İ Sınıfı Fırkateyn

Başlatan 7Skies, Eki 11, 2015, 01:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sailordream

#60
Mar 12, 2016, 04:54 ÖS Last Edit: Mar 12, 2016, 05:20 ÖS by sailordream
Sayın Robust YTKB işini müthiş adetlerle Almanlar aldı. Zennetmem ki yeni bir oyuncuyu Suudi tarafında göremeyiz.
Birde YTKBlerde ASELSAN sonarı koyarsak çok güzel bir çarpan olacak.
*Yazı Sayın robustun bilgisi dahilinde düzeltildi :) Mesajı Paylaş

robust

Bilgi icin tesekkurler sailordream. Alman'larin  100 gibi rakamlara yakin karakol/devriye botu satisi yaptigini okumustum ama ayni zamanda Alman partilerinin silah satisina karsi olduklarinida okumustum. Tabii Almanlar uyanik bu islerde, deniz sistemlerine ambargo koymayip, kara araclarinda koyuyor genelde. Aynisini Turkiye'ye yapmislardi 1990'larda. YTKB projesinin sonarinin sorunlu olmasi konusunu yeni duydum ama zaten bu sonar ticari balikci sonari diye hatirliyorum. Sorunlara bir cozum bulunabilir sanirim. En azindan balik adam, cep denizaltini 1-2 km mesafede tespit etsin, ASW roketine bearing versin yeter sanirim. Maksat olasi sizmalara kasi tehdit yaratmak, dusmani caydirmak olmali. Mesajı Paylaş

saladin

Gectigimiz gunlerde bir arkadasimiz (kim hatirliyamiyorum) Tuzla sinifinda yakin zamanda daha iyi  oldugu soylenen yerli sonarlara gecis olacagini soylemisti.

Robust'un dedigi gibi su anda ticari sonar kullaniliyor, ama onun da cok basariligi oldugu belirtilmisti. Mesajı Paylaş

sailordream

Sayın robust önceki yazında yanlış yazmışım düzelttim kusura bakmayınız.
YTKBlerin daha ağır ve çeşitli silahlı versiyonu ciddi bir çarpan olur.
Genel bilgi olarak sığ sularda MK 46lar iyi olmadığı için ciddi revizyonlara gidildi. Hala klasik havan ve roket destekli su bombaları en iyi seçenek olarak görülüyor. Mesajı Paylaş

HDS

@Destiny, Benim bildiğim kadarıyla RMK'da Milgem TVP'si var. Epey de bilgi aktarıldı. Gerek olursa RMK'ya yaptırılabilir, tabi gönlü olursa.

Yahut, TVD'si hazır projeyi aktarmak kolay. Elimizdeki bir çok projede böyle bir çalışma yok. Prototip yapıp satıyoruz. Mesajı Paylaş

Destiny

Bence tekel kırılabilir adam gibide diplomasi yapılırsa kakalayabiliriz bir kaç gemi zaten bölgedeki politik durumlardan dolayı biraz mesafe var gibi batıyla.

Bu dökümanlar özel tersanelerin sağlıklı üretim yapması için yeterlimi ki.? RMK'dan işçiler İstanbul Tersanesinde bu konuda birlikte çalışarak yetkinlik kazanacaktı RMK'nın elinden alınınca proje sekteye uğradı bu durum zaten ancak RMK elindeki veya verilecek dökümanlarla bunun üstesinden gelebilirmi bilemiyorum tecrübelerine bağlı gibi veya üstesinden kalkar cidden ama vakit alır ilk gemi veya yoğun hatalar çıkabilir. İhracat için hoş bir durum olmazdı sanırım. İstanbul Tersanesi bence kendi sıkıntı çekiyor zaten personelde RMK'ya yardıma eleman gönderebilirlermi soru işareti. Veya en azından şu son 2 gemi için özel tersaneleri çağırıp işi öğretseler boş boş duracaklarına bir şey kaybetmezler heralde maksat yetkinlik kazanılsın.

Körfez ülkeleri konusunda bence tasarım aşamasında olan güzel yerli çözümlerimiz var Yonca Onuk ve RMK'nın özellikle ama tasarımdan öte değil belki destek olunsa arka çıkılsa test ürünler olsa belkide alıcısı olacak iyide bir pazarlama anlayışıyla. Ama yok. Mesajı Paylaş

7Skies

#66
May 01, 2016, 07:52 ÖÖ Last Edit: May 01, 2016, 08:15 ÖÖ by 7Skies
Müjdat Uludağ SSM Deniz Platformları Müdürü


İ Sınıfı Fırkateynler

Tasarım faliyetleri büyük bir oranda bitirilmiş vaziyette.

İ Sınıfının yapımı için düzenlenecek ihale konsorsiyum şeklinde olacak.
İnşa edilecek 3 gemi en az 3 şirketten olaşacak konsorsiyum tarafından inşa edilecektir.
Muhtemelen her bir tersanede bir gemi inşa edilecektir.
Muhtemelen her bir geminin inşaası birbirine paralel yürüyecek.Ve bunun sonucu olarak
Her bir gemi birbirine çok yalın zamanlarda envantere dahil olacak.
Eğer bu model tutarsa aynı konsorsiyumun TF-2000 dede önemli rol oynayacak.







http://www.defenceturkey.com/?p=article&i=2256#.VyWxJOQ4RuE Mesajı Paylaş
.

turkdefence

Olursa tek seferde 3 farklı tersaneyi Askeri savaş gemisi yapabilecek kalifikasyona ulaştıracaklar. Mesajı Paylaş

putty

#68
May 01, 2016, 12:17 ÖS Last Edit: May 01, 2016, 12:22 ÖS by putty
Bir tane ulusal tersane aradan artık sıyrılsın pastanın tamamına yakınını o yesin bu daha iyi olmazmı. Pastayı bu kadar parça pincik dağıtmanın kimseye hayrı dokunmaz hale getirmenin bence gereği yok. Bir tane tersanemiz zenginleşsin büyüsün yetenekleri katlansın daha iyi olur. Hak eden bir tersaneyi artık zenginleştirelim mükemmelliyet merkezi haline getirelim.  Tabi şu andaki durumda bir mantık var. Tasarım işini devletin ofisi üstlenince gemi yapmak angarya halini alıyor. Benim arzum tasarım işinide becerecek kadar bu işe adanmış birileri yaratılsın. İlelebet gemimi tasarlayacak deniz kuvvetleri. Mesajı Paylaş

Destiny

Kişisel kanatim risk paylaşımı olacağı yönünde ve artık donanmanın fazlaca geciken ihtiyaçlarına bir çözüm yaratma girişimidir. Avantajları ve dezavantajları var tabiki.

Aynı geminin 3 farklı (İstanbul Tersanesi Komutanlığı ile 4) tersanede inşa edilecek olması hem üretim maliyetlerini artıracaktır ve hemen hemen aynı sürelerde tersaneden çıkabileceklerini göz önünde bulundurursak genel anlamda ayrılan bütçeye nasıl bir yük getirir tartışılır.

Avantajları ise 3 farklı tersane bu tarz donanımda savaş gemisi inşa edebilir seviyeye yükselecek. Olası yabancı müşterilere karşı bir üretim modeli belirlenip en kısa sürede üretilip satılabilecek bugün belkide milgemin satılamamasının yegane sebeplerinden biridir bu durum. Yine gemiler olabilecek en kısa sürede envanterde olacak ve donanmanın sırada bekleyen projelerine yer açılmış olacak. Merak ettiğim cidden yabancı müşterilere karşı bu modelde hangi tersane üzerinden pazarlanacak 3 farklı İ Class teklifimi götüreceğiz ilginç ve güzel olacak.

Mesajı Paylaş

sailordream

Sadece askeri tersane inşa edebilen tersane sayısının artması değil ayni zamanda da sektöre cansuyu olacak bir düşünce. Dünyadaki gemi inşaa sanayisi ekonomilerin durgunluğa girmesi ile düşme eğilimine girdi. Bu şekilde bir büyük tersane yerine çok yoğun emek isteyen savaş gemileri ile sektörü canlı tutmaya çalışmak çok daha doğru. İngiltere'de defalarca başarı ile uygulandı bu sistem.

Sayın Destiny'e katılıyorum bütçesi var ise avantajları dezavantajlarından daha fazla olacaktır. Mesajı Paylaş

süper çavuş

Bildiğim kadarıyla sınıfının ilk gemisi aynı zamanda en sorunlu gemi , sonraki gemiler bu sorunların düzeltildiği gemiler oluyorlar ,, bu inşa modelinde 4 gemininde " ilk gemi " olmasının sakıncaları nasıl atlatılabilir ? Mesajı Paylaş

swat

Sanıyorum yanlış anlaşılma var haber 3 geminin aynı anda yapılacağını yazmakta, Anladığım kadarı ile ilk gemi askeri tershanede yapılıp sorunların tespit ve çözüm süreci askeri tershanede 3 gemi birden aynı anda üretilecek tahmini dezavantaj ilk gemideki rütuşlar akabinde 2. partide rütuş imkanı pek olmayacak.

Mesajı Paylaş

ocay

Demek İ-Sınıfı firkateynlere ihtiyaç çok acil. Mesajı Paylaş

orko_8

Metni dikkatli okuyun. Üç tersane aynı anda üç gemiyi üretmeyecek. Üretim faaliyetinin konsolidasyonundan ve riskin paylaşılmasından bahsediliyor. Her bir tersane birer gemiyi baştan sona kendisi üremeyecek yani. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter