
Tam tersi olmalıydı. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter