Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Havuc99

Yanılıyorsunuz sayın putty geleceğin arabalarında bir dünya sensör. birbiriyle etkileşim son derece gelişmiş elektronik ve yazılımlar olacak. Kesinlikle arabalar ucuz olmayacak. Ve her isteyenin yapabileceği bir basitlikte olmayacak. Bu işin kaymağınıda sanırım google ve apple yiyecek. Mesajı Paylaş

petibor

#346
Kas 28, 2018, 06:20 ÖÖ Last Edit: Kas 28, 2018, 06:34 ÖÖ by petibor
Yazılım işindeki endişeniz çok akıllıca bir dayanağı var kabul ediyorum. Belki böyle bir öne çıkış bazı isimlerde olabilir. Google en büyük aday buna navigasyon ile bunca dünyanın sokaklarını arabayla gezip haritalandırması ile buna en layık olan olması da hakkaniyetli aslında bakınca. Ancak araba, ulaşım, yollar dediğimizde dünyanın çözümler üreteceği çok belli. Arabaların birbirleri ile, yol ile, trafik ile, sistem ile haberleşeceği koordineli olacağı bir yol sisteminin haberleşen unsuru olarak ortak bir dili olacağını tahmin edebiliriz. Buda bir sistem önerisi getiren firmayı öne çıkartacaktır. Ancak işin doğası bunu er geç açık kaynak kotlu yani open source çözümlere sürükleyecektir. Dünya ülkeleri bir takım çözümlerde el sıkışacaklar ve ortak geliştirilecek açık kaynaklı bu sistemleri er yada geç geçeceklerdir. Aracın asıl yazılımı açık kaynak kotlu olmaya mahkumdur. Bugün telefonlarda böyle aslında Android diyoruz ama oda Microsoft u bu sayede geçti. Arabada bu dahada öte olacak bir Android e Google ada izin vermez bu ortak menfaat ulaşım söz konusu olunca. Çok öngörülü olamayız muamma bir gelecek bu neyin ne olacağı belli değil ancak açık kaynak kot olacağı muhakkak. Çünkü araçlar dünyanın yollarını birtakım kurallara disipline göre kullanacaklar bir birileri ile haberleşecekler bunlar ortak bir yazılım akıl gerektirir. Cep telefonu gibi de değil bu iş. Yazılımlar ayrıca katlanarak dahada tabana iniyor artık her şeyin bedavası var böyle bir open source dünyada yaşıyoruz artık. Artık muhasebe programı yazıp satamıyorsunuz çok daha iyisi açık kaynak kotlu el birliği ile üretiliyor yada CNC makinenin yazılımını artık Simens üretmiyor sadece birileri açık kaynak kotlu üretiyor el birliği ile. Bu artan bir ivme geleceğin dünyasında öyle falancanın şahane yazılımına yer yok yani. Mesajı Paylaş

sadalone

Yerli oto 2022'de arenada

TURKCELL, ortağı olduğu 'Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş'ı misafir etti. Liderlik Gelişimi Programları kapsamındaki "Turkcell Akademi C-Lounge" etkinliğine konuk olan Karakaş, Türkiye'nin beklediği otomobil projesinde planlara uygun olarak ilerlediklerini anlattı.

Karakaş, Turkcell ekibine seslenirken "Türkiye'de çok önemli bir değişime hep birlikte tanıklık ediyoruz. Hedefimiz ülkemizde bir mobilite ekosistemi yaratmak ve 2022 yılından itibaren hepimize gurur verecek ürünlerle küresel arenaya çıkmaktır. 'Bunu yapabilecek güçteyiz' kısmını çoktan aştık, çünkü yola çıktık, yapıyoruz" diye konuştu.

Karakaş, kendisine iletilen soruları da şöyle cevapladı:

"Bu projeye sadece bir otomobil projesi olarak bakmıyoruz. Başından beri hep 'otomobilden daha fazlasını yapmak üzere yola çıktık' dedik, çünkü projemizin harekete geçireceği ekosistemin gayri safi milli hasılaya katkısı 50 milyar Euro, cari açığa olumlu katkısı 7 milyar Euro ve istihdama katkısı ise doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 20 bin kişi olacaktır. Ayrıca bu proje teknoloji, yani akıllı araçlar ve buna bağlı ekosistemler üreten sayılı gelişmiş ülkeler arasına katılmamıza liderlik edebilecek bir teknoloji dönüşüm projesi olarak da stratejik bir öneme sahip."

Türkiye'nin Otomobili Girişimi'nin 3 temel faktörden ötürü başarılı olacağına inandıklarını söyleyen TOGG CEO'su Karakaş, bu faktörleri şöyle sıraladı:

TEDARİKTE GÜÇLÜYÜZ

"Pazar potansiyeli açısından baktığımızda Türkiye'de 1000 kişiye düşen 144 adet otomobil sayısı, 624 adet olan Yunanistan, 380 adet olan Hırvatistan ya da 380 adet olan Doğu Avrupa ülkeleri ortalamalarının oldukça altındadır. Ama bu rakam aynı zamanda pazar potansiyelinin ne kadar büyük olduğunu da gösteriyor. Yetkinliğe geldiğimizde, nitelikli insan gücü, geleneksel otomotiv üretiminde 50 yılın üzerinde tecrübe önemli bir baz teşkil ediyor.

Buradaki gücümüz ağırlıklı olarak dünyaya entegre olmuş tedarik sanayimizden geliyor. Özellikle dönüşüm ve değişim fırsatlarında da uzun soluklu kararlılık gerekmektedir ki, gerek devletimizin gerek ortaklarımızın bu konudaki tavrı çok net. Hedefimiz kuracağımız ekosistem ile yeni teknolojilerin gelişmesine, iş modellerinin oluşturulmasına aktif ve önemli bir katkıda bulunmak ve aynı zamanda ülkemizin en önemli ihracat kalemini oluşturan otomotivin geleceğe hazırlanmasına yardımcı olmaktır."
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/yerli-oto-2022de-arenada-41087776 Mesajı Paylaş

petibor

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş: 'Yerli otomobilin tasarımında sona gelindi'
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin ikinci gününde yerli otomobil projesinde gelinen nokta hakkında bilgiler paylaştı. Tasarım aşamasının önümüzdeki günlerde tamamlanacağını kaydeden Karakaş, aracın 2022 yılı ortalarında satışa çıkacağını belirtti. Karakaş, "Bizim otomobilimiz 2022 yılında piyasaya çıktığında Avrupa kıtasında geleneksel olmayan bir üretici tarafından üretilmiş ilk elektrikli SUV olacak. Bu alandaki yarış henüz başlıyor. Başlangıç çizgisine gelen şirketler hemen hemen aynı hizadalar. Rakiplerimiz 100 yıllık otomobil markaları değil. Rakibimiz Çin'dekiler gibi hızlı, yalın ve çevik, elektrik- elektronikten, bağlantılı cihazlardan ve akıllı uygulamalardan anlayan şirketler" dedi. Karakaş, projenin 15 yıl içinde GSMH'ya katkısının 50 milyar euroyu bulacağını ifade etti


Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin ikinci gününde Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş açıklamalarda bulundu.

"Mobilite Ekosisteminin Geleceği" oturumunda konuşan Karakaş, mobilite konusunda 3 büyük alanda etkili olan mega trendin söz konusu olduğunu kaydetti.

Karakaş, "Teknoloji boyutunda araçlar dönüşüp elektrikli, otonom, ağ bağlantılı olacak. Sosyal hayat dönüşecek, akıllı ev, akıllı bina, akıllı şehirler ile yaşam alanları değişecek ve paylaşım ekonomisi daha çok ön plana çıkacak. Bunun haricinde, yasalar değişecek, korumacılık ve çevre emisyon standartları yeniden tanımlanacak" dedi.



Karakaş, batarya teknolojilerinde elde edilen gelişmeler ile elektrikli araçların satın alınabilir hale geldiğini vurgulayarak, "Dolayısıyla içten yanmalı motorları olan otomobiller sandığımızdan daha kısa bir süre içinde, tamamıyla elektrikli araca dönüşecek. Elektrikli araç trendi otomobildeki dönüşümü hızlandırırken, otonom araç, 'connected' yani bağlanabilirlik ve paylaşım gibi diğer mega trendler mobilitedeki dönüşümü hızlandırıyor. Bunların hepsini kesen teknoloji ise dijitalleşme sayesinde internete bağlanabilir olmak" diye konuştu.


Otomobili etkileyen tüm teknolojik değişimlerin otomobili (1. evimiz ve 2. işyerimizden sonra) üçüncü yaşam alanına dönüştürdüğünü de aktaran Gürcan Karakaş, sektördeki dönüşümün neden olduğu rekabetin temelinde de bu üçüncü yaşam alanının paylaşılması olduğunu ve Google, Apple ve Amazon gibi şirketlerin bu konulara ilgisinin nedenin de söz konusu alan olduğunu kaydetti.
'DÜNYA OTOMOBİL PAZARI BÜYÜYOR'
TOGG CEO'su, dünya otomotiv pazarının büyümeye devam ettiğini belirterek, "2017'de ciro 3.7 trilyon dolarken, 2035'de 5.7 trilyon dolar ciro öngörülüyor. Ciro büyüyecek ama 2035 yılında klasik otomobil üreticilerinin toplam kârdan aldığı pay yüzde 60'lara gerileyecek. 2035 yılı otomobil üreticileri için bir sonrakinden sonraki model yılı, yani "yarından sonra" demek. 
Bugün kârdan sadece yüzde 1 pay alan yeni mobilitenin payının ise yüzde 40'a yükselmesi bekleniyor. Bu yüzde 40 henüz ortaya çıkmamış ürünler veya iş modellerinden yani ekosistemden kaynaklanacak. Sadece beklenen kârlılık 2035 yılında 155 milyar dolar. Cirosunu da 10 katı varsayabiliriz" dedi.

Bu dönüşümün klasik üreticilerin de farkında olduğunu bildiren Karakaş, bu nedenle gelecek 10 yılda 29 klasik üreticinin yeni alanlara yapacağı yatırım miktarının 300 milyar euro olacağını söyledi. 


Karakaş, "Akıllı şehirlerle beraber şehircilik mevzuatında da ciddi değişiklikler var. Benim eski şirketimde bizim son dönemlerde yaptığımız stratejik projeleri Londra, Monaco veya Madrid'le yaptık. Dünyanın en büyük otomotiv tedarik şirketlerinde bile artık müşteri sadece geleneksel otomobil üreticileri değil. Bu nedenle mobilite ekosistemi dönüşümü ile Otomotiv Sektörü "el değiştiriyor" diyoruz" diye konuştu.
'TÜRKİYE'DE SATIŞ POTANSİYELİ VAR'
Türkiye'nin bahsi geçen mega trendden pay alabileceğinin altını çizen Gürcan Karakaş, "Türkiye'deki araç yoğunluğunu, benzer kişi başına gelir grubundaki ülkelerle kıyasladığımız zaman görüyoruz ki, bizim 12 yıl boyunca her yıl bugünkü satılan 750-800 bin aracın üzerine 1 milyon ilave araç satmamız gerekir. Türkiye herhalde yerinde saymayacak gelirinde de bir artış olacak. Gelir artmaya devam ettiği sürece insanlar, ürettiğimiz mallar, hizmetler A noktasından B'ye gidecek. Dolayısıyla mobilitenin penetrasyonunun artması gerekiyor. Çünkü Türkiye'de ciddi bir satış potansiyeli var. Bu şu anlama da geliyor. Eğer biz bunu yapmazsak bu araçları ithal edeceğiz" ifadesini kullandı.
Türkiye geçen yıl 11 milyar doları tedarik sanayiinden gelen toplam 32 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini hatırlatan Karakaş, "Ama görüldüğü gibi mobilite ekosistemi ile kâr havuzları el değiştiriyor. 2030'lu yıllara gelindiğinde bugün talep edilen parçalarla, otomobiller büyük ölçüde talep edilmeyebilecek. Dolayısıyla Türkiye'de de dönüşümün başlamış olması gerekiyor. TOGG projesi de bu anlamda bir çekirdek. Bu yüzden Türkiye'deki ilk görüşmemizi Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ile yaptık. Çünkü teknolojinin bu çekirdeğin etrafında oluşacağını, daha tasarım aşamasında bağlanabilir bir ekosistem için çalıştığımızı işin henüz başında anlatmak istedik" dedi.


Karakaş, "Biz bu mega trende son vagonundan dahil olduk. Başarmak için çok çalışmamız gerekiyor, kolay değil ama mühendislerin tabiriyle 'roket bilimi' de değil. Şunu da unutmayalım 2022'de dünyada tamamen elektrikli 60'ın üzerinde yeni model piyasaya çıkacak. Dolayısıyla bizim kendimize koyduğumuz hedef 2022 yılında aracımızın piyasaya girmiş olması. 
Çünkü bu tarihten itibaren piyasa yavaş yavaş elektrikli araçlar ile dolmaya başlayacak" diye konuştu.

'RAKİPLERİMİZ 100 YILLIK MARKALAR DEĞİL'
Türkiye'nin otomobili projesi kapsamında akıllı araçlar ve buna bağlı sistemler üreten gelişmiş ülkelerle aramızdaki açıklık oranı hakkında da değerlendirmelerde bulunan Karakaş, "Batımızdaki ülkelerle aramızda bir açık olduğunu söyleyemeyiz. Bizim otomobilimiz 2022 yılında piyasaya çıktığında Avrupa kıtasında geleneksel olmayan bir üretici tarafından üretilmiş ilk elektrikli SUV olacak. Bu alandaki yarış henüz başlıyor. Başlangıç çizgisine gelen şirketler hemen hemen aynı hizadalar. Rakiplerimiz 100 yıllık otomobil markaları değil. Ama Çin'de şu an 3/4'ü otomobilin kendisinden çok yaratacağı ekosistemden pay almak üzere çalışan 500 tane bizim gibi startup var. Rakibimiz Çin'dekiler gibi hızlı, yalın ve çevik, elektrik- elektronikten, bağlantılı cihazlardan ve akıllı uygulamalardan anlayan şirketler" dedi.


'TASARIM AŞAMASI ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLERDE BİTİYOR'
TOGG CEO'su Karakaş, yerli otomobil projesinde gelinen nokta ile ilgili de bilgiler paylaştı. Aracın tasarım aşamasında son yaklaşıldığını bildiren Gürcan Karakaş, "Tasarım önümüzdeki günlerde bitmiş olacak. Aracın teknik özelliklerini belirliyoruz. Otomobilde kullanılsın ya da kullanılmasın 900'ün üstünde özelliği gözden geçirip belirledik. Bu aracı takip edecek diğer modellerimizde de kullanılacak elektrik elektronik mimarisinin tasarımını da şimdiden yapıyoruz. 2022 yılında yola çıkaracağımız bu ürün ya da hukuki anlamdaki eserin fikri ve endüstriyel mülkiyet hakkı tamamen TOGG'a yani Türkiye'ye ait olacak" ifadesini kullandı.


2021 sonu, 2022 ilk çeyreği gibi homologasyon çalışmalarının tamamlanacağı aktaran Karakaş, 2022 yılının ortasında da aracın satışına başlanacağının altını çizdi. 
'20 BİN KİŞİYE İSTİHDAR SAĞLANACAK'
Yerli otomobil projesinin, Türkiye'nin akıllı araçlar ve buna bağlı ekosistemler üreten sayılı gelişmiş ülkeler arasına katılmasına liderlik edebilecek bir stratejik bir öneme sahip olduğunu kaydeden Karakaş, "Bu projeye sadece bir otomobil projesi olarak bakmıyoruz. Başından beri hep "otomobilden daha fazlasını yapmak üzere yola çıktık" dedik.  Çünkü projemizin harekete geçireceği ekosistemin 15 yıl içinde GSMH'ya katkısı 50 milyar euro, cari açığa olumlu katkısı 7 milyar euro ve istihdama katkısı ise doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 20 bin kişi olacaktır" dedi.


Proje ile, yıllarca hayali kurulan Türkiye'nin otomobilinin gerçekleştirilmiş ve küresel ortamda da rekabet edecek bir markanın kazanılacağını bildiren Karakaş, "Ülkemizde teknolojinin gelişimine üniversitede, sanayide yeni fikirlerin ortaya çıkmasına, uygulama alanı bulmasına ön ayak olacağız. Aynı zamanda ülkemizin ihtiyacı olan teknoloji dönüşümünü tetikleyeceğimize inanıyoruz. Bu nedenlerle çok heyecanlıyız, benim ve çalışma arkadaşlarımın gözüne uyku girmiyor" ifadesini kullandı. 
'ELEKTRİKLİ'DE FIRSATLAR ARTIYOR'
Oturumda söz alan isimlerden Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak, Türkiye'de geçen yılki dalgalanmalardan çıkartılan dersler hakkında konuşarak, yatırımlara dikkat edildiğini, bayilerin satış miktarları, kiralama sektöründeki likidite sorunları gibi konularda daha dikkatli olduklarını anlattı.
Son dönemde şarj menzilinin artmasıyla elektrikli araç sektöründe fırsatların arttığını belirten Koçak bu alandaki ürün çeşitliliğinin hızla artmasını beklediğini söyledi. 
'ARAÇ SAHİBİ OLMAK HOBİYE DÖNÜŞECEK'
Uniti CEO'su Lewis Horne ise, yakında tüm işlerin abonelik modeli üzerine kurulacağını düşündüğünü belirterek yakında otomobil satın almanın anlamsız hale geleceğini ifade etti. Daha düşük maliyetli ve çevre dostu bu iş modeli sayesinde gelirlerin artacağını söyleyeren Horne, bu alanda kullanılacak araçlarda yüzlerce özellik bulunmasına da gerek olmadığını belirterek sade ve basit tasarımlara yöneldiklerini ifade etti.
Wavyn CEO'su Rafael Maranon da, otonom araçlar için teknoloji ürettiklerini anlattı. Maranon, Amazon ve Cisco'da elde ettiği deneyimden yola çıkarak yollardaki kazaların engellenebilmesi için teknoloji kullanılabileceğini düşündüğünü belirtti. "Kazaların yüzde 23'ü sadece bir uyarıyla engellenebilir" diyen Maranon kazalardan kaçınmaya odaklandıklarını söyledi.
eKar Kurucusu Vilhelm Hedberg ise Ortadoğu'daki ilk araç paylaşım şirketini kurduklarını anlatırken bugün BAE'de 500 araçları bulunduğunu aktardı ve geçen ay Suudi Arabistan'da bir şube açtıklarını belirtti. Kısa zamanlı araç paylaşımının kendisine ait bir alanı olduğunu ifade edenHedberg, gelecekte araç sahibi olmanın bir çeşit hobiye dönüşeceğini söyledi.

https://www.haberturk.com/yerli-otomobil-2022-de-satisa-cikacak-2412079-ekonomi Mesajı Paylaş

Teknisyen

Ne zaman açıklanacak bu aracın tasarımı ve teknik özellikleri? Gürcan bey her şeyi söylemiş ama tarih vermemiş ? Mesajı Paylaş

sadalone

Vermiş ya işte 2022...

Bu askeri bir proje değil ki önceden tasarımını  ve özelliklerini göstersinler. Mesajı Paylaş

Teknisyen

#351
Mar 23, 2019, 06:05 ÖS Last Edit: Mar 23, 2019, 06:40 ÖS by Teknisyen
Sayın Sadalone.

Kastım sene aralığı değil. Bu konuda lansman yapılacaksa ayı günü belli ise onu soruyorum. Ayrıca zan ederim 2022 satışa çıkma tarihi herhalde bu tarihten önce bir tanıtım yapılacaktır.

Tesla gibi yapmayı düşünüyorlarsa yani fiyat özellik aracın fiziki tanıtımı falan hep beraber yapmayı bu iş pek Türkiye'ye göre değil bence.Yarının ne getireceği belli olmayan güzel ülkemde bir şeyler en az 6 ay önce belli olmazsa kimse kendini ayarlayamaz.

Mesajı Paylaş

ozbey

ben  bizde tamamen elektrikli  oto  işinin  kendini amorti edebileceğini düşünmüyorum  şimdilik.  düşünüyorum da  sokak aralarında top  oynayan  minikler ve  o  kablo kargaşası,
hele  bir de buna  kışın  akünün  menzilinin  düşmesi gibi  olumsuz gerçekler  eklenince  zor  bence  elektrikli oto.
biz  kimseye  benzemeyiz  yani.
  ilk adım  hibrit bir araç  olsaydı keşke,   şansı biraz daha  yüksek olabilirdi.

ille elektrikli olacaksa  bir farkı  olması gerek  başarı için.  hep düşünürüm,  bir çanta büyüklüğünde  portatif bir batarya  olsa mesela.
akşam  aracı  kabloya  bağlamak istemeyen  kısa mesafe  sürücüleri  veya  uzun yola gidecek  ve  istasyon  bulamayacak  sürücüler  için.
dağ  başında şarj mı bitti,  tak  bataryanı, 100km  git.
işten eve evden işe mi  kullanıyorsun arabayı,  evin  önünde  kablolar rahatsız mı ediyor veya  istasyo  yok  mu.  al eve götür,  orada şarj et.
sabah olunca takıp  işine git, gel.

belki saçmadır fikrim;  ama  bir fark  beklerim ben  şahsen.

hibrit candır,  can.
Mesajı Paylaş

Energy

Ne kablosu, ne karmaşası?
Siz bu işi hiç anlamamışsınız. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Sayın özbey.

Sizin düşünceniz hayata geçecek galiba.Yanlış bilmiyorsam seyyar bir jeneratör söz konusu idi zaten.

Kablo karmaşasına gelince.Elektrikli motorlarda içten yanmalı motor kadar kablo karmaşası olmasını beklemek mantıklı değil.İçten yanmalılarda ateşleme sistemi,envai çeşit sensör,elektronik kontrollü ünite falan derken bir dünya kablo zaten var.Elektrik motorunda bu kadar kablo olmaz.

Otonom sürüş için koyulacak donanımdan bahsediyorsak bizimkinde o zaten yok galiba?

Hibrite gelince şahsen bence en gereksiz ara sistemdir kendileri.Gereksiz maliyet oluşturup asıl işi yine içten yanmalı motora yaptıran sistem bunlar. Mesajı Paylaş

Destiny

Otonom sürüş olayı ekimde tartıştığımız yere gidiyor. Tesla vari araçlarla bu iş olmaz bir yere kadar olur ancak ondan ötesi olmaz. 5G altyapısı burada çok önemli olacak. Aracın üzerine bir sürü bir sürü sensör doldurup hem maliyeti artırıp hemde sınırlı otonom araçlar elde edecekler. Bunun başarılı olma şansı yok. Ayrıca çokda can yakar.

Başarı için 5G şart, akıllı şehirler şart, ulaşım alt yapısının yeniden tasarımı ve bir ağa hizmet etmesi şart. Otomobiller F-35 gibi bir şey olacaklar. Görünen o gibi. Türkiye olarak bu 5G işini 3G, 4.5G gibi anlamayız umarım buraya önem arzetmek gerekmekte. Oradaki genişbant ve yüksek veri trafiği çok önemli olacak. Bu veri trafiğinin çok hızlı akması belirli güvenlik ihlallerine yol açıyormuş şimdi onu keşfettiler orayada yoğunlaşmak lazım. Mesajı Paylaş

ozbey

#356
Mar 23, 2019, 07:26 ÖS Last Edit: Mar 23, 2019, 08:03 ÖS by ozbey
@,  dediğiniz  akıllı  yol denilen  kavram.   otonom araç işini  başından beri  izleyen  ve  param olursa mutlaka  sırf bunun  için   elektrikli oto alacak  birisi  olarak  ben  akıllı yol  denilen şeyi  hiçbir zaman  güvenli  bulmayacağım.
otonom araç  denilen  şeyde  akıllı  yol    belki  karanlıkta  kibrit ateşi kadar faydalı olur;  ama  asıl kavram olamaz.  bir çok güvenlik sorunu  daha şimdiden aklıma geliyor ve  bu sorunlar hiçbir zaman da kesin olarak çözülemez bence.

otonomda  ikinci olmayacak  şey  lidarlardır.  lidarla  olamaz.  sadece kamera ile de olamaz.

burada  mutlaka  sivil  radar gerekmektedir,  zaten  malum firma  araçlarında  asıl sensör olarak  radar  kullanıyor artık.
tabi   bildiğimiz askeri radarlardan farklı  bir radar olsa da  temel olarak aynı işlevi  yapıyor ,  bildiğim kadarıyla  askeri radar  sinyalleri yerine  bu  iş için  özelleştirilmiş  yeni tür  bir  sinyal  geliştirerek  gayet güzel kotardılar  bu  işi.

şu an o firmanın  otonom sürüş  modu  tam kapasiteyle  kullanıma açılmadı  bildiğiniz üzere.  tam kapasite  kullanıldığı zaman  tam otonom sürüşü  ya yakalayacaklar,  ya da  herkesden daha çok yaklaşacaklar.

o araçtaki  bilgisayar  hem radarın  hem  çok sayıda kameranın  verilerini  alıp  rahatça  işleyebilecek seviyede şu an  bile.  akıllı yola    ihtiyaç olmaz.

ek

https://www.youtube.com/watch?v=3OzIZCubM-k

daha şimdiden bu noktada yani. Mesajı Paylaş

petibor

#357
Mar 28, 2019, 11:03 ÖÖ Last Edit: Mar 28, 2019, 11:11 ÖÖ by petibor
Cumhurbaşkanı konsorsiyumu fırçalamış yavaş davranıyorlar diye.  Devlet güvendiği yerlere kalkınma hamlesi gereği haklı olarak vazife dağıtıyor birileri baraj yapıyor otoyol yapıyor hava alanı yapıyor tank yapıyor öbürü de garibim Vestel Anadolu gurubu nada düşe düşe elektrikli araba işi düşmüş. Bakıyorlar iş zor uzun masraflı ömür tüketici ve parada getirmez iş. Öbür yanda sen araba yapma otoyolu yap denilenler var bir onlara bakıyor bir kendine. Aklından geçmez mi basiretli tüccar adamın Allah için demez mi içinden keşke hava alanı işini bana verselerdi araba işini onlara.

Son dakika! 'Yerli otomobilde bizi oyalamasınlar'
Son dakika! Cumhurbaşkanı Erdoğan, yerli otomobil konsorsiyumuna işi yavaştan aldıkları siteminde bulundu. Erdoğan "Yerli otomobilde biraz gevşeme var. Bizi oyalamasınlar gerekirse yabancı yatırımcılarla da görüşürüz" dedi.

https://www.haberturk.com/son-dakika-yerli-otomobilde-bizi-oyalamasinlar-2416840-ekonomi
Mesajı Paylaş

matmat26

biz ülkemizde yerli arabalarımız olsun, insanlar Türk markalarını tercih etmiş istiyoruz. Bu konuda faydalı olmak istiyoruz. Bize ne söyleyebilirsiniz?

Büşra kardeşim bununla ilgili çok kararlı adımlarım oldu. Bunu yapabilecek olan firmalar var. güçlü firmalar bunlar. Her türlü teşviki desteği kendilerine vermemize rağmen işi biraz hafiften alıyorlar. En son yine bu konuda, sanayi ve teknoloji bakanımızın yaptığı görüşmeler var. Ve işte biz cumhurbaşkanımızla görüşelim. Ben de kendisine dedim, görüşelim. İstediğim şey belli, bizi oyalamasınlar. Yoksa başka arayışlar içine girmek zorunda kalacağım. Artık buna tahammülümüz yok. Bir an önce adımımızı atacağız.

Gerekirse yurt dışından yatırımcılar bulacağız. Türkiye'den de ortak yatırımcılar vereceğiz. Onlarla ortaklaşa, bu işi ortak proje olarak hayata geçirmenin adımlarını atacağız.

Bunun için vakit kaybına tahammülümüz yok. Çünkü bizim altyapımız var. bugün birçok Türkiye'de üretilenlerin bakıyorsunuz, yüzde 70-80-85-90'a varıncaya kadar yerli, ama o bir tane noktası var ki o ithal. Halbuki o da burada üretildiği anda; üretilir mi? İnanın üretilir. Bunu yapar mısınız? Yaparız. Niye yapmıyorsun? Maliyet. Niye maliyet ya? Kazanırken maliyet demiyorsun. Gelin bunu da yapın.

Bütün mesele bu ülkenin evlatlarının millilik-yerlilik meselesidir. Bu biraz da gerçekten ciddi manada inanmak meselesidir. Ben bu ülkenin evladı olarak bu ülkede bunu yapmalıyım, yaparım ve ülkemin de sanayisine teknolojisine katkıda bulunurken, ciddi manada da istihdam sağlarım. Kim için? Sizler gibi gençlerimiz yetiştiği zaman, bu ülkede otomotiv sanayiinde bilişim teknolojisinde şunlar var. Gençler de geliyor mu? Geliyor. Öyleyse biz bu yatırımı yapmalıyız demeleri lazım.

İmzaları attı. Hadi arkadaş imzaları attık… Ya başlayacaksınız, ya başlayacaksınız. Başlamadığınız takdirde hesaplaşacağız Mesajı Paylaş

hergeleci

Boyle olmayacak... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter