Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

petibor

Gürcüler bile milli elektrikli otomobili yaptılar. 10 bin yazılımcı ile işin yazılım kısmına çalışalım farkı öyle yakalayalım. En az 1000 mühendisin şu anda milli araba işi var ise yazılım ofislerinde çalışıyor olması gerek. Otonom sürüş filan bunlara çalışacak adamlar lazım bu iş Gürcülerin başaracağı iş değil. Hiç bana bu işe layığı ile asılmışız gibi gelmiyor ortaya sanki bir makine çıkacak sadece ama bu iş yazılım işi nerede o kadrolar hiç haber yakalayamıyoruz. Pili motoru birleştirip onu giydirip araba yaptık diyeceklerse olmaz bu iş böyle o zaman Gürcistan ın arabası gibi olur geleceğin elektrikli araba seyri bu değil işin yazılım ayağına asılmak gerek.

https://www.youtube.com/watch?v=rnzBGjVr5C0

Mesajı Paylaş

sadalone

#391
Tem 25, 2019, 03:50 ÖÖ Last Edit: Tem 25, 2019, 04:43 ÖÖ by sadalone
Önemli olan gerek iç pazarda gerek dış pazarda kendi markamızla araba satabilmemiz.İsterse arabanın %90'ı ithal olsun, yazılımlarını da ithal edelim mühim olan kendi markamızla özellikle dış pazarda yer edinmemiz.

Elektrikli araçlar bir fırsat penceresi oluşturdu, elektrikli araç pazarına ne kadar erken girersek başarılı olma şansımız o kadar artacak.Dolayısıyla şuan asıl öncelik bir şekilde aracı biran önce pazara çıkarmak olmalı, pazarlama ve tüketici davranışlarını değerlendirme burada asıl çalışılacak konu olmalı.

İsterse otomobil yazılımı dahil tepeden tırnağa yerli olsun pazarda yer bulamazsan hiçbir anlamı yok.Ama araç pazarında bir şekilde kendine yer bulabilirsen ondan sonra ithal ettiğin parça ve yazılımlarda daha sonra yerlileşmeye gidebilirsin. Mesajı Paylaş

petibor

#392
Tem 25, 2019, 04:06 ÖÖ Last Edit: Tem 25, 2019, 04:12 ÖÖ by petibor
Proje kesinlikle heyecan verici buna asılmak gerekiyor ama işin yazılım ayağını bir farkımız olarak öne çıkartırsak geleceğin tablosunda farkı yakalrız öbür türlü bu araçlar zaten KKTC nin bile göze alabildiği göze basit gelen bir üretim.

Sonuçta en dandik elektrikli araba bile Ferrari performansında Mercedes konforunda olabiliyor kolaylıkla bu arabalar pil iki tane elektrik motoru bir kaç kutudan ibaret basit görüne narabalar yüz yıllık motor teknolojisi filan gerektirmiyor. Ver amperi uçsun gitsin çamaşır makinesi tamburunu döndermek gibi ne vites kutusu var ne aktarma organı tekere motoru bağla amperi ver devrini ayarla oldu bitti. O kadar sessizlerki AB hoparlör ile motor sesi çıkartacaksınız diye firmalar şart koştu. Yüz yıldır motor sesini azaltmak için neler yapıyor firmalar oysa. Yani niye Mercedes alasınki yada Porsche

Aracın yürüyeni bu kadar işte gerisi koltuk direksiyon filan. Direksiyonu pedalı joystik yani düşünün ne kadar cüret edilebilir bir araç insanlar garajlarında bile üretmeye kalkabilir ve başarırda yani. Burada farkı bu makine ile değil yazılım ile yakalayabiliriz ama bana makineye abancaz gibi geliyor. Ama ben sonuç itibarı ile bu projeyi gerçekçi buluyorum bu bize uyar buradan bir şey çıkarabiliriz. Daha abanalım diyorum Gürcistan dan farkımız olsun bu pazarın Samsung u olabiliriz Tesla bu arabanın Nokia sı ilelebet Tesla belirleyici olacak dememek gerek bu oyun çok değişir ona çalışmak gerke Samsung telefond da bunu yaptı Nokia dan korkmadı


Mesajı Paylaş

Han

#393
Tem 27, 2019, 10:38 ÖÖ Last Edit: Tem 27, 2019, 10:44 ÖÖ by Han
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/erdogan-yerli-elektrikli-traktor-deneme-surusunu-gerceklestirdi/1542504

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Erdoğan, Türkiye'de ilk olma özelliği taşıyan ve yerli olarak geliştirilen elektrikli traktörün deneme sürüşünü gerçekleştirdi.



Her ne kadar elektrik daha ucuz olsada, elektrikli traktöründe kendine has masrafları çıkacaktır. İnşallah çiftçilerimizin yüzünü güldürür ama b.k altın olsa fakir de p.posuz doğarmış.  ;D Mesajı Paylaş

sadalone

Bu haber iki ay öncesinin haberi ama gözden kaçtı sanırım...Geçtiğimiz ocak ayında Panasonic ve Toyota'nın elektrikli araç bataryaları konusunda ortak bir şirket kurup üretim yapacaklar haberi çıkmıştı bu global bir haberdi, Türkiye ile bir alakası yoktu....Ama 23 Mayısta Rekabet Kurumunda şöyle bir karar çıktı.

''Toyota Corporation ve Panasonic Corporation tarafından, prizmatik lityum-iyon otomotiv akülerinin Ar-Ge, üretim ve satışı ile diğer otomotiv akü teknolojilerine yönelik Ar-Ge faaliyetleriyle iştigal edecek bir ortak girişim kurulması işlemine izin verildi.''

https://www.rekabet.gov.tr/tr/SonKurulKarari/15ed3987-0882-e911-80fb-00505694b4c6

https://www.haberturk.com/elektrikli-arac-bataryasi-icin-onay-verildi-2479372-ekonomi


Toyota'nın böyle bir adım atması mantıklı olur.Corolla ve C-HR'la ülkemizde hibrit araç üretiyorlar diğer üreticilerimizde örneğin Clio,  hibrit üretime geçmeye başladılar...Toyota ayrıca C-HR'ın tam elektrikli sürümünü çıkaracak şuan için öncelikle Çin pazarına girecek gibi duruyor ama Toyota 2021 yılında Avrupa pazarınada gelebileceğini düşünüyor.C-HR'nin Avrupa'daki üretim merkezi Türkiye, belkide C-HR ülkemizde üretilen elektrikli otomobil olur. Mesajı Paylaş

meraklı

Renault Fluence Türkiyede üretilen ilk elektrikli otomobildir. Ama ömrü kısa olsu. Mesajı Paylaş

Yakın

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Yönetim Kurulu toplandı

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hisarcıklıoğlu "Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Varank ve değerli yönetim kurulu üyelerimizin katılımıyla TOGG Yönetim Kurulu Toplantımızı gerçekleştirdik." dedi.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Yönetim Kurulu Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, TOGG Yönetim Kurulu Toplantısı'nın Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın katılımıyla gerçekleştirildiğini belirterek, "Yıl sonunda halkımızın beğenisine sunacağımız prototipimizin ilk modelini inceledik." ifadesini kullandı.

Hisarcıklıoğlu, Twitter hesabından, Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Yönetim Kurulu Toplantısı'na ilişkin paylaşımda bulundu.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank'ın katılımıyla TOGG Yönetim Kurulu Toplantısı'nı gerçekleştirdiklerini kaydeden Hisarcıklıoğlu, "Yıl sonunda halkımızın beğenisine sunacağımız prototipimizin ilk modelini inceledik." mesajını paylaştı.

Toplantı öncesi TOGG Ar-Ge Merkezi'ni ziyaret eden Bakan Varank, TOGG Üst Yöneticisi (CEO) Gürcan Karakaş'tan çalışmalara ilişkin bilgi aldı ve çalışanlarla sohbet etti.

Karakaş, Türkiye'nin Otomobili Projesi'nde gelinen son duruma ilişkin sunum yaptı ve otomobilin üç boyutlu çizimini gösterdi.

Söz konusu toplantıya Bakan Varank'ın yanı sıra Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, Hisarcıklıoğlu, TOGG Yönetim Kurulu üyelerinden Ethem Sancak, Ahmet Nazif Zorlu, Ahmet Akça ve Taha Yasin Öztürk de katıldı.

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiyenin-otomobili-girisim-grubu-yonetim-kurulu-toplandi/1549868 Mesajı Paylaş

Han

• Düşük bakım maliyeti

• 20 yıl batarya ömrü

• 10 bin adet yıllık üretim

Elektrikli traktör yıllık 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak.

İnşallah dedikleri kadar olur. Birim fiyatı ne olacak acaba.

https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/elektrikli-traktor-yillik-133-bin-lira-yakit-tasarrufu-saglayacak/1556898



Mesajı Paylaş

TULGA

https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj3yNyA7YTkAhWE2qQKHf0kCGkQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.tarimdunyasi.
net%2F2019%2F07%2F30%2Felektrikli-traktorun-pili-50-bin-dolar%2F&psig=AOvVaw2KxXagkC6SahqS8q9TaNIy&ust=1565957657897909


Bu sitedeki veriye göre bataryanın fiyatı 50 bin $. Tamamı 300 binden aşağı olmaz herhalde. Devlet destekli olmadan zor bu fiyatlarda almak.

Şuanda internette arttığınızda ortalama sıfır bir traktör 70-80b TL. İddaa edildiği gibi yıllık yakıt tasarrufu da 133b TL olsa 200-210b TL edecek. Mesajı Paylaş

Havuc99

20 yıl dayanan pil ben daha hiç duymadım. Mesajı Paylaş

Han

İnşallah fiyat/performans olarak muhteşem olmasada dizel traktörlere göre rekabetçi bir ürün olarak görürüz. Bu traktörün tek başına tarımı falan kurtaracağı yok ama en azından fikir güzel
İhracat iç tüketim falan derken yuvarlanıp gider belki. Mesajı Paylaş

onkomd

Bilmiyorum ama traktörü elektrikli yapmak pek mantıklı görünmüyor bana.

Dağın başında pil biterse nolacak? Bir de elektrik şebekeleri köylerde yeterince güvenilir mi? Mesajı Paylaş

HDS

Tam aksine Hocam. Ama olay sadece "elanktrikli traktör" değil ve olmamalı.

Powerpack'lerin yani bir ya da birden çok batarya'nın, çiftlikteki solar'la bilmemneyle şarj olması, sonra da o "pack(ler)"in bir gün traktöre, öbür gün biçerdövere falan takılıp iş görmesi gerekir.

Bunların hemen hiç birisi "aynı anda" kullanılmıyor. Elektrik sistemi pahalı değil. Batarya pahalı.

Biçerdöver dediğin aletin bile, yersen yürüyüş motoru dizel olsun, ama küçük motor olsun, kalanı da elektrikli olsun. Verimler falan çok başka noktalara gider. Mesajı Paylaş

kurtkapan

"çiftlikteki solar'la bilmemneyle şarj olması"

Kanadalı yapmış.
https://www.youtube.com/watch?v=NM9GMVz9-sI
Mesajı Paylaş

petibor

Fabrikalarda akülü fortrifler var illa lityum pillermi gerekiyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter