Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sadalone

@putty iyisin hoşsun da biraz fazla atıyorsun.Elektrikli araçlar sektörde mutlaka pek çok şeyi değiştirecektir ama Almanya yine bu konuda en önemli yatırımları yapan ülke kaldı ki Almanya ekonomisi otomotive sandığın kadar bağımlı değil.

Türkiye uçacak Almanya çökecek diye yazıp duruyordun.En son açıklanan IMF tahminlerine göre Türkiye'nin uçacağı nokta.Biz bu ülkelerden 15-20 sene önce iki kat daha zengindik daha bir kaç yıl önceye kadar aynı gelir seviyesindeydik.

IMF'nin tahminlerine göre 2019 yılında kişi başı milli gelir:

Türkiye: 7.600$
Romanya: 12.700$
Polonya: 15.300$
Bulgaristan: 9.500$

IMF'nin 2023 tahminlerine göre:

Romanya: 17.000$
Polonya: 21.000$
Türkiye: 11.000$ Mesajı Paylaş

putty

Türkiye konusunda tamam yanıldım uçacağımız filan yok ama Almanya konusunda hala haklıyım Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Aslında şu anda kimsenin cevabını bilmediği sorular bunlar. Lakin; Almanya "liderlik" konumunu yitirmese de elektrik ile konumunu sallayabilir.

Nedir?

Aslında halen geleceğin ne olacağını bilmiyoruz. Tam elektrikli gelecek için önerilen modellerden sadece birisi. Muhtemelen tıpkı dizel/benzinli gibi ileride de "Full EV" ile çok "Yalın Hibrit"ler bir arada var olacaklar. Yani, yürüyüş aksamı güncel araçlara benzeyen, bir batarya taşıyan ancak çok küçük bir motorla da angaje olabilen, elektrik ve mekanik motorun aynı anda (bizim fırkateynlerdeki CODAG sistemi gibi) aktarma organına bağlı olduğu ve paylaştığı sistemler.

Buna göre de değişik ülkeler, şehirler değişik yaklaşımları seçebilecek gibi duruyor.


Burada da ciddi bir altyapı, teknoloji üretimi, altyapılaşma ve üretim kapasitesi meselesi var. Ama elektriğe geçiş ciddi bir "bütçe" meselesi. Yani deli gibi ilk yatırım istiyor. Almanya'da da o para, sağa sola saçabilecek kadar para var. O bakımdan, aklını başına toplayıp yönünü seçerse Almanya bu konuda epey öncü de olabilir -ki Çin dahi Almanya ile bu konuda ortaklık yapmak istiyor.


Yani; Şu anda mesela EV konusunda çok büyük bir gizem ya da soru işareti yok. BMW, Mercedes, VW vs hepsinin EV modelleri var, hibrit modelleri var. Bunu arttırabilirler de. Ancak, bunun da bir "yatırım" maliyeti var. Bosch'undan ZF'ine, Magnetti Marelli'sinden Valeo'suna elli bin tane Alman ve Avrupalı tedarikçi var. Bunları bu yeni teknolojiler için deli gibi yatırım yapmaları gerekiyor. Asıl tartışma bunun maliyetini kimin karşılayacağı. O şu anda en büyük soru işareti. Herkes birbirini bekliyor.

Ama mesela bu konuda Bosch yatırım yapmaya başlarsa kolay kolay kimse karşısından duramaz.




Biz aslında garip bir liberal mana peşinde koşarken, en ve "harbi" liberal olan ekonomiler, bizde hiç olmadığı kadar kurumları ile geleceğe yön vermeye çalışıyor, devleti ile, finansmanı ile, OE'si ile, yan sanayisi ve hatta üniversiteler, enstitüleri ile bir istikamet çizmeye ve "yek" olmaya çalışıyor.

Bizim ne olduğumuz belli değil.


Gelecekte fark; Araç konusunda Çin çok büyük bir oyuncu olacak. Ama zaten herif senede 30 milyon araç satılan pazar.


Muhtemelen Japonlar yeniden yükselecekler. Kore de konumunu koruyacak. Amerika'nın var olup olamayacağını göreceğiz. Mesajı Paylaş

putty

#318
Eki 10, 2018, 11:11 ÖÖ Last Edit: Eki 10, 2018, 11:23 ÖÖ by putty
Almanya denklemiden içten yanmalı motorlar çıkarsa bütün alman mucizesi puf diye çöker geride Bosch da kalmaz parada kalmaz. Elektriki arabadaki sorun onu en iyi Çin lilerin yapacak olması filan değil. Arabanın kendisi para etmeyecek olması ne Çin e ne Almanya ya yarayacak elektrikli araba. Her ülkede elektrikli araba üreticileri ortaya çıkacak yada ithal olacaksada ancak minumum kar ile satanlar marka olarak kalabilecekler. Arabanın saltanatı bitecek. Araba biterse dünya ticareti durur ama oda var. En ucuz arabanın 100 km ye 5 sn yede çıktığı , en dandik arabaların koltuklarının ısıtmalı olduğu masajlı ayarlı filan olduğu, her arabanın yağ gibi akıp gittiği sessiz olduğu virajları döndüğü bir elektrikli araç geleceğinde kim ondan sonra Alman BMW sine 5 kat para verecek. Alman BMW si 20000 euro ya araba satmaya razı ise otursun yapsın devam etsin otomotiv ülkesi olmaya lafım yok ama o para alman refahına yetmez ben söyleyim. Hibrit de filan haklı olabilirsin ama söylenen geleceğin elektrikli araçlarda olacağı yönünde. Hibrit bir geçiş teknolojisi belki ara nefeslenme döneminde olacak şeyler. Ben bilemem ama söylenen geleceğe göre yorum yapıyorum bana denen elektrikli araçların geleceği yönünde. hibrit olacaksa Almanya dahada kuvvetlenere kdevam eder tam ona göre iş ama full elektriklide işi biter adapte olamaz. Hidrojen filan ondada işi biter. İşin kötüsü bu bizede yaramaz bizde Almanya hinterlantından beslenen bir ülkeyiz. Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Elektrikli araçlar yahut hibritlere gelene kadar bir kere galiba "araç sahiplenme" mevzusu çok farklılaşacak. Endüstrinin asıl para eden unsuru galiba otomobilin kendisi olmaktan çok "servis" tarafı olacak. Bu servis de telefonundan araç çağırmaktan, buna uygun bir şarj istasyonunda yer rezerve edip, bunun faturasının bir yerlerden tahsili falan da var. Otomotiv de galiba bir yerden sonra bir "hizmet" şeklini alacak. Onun için de asıl üretimi, evet halen otomobil için yapacaksın, ama aslında bunun çevresel elemanları için de yapacaksın. Deli gibi "grid" izleme sistemleri ihtiyacı olacak her şehrin. Onun için de Siemens sistemler kuracak sağa sola falan filan.

Bunları epey etraflıca yoruyorlar zaten.

Söylediğinde kısmen haklı olabilirsin. Ancak; Şu sen koltuğa oturduğunda emniyet kemerini takmadığında sana sinyal vermek için koltuğa konulan yük sensörü, çalışanını neredeyse sadece Bosch yapabiliyor.

Mesajı Paylaş

matmat26

#320
Eki 10, 2018, 12:34 ÖS Last Edit: Eki 10, 2018, 12:38 ÖS by matmat26
Yerli aracin üretileceği yer hakkinda Bakan açıklama yapmıştı. İzmir diye.... Bu kesin bilgi değil.


Dünyada bizim olcegimizde gariban uluslarda yerli otomobil furyasına katıldı. Mesela Vietnam seneye piyasaya sunacak ilk araçları. Malezya Proton dışında yeni marka oluşturma peşinde.. Etiyopya bile yerli arac uretmek için çabalıyor.

Gibi gibi


2009da yapacağız edeceğiz dediler 1o yil geçti ortada bişey yok. Fabrika yok. Ekip yok. Arge yok. Yok oğlu yok yani... Seçim meydanında söylenen herşeyi yememek lazim..



Diger husus ise,


Bu elektrikli işi otomobil den ziyade Kamyon, Otobüs vs gibi araçlar için şart. Mesela traktör için... Nakliyeciler için... Bataryayi yerleştirmek için yeterli alana, genişliğe sahipsin... Bu olursa Lojistik, Nakliye işinin global paradigması değişir. Ulke sathında tum lojistikciler ortak kamyon filosu vs kullanır. En büyük maliyet kalemi enerji ve bu pul paraya düştüğünde taşınan malin pazar fiyatida düşer..


Ürün üzerinde ki lojistik maliyet esasında arabi beslemek için ödediğimiz bedeldi ve onların ensesine balyoz gibi inecek..


Bu elektrikli işi , Amerikalinin Petrol stokculugu ile, araplara fena çarpacak.. Alman flan umurunda değil. Adam sermaye ekonomisi olmuş. İngilizin 200yil somurerek başardığını 6o yilda üreterek başardı.


Dahasi devlet bu istasyonları vergi dairesi gibi kullanirken, ve yuz binlerce insan buralarda calisirken biz bu değişimi nasıl başaracağız

Mesajı Paylaş

putty

#321
Eki 10, 2018, 12:41 ÖS Last Edit: Eki 10, 2018, 12:45 ÖS by putty
Niye herkes Almanya yı tutuyor anlamıyorum bize motor satmıyor adamlar. Size müjde veriyorum hepiniz bana Almanya yı savunuyonuz. Arabayı çıkarttımmı simens mi kalır ortada. Araba lar değiştiğinde dünya değişecek bütün dünya yeni bir geleceğe uyanacak siz simens e güveniyorsunuz Avrupa çökecek ne Simens i. Bugün bütün dünya ticareti Otomotiv endüstrisi üzerine bina olmuştur onu çıkarttığınızda yerine koyacak alternatif ürün yok. dünya ticareti çökecek sistem çökecek elektrikli arabalardan sonra. Dünya çökecek diyorum siz Simens çökmez diyonuz. dünyada ki cep telefonlarının tatillerin her şeyin parası arabadan üretiliyor araba yoksa bütün sistem çöker. Almanya İtalya Fransa dan arabayı çıkartırsan bu ülkeler çöker. Bu ülkeler çökünce Polonya Avusturya Türkiye filanda çöker. Hepimiz çökeceğiz sadece Almanya değil. Mesajı Paylaş

sadalone

''Biz aslında garip bir liberal mana peşinde koşarken, en ve "harbi" liberal olan ekonomiler, bizde hiç olmadığı kadar kurumları ile geleceğe yön vermeye çalışıyor, devleti ile, finansmanı ile, OE'si ile, yan sanayisi ve hatta üniversiteler, enstitüleri ile bir istikamet çizmeye ve "yek" olmaya çalışıyor.''

Üstelik biz henüz kalkınamamış sanayide yeterli birikimi,know how'u,sermayesi...v.b. olmayan bir ülkeyiz.Kaldı ki gelişmiş ülkelerde o noktaya liberal anlatının aksine devletin yön vermesiyle çok büyük destekleriyle geldi.

Bizim gibi ülkelerde devlet her anlamda öncülük etmek zorunda.Bu işleri oluruna bırakırsak daha çok treni kaçırırız.  Mesajı Paylaş

matmat26

Meseleyi boyutları ile ele almiyorsun.

Otomobil endüstrisinin tamamini Almanyada şuan kapat, adamlari doyuracak alternatif endüstriler var. Oluşturuyorlar. Mesela en az bizim kadar Turist çeken bir ülke oldu son yıllarda..


Birim gelirde otomobil den çok daha yüksek, hem bireysel hemde Devlet ölçeğinde talebin artmasi ile Rüzgar ve Güneş panelleri üretimi, depolanmasi ortaya çıktı. Yirmi yil önce bunları konusmazdik.


Almanya yenilenebilir enerji endustrisinde de yetkin. Ulaştırma, raylı sistemler, elektronik gibi gibi...


Ki bence otomobil üretimi esasında böylesi bir yetkinliğe sahip ülke için hammaliye işi.. Fakat beş milyon insanida dogrudan doyuran bir endüstri...

Almanlar otomobil den çıksa havacılığa açılır. Bireysel uçak yapar, sokaktaki adama satar.. Bu adamlar aç kalmaz.


Hepsinden öte bu adamları elindeki herşeyi al.  Sifirdan Endüstriyel ve ticari tecrubeleri ile yeniden dev olur.


Bu arada hep almanyayi makine , mal üretimi olarak düşünüyoruz.

Adamlar çok ciddi yazılım da yapip milyarlarca para kaldırıyorlar.

Mesajı Paylaş

putty

Siz sistemdeki otomobil parası varken Almanya yı yorumluyorsunuz ondan öyle sanıyorsunuz. Otomobili çıkartın ona çelik üretenleri çıkartın kimyasal üretenleri çıkartın hammadde üretenleri çıkartın makine kalıp hizmet üretenleri çıkartın bakalım o zaman o dedikleriniz kalacakmı. Zonguldakta kömür olmasada şehir yaşar bak kamyoncular var haddehaneler demir çelik var. Kapat o madeni bakalım hangisi kalacak. Almanya da her şey otomotiv üzerine bina olmuştur. Değil sandıklarınızda otomotivin getirdiği refah tan nasiplenirler. Neyse çok konuşmaya gerek yok. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Ha gayret  putty ha gayret .  sen 40 kere soyleyince Almanya'nin ekonomisi cokecekmis. :)

Ha su olabilir mesela... Almanya'nin su anda   Turkiye'nin tum GDP'sinin neredeyse yarisi kadar olan dis ticaret fazlasi, belki  Turkiye'nin GDPsinin 3'te birine falan dusebilir. Bak bu olabilir. kesin bilgi.  Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

dmc

@Putty işin rengi değiştiğinde o Alman yine adapte olabilecek. Senin ürettiğin arabanın fren sistemini, motorunu belki bataryasını senin üretim maliyetinden daha uyguna verebilir hale gelecek. Şirketlerinin altyapıları buna müsait. Belki öncülüğünü yaptıkları endüstri 4.0'ın nimetlerini kullanacak ve bizim gibi birçok ülkenin tedarikçisi konumuna gelecek. Dolasıyla araba piyasasında küçük bir aktör konumuna gelmeleri pek mantıklı gelmiyor.  Biz bile burada tartışıyorsak milyar dolarlık şirketlerin mutlaka bir planları vardır. Mesajı Paylaş

saito

Kıraca holdinge dikkat edin bir arıza çıkarsa oradan çıkacak soktular içeri adamlarını ona yanıyorum. Mesajı Paylaş

matmat26

Kıraca hariç diğerlerinde otomobil tasarlama yeteneği var mı? Mesajı Paylaş

putty

İşte Vestel'in yerli otomobili! İlk görüntüler ortaya çıktı
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nda yer alan beş 'babayiğit'ten biri olan Zorlu Grubu, Vestel Elektronik aracılığıyla bir otomobil tasarımı için tescil başvurusu yaptı. "VEO" adı verilen Zorlu'nun otomobilinin görselleri de ilk kez ortaya çıktı.



Yerli otomobil projesi kapsamında kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nda yer alan beş 'babayiğit'ten biri olan Zorlu Holding'in ilk yerli otomobilinin tasarımları ortaya çıktı.

Habertürk'ten Necdet Çalışkan'ın haberine göre Türk Patent ve Marka Kurumu'na Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş. aracılığıyla yapılan tasarım tescil başvurusunda, otomobilin ilk görselleri de paylaşıldı.




Vestel'in 7 Eylül 2018'de yaptığı tescil başvurusunun yer aldığı ve 9 Ekim 2018 tarihinde yayınlanan Türk Patent ve Marka Kurumu'nun Tasarımlar Bülteni'ne göre Vestel'in yerli otomobilinin adı ise "VEO" olacak. 6 farklı görselin paylaşıldığı başvuruya göre VEO'nun tasarımcıları ise şunlar: Burak Emre Altınordu, Kazım Doku ve Mehmet Kaya.




Vestel'in tasarım tescil başvurunun yer aldığı Türk Patent ve Marka Kurumu'nun 9 Ekim 2018 tarihli Tasarımlar Bülteni'nde sözkonusu tasarımla ilgili itiraz sürecine de yer verildi.

Buna göre Vestel'in bu tesciline gerçek veya tüzel kişiler ile ilgili meslek kuruluşları gerekçelerini açıkça belirtmek ve ilgili yönetmelikte öngörülen şartları yerine getirmek koşuluyla, 3 ay içinde itirazda bulunabilecek. "VEO" adlı otomobilin tasarımıyla ilgili itiraz süreci 2019 yılının Ocak ayı ortasında sona erecek.



Zorlu grup şirketlerinden Zorlu Enerji de dün elektrikli otomobil pazarına odaklanarak, 2019 sonunda Türkiye'nin her yerini elektrikli araçla dolaşabilecek şekilde bir sistem oluşturup, 200 ayrı lokasyonda hızlı şarj istasyonu kuracağını ve bunun için 10 milyon dolarlık bir yatırım gerçekleştireceğini duyurmuştu.




Eğer Vestel konsept adı VEO olarak belirlenen bu araçla otomobil pazarına girerse akılıl telefon pazarında Venüs ile yer alan grup otomobilde de VEO ile boy gösterecek.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ'de Zorlu Holding'in, Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu ve Turkcell ile birlikte yüzde 19'arlık payı bulunuyor.




Gürcan Karakaş'ın CEO olarak görevlendirildiği ve ilk prototipinin 2019 yılının sonunda çıkması beklenen yerli otomobil projesinde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin ise yüzde 5'lik payı var.



Vestel'in VEO ismiyle bir otomobil tasarımı için tescil başvurusu yapmasına ilişkin Hürriyet Gazetesi Otomotiv Yazarı Emre Özpeynirci şu açıklamayı yaptı: "Biraz araştırdım projenin arkası yok, belli ki 'bir köşede dursun gerekirse çıkarırız' diye düşünmüşler.

Yoksa Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın himayesindeki yerli otomobil projesine henüz başlanmamışken, projenin ortaklarından biri olan Vestel'e 'hayrola' diye sorarlar. Vestel böyle bir risk almaz.

Birileri yerli otomobil projesinden önce Vestel'de elektrikli otomobil tasarımı yapmış, onlar da 'isim ve tasarım boşa gitmesin, ileride belki kullanırız' diye tescil ettirmişler. Olay bu."






http://www.hurriyet.com.tr/galeri-iste-vestelin-yerli-otomobili-ilk-goruntuler-ortaya-cikti-40983889 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter