Çok Amaçlı Faz Dizinli Radar (ÇAFRAD)

Başlatan 7Skies, Eki 08, 2015, 09:05 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Yönetim

Sayın üyelerimiz,

Konunun ÇAFRAD olduğunu hatırlatmak isteriz. Lütfen değerli önerilerinizi ve paylaşımlarınızı ilgili başlıklarında yapınız veya yeni konu başlığı açınız.

Saygılarımızla. Mesajı Paylaş

Topgun

O dediğin iş süper güçlere ait bir imkan şu an. Ama gelişme yokmu? var. MELTEM projeleri sayesinde, Denizcilerinde artık kendi ulaştırma uçakları var. Aman diyim, sakın komuta kontrol entegrasyonu demeyin, bir 10 senede onu bekleriz yoksa! sadece bir Link-16 uydu bağlantısı yeter. buradan kendi notebookları vasıtasıyla anlık güncellikte iş görebilirler.

Böyle özel birimlerin kendi özel platformlarına sahip olmaları en ideali tabiki... Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Acikcasi Visby benzeri kompozit,  stealthy, hizli 700-1000 ton arasi,  az sayida murettebata ihtiyaci olan,  yuksek ates gucu ve yuksek teknolojiler barindiran (mesela yukarida bahsedilen all-electric meselesi gibi) bir platforma ihtiyac bulundugunu dusunuyorum, ASW+ yaninda ASuW icin. Bir ara MRTP ailesinin bu tip bir platforma evrilecegini ummustum, ama olmadi. Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

saladin

#63
Şub 05, 2019, 05:11 ÖS Last Edit: Şub 05, 2019, 05:13 ÖS by saladin
Baska bir alternatif de  ASW olayının insansız araçlara bırakılması. Her biri  4-5 torpido  bulunan, çekme sonarli ve sürekli denizde dolaşan gemiler.

Tasarımları doğru yapılırsa en fırtınalı zamanlarda bile denizde kalabilirler.

Göreve bağlı olarak bir görev gücünün yanında eskort olarak, veya denizde bağımsız olarak dolanabilirler. Bir de elektronik karıştırmaya dayanıklı olmaları lazım.

Elbette özellikle limanlarin yanında insanlı gemilerde olabilir. Mesajı Paylaş

petibor

Hiç bir su canlısı akciğeri bile olsa nefes bile alsa su üzerinde gitmeyi tercih etmiyor sürtünme daha az olur diye. Kaplumbağa yunus balina deniz aslanı penguen neden bunlar su altında seyahat ediyor. Aşağılarında bir göz yaparlardı güvenli şekilde su üstünde yüzerlerdi ama hepsi nefes alamamalarına rağmen su içini tercih etmişler. Bunda anlayana çok hikmetler var. Bizimde su üstü gemilerimizi denizdeki oksijen soluyanlar gibi su altında hareket eder şekilde yapmamız gerek. Denizaltı gibi değil denizaltılar denizdeki balıklardır benim dediğim yunuslar oluyor kaplumbağalar oluyor. Savaş gemileri artık su sathı altında olmalı. Futuristik düşüncelerimize bunuda eklememiz gerek. Yunus nasıl denizde her derinliğe iniyor ise gemide iner çıkar. Koca denzlerde okyanuslarda bir tane su üstünde yüzerek yaşayan canlı yok. Biz niye ısrar ediyoruz deniz tosbası yapmıyor biz niye yapıyoruz Mesajı Paylaş

HDS

@delenda, Sanıyorum MRTP su hattı tasarımı ASW için çok süratli kalırdı. Galiba YTKB platformu buna çok daha uygun. Ama eğer elektrifiye olacaksa, o zaman uskur tasarımı falan belki değişecek. Elektrik demek illa ki azipod demek değil ama uskur da bu şekli ile kullanılabilir mi bilmiyorum. Sorun, bu tür ufak platformlarda motor sessizliği için gereken hacim, kontra ağırlık, izolasyon vs işler için belki çok hacim ve draft olmaması. Bilmiyorum. Gemiciler bilir.

Bildik YTKB'ler aktif sonar ile hemen liman ağızlarında, belki az daha büyükleri belki yenilikçi bir yaklaşım, belki elektrifikasyon ile bir dış kabukta ASW herhalde yapabilirler. Onun bir sonrasında da sanıyorum Milgem kadar platform gerek. Zira, Milgem sırtında 10 ton ASW helikopteri taşıyor, bakım tutumunu yapabiliyor.

@saladin; ASW fonksiyonları için halen tamamen insansız bir kapasitenin yetersiz olabileceği konuşuluyor. Sonobuoy, çeşitli yüzer sondalar, sensör füzyonu vs vs otomasyonu yoğun çalışan konulardan birisi ama sanıyorum halen yine de çok tecrübeli insanların, hassas "kulaklar"ın ekran başında olması gerekiyor. F-35 gibi yani.

Bu arada, haftalar boyunca denizde kalabilen insansız mikro-makro deniz araçları için enteresan firma ve grupların çalışmaları var. Orası yenilikçi bir taraf olabilir hakikaten. Mesajı Paylaş

dum

@petibor ;   senin denizaltı/kruvazör fikrin daha evvel denenmiş.. 1930larda fransa surcouf ile hem denizaltı hem kruvazör bir deniz aracını kullanmış.. ta ki 1942de kaybolana kadar.

Yine ingilizlerin 2000 ton sinıfı hm submarine x1  ve , hms m2 modelleri var.

Aslinda temelleri uss monitor vasıtası ile 1860lara kadar gidiyor.


Topun esas silah olduğu dönemler için ileri zekalı tasarımcıların futuristik birer çözümü olmuşlar..  ama artık sub seyir füzesi,  torpido, sub ssm, sub balistik füze varken.. yüzeye çıkmak ?


Diyorsan ki tüm tekneler denizaltı olsun ?  O başka bir konu..  seaquest 4600  gibi bir mothership fena olmaz tabi.. Mesajı Paylaş

meraklı

ASELSAN, ÇAFRAD'TA FAZ-2 İÇİN SSB İLE GÖRÜŞÜYOR

ASELSAN'ın gemiler için geliştirdiği AESA teknolojisine sahip ÇAFRAD sistemiyle ilgili olarak yeni gelişmeler yaşanıyor. Geçtiğimiz aylarda yapılan testlerden sonra Faz-2 için adım atıldı

Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ve ASELSAN arasında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı TF-2000 hava savunma muhribinin ana sensörü olacak milli çok fonksiyonlu aktif faz dizinli radar sisteminin geliştirilmesi amacıyla imzalanan Çok Fonksiyonlu Faz Dizinli Radar (ÇAFRAD) Faz-1 Projesi kapsamında önemli bir aşama başarıyla tamamlandı. Faz-2 için görüşmeler başladı.

Proje kapsamında ÇAFRAD sisteminin aktif faz dizinli antene sahip Çok Fonksiyonlu Radarı (ÇFR) ve Aydınlat- ma Radarı'nın (AYR) tek yüzlü versiyonları olan ÇFR-1 ve AYR-1 sistemleriyle elektronik tarama yapan dönmeyen tipte antene sahip IFF sisteminden oluşan, içerdiği modül sayıları ve sistem yapısı ile aslında seri üretim çıktısı olan Teknoloji Gösterim Prototipi geliştirildi.

TCG GÖKSU'DA TESTLER BAŞLADI

Fabrika kabul testleri başarıyla tamamlanan ÇAFRAD sistemi, geçici kabul testleri için 2018 Kasım ayında TCG GÖKSU (F-497) Fırkateyni'nin helikopter pistine kuruldu, gemide yer alan Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) gü- dümlü mermi atış kontrol sistemi ve savaş yönetim sistemine entegre edildi.

Projenin son adımı olan atışlı testler Deniz Kuvvetleri Komutanı, Donanma Komutanı, SSB EH ve Radar Sistemleri Daire Başkanı, REHİS Sektör Başkanı Oğuz Şener, AR- MERKOM ve SSB yetkilileri katılımı ile 11 Aralık 2018'de gerçekleştirildi. ÇFR-1 Sistemi, yüksek hızlı hedef uçak Şimşek'i tespit ve takip ederken, AYR-1 Sistemi ESSM güdümlü mermisinin uçuş hattı boyunca güdüm ve aydınlat- masını yaptı. Hedef uçak Şimşek, yüksek hassasiyetle ve ilk seferde başarılı şekilde imha edildi.

FAZ-2 İÇİN GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR

Dünyada sayılı firma tarafından üretilebilen ve az sayıda ülkenin sahip olabildiği Active Electronically Scanned Ar- ray-AESA teknolojisi ile özgün olarak tasarlanıp üretilen ÇAFRAD sisteminin başarıya ulaşması ile çok önemli bir eşik aşılırken ASELSAN aktif faz dizili radar teknolojisinde ulaşılan noktayı gerçek saha performansı ile göstererek rüştünü bir kez daha ispatlamış oldu.

Geliştirme çalışmaları devam eden uzun menzilli radarın da eklenmesi ile TF-2000'in ana sensörü olacak ÇAFRAD radar süitinin Faz-2 seri üretimi için SSB ile görüşmeler devam ediyor.

https://www.denizhaber.net/mobi/news_detail.php?id=87990
Mesajı Paylaş

onkomd

Forbes dergisinde bir kaç gün önce çıkan yazının bir kısmını alıntıladım:

For example, even though Aselsan has been tapped with designing an electronically-scanned radar for the TF-X, it would not be long before they needed to partner with a Western company like Thales or Raytheon. The in-country capabilities to create a purely Turkish radar simply don't exist. Thus, pursuing an indigenous solution would not mean ending industrial and technological relations with the U.S. and European defense establishments.

Şunlara bir tükürdüklerini yalatın beah Mesajı Paylaş

petibor

#69
Tem 27, 2019, 07:22 ÖS Last Edit: Tem 27, 2019, 07:26 ÖS by petibor
Kızmamak lazım bizimi takip edecekler koca dünyada haklılar bilmemekte. Gelişmekte olan devletten gelişmiş devlete evrilme eşiğindeyiz bizi hala gelişmekte olan devlet görüntüsünde algılamaları ona göre yakıştırmaları normal. Biz bile yapabileceklerimizin farkında değiliz eşiği geçtikmi geçmedikmi bilmeden yürüyoruz bu yolu. AESA yapmayan Kore için bunu düşünmezler yapacağım derse yapar derler ama bize diyemiyorlar algılarındaki Türkiye bu değil ve yanılmıyorlarda doğru bilgilenmişler ama güncel değil üç beş yıl geriden Türkiye'yi izlersen yanılırsın böyle bir eşikteyiz biz. Ama kimseyi de üç beş yıl gelişmişlik bilgileri güncel değil diye suçlayamayız. Hürjet uçunca uzaya uydumuzu füzemizle yollayınca fikirler dramatik şekilde değişecek. Mesajı Paylaş

onkomd

Amin.

Orta Asya'dan Akdeniz'e bir kısrak başı gibi ... Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter