İ Sınıfı Fırkateyn

Başlatan 7Skies, Eki 11, 2015, 01:26 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

süper çavuş

@Sailordream hocam bilgiler için sağolun ,
umarım Yavuz sınıfı için dediğiniz gibi olur ve kısa süre sonra sorunsuz görev yaparlar ,, 2011 Mayıs ve geçen sene Mayıs arasında birkaç sefer halka açık günlerde konuşma fırsatını bulduğum personelin görüşleri aslında benim Yavuzlar hakkında yazdıklarım , 2011 yılındada sıkıntı vardı dediğiniz gibi umarım en kısa zamanda sorunlar çözülür ,,
Bu arada hocam Gabyalarda sık arıza çıkartıyormuş üstüne yedek parça konusunda ABD kaynaklı bir durum olursa çok bekletiliyorlarmış ,,
Denizaltı filomuz konusunda çok çok iyimsersiniz bence hocam , benim şahsi fikrim şuan " yumurta kapıya gelene kadar " olan rahatlığın yaşandığı umarım yanılırım .. Mesajı Paylaş

Zugzwang

#46
Mar 10, 2016, 04:09 ÖS Last Edit: Mar 10, 2016, 04:13 ÖS by Zugzwang
16 VLS yerine 24 VLS olursa bunların içini 96 ESSM ile doldurmak hiç mantıklı değil. TF-2000 için istenilen SM-2 Block 3 (sanırım) 1' er lançer dolduruyor ise 16 SM-2 Block 3 ve 32 ESSM konfigürasyonu daha mantıklı duruyor.
Bu füzenin verilmesi bir yana, yerli savaş/radar/sensör sistemlerimize entegre edilmesi konusu da sıkıntı olacaktır büyük ihtimalle. ABD ile durumlar zaten berbat.
Anti- gemi füze sayısı (büyük ihtimalle değişmeyecektir) ve yerli füzeler için yerli lançer konuları da var ama 4 bin ton olayı netleşmeden bunları düşünmek mantıklı değil.


Gönül ister ki gelişmiş Ada yerine hayal ettiğimiz gibi kırpılmış TF-2000 olsun ama hem maliyet hem de bazı sebepler yüzünden zor görünüyor. Mesajı Paylaş

sailordream

Yavuzlara göre Perryler daha sorunlu. Yavuzlarda genel olarak sorun daha kolay çözülüyor. Perrylerdeki asıl sıkıntı çok yaşlı LM 2500'leri ve transmisyonları. Eski nesil oldukları için sadece amerikalılarda yedekleri var. İki Perry emekli olunca diğerleri göreceli rahatlar. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

ABD'den 2 tane daha Perry transferi kısa sürede gerçekleşebilir... Mesajı Paylaş

saladin

Perry'ler gecen sene kongreye sunulan listede yoktu. ABD'nin bunun disinda bir hibe  veya transfer mekanizmasi var mi? Mesajı Paylaş

robust

I-sinifinda ana radar olarak SMART-S olacagi bekliyoruz. ESSM kabiliyeti nedeniyle ilave CWI radar ihtiyaci icin STIR atis kontrol radari tercih edilir muhtemelen. STIR sayisinin kac adet olacagi anlik hava hedefi angajman kabiliyetine bagli olarak degisecektir.  Aslinda CAFRAD lite gibi AESA teknolojisi kullanan ve en azindan 40-50km menzili olan ESSM icin X band atis kontrol amacli bir CWI gelistirebilsek simultane ESSM angajman yetenegi 1-2 adetten 10-12 gibi rakamlara cikarabiliriz. Bunu Avuturalya donanmasi CAEMOUNT isimli CWI radari ile yapiyor. Full CAFRAD'tan once sadece ESSM atis kontrol amacli bu radar yapilabilir ve SMART-S ile entegre edilirse, bu uygulama MEKO-200B sinifi gemilere ve ESSM/SMART-S kullanan Gabya gemilerine uygulandiginda gemilerin hava savunma kabiliyeti 5 misli artis olabilir. Mesajı Paylaş

Nutuk

STIR yerine Pharos kullanilsa?

Pharos radari Mesajı Paylaş

farabi

#52
Mar 10, 2016, 07:00 ÖS Last Edit: Mar 10, 2016, 07:02 ÖS by farabi
@Harzemşah üstadım,

https://i.hizliresim.com/Xk40ED.jpg
2015 bütçe yılı raporlarına göre geçen yıl hizmet dışına alınanlarla birlikte OHP fırkateynler içerisinde aktif görev yapan gemi kalmadı.13-15 arası hizmet dışına alınan 22 OHP'nin 6'sı hedef gemi olarak ayrılmıştı hatta uss Reuben James sm6 denemelerinde kullanıl-mış. En son kongre onayları Meksika için 2 (  uss curts , uss mcclusky  ) , Tayland için 2  (uss rentz ve uss vandegrift ) , Tayvan için 4 ( uss taylor , uss gary, uss carr, uss elrod ) OHP FFG hazırlanmasını içeriyor. Bizim istediğimiz iki gemiden uss Halyburton dahil FMS'ye ayrılan diğer gemilerin akıbeti kime gideceği belirsiz sanki hepsi NISMF (rezervde) bünyesinde . Anlaşılan söküme ayrılanların sayısı artmayacak. Bizim donanma dışında avustralya da yedeklemek maksadıyla iki gemi istiyor. Yani üstadım öyle böyle 2 gemiyi alacağız da fy2017 hadi olmadı 2018 diye diye , yedek parça olacak iki gemi için bile yine burnumuzdan getirecekler korkum o . Mesajı Paylaş

BETONBEY

Meko Track 1'lerin 20V mtu motorları doğuştan sorunlu motorlar maalesef :(

Olmadı, olamadı bir türlü, randıman vermedi.

Almanlar bir deneme yaptılar ve bildiğim kadarıyla tecrübeye binaende kendileri de bu motoru kullanmadılar.

Yani tecrübe bir nevi bize patladı...

Kapsamlı bir overholl işe yararmı sanmıyorum açıkçası... Mesajı Paylaş

murattekin

Motor komple değişemiyor mu? Ya da CODAD motor CODAG'a çevrilemiyor mu? Mesajı Paylaş
...

ocay

Şu tabloya bakınca kısa vadede güç çarpanı olacak olan şey Türk Tipi Hücumbot gibi duruyor. Mesajı Paylaş

sailordream

#56
Mar 10, 2016, 08:31 ÖS Last Edit: Mar 10, 2016, 09:03 ÖS by sailordream
Sayın BETONBEY ayni motorlar Almanların Sachsen, Bremen ve Brandenburg sınıfı fırkateynlerinde de vardır. Bu motorlar sınıflarının en doğru motorlarıdır kimden görüş aldıysanız ağzının ortasına bir tane çakın. Tonaj olarak çok hafif fakat ürettikleri güç olarak oldukça güçlü motorlardır. Bu da onları biraz daha narin yapar. Malezyalılar MTU yerine Caterpıllar kullandılar tekne 24 knotta kaldı. Barbaros sınıfı gemilerde de aynı motorun yeni serisi kullanılmaktadır.
İlk MEKO alıcısı olmadığımız gibi bu motorlarında ilk ve tek kullanıcısı da değiliz.

Kapsamlı overol motor bloguna kadar yapılan bütün yatak, yuva, gömlek sekman ve saftların yeniden yapılıp değiştiği bir işlem olacaktır. Evren üzerinde işe yaramama ihtimali yoktur.

Sayın Murattekin Türkiyede Motor overallu konusunda son derece iyi firmalar vardır maliyet olarak bu tip bir overall yeni motordan çok daha etkindir hele ki blogu yerinden çıkartmaz iseniz denizde iskelede dahi bu işlemi yapabilirsiniz. Zaten üretici garantisinden çıkmış bu motorlarda çalışmak çoğu MTU altyapısından gelen Türk firmaları için hiç sorun olmayacaktır.
Komple motor değişimi için geminin karaya alınıp tekrar şaft sistemi ile hizalanması gereği doğar. Butip bir Yaşlı gemide bütün transmisyonu değiştirip bütün makina dairesini yeniden inşa etmek mali olarak efektif olmayacağı için CODAD CODAG'a teorik olarak çok zahmetle uzun sürede dönüşebilir ama pratikte sağlayacağı fayda maliyetini imkan yok karşılayamaz.

Sayın Robust ne güzel yazmışsınız bende hep benzer şekilde düşünürüm. Acaba Aselsanın "Hava Savunma Silah Sistemi Mobil Arama Radarı" http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/cozumlerimiz/radar-sistemleri/hava-savunma-radarlari/silah-sistemi-mobil-arama-radari ve "Hava Savunma Silah Sistemi Atış Kontrol Radarı" http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/cozumlerimiz/radar-sistemleri/hava-savunma-radarlari/silah-sistemi-atis-kontrol-radari bu tarif ettiğiniz görev için kullanılabilir gibime gelir hep. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Sayın Sailordream,

Yazınıza cevap olarak bildiklerimi sakforda paylaştım. Bilginize...



Mesajı Paylaş

Destiny

Ada sınıfının araplara satışına ilişkin görüşmeler dönüyormuş ama şüpheliyim. Bunlar zaten LCS almıyormuydu ne oldu.? Zaten alsalar bile kim üretecek bu gemileri.? O tecrübe hangi firmada var Ada sınıfına kabiliyet kazanmış bir özel firma dahi yok sağolsunlar taş koydular RMK'ya. İ sınıfları üretime geçecek zaten 4.Ada'dan sonra askeri tersanede kapalı.

Aslında eldekileri Araplara iteleyip yerlerine İ sınıfı inşa etmek var ama orko'nun duyduğu 4k tonlukdan değil 2900'lükleri üret koy 4-6 tane sonra onun üzerinden 4-5k tonluk olanı üret meko'ların yerine vallaha iyi olurduda, 3k tonlukda korvetmi olur aslında olur neden olmasın hatta korvet olmasın hafif fırkateyn olsun korvet sınıfını lağvedelim, yerine 2 farklı tip hücumbot üzerinden işimiz görülür. Ada'lar ege için iyide kara-akdeniz için...

Bu arada Sn.sailordream bilgiler için teşekkürler. Mesajı Paylaş

robust

Istanbul Tersanesinin teknik/bilgi destegi ile ozel tersaneler uretemez mi? Ozel tersaneler askeri standartlara alismasi ve buna gore organizasyonu yapmasi uzun surmez. Yeterli altyapiya sahip bir tersane yapabilir bence. Suud'larin LCS alimi korvet amacli degil, yaklasik 4000 tonluk bir firkateyn olarak gerekli silah donanima sahip olacak. LCS kodlamasi o acidan yanlis olur. Firkateyn haricinde 4 adet Korvet almak gibi hedefleri var. Suud Donanmasini yapilanmasi dogu ve bati donanmasi diye ikiye ayrilmis. Dogu donanmasi Persian Gulf bolgesinde gorevli ve ABD kaynakli eski gemiler olusturuyor, Bati donanmasi Red Sea'de gorevli ve Fransiz kaynakli gemiler olusturuyor. Alacaklari gemileri dogu donanmasindaki eski ABD korvetleri yerine aliyorlar. Iran'a karsi ciddi bir donanma gucu kurmak istiyorlar.

Aslinda Suud ve dger korfez ulkelerini isine yarayacak gemilerden bir tanesi YTKB projesini karakol botlari olabilir. Iran'in elindeki yuzlerce oldugu soylenen cep denizaltilarinin korfez bolgesinde teror estirmesi, limanlari, deniz uzeri petrol tesislerinin bulundugu tesisleri torpillemesi, mayinlamasi mumkun. Guclendirilmis sonar, ASW roketi, ve belki biraz daha iyilestirimeler ile Korfez Bolgesi icin ideal bir liman/tesis koruma amacli bot olabilirler. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter