Türk Tipi Hucumbot Projesi

Başlatan 7Skies, Eki 06, 2015, 07:25 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Destiny

İbreti alem olsun diye bir kaç firma ciddiyetsizlikten elenmeli bence ciddiyetsiz tasarımlar ve tanıtımlar var.

En kapsamlı tanıtım ve tasarım ADİK kuşkusuz bence, farklı bir şeyler denemeye çalışan Yonca Onuk'da sayılabilir. RMK'nın o 4 taraflı radar direği üzerinde FCR olan tasarım projeye maliyet bindirir ancak ADİK ve RMK'nın o tasarımını tabi o ciddiyetsiz radar direğini daha elden geçirerek birleştirmek isterdim cidden baya güçlü gemi çıkardı.

Birde hız/menzil konusu yüksek hız isterlerinden dolayı hemen her firma su jeti kullanmış ancak bunun bir götürüsü olarak menzile yansıyor gibi sanırım. 30knt hücumbot için kıstas olmamalı tamam ancak 60knot-70knot gibi uçuk hızlarada gerek yok zaten geminin içi nasıl olur acaba o hızda meçhul, bence bu konuda revize edilip hız 40knot-50 knot arasına çekilebilir klasik pervaneli güçlü  bir motorlarla bu hıza ulaşılabilir, ulaşılamaz değildir herhalde.? Ancak 800nm menzil bence yetersiz bir mesafe D.Akdenizde hücumbotlarla bayrak gösterdiğimizide unutmayalım.

Bu arada Buyan-M korvet sıfatlandırmasındadır keza bence hakediyorda. Şey kadar gemi Kalibr atıyor zaten... ADİK tasarımının, pervaneli revize edilmiş hali favorimdir bu projede.

Hisar-A'ların deniz kuvvetleri için geliştirilecek bir modelide kullanılabilir esasen özdeşleşmiş CIWS sistemlerini illaha kullanmaya gerek yok Hisar-A'da bu görevi layıkıyla görebilir hem bir nebze daha point defence'den alan savunmasına kayarak. Mesajı Paylaş

ocay


ocay

http://m.c4defence.com/Gundem/pakistan-donanmasina-turk-hucumbot/3123/1

Pakistan 4-6 hücumbot için Türk Tersaneleri ile görüşüyormuş.

Bizim TTHB Projesinin yüksek hız sorunu çözmek için iyi bir fırsat olur :) Mesajı Paylaş

ocay

MSI Dergisi Aralık sayısında TTHB Projesi için BAE Systems 57mm Bofors Mk3 topunu öneriyormuş. Leonardo ise 76/62 Super Rapid öneriyor.

TF-2000 için ise Leonardo 127/64 LW topunu Vulcano mühimmatları ile. BAE System de Mk45 Mod4 topunu 100km menzilli akıllı mühimmatlar ile öneriyormuş.

Mevcut MEKO'ların Mk45 mod1 ve mod2 toplarını Mod2CCS ya da Mod4'e modernize edip akıllı mühimmat kabiliyeti de gündemdeymiş Mesajı Paylaş

petibor

MKE de yapsa bir şeyler keşke. İran bile 76 mm kendi topunu tersine mühendislik ile yapmış. Milgem e MKE nin de lütfen bir katkısı olsun altı üstü top işte. Geminin Harpoon füzesini bir ekibimiz yapıyor, motorunun derdine birileri düşüyor, radarını yapıyor ama topu yapması gereken MKE den tık yok. Herhalde Aselsan yapsın diye bekliyorlar onuda. Mesajı Paylaş

sadalone

Her şeyi'de yapmayalım ihtiyaç çok sınırlı sayıda altı üstü bir kaç tane top ihtiyacı var ayrıca eski gemilerden çıkarılan toplar modernize edilerek tekrar kullanılabilir.Mesela Yavuzlar görevden çıkarılırsa topları modernize edilip TF-2000'e takılabilir.

Bana kalırsa 127mm,76mm topların mermisini bile üretmeye gerek yok... Mesajı Paylaş

Destiny

Kritik olmayan ve devri sona erme ihtimali yüksek teknolojilere çok kısıtlı kaynaklarımızı harcama konusunda tabiki temkinli olmalıyız. Devri ve konsepti değişen teknolojiler konusunda değişen konseptin kendisine ait alt yapı edinmemiz daha mantıklı ilerde bu altyapıdan yeni nesil olacak olan o teknolojiye kaynak arıyarak en azından elimizde bir imkansızlık olmaz geliştirilebilir olur.

Kısıtlı kaynaklarımızı bir harekatı ambargo altında kalırsak harekatın bütünlüğünü devam ettirecek şekilde kullanmalıyız. Bu konuda BKZS, HGK,LGK,NEB, ATGM, top, tank ve bunların mermisi vs... bu gibi sistemlere kısıtlı kaynakların kullanılması çok daha mantıklı. Gönül isterki hepsini finanse edebilelim zaten. Mesajı Paylaş

petibor

Kısıtlı kaynağımız yok ki büyük ekonomiyiz biz paramız yeter böyle şeylere. 10 milyon dolar versek milli gemi topumuz olsa batmayız. Tedarik ederken de kara geçeriz üstelik az az da olsa.
Kaynaklar çok kısıtlı olsaydı yapardık ama değil o kadar da. Mesajı Paylaş

ocay


swat

Top olarak donanmanın 76mm'den devam edeceğini düşünüyorum. Mevcutta yaygın bir biçimde kullanıyoruz. Daha zayıf bir aday olan 57mm
Bofors seçeneğine çokta ihtiyacımız yok.

Yerlilik konusunda gelince TAKS sistemi artık yerli 76mm'de bir çok platformda kullandığımız bir sistem milli olarak geliştirilebilir. İhraç'ta edilebilir. Mesajı Paylaş

meraklı

Vericor'dan, Türk Tipi Hücumbot Projesi için ITAR'a Tabi Olmayan Güç Çözümü: TF50B

Türk Tipi Hücumbot Projesi için önerdiği TF50B gaz türbinini, motor alternatifleri arasında gaz türbini çözümü teklif eden tek firma olan Vericor, hücumbotların ömür devri boyunca, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı (Dz.K.K.lığı)'na önemli kabiliyetler kazandırmayı vadediyor. Fuar esnasında, Vericor'un teklifiyle ilgili detayları, Vericor Başkanı ve CEO'su Richard S. Clinton ile konuşma imkânı bulduk.

MSI Dergisi: TF50B, Türk Tipi Hücumbot Projesi için ne gibi avantajlar sunuyor?

Richard S. CLINTON: Bu gaz türbininin en önemli özelliği, bir havacılık motorunun türevi olması; diğer bir deyişle, bir havacılık uygulamasından geliyor olması. Böyle olduğu için de çok yüksek bir güç / ağırlık oranına ve oldukça kompakt bir yapıya sahip. Bir hücumbot ya da Hava Yastıklı Çıkarma Aracı (Landing Craft Air Cushion / LCAC) gibi bir hava yastıklı taşıt (hovercraft) için ağırlık önemlidir. Hafif ve güçlü bir motora sahip olmak istersiniz ve TF50B de kendi güç sınıfındaki en hafif motor olma özelliğine sahip. Diğer yandan, dizel motorlar, çok daha fazla yer kaplıyor ve oldukça ağırlar. Dolayısıyla süratle ilgili bir gereklilik söz konusu olduğunda; 50 knot'un üzerinde sürat gereksinimi ve 50 metreden uzun gemiler için TF50B, mükemmel bir çözüm sunuyor.

Çoğu durumda TF50B, CODOG veya CODAG konfigürasyonlarında, dizel motorlarla birlikte kullanılıyor. Bu tür uygulamalarda, düşük süratli seyir esnasında dizel motorlar kullanılır ve yüksek sürate çıkmak gerektiğinde de gaz türbini devreye girer. Böyle çözümlerin avantajı, daha az yakıta ihtiyaç duymaları. Yakıt kapasitesi de gemi tasarımında dikkate alınan parametrelerden biri.

MSI Dergisi: Vericor, Türk Tipi Hücumbot Projesi'nin neresinde? Motorunuzu doğrudan tedarik makamlarına mı teklif ediyorsunuz; yoksa tersaneler aracılığıyla mı teklif ediyorsunuz?

Richard S. CLINTON: Teklifimizi, tersaneler aracılığıyla yapıyoruz. Tersanelerin çoğuyla görüştük. Bazıları gaz türbinleri konusunda zaten tecrübeli. Şunu da vurgulamak isterim ki; biz belirli bir platforma ya da tersaneye bağımlı değiliz. Dolayısıyla TF50B, Türkiye'nin seçeceği herhangi bir tasarıma uygulanabilir.

MSI Dergisi: TF50B'nin seçilmesi hâlinde, Dz.K.K.lığı, fırkateynlerde daha önce gaz türbini kullanmış olsa da hücumbotlarında ilk kez gaz türbini kullanmış olacak. Bu durum, hâliyle bakım ve idame sisteminde de değişiklikler getirecek. Bu süreçte Vericor, Dz.K.K.lığını nasıl destekleyecek?

Richard S. CLINTON: Bu sorunun iki yanıtı var. Birincisi, TF50B, ITAR kısıtlamalarına tabi değil. Yani bu motoru ticari olarak satabiliriz. İkincisi, Vericor, yerel firmalara, bakım ve idameyi nasıl yapacaklarını öğretme konusunda istekli. Diğer ülkelerdeki projelerimizde, genellikle yerel bir ortak buluyoruz ve onu, bakım konusunda eğitiyoruz. Sonrasında, ortağımız olan bu firmayı yetkilendiriyoruz ve bizden indirimli yedek parça alabilmeleri için onunla anlaşma imzalıyoruz. Büyük motor firmaları, genellikle satış sonrası ürün ve hizmetleri kendilerine saklarlar ve onlardan lisans almak oldukça maliyetli bir süreçtir. Biz ise farklıyız ve birlikte çalışması daha kolay bir firmayız.

MSI Dergisi: Eklemek istediğiniz başka bir konu var mı?

Richard S. CLINTON: Dz.K.K.lığının, LCAC sınıfı çıkarma araçlarına da ihtiyacı olduğunu biliyoruz. LCAC'lerde de TF50 kullanılıyor ve hem hücumbotlarda hem de LCAC'lerde aynı motorun kullanılması, önemli lojistik avantajlar sunacaktır.

Türkiye, bizim için stratejik bir ülke ve burada, yerel ortaklarımızla birlikte önemli bir varlığımızın olmasını istiyoruz.

Vericor Başkanı ve CEO'su Richard S. Clinton'a, zaman ayırıp sorularımızı cevaplandırdığı ve verdiği bilgiler için, okuyucularımız adına teşekkür ediyoruz.

http://www.milscint.com/tr/idef-ozel-dosya-bolum-3-vericordan-turk-tipi-hucumbot-projesi-icin-itara-tabi-olmayan-guc-cozumu-tf50b/ Mesajı Paylaş

ocay

Bu projenin lokal ve global bazı yenilikleri var.

Lokal yeni DzKK için sağladığı yenilikler:

1. İlk Milli tasarım hücumbot'un olacak olması
2. RAM gibi öz savunma sisteminin bu sınıf gemilere uygulanması
3. En başından tamamen mili SYS ve Muhabere, komuta-kontrol sistemlerinin kullanılması
4. Sadece ESM + Kalkan Chaff/flare sistemi değil; daha sofistike bir milli EH sistemine sahip olması (Elektronik karıştırıcı antenler, C-ESM de planlanıyordu)
5. Milli gemisavar füzelerinin kullanılacak olması, ki bu sayede 200+ km öteye ve kara hedeflerine saldırı kabiliyeti olacak olması
6. Yüksek performanslı 3D Radar kullanılacak olması

Global Yenilikler

1. Türk Tipi FAC'ın 50+ knot gibi çok zorlu bir maksimum hız kabiliyetinin istenmesi.
2. Bazı tasarımlarda VTOL İHA'nın olması.

gibi benzer sınıflarda pek istenmeyen özelliklerin de olması ilginç.

Ben bu projenin 2018 yılında resmen başlayacağını düşünüyorum. Mesajı Paylaş

turkdefence

Waff da şöyle bir yorum yapılmış

Kod [Seç]
New SAT Boat goes to Yonca-Onuk. 2 boats

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=230

Fast Patrol Boat again goes to Yonca-Onuk. 8 boats

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=318


http://www.network54.com/Forum/248068/thread/1500477073/last-1500540496/Some+News+From+The+Last+SS%C4%B0K%2805.06.2017%29

Acaba SSM ile Yonca Onuk arasında 8 botluk bir anlaşma imzalandı mı? İmzalandıysa Kaan-19/20 serisi bir tedarik miydi? Mesajı Paylaş

HDS

Yunus'lar gibi olacaktı onlar. MRTP. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Bu 8 adet süratli devriye botu ihalesi, kıyı koruma için planlanıyor. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter