TUSAŞ ATAK II Saldırı Helikopteri Projesi

Başlatan Merkator, Eki 03, 2017, 01:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

yasharP

#165
Eki 29, 2019, 09:55 ÖÖ Last Edit: Eki 29, 2019, 09:59 ÖÖ by yasharP
Re: t700-TEİ 701D motoru
https://www.tei.com.tr/dosyalar/dosya/dosya_02122015103433.png

Görüleceği üzere 2000shp lik bir motor. Devamlı güç verimi 1716shp.
Parçalarının %60'ı dışarıdan gelen bir motorun üzerinden ne kadar silahlı askeri bir alet yapabiliriz? Lisans anlaşması bu işi kapsıyor mu? 3üncü partilere satış olabilir mi?

Alıntı: vizyoner genç - İ Demir Twitter
T625, genel maksat helikopterde kullanılmak üzere hazırlanan TS1400 turboşaft motorun teknik özellikleri şu şekilde:
 
1400 shp gücünde, tip sertifikası alınmış özgün ve milli bir turboşaft motor, TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. tarafından geliştiriliyor.
Geliştirilen motorun türevleri, T129 Atak ve Hürkuş'ta da kullanılabilecek.
Çekirdek motorun ön prototip imalatı tamamlandı ve ilk ateşlemesi başarı ile gerçekleştirildi.
Proje kapsamında kurulacak test altyapısı, 2.000 shp'ye kadar olan sınıflarda, gaz türbin motor geliştirme projelerinde kullanılabilecek.
Proje sözleşmesi, Savunma Sanayii Başkanlığı ve TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. arasında, Mart 2017'de imzalandı.
Servis Tavanı: 20.000 ft.
Deniz seviyesi standart hava max. kalkış gücü: 1.400 shp.
Deniz seviyesi standart hava max. tek motor (30 sn) gücü: 1.660 shp.
Max. kalkış gücü/ağırlık: 8,54 shp/kg.
Çıkış şaft hızı: 23.000 rpm

Bu demektir ki,  ts1400 de 2000shp ye kadar potansiyel var.
T629 için ideal motor ts1400 olacaktır. Seneye yetişirse.
Bu alete mildar da konursa çok büyük bir eksiklik giderilmiş olur. Mesajı Paylaş


nokta

Atak-2'ye Yerli Motor

TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, C4Defence'in Instagram hesabında canlı yayın konuğu oldu. Kotil, Ağır Taarruz Helikopteri Projesi hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

Ağır Taarruz Helikopteri'nde süreç tam gaz ilerliyor. Proje kapsamında daha önce bir tam ölçekli modelin (mock-up) üretildiğini belirten Kotil, doğrulama uçuşları için daha özgün bir sistem geliştirme çalışmalarının da hızla ilerlediğini duyurdu. Dört yıl içinde ilk uçuşunu yapması planlanan Atak-2'nin dâhili bir radar sahip olacağı ancak bunun Mildar mı veya başka bir sistem mi olacağı hususunda henüz karar verilmediği belirtildi. Platformlarda 3000 BG sınıfı bir motorun kullanılacağı, ilk etapta ithal motorun yer edileceği ancak projeyle beraber özgün bir motorun da geliştirilmesinin gündemde olduğu açıklandı. TEI'nin 1600 BG sınıfı motorda iyi bir iş çıkardığının altı çizilirken, yeni platformda yerli bir motorun da kullanımına yeşil ışık yakıldı.

Kotil, Gökbey helikopterinin 29 Ekim 2021'de ilk teslimatının gerçekleştirileceği ve süreçte gecikme yaşanmayacağını belirtirken, T629'un ilk uçuşu için ise 2020 yılı sonunu işaret etii.

https://c4defence.com/Gundem/atak2-ye-yerli-motor/9766/1 Mesajı Paylaş

putty

#168
May 17, 2020, 08:51 ÖÖ Last Edit: May 17, 2020, 08:54 ÖÖ by putty
ATAK 2 için yeni tasarım dolaşıyor. Şekli çok değişmiş genel kanı tombik filan diye eleştirel ve eskisi daha güzel şeklinde. Ben beğendim Aphace deki yandaki irite avionik ve mühimmat eklentilerini kimse görmüyor kalem gibi helikopter istiyor.
Alttaki yeni şekli. Milimetrik radar tartışması da bitirilmiş oldu böylece altta radom gibi yerdemi filan diye konuşuyorduk. Şöyle sallamasyon bir mukayese ediyorum bizim helikopter Aphace nin iki katı menzili olur bence bu hali ile.

Mesajı Paylaş

putty

#169
May 17, 2020, 09:09 ÖÖ Last Edit: May 17, 2020, 09:18 ÖÖ by putty
Kuşkulandım bir ölçüm yaptım yeni helikopter fuardaki alıştığımız helikopterden bayağı daha büyük arkadaşlar. İlk modelde füze daha açılı ve bu acının iz düşümü mukayese hatası üretiyor ama bu hata aradaki büyüklüğün dahada artması yönünde bir hata yani ölçtüğümden bile birazcık daha büyük yeni model.  Hayvan gibi helikopter yapacağız galiba. Bu durumda bizim Aphace miz bu dev helikopter iken OH58 mizde ATAK lar olacak galiba. Biraz abarttım tabi

Mesajı Paylaş

murattekin

Çok çirkin yaa... Ama camlardaki asimetri sanki çizim hatalı diyor. Mesajı Paylaş
...

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter