Hava Kuvvetlerinin Pilot Açığı

Başlatan BETONBEY, Ağu 26, 2017, 09:59 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Baltica

#120
Mar 11, 2019, 10:14 ÖÖ Last Edit: Mar 11, 2019, 10:18 ÖÖ by Baltica
@dum hocam., sen bu meseleyi butun yonleriyle kavrayabilecek cok az sayidaki uyeden birisin. Mesele, personelin maddiyat heveslisi olmasi degil. Benim tanidiklarim icinde, 60K TL maasi birakarak, ucte birinden azina, kendi istegi ile donen de var, zorunlu olarak donen de, her ne olursa olsun donmeyecegim diyen de ! Bunlarin icinde, mutlaka maddi kaygilarla hareket eden de olabilir, ama benim gordugum kadariyla, asil mesele insanlarin zamaninda yasadiklari hayal kirikliklari, kirginliklar. Bunlari sen de iyi biliyorsun. Donmeye sicak bakmayanlarin buyuk bir kismi, hayal kirikligina ugramalarina yol acan ortamin, belki de daha fazlasi ile halihazirda devam ettigi inancina sahipler. Benim sahsi kanaatime gore, Devlet tarafindan verilen imkanlarla -belki 5 gunluk bir hava gorevi icin-30 sene baris zamani gorev yapip, Devlet tarafindan, egitimi, infaki, Turkiye sartlarina gore, oldukca iyi bir sosyal statusu temin edilen insanlarin, Devlet ihtiyac duydugunda donmesinin sadece bir vatan borcu degil, vicdan borcu oldugu ama tabii bu benim sahsi kanaatim. 

Bildigin gibi, pilotlarin maddi imkanlarinin iyilestirilmesi sadece bu donemin mevzuu degil, gecmisten beri suregelen bir konu idi. Buna da, ilk karsi cikan Maliye Bakanligi veya MSB degil, "Pilot yuzbasinin, karaci generalden fazla maas almasinin disiplin ve ast ust iliskisini bozacagini" one suren, GKB idi. Ayni kaygilar bugun de devam ediyor, ama zorunluluktan ses cikarilamiyor simdilerde. Fakat, bu durum, yani "Sivilden Donenler"in, ayricalikli maddi imkanlara sahip olmasi, hic ayrilmadan ayni hizmet suresi, rutbe ve kidem ile calismaya devam eden ucucu personelde de, bazi homurtularin yukselmesine neden oluyor.

Askeri pilot yetistirilmesi konusu ise, gorundugu kadar duz mantikla cozumlenebilecek bir konu degil hocam. Satir aralarini okumani rica ederek, sana soyle ifade edeyim; Egitim filolarinda nerdeyse yuzbasi rutbesinde personel kalmadi ! Ogretmen pilot acigi had safhada ! Bu konuda, Pakistan ile vardigimiz bir uzlasma ise, ABD engeline takildi. Ama is sadece, Ogretmen pilot temin etmekle de bitmiyor, bunun bakimcisi, kulecisi var oglu var. Hepsinde, personel acigi var. Kac tane ucagin olursa olsun, zaten az olan, ogretmen pilotlardan birinin o gun saglik sebeplerinden ucusunun kesilmesi, berikinin bir yakininin vefati nedeni ile izinli olmasi vb. durumlarda buyuk sikinti oluyor, ayni sey bakimci personel icin de gecerli.

Ustelik, genc bir cocuga, pilotaj nosyonu kazandirilmasi senin de vurguladigin gibi, cok zor bir is degil. Ama asil mesele, o adama bir de "Askerlik" nosyonu kazandirilmasi gerekliligi. Yani, o adami, "Subay" yapmak ! Tabii "tersini iddia edenler olsa da !", O da, 6 ayda - 1 yilda olmuyor hocam, oluyor zannediyorsun, ama olmuyor !!!

Emekli olup, basta THY olmak uzere, sivil havayollarina gecen, eski HvKK personelinin, donuslerinde, bir de hem az kisinin bildigi, hem de bilenlerin de hala neden korkuyorlarsa, pek konusmak istemedikleri bir konu var. Oradaki bazilari, bu eski askeri personelin, ayrilip, Kuvvete donmelerini, onleri acilir diye, dort gozle bekliyorlar. Malum, HvKK'nda, cok esasli bir FETO temizligi yapildi, hala da yapilmaya devam ediliyor. Ama Sivil havayollarinda, cok esasli bir temizlik yapilmadi henuz. Hava kuvvetlerinde bu kadar cok FETO'cu pilot cikmisken, Sivil Havayollarinda, ozellikle Anadolu Universitesi kaynakli sivil pilotlarinin hepsinin pir-u-pak oldugunu dusunmek herhalde saflik olur. Bir sivil havayolunda, FETO'culugu tescilli birinin Yonetim Kurulu uyesi oldugu zamanda, Lufthansa'nin, testlerini gecemeyen bir sivil grubun, itina ile secilerek, nasil ABD'ye gonderilerek, pilot yapildigini, bunlarin pilotaj kalitesinin seviyesi, camiada, herkesin fisilti ile dilinde ama nedense, kimse acikca, dillendirmeye cesaret edemiyor.    Mesajı Paylaş

dum

Baltica hocam, nosyon hakkında fikrine katılıyorum.. daha önce ben de benzerini yazmıştım..  pilotların neden subay olması gerekliliği ile ilgili bir mesajımda..  ( yine de aday seçerken  bu özellik de  bir şekilde aranabilir başlangıçta.. memleket  psikpterapist kaynıyor..  seçim heyeti için bir tanesi görevlendirilebilir elbette.)( Hoş 5-10 sene sivil uçanlarda da nosyon filan kalmamış olabilir tabi..  )

Ancak nosyon sadece üniformanın ütülü olması değil.. ne demek sisteme hayal kırıklıkları varmış ?   Ymin etti bu adamlar..    3-5-7 sene hapis yatıp şu anda  postallı çantalı yürüyenler kadar nosyonları yokmuş demek ki bunların.. o yüzden "nosyonları var onları çağıralım" algısı yanıltıcı olur. 


Eğitim işi ise vallahi dümdüz bir iş.. kendimden biliyorum..  elim saykılık tutuyordu bir aralar. hemen yapılamiyor ve zaman alıyor kabul.. zaten o yüzden bu müstafi personele ihtiyaç duyuldu..  ama gelmiyorlar işte.. gelsinler diye evi barkı üzerlerine yapacak değiliz .. daha uzun sürer ve sistem kendi içinde halleder.. öyle de yapıyor zaten..   


Belki de en iyisi eskiden kalanları hiç bulaştırmayıp, sıfırdan başlamaktır. Mesajı Paylaş

petibor

Basit bir analitik hata yapıyorsunuz. Bizim sisteme çare bulmamızı gerektiren sorunumuz yok zaten. Bir tane derdimiz var bin yılda bir başa gelebilecek bir olay olarak Feto ile ortaya çıkan beklenmedik açığın kapatılması. Bunun dışında bir sorunumuz yok bizim. Ama siz şu anki sorunu kronik sorun gibi ele alıp çözüm üretiyorsunuz. Buduğunuz çözümün 5 yıl sonraki Türkiye ye bir faydası olmayacak yada 5 yıl önceki Türkiye de olsa bir şeylere çare olmayacaktı. Bağlamdan kopmayın sorunumuz feto ile ortaya çıkan açık tır genel bir sıkıntı değil dönemsel soruna çare üretin genel çözüm değil. 15 yıllık zorunlu hizmet süresi var bu yeterde artar bile orduya THY ye gitmiş sonrasında bir sorun yok THY ye gitmese evde oturacak ordu ne yapsın 50 ye doğru giden 45 yaşında pilotu Mesajı Paylaş

dum

@petibör ;  tek "pilot" ihtiyacı savaş pilotu gibi algılama.

4 adet heik , 7 adet tanker, 19 c130, 12 c160, 10 a400,50 casa235, 8-10 muhtelif kurye uçağı, 20 civarı helikopterinde pilot ihtiyacı var..  en azından ihtiyarlar bunları uçursaydı, bunlarda olan 3-5  genç de tip eğitimine alınabilir.

En önemlisi de öğretmen pilot eksiği.. bunların zaten kıdemli olması gerekiyor.  Mesela soloturkten emekli olmuş elemanların ne işi var bilmem ne avaitionda..  gelsin öğretmenlik yapsın gençlere.. Mesajı Paylaş

petibor

Tartışırken bağlamından koptuk konumuz pilot yetiştirmek değil yada pilotu sivile kaptırmak değil onlar ayrı bir mevzu bizim sorunumuz feto krizi sadece. Sivile pilot kaptırma diye vahim bir sorunumuz yok ki ona çare üretiyoruz yada pilot yetiştirme krizi yaşamıyoruz ki şu anda biz. Şu olumsuz tabloya bakarak çözülecek sorun konuştuklarınız değil onu diyorum ben. Takvimi bir kaç senesine ait bir kriz var onu nasıl yönetecekler sorun bu. Mesajı Paylaş

phantom80

"Bir gün istiklal ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen , içinde bulunduğun imkan ve şeraiti düşünmeyeceksin..O imkan ve şerait ki çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir ."
Sivile geçen pilotlara el mecbur yapılan çağrıya bu arkadaşların , çeşitli bahaneleri ileri sürerek ağız burun kıvırmalarının izahı yoktur..Amalı fakatli lakinli cümleler şahsen beni kesmiyor..Devlet yıllarca uğraşıp , epey de masraf yaptığı bu insanlara mecbur kaldığı için onları geri çağırırken , onlar devlete güvenemiyorum , maaşım ne olacak vb. bahanelerle oynamak istemiyorlarsa , motive olamayacaklarsa , ağızlarını , çenelerini kapatıp oturacaklar bir kenara , vatan millet edebiyatı yapmayacaklarlar.
60'lı yıllarda ve öncesinde HHO kaç yıldı ? Pilotlar asteğmen olarak mezun olup , o zor şartlarda aviyonik açıdan fakir uçaklarla uçmayı öğrenip , filolarında harbe hazır oluyorlardı..Uçak tipine göre eğitim filolarda veriliyordu..Ki o uçaklarla , kötü havada uçmayı , hedefini bulup vurmayı ve üssüne geri dönmeyi öğrenen bu pilotlarla Kıbrıs Barış Harekatı gerçekleştirildi.Eminim o dönemin pilotlarına dönün denseler sıraya girerler ..
Ha burada devletin ve HKV.Kom.'nın kabahati var mıdır ? 3 senedir durum ortada..Bu duruma çare bulacak olan merci onlar..DUM üstadın yazdıklarını sonuna kadar okudum..3 yılda bu sıkışık dönemde harbe hazır pilot yetiştirilemez miydi belli sayıda veya milli muhafız gücü şeklinde haftalık veya aylık dönemlerde sivil pilotlar birliklerinde uçamazlar mıydı ?
Mesajı Paylaş

Terra

Gökyüzünün yeni bekçileri göreve hazır

Pilot olmaya hak kazanan Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan 43 subay için Çiğli 2. Ana Jet Üs Komutanlığında Pilotaj Eğitimi Bröve ve Diploma Töreni düzenlendi.

Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar, beraberinde Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler, Kara Kuvvetler Komutanı Orgeneral Ümit Dündar, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Adnan Özbal ve Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz ile birlikte Çiğli 2. Ana Jet Üs Komutanlığında düzenlenen, Pilotaj eğitimi bröve ve diploma törenine katıldı.

Türk Silahlı Kuvvetlerinin etkin, caydırıcı ve saygın olmak için var gücüyle çalıştığını belirten Bakan Akar, Türk Silahlı Kuvvetlerinde pilotların yerinin çok önemli olduğunu söyledi. Bakan Akar, "Özellikle 15 Temmuz hain darbe girişiminden sonra ortaya çıkan durumda pilot ihtiyacımızın karşılanması Hava Kuvvetlerimizin, Silahlı Kuvvetlerimizin önemli bir faaliyet sahası olmuştur" diye konuştu.

Yapılan çalışmaların ardından önemli gelişmelerin sağlandığını belirten Bakan Akar, bugün de pilotluk eğitimini tamamlayan 43 kişinin görevlerinin başına gönderildiğini dile getirdi. Önemli bir dönemden geçildiğini, belirterek Türkiye'nin çevresindeki istikrarsızlık ve çatışmalara dikkati çeken Bakan Akar, "Silahlı kuvvetler olarak her zamandakinden daha güçlü, her zamankinden daha hazırlıklı olma mecburiyetimiz var. Bunun için TSK olarak elimizden gelen her türlü gayreti gösterdik, göstermeye devam edeceğiz. Bizlere ne düşerse bundan önce olduğu gibi bundan sonra da azim kararlılığı içinde olacağız" dedi.

Yurt içinde ve yurt dışında TSK mensuplarının şu anda dahi ülke güvenliği için önemli mücadeleler verdiğini vurgulayan Bakan Akar, 24 Temmuz 2015'te başlayan terörle mücadelenin yeni safhasının kararlılıkla devam ettiğini söyledi.

Çukur operasyonları ile Fırat ve Zeytin Dalı harekatlarında kazanılan başarıları hatırlatan Bakan Akar, FETÖ'den temizlendikçe TSK'nın daha da güçlendiğini belirtti.

"Ülkemizin güneyinde hiçbir şekilde bir terör koridoruna müsaade etmeyeceğini herkesin bilmesini istiyoruz" diyen Bakan Akar, bununla ilgili yapılması gereken ne varsa bundan önce yaptıklarını, bundan sonra da yapmaya devam edeceklerini belirtti.

Türkiye'nin tüm komşularının toprak bütünlüğüne saygılı olduğunu vurgulayan Bakan Akar, "Ancak ülkemizin bir çakıl taşını dahi almaya teşebbüs etmeye kalkan olursa onların da elini, kolunu, kafasını kırmaya hazırız" ifadesini kullandı.

Terörle mücadelenin Doğu'da, Güneydoğu'da, Irak ve Suriye'nin kuzeyinde kararlılıkla devam ettiğini belirten Bakan Akar, TSK'nın mavi vatandaki faaliyetlerinin de sürdüğünü söyledi.

Dostluk, iyi komşuluk, diyalog ve barışçıl görüşmelerden yana olduklarını vurgulayan Bakan Akar, şöyle konuştu:

"Ancak uluslararası, ikili anlaşmalardan doğan, tarihten gelen hak ve hukukumuzun korunmasında da kararlı, azimli olduğumuzu kimse test etmeye kalkmasın. Bu konuda kararımızı vermiş bulunuyoruz, hakkımızın ve hukukumuzun korunması için ne gerekirse, tüm iyi niyetimize rağmen karşılık bulamadığımız takdirde, gereğini yapacağımızdan da kimsenin şüphesi olmasın. Biz diyalogtan yanayız. Şu anda bazı temaslarımız çeşitli düzeylerde devam etmekte. Önümüzdeki günlerde heyetlerarası görüşmelerin başlamasını bekliyoruz. Umuyoruz, diliyoruz bu görüşmeler sonucunda barışçıl yol ve yöntemlerle bütün sorunlarımızı çözmeye gayret göstereceğiz ve inşallah çözeceğiz, dileğimiz budur. Ama hiç kimse biz bu şekilde iyi niyetle davranırken, barış için çalışırken, barışçıl yöntemlerle problemlerimizi çözmeye çalışırken hiç kimse bencillik, fırsatçılık yapmasın. Herhangi bir provokasyon veya tahrik peşinde koşmasın. Herhangi bir hareket yapıldığı takdirde, hiçbir hareketi karşılıksız bırakmayacağımızı herkesin bilmesini istiyorum. Barış için, iyi komşuluk ilişkileri için bu hususun bilinmesi çok önemli. Biz buna önem veriyoruz tüm tarafların da bu konuya önem vermesini bekliyoruz."

Bakan Akar, terörle mücadeleye değinerek, şunları kaydetti:

"Türk Silahlı Kuvvetleri kendisine verilen görevleri bugüne kadar yaptı bundan sonra da yapmaya devam edecek. TSK gece-gündüz demeden, karda, kışta, kıyamette, karada, denizde, havada gerçekten kutsal vatan görevini en iyi şekilde yapmaya çalışıyor. Hava Kuvvetlerimiz gerçekten dünden çok daha azimli, kararlı bir şekilde azalan bazı sayılara rağmen büyük bir fedakarlık, kahramanlık göstererek vatanın ve milletin güvenliğinin sağlanmasında çalışmalarını sürdürüyor. Pençe Harekatı devam ederken geçen hafta büyük bir operasyonu gerçekleştirdi, terör örgütüne büyük bir darbe vurdu. Bugüne kadar bu operasyonlarda görev alan pilotlarımıza, onların komutanlarına ve Hava Kuvvetleri Komutanına bir kez daha huzurlarınızda teşekkür ediyor, kendilerini en samımı duygularla kutluyorum."

http://defenceandtechnology.com/2019/04/08/gokyuzunun-yeni-bekcileri-goreve-hazir/ Mesajı Paylaş

Topgun

Çok kısa ve öz ama net söyleyeceğim;

Ben buraya bildiğim gerçekleri yazmaya korkuyorsam, bu demokraside sorun var demektir! ve bu suçladığınız asker kökenli sivil pilotlarda ülkedeki her aklı başında insan gibi korkuyorlar. At izi it izine karışmış bir halde, böyle bir yerde kimse bu insanları suçlayamaz. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter