Türk Gemi Söküm Endüstrisi

Başlatan Atılgan, Nis 27, 2017, 10:49 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Atılgan

Türkiye gemi sökümünde dünya devi Çin'in önüne geçti

Türkiye 2017 yılının ilk üç ayında yapılan gemi sökümlerinde dünya devi Çin'in önüne geçti. 2017 yılının 1. çeyreğinde Türkiye'de 36 adet gemi sökümü gerçekleşti.

Uluslararası STK Shipbreaking Platform, 2017  yılı 1. Çeyrek gemi söküm verilerini açıkladı. Açıklanan verilere göre 2017 yılının birinci çeyreğinde dünya çapında 196 adet gemi söküme gönderildi. Söküme giden gemilerin 128 adedi Güney Asya ülkelerinden Pakistan, Bangladeş ve Hindistan'a satılırken, Türkiye 36 adet ile Çin'in önüne geçti. Çin 28 adet gemi ile Türkiye'nin gerisinde kaldı.

http://www.denizhaber.com.tr/turkiye-gemi-sokumunde-dunya-devi-cinin-onune-gecti-haber-73958.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

2017'de hurda gemilerden ekonomiye 81 milyon dolar

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının kontrolünde geçen yıl 604 bin ton ağırlığında 121 gemi geri dönüştürüldü. Bu hurda gemilerden elde edilen çelikle ekonomiye yaklaşık 1 milyar lira katkı yapıldı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının kontrolünde geçen yıl 604 bin ton ağırlığında 121 gemi geri dönüştürüldü. Bu hurda gemilerden elde edilen çelikle ekonomiye yaklaşık 1 milyar lira katkı yapıldı.

Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü'nden alınan bilgiye göre, ekonomik ömrünü tamamlayarak seferden çekilen gemilerin yüzde 98'i çelikten oluşuyor. Gemilerin geri dönüşümün ardından elde edilen hurda parçaları çelik hammaddesi olarak demir çelik fabrikalarına kazandırılıyor.

Bu kapsamda, dünyada beşi Avrupa Birliği üyesi olmak üzere 16 ülkede gemi geri dönüşümü yapılıyor.

Türkiye'de ise gemi geri dönüşüm faaliyetleri sadece Aliağa Gemi Söküm Bölgesi'nde yürütülüyor. Hurda gemiler, bu bölgedeki lisanslı 22 firma tarafından geri dönüştürülüyor.

Ekonomi kadar çevresel açıdan da değer taşıyan hurda gemilerin 121'i geçen yıl geri dönüştürüldü. Toplam 604 bin ton ağırlığındaki gemilerden ekonomiye yaklaşık 1 milyar lira katkı sağlandı.

2017'de hurda gemilerden ekonomiye 81 milyon dolar

Türkiye, gemi geri dönüşümü sayesinde bir yandan demir çelik sektörünün ihtiyacının büyük bir bölümü karşılarken, diğer yandan da hurda demir çelik için yurt dışına ödenen parasal değerden de ciddi oranda tasarruf etti.

Bu çerçevede gemi geri dönüşüm sektörünün 2017'nin ilk beş ayında ekonomiye sağladığı katkı 81 milyon dolara ulaştı.

Bakanlık yetkilileri, yıl sonu itibarıyla bu rakamın katlanarak artacağının öngörüldüğünü kaydetti.


http://www.kaptanhaber.com/haber/46409/2017de-hurda-gemilerden-ekonomiye-81-milyon-dolar.html Mesajı Paylaş

Atılgan

İspanyol Uçak Gemisi Aliağa'da


İspanyol donanmasının en büyük gemilerinden olan Principe de Asturias isimli uçak gemisi Türk firması Leyal tarafından 2.7 milyon Euro karşılığında satın alındı. Aliağa Gemi Söküm Tesislerine getirilen gemi, operasyon maliyetinin 30 milyon Euro'nun üzerinde olması nedeniyle tamamen sökülecek ve parçaları geri dönüşümle ekonomiye kazandırılacak.

İspanyol donanmasının en büyük gemilerinden Principe de Asturias (Asturias Prensi) isimli uçak gemisi Türk firması Leyal tarafından 2.7 milyon euro karşılığında satın alındı. 1979 yılında yapımına başlanan ve 1982 yılında denizlere inen Asturias Prensi 2013 yılında emekli edilmişti. Kraliçe Sofia sponsorluğunda 630 milyon Euro maliyetle inşa edilen uçak gemisi 1. Juan Carlos tarafından törenle hizmete açılmıştı. 196 metre uzunluğundaki gemi, ordu hizmetinde bulunduğu süre içerisinde 1991 yılındaki 1. Körfez Savaşı, 1994 yılındaki Yugoslavya krizi gibi uluslararası öneme sahip olaylarda aktif rol almıştı. 830 mürettebat kapasiteli ve saatte 48 kilometre hız yapabilen tarihi uçak gemisine Endonezya ve Filipinler de talipti. Bir dönem Angola ordusuna satıldığı dahi iddia edilmişti.

HOLLYWOOD'UN TALEBİ REDDEDİLDİ

İspanyol devleti talip olan ülkelerin NATO üyesi olmaması ve geminin içerisinde Pentagon'a ait askeri silah teknolojisinin bilinmeyen ellere geçebilme riski nedeniyle bu ülkelere satışı reddetti. Gemide, dakikada 9 bin mermi atabilen, 4 Meroka 2A multiturbo savunma sistemi bulunuyor. Asturia Prensi, AV-8B Harrier II Plus, SH-3D / H Sea King, Hughes 500, Seahawk SH-60B Lamps III ve Agusta-Bell AB 212 kargo ve arama kurtarma uçaklarıyla eş güdümlü çalışabiliyordu. 176 metrelik pisti ve 2400 metrekarelik hangarla birlikte geminin toplam da 29 adet uçağı aynı anda barındırabiliyordu. Geminin taliplileri arasında Hollywood da vardı ancak film seti olarak kullanma isteği silah kaçakçılığı ve cinsel taciz içeren senaryo gerekçesiyle kabul görmedi. İspanyol halkının müze teklifine ise fon eksikliği engel oldu.

TÜRK FİRMASI LEYAL'E SATILDI

4.8 milyon Euro başlangıç fiyatıyla açık arttırmaya çıkarılan dev gemiye istenen talip çıkmayınca Surus Inversa firması üzerinden 2.7 milyon euro karşılığında Türk firması Leyal'e satıldı. Gemi, operasyon maliyetinin 30 milyon Euro'nun üzerinde olması nedeniyle tamamen sökülecek ve parçaları geri dönüşümle ekonomiye kazandırılacak. El Espanol'un haberine göre gemiden 6 bin tonu çelik olmak üzere 8 bin 500 tonu aşkın metal çıkacak. Gemiden çıkacak diğer metallerden bazıları şöyle: 830 ton demir, 637 ton izole bakır, 427 ton temiz bakır, 307 ton alüminyum 144 ton paslanmaz çelik, 63 ton bronz ve 4.5 ton çinko.

http://www.kaptanhaber.com/haber/46766/ispanyol-ucak-gemisi-aliagada.html Mesajı Paylaş

putty

Böyle gemiler sökülürken bir gözlemci heyet söküm boyunca tesiste oluyor mu acaba. Bu kadar ona gösterme buna gösterme denen şey birine sök diye güvenilip verilmez her halde. Mesajı Paylaş

Atılgan

Hapag-Lloyd'un eski gemileri Türkiye ve Çin'de sökülecek


Hapag-Lloyd, Birleşik Arap Deniz Taşımacılığı Şirketi ile yaptığı şirket evliliğinden gelen üç eski konteyner gemisini sattı.
Alman deniz taşımacılığı şirketi Hapag-Lloyd, Birleşik Arap Deniz Taşımacılığı Şirketi (UASC) ile yaptığı şirket evliliğinden gelen üç eski konteyner gemisini sattı.

Deira, Najran ve Sakaka isimli gemiler Çin ve Türkiye'de bulunan güvenli ve çevreci gemi geridönüşümü sertifikasına sahip tersanelere gönderilecek.

4 bin 101 TEU kapasiteye sahip gemiler 1997 ve 1998 yıllarında UASC için Japon tersaneler tarafından inşa edilmişti.

UASC ile yaptığı şirket birleşmesinin ardından dünyanın en büyük beşinci deniz taşımacılığı şirketi olan Hapag-Lloyd, gemilerin artık portföye uygun olmadığı için hizmetten alındığını söyledi. Hapag Lloyd İcra Kurulu Başkanı Anthony Firmin şu açıklamayı yaptı: "Sektörün önde gelen firmalarından birisi olarak çevresel ve sosyal sorumluluklarımızın farkındayız."

Hapag-Lloyd'un bu adımı şirketin 2014'te uygulamaya koyduğu ve artık ihtiyaca cevap vermeyen gemilerin güvenli ve çevreci şekilde geri dönüştürülmesi gerektiğini dikte eden "Gemi Geridönüşüm Politikasını" halen devam ettirdiği anlamına geliyor.

2015 yılında Alman şirket yine bu politika kapsamında 16 eski gemisini satmıştı.

Hapag-Lloyd'un filosunda toplamda 1 milyon 600 bin TEU kapasiteye karşılık gelen 219 gemi bulunuyor.

http://www.denizhaber.com.tr/hapag-lloydun-eski-gemileri-turkiye-ve-cinde-sokulecek-haber-76675.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter