Milli Otomobil Görücüye Çıktı

Başlatan MAGNETO, Eki 13, 2015, 08:31 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

putty

Araba elektrikli olacakmış açıklanmış. Biraz dağ fare doğurduya dönecek haliyle. Başkada yapacak bir şyde yok bu saatten sonra klasik arabayı yeni baştan yapmaya çalışmak ahmaklık olur. Beklesen beklenmez beklemesen pazarın hakimi olan klasik araçların ömrü gün sayıyor kurtarmaz geleceğin arabasını görüp ona başlasan kimse doğru düzgün ne yapacağını ne kazanacağını bilmiyor pazar çok sığ kar az. Bu elektrikli araç hedefinde çok büyük iddiada bulunmak mümkün değil şu an için yarınında ne olacağı belli değil. Bana şöyle görüldü bu durum. Düşündüler taşındılar analiz ettiler çıkış bulamadılar ama sözde verildiği için küçük bir teşebbüs olarak bir şey ortaya koyacaklar butik üretim gibi bir top sahası kadar kapalı tesiste senede 10 bin gibi rakamları aşmayan hedefler ile araba üretecekler. Ayıplamıyorum normali bu olabilir. Bu saatten sonra FIAT kuracak halleri yok bir çok ülke 2030 larda içten yanmalı motorları yasaklayacağını ilan etti tüplü televizyon üretmeye kalkmak gibi olur buda.
http://www.haberturk.com/yerli-otomobil-elektrikli-mi-benzinli-mi-olacak-iste-en-net-aciklama-1728066-ekonomi Mesajı Paylaş

omerv

Elektirikli araçlarda eşik değer menzil ve şarz süresi. Son Tesla araçları 1000 km sınırına ve hızlı şarz özelliğine kavuştu. İçten yanmalı araçlarda ne kadar geri isek elektiriklide tam tersi hızlı hareket edebiliriz. Şuanda büyük firmaların bu alana gönülsüz girmeleri milyarlarca dolarlık yatırımların ortada kalması. Onlar daha 20 yıl bu alana girmezlerdi ama Tesla dengeleri değiştir. Bugatti 3 milyon sattığı 0-100 3.5 sn olan arası Tesla 1.9 sn ve 200 bin dolara çıkardı. Yani inanılmaz performans, düşük yakıt, sessiz, çevreci bir araç. Yüksek üretim adetleri fiyatlarını düşürecektir. Biz nedar hızlı girersek okadar başarılı oluruz çünkü kaybedeceğimiz yatırımımız yok. Mesajı Paylaş

putty

En azından elektrikli araç yapacağımız ortaya çıktı bir muğlaklık ortadan kalktı. Çünkü konuşuluyordu hibrit olacak dizel olacak benzinli olacak her şey ihtimal dahilindeydi. Bu tabloda klasik motorlu araç deyince resmi devasa boyutlara bir anda çıkıyor ama elektrikli dediğinde bir anda butik üretimlerle başlanan bir şeye dönüşüyor. Yılda 5000 araç bile hedeflense elektrikli için normaldir. Netice olarak ortaya bir otomobil fabrikası maalesef çıkmayacak bu tablo onu gösteriyor. Geleceğin dünyasına hazırlık bu. BMW nin Toyota nın yaptığı da bu aşağı yukarı. Yani bu işten zengin oluruz beklentisi uzunca bir dönem hayal olarak kalacak. Kendi kurallarını doğrularını daha yerleştirmemiş bir işe giriyoruz buda bilinen anlamı ile otomobil üreten ülke demek olmayacaktır. Benzin dizel araç yapacağız dediğimizde üretim milyon adetleri hedeflemeli ama elektrikli deyince bir kaç bin adet bile normal gelebilir. Ülkeyi kalkındırmaz ama varmı var denir yani kendi kendine bir renk olur o fabrika. Bugün start alanların kaç tanesi yarına ayakta kalır onuda zaman gösterir daha neyin ne olduğu belli olmayan bir alan bu. Özetle bu iş dağ fare doğurdu oldu. Ama benim için iyi oldu çünkü öbür türlü hiç çıkış göremiyordum bu mütevazi durum bana daha mantıklı geldi. Mesajı Paylaş

HDS

@putty, Bu işlere bakan bir dolu adam var. Onlar da konuşmuyorlar. Konuşmamak için karar aldılar. Bu "konsorsiyum", bu işin "ticari" yürütücüsü olacak. Proje için kimlerle çalışılacağına karar verecek. Dikkat edersen bir "müşavir" firmadan bahsediliyor. Yani "danışman". Belki yerli belki yabancı, belki bir kaç konuda bir kaç müşavir. Belki Tesla'ya gidecekler adamlar danışmanlık için. belki Derindere de grupta yer alacak. Adam her yerde "Ben senelerdir kendi elektrikli arabalarımın sürüş datasını topluyorum." diyor. Elon da günde 1.4 Terabyte'lık Tesla sürüş datası topladığını söylüyordu.

Dolayısı ile "doğan" bir şey yok henüz ki dağ fare doğursun. Kolay da değil. Türkiye zar zor biraz da gözü kapalı ve artık ezbere yaptığı bir otomotiv işini, elinde çok da veri ve bilgi olmadan yeniden tanımlamak durumunda. Biz bu konularda çok iyi değilizdir.

Ama Türkiye'deki en büyük robot otomasyon firmasının sabihibi, Türkiye'de daha 90'larda ilk yerli robotu falan yapmış adam, Hakan Altınay Cumurbaşkanı'nın danışmanlarından uzun süredir. O mesela dronla da ilgileniyor, elektrikli araç için güç grupları ile de çok çalışıyor, vs vs. Bilinmeyen şeyler değiller yani.

Elektrik sistemini yenilemek konusunda da Turkcell'in eline bu işi verirsin, bir de yasa çıkartırsın, belediyelere yapılan kazılar ilgili verilecek rüçhan haklarına ilişkin, kazar geçer ve kendi elektrik şebekelerini döşeyiverirler. Fiber internet Türkiye'ye iki senede geldi, serildi geçildi. Biz Avrupalı gibi değiliz.

Yani, ne kadar kaybolmuş ya da bocalıyor olabiliriz ki?

Mesajı Paylaş

putty

#274
Kas 24, 2017, 04:28 ÖS Last Edit: Kas 24, 2017, 04:34 ÖS by putty
Dağ fare doğurdu derken bizim kendi aramızdaki tahminleri tabiki kastediyorum yoksa perdenin ardını hangimiz bilebiliriz kendileri bile yaşayarak öğreniyor belkide onlar bile bilmiyor. Hani biz Ford gibi Fıat gibi bir hayale kapıldık rakamlar ürettik olur diyen oldu olmayan diyen oldu. Ben mesela en az 2 milyon araba üretmek lazım diyordum. Kafamdaki kurgu çünkü 20 yy ın otomobil endüstrisine göre ayarlı. Oysa elektrikli dedim mi adam kıbrısta bile üretmeye kalkıyor şansını deniyor. Sonuç olarak ayakları daha yere basan bir şey bu ben memnunum yani. Bir gaza gelmişlikle olmayacak şeylerin peşine düşülmemiş akıllı davranılıyor gibi benim kendi doğrularıma göre. Uğraşsınlar bakalım amaca yönelik her gayret bir başarıdır. 1900 lerde osmanlı uçak yapmaya inat etse aynı bu durum gibi bir şey olurdu. Ama şunuda eklemek istiyorum. Bugün Bulgaristan dan Ermenistan a kadar her ülkede elektrikli araba üretme heyecanı var.  KKTC bile elektrikli araba fabrikası temeli attı bildiğin fabrika kuruyor portakalını bile ihraç edemeyen ülke.  Mesajı Paylaş

Karabasan

putty Kıbrıs ve ticaret meselesinin ekonomiyle bir alakası yok. Mesele sadece siyasi...
Fiili ambargoyu kaldıracak kadar kuvvetli bir ittifak silsilesi oluşturamadık maalesef
Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

putty

Sayın bakan hibrit oto yu icat etti ama kendide farkında değil daha


Yerli otomobille ilgili 'menzili uzatılmış araç olsun' önerisi
Başbakan Yardımcısı Fikri Işık, yerli otomobille ilgili kendi önerisinin menzili uzatılmış elektrikli otomobil yönünde olduğunu söyledi. Işık'ın önerisinde araçta hem elektrikli motor hem de benzinle çalışan bir jeneratör bulunuyor ve bu jeneratör batarya azaldıkça devreye girip yeniden dolduruyor.
.....

http://www.haberturk.com/yerli-otomobille-ilgili-menzili-uzatilmis-arac-olsun-onerisi-1729809-ekonomi Mesajı Paylaş

assslan

Yeni bir haber değil. Ekim ayında yayınlanmış bir video:
https://www.youtube.com/watch?v=X4yyqf5MryA Mesajı Paylaş

Karabasan

Otomotiv Test Merkezi için protokol imzalandı


Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu, Bursa'nın Yenişehir ilçesinde yapımı devam eden Otomotiv Test Merkezi'ne ilişkin, "İnşallah 2018'in ikinci yarısında ilk pistin kazmasını vurmak suretiyle Yenişehir'de artık Otomotiv Test Merkezi'nin efsane olmaya namzet durumunu ortadan kaldıracağız." dedi.

Merkezin hayata geçirilmesi noktasında aşılması gereken bir konu bulunduğunu dile getiren Çavuşoğlu, şöyle devam etti:

"Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'nün o konunun aşılmasında bir gayreti oldu. Bir taraftan TSE, bir taraftan Savunma Sanayi Müsteşarlığı, diğer taraftan işin içine TÜBİTAK'ı da katmak suretiyle bugün somut bir adım atma noktasına geldik. Burası 4 bin 350 dönümlük bir yer ve 13 pisti, 7 laboratuvarı olacak. Gerek Türkiye'de yerli üreticilerin ürettiği, gerek yurt dışında üretilen otomobillerin testlerinin yapılacağı bir yer olacak burası. İnşallah 2018'in ikinci yarısında ilk pistin kazmasını vurmak suretiyle, Allah'ın izniyle, Yenişehir'de artık Otomotiv Test Merkezi'nin efsane olmaya namzet durumunu ortadan kaldıracağız."

Çavuşoğlu, Otomotiv Test Merkezi'nin hayırlı olmasını dileyerek, "Savunma araçlarının da otomotiv yan kollarına ilişkin hususların da testleri burada yapılacak. Yerli üretim olarak üretilen otomotivlerimizin buradan başka ülkelerin test merkezlerine gönderilmesi, elbette bir kaynak, bir gidere tekabül ediyordu. Artık inşallah bu kaynak, Yenişehir'de, Türkiye'de kalacak. Hem üretici hem de buradaki insanımız, Bursa'mız bu noktada çok yönlü bir memnuniyet yaşayacak." dedi.

http://aa.com.tr/tr/turkiye/otomotiv-test-merkezi-icin-protokol-imzalandi/988128 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Karabasan

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Karabasan

TESLA şarj istasyonları teknolojisi kapsamında Gersan Elektrik Ticaret ve Sanayi A.Ş. ile anlaştı

Şirketimiz ile Tesla Motors Netherlands B.V. ("Tesla") arasında Tek Taraflı Gizlilik Sözleşmesi imzalanmıştır.
 
Söz konusu sözleşme gereği, Tesla ile Şirketimiz arasında, AC/DC elektrikli araç şarj istasyonları üretimi ve montajı ile ilgili olası bir ticari ilişkiyi değerlendirmek için imzalanmıştır. Tesla, bu amaçla sadece kendi teknolojisi, üretimi, planlamaları ve operasyonları ile ilgili gizli veya özel bilgileri açıklayabilir.

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/643921 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Teknisyen

Zan ederim aşağıdaki resimde görülen istasyonları kurmak üzere anlaştılar.

Mesajı Paylaş

Karabasan

Türkiye'de geçen yıl satılan her 100 otomobilden 70'ini ithal üretimler oluşturdu. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, geçen yıl tarihinin üçüncü en büyük rakamına ulaşan Türkiye otomotiv pazarında, 340 bin 306 yerli, 615 bin 888 ithal araç satıldı.
http://aa.com.tr/tr/ekonomi/100-otomobilden-70i-ithal/1030433 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

BATTLESTAR

Yerli araç ailemiz kesinlikle şu an için hybrid motor kullanmalı. Yada range extenderlı elektrikli motor ki bu da hybrid sanırım . Yoksa konvansiyonel motorlarda veya tam elektrikli motorlarda şansımız pek yok. Çünkü Türk insanı garanticidir. Eğer pil biterse düüncesi onu rahatsız eder. Ha ne zaman tak çıkar aküler çıkar. veya hızlı şarj. O zaman olur.

O yüzden hybrid bir araç ailesi güzel olur. Üstüne güzel bir marketing global bir isim. (Örneğin TORK)

Ve yan sanayi satış sonrası hizmet vs altyapısı kurulması lazım. Bu konuda dış pazarlarda başka bir markanın sub-brandliği de yapılabilir. Mesajı Paylaş

putty


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter