Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

İmzalar atılırken 2019'da prototip çıkacak deniliyordu olmayınca buna mı sitem yaptı yoksa ortakların bu işe niyeti olmadığına dair bir izlenim edindi buna göre değişir.

Eğer mesele gecikmesiyse gayet normal 2019 yılı gerçek dışıydı , bana yeni söylenen 2022 tarihi bile çok iyimser geliyor.Baya zor ve çetrefilli bir proje gecikmesine kızmaya gerek yok tabi eğer ortaklar bu proje için gerçekten de çalışıyorsa.

Yabancı bir ortaklık en azından teknoloji ortaklığı proje için gayet iyi olur.İlk etapta yerlilik düşük olsun isterseler Powertrain'i Çinden ithal etsinler yeter ki ortaya bir ürün çıksın ve pazar elde etsin, gelecek modellerde yerlileşmeye gidilir. Mesajı Paylaş

sadalone

CB yabancı yatırımcı deyince geçen günkü haber aklıma geldi.

Bu konuşulan VW(Skoda) yatırımında Türkiye ve Sırbistan favori deniliyor....Skoda CEO'su 350 bin adetlik kapasitesi olan bir fabrika olacağını söylüyor ve bu kurulacak fabrika arazisi ek bir 350 bin adetlik büyüme için uygun olacak ihtiyaç halinde büyüyecek...Yani toplamda 700 bin adetlik üretim kapasitesine sahip bir yatırım gelebilir.

Bu çok büyük bir yatırım, 700 bin adet demek 10+ milyar dolardan fazla ihracat demek 15 bin doğrudan ve bunun 4-5 katıda dolaylı istihdam demek..

Yetişmiş iş gücü, tecrübe, yan sanayi, pazar büyüklüğü, altyapı...vb. Türkiye'nin normalde bu yatırımı çok kalay alabilmesi lazım...

https://europe.autonews.com/automakers/skoda-could-double-output-new-plant Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Bu iş sonuçlanmak üzere. En fazla 1 ay sonra olay netleşecek. Ancak rakibimiz Sırbistan değil, bir başka Balkan ülkesi. İbre epey bizden yana... Mesajı Paylaş

ozbey

#363
Nis 13, 2019, 08:51 ÖÖ Last Edit: Nis 21, 2019, 07:11 ÖÖ by ozbey
silindi Mesajı Paylaş

HDS

Önder Yol iyi hoş ama enteresan da bir adam.

Yine de erken geliştirmiş oldukları kabiliyet hızla demode oluyor. Mesajı Paylaş

ozbey

#365
Nis 17, 2019, 03:51 ÖS Last Edit: Nis 21, 2019, 07:11 ÖÖ by ozbey
x Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Gözden kaçmasın:

Vestel Savunma ve Ayesaş, bugün, askeri ve sivil araçlarda otonom sürüş sistemleri teknolojileri geliştirilmesi ile konumlanma  ve haritalama projesini aldı... Mesajı Paylaş

ozbey

".... "Türkiye`nin otomobilinde 2022 yılında piyasaya çıkana kadar, her hafta, her ay ne yapacağımız programlandı. "

https://www.ahaber.com.tr/ekonomi/2019/05/10/yerli-otomobilde-plan-tikir-tikir-isliyor

2022'in  sırrı  ne? 
bende takıntı olmaya başladı bu tarih.  birşey mi  var  bu tarihte?

Mesajı Paylaş

TULGA

Erken seçim olabilir. Mesajı Paylaş

murattekin

...

Teknisyen

Elektrikli otomobilin fiyatı,dizaynı ve teknik detayları ne zaman açıklanacak bir bilgisi olan var mı? Mesajı Paylaş

petibor

Size dedim elektrikli araçlar zavallı Almanya nın sonu olacak herkes kendi arabasını üretecek büyük üreticiler olursada cep telefonundaki gibi ucu ucuna karla üretim yapacak beş on yılda bir sekter yeni birincilere devredilecek vs. Elektrikli arabalar biraz masa üstü pc dünyası gibidir markanın anlamını yitirdiği bir über teknoloji alanı. Masa üstü pc ler hayattaki en teknolojik aletler ama hiç birimizin pc si marka değil. Arabada böyle kolay üretilen en azından şimdiki arabalardan bin kat kolay üretilen ürüne dönüşecek. Karlar minimize edilecek marka değerinin ürüne yansıması çok önemsiz oalcak konfor hız güç markadan bağımsız kolay işler olacak. Belki güvenlik şimdiki önemini korursa korur ama onuda bir erişilebilir asgari standardı yakalanır. Geriye kalır google gibi otonom çözüm üreticilerinin tekeli. Ama görülen oki geleceğin arabasıda Apple gibi değil Android gibi paylaşımcı olacak. Kenyalı yapmış arabayı şaşırıyoruz ama gelecek bu olacak şehrinizde kaç araba üreticisi var bilemeyeceksiniz. Zavallı Almanya yı düşünemiyorum o sıralar. Mesajı Paylaş

ozbey

#372
May 12, 2019, 01:45 ÖS Last Edit: May 12, 2019, 01:47 ÖS by ozbey
bundan  yıllar önce  x cep telefonları  piyasaya hakimdi.  bir gün geldi   adı sanı duyulmaz oldu  telefon  markaları içinde.  peki firma  telekominikasyon sektöründen  çıktı mı?

tabiki hayır.  telefon işin  bir kısmı sektörde.  bunun bir arkası  var.   oradaki  teknolojilerde  firma  yıllardır hayatını sürdürmekte.

hemen her sektörde böyle  çok örnek var.  sadece  şöhret  azalıyor;  ama  firmalar  geri planda  varlığını  koruyor ve iyi de kazanıyor.

Alman  otomotiv  sektörü ne  olur  bilmem;  ama en  kötü   telekominikasyon  sektöründeki gibi bir değişim olurki  yine  iyi  kazanmaya devam ederler.

bu arada   fransa  ile  ortak bir  batarya  üretimi  yatırımıyla  ilgili bir habere denk geldim dün.
Mesajı Paylaş

HDS

@Teknisyen, Geçen günlerden birinde Yerli Otomobil Girişiminin CEO'su Gürcan bey'i dinleme şansım oldu. Aracın üretilecek tipleri belirlenmiş. C sınıfı bir "Crossover/SUV" ile başlanacak ve bu C sınıfı sedan, SW ve Hatchback ile devam edecekmiş. Aracın 2 boyutlu stilistik tasarımı için bir yarışma düzenlenmiş yabancı ve yerli tasarım firmaları arasında. Bir firma/tasarım seçilmiş ve halihazırda bunun fonksiyonel, 3 boyutlu modellemesi üzerinde çalışılıyormuş.

Aracın doğuştan, tamamen elektrikli olarak (yani Megane EV falan gibi mevcut aracın sağına soluna batarya koyup elektriklendirme vs değil, ama Tesla gibi baştan elektrikli olmak üzere) ve Level 3 otonom sürüşe yeter donanım öngörülerek tasarlandığını da söyledi. "Biz fazlaca kendimizi ortaya çıkarmadan, sessiz sedasız işimizi yapıyoruz" dedi. Anladığım kadarı ile konsorsiyum projeyi ciddiye aldığı için siyasi bir tüketim malzemesi haline getirilmekten, uzun birileri tarafından olur olmaz zaman hedefleri konmaktan falan ürküyorlar.

Bakalım, ne çıkacak. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Sayın @HDS çok teşekkür ederim. Malum bu konuda internette yada medyada düzgün bir bilgi bulmak zor.

Birde Özel Mesaj atmıştım.Ulaştı mı acaba? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter