Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

Tekrar dikkatlice okuyun motor gücünden bahsediyor.Vergi oranları zaten motor gücüne göre belirleniyor.Menzil konusunu ayrıca belirtmiş.

Bende diyorum umarım menzilden bahsediyordur umarım gazeteci yanlış anlamıştır.
Mesajı Paylaş

Teknisyen

Evet yanılmışım.Resmi gazeteden şimdi baktım Motor gücüne göre vergilendirme yapılıyormuş.Dolayısı ile Bahis konusu Motor gücüymüş yani.

İşin enterasanı Motor gücünden kasıtları ney acaba? Elektrik Motorları içten yanmalılar gibi değil ki belirli devirde ürettikleri güç baz alınsın.

Bir yerde Nominal güç ile Kısa zaman süresince üretilen güç farkı nedeni ile Tesla ve BMW ithalatında farklı vergilendirmeye (evraklara biri nominal gücü diğer kısa sürede üretilebilen maksimum gücü yazdığı için) tabi olduklarını okumuştum. BMW nominal gücü değilde kısa sürede üretilen gücü yazdığı için gereksiz fazladan vergi ödüyormuş. (kaynağı bulamadım şimdi.Bulunca eklerim)

Daha da enterasanı Dünya bu tür araçlara teşvik verip sübvanse ederken  biz nasıl vergi alırız peşindeyiz.Sonra da yayılmasını bekliyoruz.Eğer yerli üretilen araç bu sistemle satılırsa talep kısıtlı olacaktır zannımca. Mesajı Paylaş

TULGA

Şahsi düşüncem, mevcut MTV oranlaması içten yanmalı motorların motor gücüne göre salınımını yaptığı karbondioksit nedeniyle vergilendirildiğinden elektrikli motorlarda bu anlayış geçerli olmayacaktır.

Sadece kendi içerisinde yüksek performanslı elektrikli motorlar ile standart seviyedeki motor gücü olan motorlar arasında farklı vergilendirme yapılabilir. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Powerbank'ların içinde batarya var. Cep telefonu birşey değil de... Arabayı şarj edecek bir powerbank'ın arabanın bataryasından daha kapasiteli (ve dolayısıyla daha büyük) batarya gerektireceği aşikardır.

Hadi ağırlığını ve taşıma zahmetini bir kenara koyalım... Elektrikli (veya hiç değilse hibrit) araç bataryalarının kaç para olduğu konusunda fikir sahibi olan birisi, bunu şarj edebilecek kapasitede bir powerbank'ın da kaç para tutabileceğini ve bunu araç içerisinde birkaç saat bırakmanın hırsızlar için nasıl bir davetiye olabileceğini tahmin edebilir.

Bu arada... Eskiden teyplere dadanırlardı... Sonradan airbag'ler revaçta oldu... Demek ki ileride de bataryalara dadanacaklar. Mesajı Paylaş

Han

"Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın daha önce açıkladığı gibi tek dolumla 500 kilometre yol alabilecek kapasitede bir seçeneğimiz de olacak." dedi. 

Peki ağırlıklı olarak üretilenin menzili ne olacak? Mesajı Paylaş

Han

https://m.donanimhaber.com/newsampnew.aspx?id=113751

Cambridge merkezli bir girişim, kullandıkları yeni materyal ile 6 dk'da şarj olan elektrikli araç bataryası geliştirdiklerini belirtiyor. Girişim, 2020'de yeni bataryanın üretimine başlamayı planlıyor
Cambridge Üniversitesi'nden doğan bir girişim, elektrikli araçların hayati organlarından biri olan bataryalar konusunda önemli bir gelişmeye imza attıklarını duyurdu. Girişimin iddiasına göre elektrikli araçlar yalnızca 6 dakikada şarj olabilir.
 
Yukarıdaki paragrafı okuduğunuzda "biz bunları çok duyduk" dediğinizi duyar gibiyim. Bu konuda haklısınız fakat bu iddiayı öncekilerden ayıran önemli bir detay var. Dr. Jean De La Verpilliere tarafından Nanobilim alanında doktorasını yaptığı sırada kurulan bu girişim, ellerinde iddiasını kanıtlayan bir prototip olduğunu ve sadece 6 dakikada şarj olacak bataryaları önümüzdeki yıl ticarileştirebileceklerini belirtiyor.
 
De La Verpilliere tarafından yapılan açıklama şu şekilde: "Lityum iyon pil hücrelerinde kullanılan grafitin yerini alacak yeni bir toz bulduk. Tozlar lityum bataryaların merkezi bileşenleridir. Bu yüzden bulduğumuz yeni toz elektrikli araçların 45 dakikada değil yalnızca 6 dakikada şarj olmasını sağlayacak. Bu sayede elektrikli araçlar içten yanmalı motorlu araçlarla yarışabilir hale gelecek. Elimizde bir prototip var ve gelecek yıl ticarileştirmeye hazırız"
 
Girişimin iddiasına göre buldukları yeni materyal var olan üretim hatlarına kolaylıkla entegre edilebilir. Elektrikli araçları 6 dakikada şarj edecek batarya için bir üreticiyle çalıştıklarını belirten girişim, üretime 2020 yılında başlayacaklarını söylüyor. Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Aslında teknoloji 6 dakikadan daha az zamanda da şarj olabilecek komponentler üretmeye hazır ama besle sistemleri buna izin vermiyor. Şöyle ki:
Bataryanızın takati 30 kwh olsun
1 saattte şarj için 30 kwh'lik enerji emersiniz
30 dakikada şarj için saatte şarj için 60 kwh
6 dakikada şarj için saatte şarj için 300 kwh
1 dakikada şarj için 1800 kwh

Komşunuz arabasını şarj ederken sizin televizyon ne olur?? ya da şarjı bitirdiğinde dalgalanmadan dolayı kaç elektronik cihaz pert olur?
Yoksa pil yerine kapasitör, üzerine graphene(bir karbon tozu formu) kullandığınızda elde edeceğiniz depolama sistemi ile teoride saniyeler içinde aracınızı doldurabilirsiniz ama buna enterkonnekte sistem nasıl cevap verir, santrallarda çalışanlar yeddi ceddinize nasıl söver bilemem. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

süper çavuş

@Aktifkarbon ,,
Hocam valla bahsettiğiniz nedenle darbe gelip trip yerse eğer santral çok pis geçmiş gelecek ceddi meddi kalmaz ... :) Mesajı Paylaş

erdem

Tam da sayin aktifkarbon'un anlattigi gibi, sorun olacaktir. Ama cozumu de garip bir sekilde silsile halinde gittikce buyuyen batarya sistemleri.

Arabanizda bir batarya var. Bu bataryayi sebekeden degil daha buyuk bir bataryadan sarj edeceksiniz. Mesela sarj istasyonundaki gibi.

Sarj istasyonunun bataryasi ise daha da buyuk bataryalar tasiyan "tankerler" tarafindan sarj edilecek. Bir yandan da sebekeden "trickle charge" alir - sistemi zorlamadan.

O "tanker" de gidip dogrudan gaz turbin santralden alacak enerjisini - ki o gaz turbin de oncelikle dev bir batarya ciftligini dolduracak.

Mesajı Paylaş

Teknisyen

Benim görüşüme göre 500 km menzilli bataryalar için 15-25 dakika şarj süresi gayet yeterli bir süredir. Sayın @aktifkarbon'nun hesabına göre 15 dakika şarj için 120 KWh bu iş yeterli gözüküyor.Fazlasını zorlamak binek araçlar için fantazi gibi geliyor.

sürüş güvenliği adına özellikle şehirler arası yollarda her 300-400 km de yarım saat mola verilmesini 15-30 dakika dinlenmeyi mecbur kılar durum ve gayette iyi olur.

Tam otonom (5. seviye) sürüş sistemi gelince belki işe yarar bir durum olur bu kadar süre ama yinede gereksiz geliyor. Mesajı Paylaş

ozbey

#430
Ağu 30, 2019, 03:01 ÖS Last Edit: Ağu 30, 2019, 04:54 ÖS by ozbey
şahsen  ben  elektrikli  oto  konusunun  umulandan  çok daha  sıkıntılı  olacağını  düşünüyorum.
kafamda  iki  temel  sorunu  çözemiyorum.
ilki   bu  kadar  elektrik  ihtiyacının   nasıl  karşılanacağı.
yani  teşbihte  hata  olmaz;  ama  keşke  her ile  ünüversite  kurulacağına  her  ile  nüklüer  reaktör  kursaydık  gibi  çok  rezil  bir espiri  yapıyorum  kendi  kendime.

ikinci  husus  ise   bizim  akar  yakıttan  topladığımız  vergi  çok  çok  önemli,  peki  ama   akaryakıt  satışının  düşmesinden  kaynaklanacak  vergi kaybı  nereden  nasıl   giderilecek?
yani  biz  vergi  kaybı  yaşadığımız  için  mesela  tütün  satışını  yasakladık,  kimse  kendi  sarmasınki  vergi  alalım  diye; 


uzun  vadede  ortaya  çıkabilecek  sorunları  doğru  tesbit  edip   bu  sorunlarla  baş  etmek  için    a,  b ve hatta  c   planları da  hazırlamak  gerek.
ama  biz  planlama  kelimesine de  düşmanız.

zaten  enerjiye  olan  bağımlılığımız  ortadayken  bu  geçişi   bağımlılığı  arttırmadan  çözmenin  bir  yolu  bulunabilir  mi?

5  yılda birkaç  yüz  bin  oto   sorun  olmaz da mesela  ülkedeki  otoların   üçte  biri    veya  yarısı  elektrikli  olduğunda    ortaya  çıkacak   elektrik  ihtiyacı  ve   enerjide  bağımlığlığın  artması  nedeniyle  daha  fazla  döviz   ihtiyacı  sarmalına  girebiliriz.
o  zaman  rüya   kabusa  dönebilir.
tabi  bunlar   benim    aklımı kurcalayan  kötü  ihtimaller.  devletimiz  illaki  bunların  simülasyonlarını  yapıp    gereken  adımları  planlıyordur.

kişisel  fikrim    bu  elektrikli  oto  işinin  Kemal Derviş'ini  arayıp  bulmakta  fayda  olacaktır.

aşağıda  bahsettiğim  konularla  ilgili  bazı  verileri   paylaşıyorum.


• Petrol ve Doğalgaz Ürünleri 55,6 milyar TL ile yılı kapamış durumda.

https://t24.com.tr/yazarlar/emrah-akin/butcenin-2018-karnesinde-otv-ve-kdv-one-cikiyor,21380





TÜRKİYE'NİN 1 GÜNLÜK ENERJİ TÜKETİMİ:
Benzin (Litre)                                     8.968.065
Motorin (Litre)                                  63.306.290
Elektrik (MWh)                                      776.984
Doğalgaz (Bin Metreküp)                        99.712
Açıklama: Doğalgazın 34.344 Milyon metreüpü elektrik üretimi içindir.
Kaynak: EİGM, 1 Haziran 2018 tarihli veri.

https://www.enerjiekonomisi.com/turkiye-gunluk-ne-kadar-benzin-motorin-ve-dogalgaz-tuketiyor/1891/

şurada da   alınan  vergi var

2019 yılında 1 litre mazottan alınan vergi 1.79 TL olmakla beraber 1 litre benzinden alınan vergi 2.37 TL.

https://www.benzinlitre.com/blog/detay/akaryakit-vergi-oranlari-2019

ek:
enerji  bağımlılığından  kastım  biz  elektriği  sadece   barajlardan  ve  kömürden  sağlamıyoruz.  doğalgazdan da  üretiyorduk,  şimdi   nükleerler de  üretime  başlayacak.

doğal gaz da   nükleer de  sonuçta  dövize  bağımlı.

Mesajı Paylaş

aktifkarbon

Benzinli veya Diesel yakıtlı araba alırken 100+ beygir, elektrikli alırken 10 kw motorla mukayeseler yanıltıcı oluyor.

Erdem beyin dediği gibi, elektrik depolama sistemi kurtarıcı olabilir o da NaS (Sodyum Sülfür) bataryalar uygun görünüyor. Aması da var.
Bu alkali piller veya graphenli kapasitörler hacim, ağırlık, performans için hoş da!! Adiler çok kötü patlıyor. Bir cep telefonun patlamasına yakından şahit oldum, bunlardan binlercesini bir kutuya koyup, üzerine de koltuk koyduklarında o koltuğa beni kimse oturtamaz.

NaS bataryaları ile biraz uğraştım; Onlar daha bi felaket. 600C derecenin üzerinde sodyum ve kükürt hücreleri arasında beta alumina denen seramik ayırıcılar var. Tek bir çatlak veya sızıntı olduğunda ortalık yangın yeri. Japonlar bunu çok kullanıyor ama büyük birkaç kaza olduktan sonra tüm bataryaları boşaltıp revizyon yaptılar.

Ben depoma LPG, benzin, mazor doldurayım. Kendimi öyle daha güvende hissediyorum. Arabamın egsozundan çıkan sesi de seviyorum. Mesajı Paylaş
_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
edogudan@aktifkarbon.com
http://www.aktifkarbon.com

SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter