Dassault Rafale

Başlatan Merkator, Nis 07, 2017, 08:44 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Merkator

Dassault, Rafale 3'ten sora Rafale 4'ün üretimi için de onay aldı

Fransız askeri uçak imalatçısı Dassault ve Fransız Savunma Tedarik Ajansı'nın (DGA), modern füze ve  yeni motor teknolojilerine sahip yeni nesil Rafale F4 savaş uçağı geliştireceği açıklandı. Fransız Savunma Bakanı Jean-Yves Le Drian'ın Rafale'nin yeni nesil versiyonunun geliştirilmesi için gerekli yetkiyi verdiği bildirildi.

Yeni Rafael'in üretimine, şu anda geliştirme aşamasında olan ve gelecek yıl yeterlilik testlerini tamamlaması planlanan Rafale F3-R'den sonra başlanacak. Dassault şu anda tüm önceliğini Fransa'dan aldığı 180, Mısır ve Hindistan'dan aldığı 78 adetlik uçak siparişini tamamlamaya verecek. 

 Fransız Hava Kuvvetleri'nin Mirage 2000'lerin yerine 45 adet ilave bir sipariş daha verebileceği belirtiliyor.

İlk tam donanımlı Rafale F4 uçağının, 2025 yılında hizmete girmesi bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/dassault-rafale4-savas-ucagi Mesajı Paylaş

nokta

Rafaleler Mısır'da

Mısır, Dassault üretimi Rafale uçağı siparişinin üçüncü partisini çarşamba günü teslim aldı. 2015 yılında Fransa ile imzalanan ve toplam değeri 5,5 milyar ABD Doları olan sözleşme, 24 adet Rafale uçağının yanısıra, bir adet FREMM fırkateyn ve MBDA havadan havaya füzeleri kapsıyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/rafaleler-misir-da/4147/1 Mesajı Paylaş

nokta

Rafale F3-R Göklerde

Fransız Hava Kuvvetleri, Rafale platformunun en gelişmiş varyantının ilk uçuşunu gerçekleştirdiğini duyurdu. Uçuş, Mont-de-Marsan'da konuşlu 118'inci Hava Üssü'nde 10 Aralık 2018'de gerçekleştirildi.

Rafale F3-R olarak adlandırılan ve ailesinin en gelişmiş üyesi olan platform için çalışmalar 2013 yılında başlatıldı. Platformda, öncüllerinden farklı olarak Meteor uzun menzilli hava-hava füzesi, Lazer Güdümlü Modüler Havadan Satha Silah Sistemi uyumlu Talios hedefleme podu gibi gelişmiş donanımlar mevcut. Geliştirilen hedefleme sistemi ile birlikte Rafale'in, hareketli yer hedeflerine etkinliği artırıldı. Bu sistemlere ilave olarak platformlara AGCAS (Automatic Ground Collision Avoidance System / Otomatik Yer Çarpışma Sakınma Sistemi) entegre edildi. Uçağın etrafını sanal bir balon gibi saran sistem sayesinde uçağın yerde yaşayacağı kaza riski asgariye indirildi.

Fransa Askeri Hava Test Merkezi (CEAM), uçağın birkaç ay sürecek teknik ve operasyonel test safhasının ardından aktif hizmete gireceğini açıkladı.

http://www.c4defence.com/Gundem/rafale-f3r-goklerde/7592/1 Mesajı Paylaş

nokta

Rafale'den Meteor Yağmuru

Fransız Hava Kuvvetleri ve Fransız Donanması'na ait iki adet Rafale Uçağı, 13 Şubat 2019'da Meteor havadan havaya uzun menzilli füzenin ilk iki deneme atışını gerçekleştirdi.

Fransa Savunma Bakanlığı, iki Rafale'nin Meteor Füzesi ilk iki deneme atışında yer aldığını açıkladı. Hava Kuvvetleri, Uzmanlık Merkezi (CEAM) personeli bir pilot ve Pilot Uygulamalı Deneyimler Merkezi'nden Donanmaya bağlı bir pilot Rafale'leri uçurdu. Her iki uçak da Cazaux Hava Üssünden havalandı. İlk atış öğleden sonra, ikincisi akşamüstü yapıldı.

Meteor, MBDA tarafından geliştirilen ve üretilen uzun menzilli bir havadan havaya füzedir. Programa Thales, Roxel ve Saab da katılıyor.

Meteor, yüksek sürate sahip olmak için ramjet motor ile donatılmıştır. Maksimum menzili resmen açıklanmasada yaklaşık yüz kilometre olduğu sanılıyor. Ancak, füzenin menzili atış koşullarına ve angajman içeriğine bağlı olarak değişebilir.

Meteor F3R standardında İsveç Gripen, İngiliz Typhoon ve Dassault üzerine entegre edildi. 2018 yılının sonunda kalifiye oldu. Ayrıca, Almanya ve İspanya Eurofighter için görevlendirdi. Meteor ayrıca İngiliz F-35B'lere entegre edilecek.

http://m.c4defence.com/Gundem/rafaleden-meteor-yagmuru/7794/1

Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

Bilindigi uzere Rafale,  EF2000 ve Gripen E nin aksine Meteor fuzesini tam etkinlikte kullanamiyor. Meteorun cift yonlu datalinkini sadece tek yonlu olarak kullanabiliyor.  Mesajı Paylaş

Merkator

Hindistan'ın alacağı Rafale uçakları testlere başladı

Fransız imalatçı Dassault'un yeni nesil savaş uçağı Rafale için yeni kullanıcı Hindistan Hava Kuvvetleri oluyor. Dassault imalat hattından çıkan ilk Rafale savaş uçaklarının testleri başladı. Kabul sürecinin bu ay içinde tamamlanması planlanıyor.

Halen Fransız Hava ve Deniz Kuvvetleri'nin yanı sıra Mısır ve Katar'a da teslim edilen uçaklardan Hindistan toplam 36 adet satın alıyor. Fransa'ya toplam 7 milyar 870 milyon dolar ödeyecek Hindistan bu uçakları 2022'ye kadar teslim alacak.

EĞİTİM FRANSA'DA

İmal edilen uçakların bu ay mülkiyeti Hindistan'a geçiyor. Pilotaj eğitimi ise önümüzdeki yıl mayıs ayına kadar Fransa'da yapılacak. Ardından uçaklar Hindistan'a Hintli pilotlar tarafından götürülecek.

Çift motorlu uçak, Hindistan Hava Kuvvetleri'nin Sukhoi Su-30MKI ile birlikte en modern savaş uçakları olacak. Fransa, Hindistan'ın Mig21'leri yenilemek üzere açacağı yeni savaş uçağı ihalesi ile de yakından ilgileniyor.

SCALP'A ONAY

Rafale uçaklarının taşıdığı en önemli silahların başında SCALP füzesi geliyor. Menzili 300 kilometre olan füzelerden Hindistan da alacak. Mısır da bu füzelerden talep etmiş ancak SCALP'ta kullanılan ABD parçaları ambargoya takılmıştı. ABD füze satışını engellemişti.

http://www.kokpit.aero/hindistan-rafale Mesajı Paylaş

nokta

İlk Rafale 8 Ekim'de Teslim Alınabilir

Hindistan 2016 yılında, 36 adet Rafale av bombardıman uçağı için Fransa hükümeti ve Dassault Aviation ile 8,7 milyar ABD Doları değerinde tedarik sözleşmesi imzalamıştı. Üst düzey Hintli yetkililer ilk uçağın sekiz Ekim'de teslim alınacağını söyledi. Resmi kaynaklar, Hindistan Savunma Bakanı Rajnath Singh'in, Dassault'un Bordeaux-Mérignac'daki tesisindeki uçağı teslim almak için Savunma Bakanlığı ve Hindistan Hava Kuvvetleri personeli ile Fransa'ya seyahat edebileceği belirtildi.

http://www.c4defence.com/Gundem/ilk-rafale-8-ekimde-teslim-alinabilir/8679/1 Mesajı Paylaş

nokta

Hindistan 36 tane daha Rafale sipariş edecek

Yerel medyaya göre, Hindistan Narendra Modi hükümeti 36 adet Rafale uçağı için anlaşma imzalamaya çok yakın. Cumartesi günü yayınlanan bir Hint savunma raporuna göre , yeni siparişin 2020 yılının başlarında imzalanacak. Hindistan Hava Kuvvetleri yakın zamanda Fransa'dan ilk Rafale uçağını devraldı, ancak resmi teslim için Savunma Bakanı Rajnath Singh'in Fransa'yı ziyaret etmesini bekleniyor.

http://c4defence.com/Gundem/hindistan-36-tane-daha-rafale-siparis-edecek/8705/1 Mesajı Paylaş

ayibarishi

Bir zamanlar meşhur MMCA ihalesini, Rafale kazanmasına rağmen iptal ettiler. Bir süre sonra ilk 36 adetlik sipariş geldiğinde bunun devamının olacağını da biliyordum. Nereden mi? Biz de çoook önceden bir genel maksat helikopteri ihalesi açmıştık ya. Sonra iptal etmiştik ya. Skorsky kazanmasına rağmen. Sonra bolca kara şahini direkt satın almıştık ya. Satın almaya başlayınca işin içine Fransızlar da girmişti ya. Politik bağlantılarla bize bir sürü Cougar da satmışlardı ya. Onyıllar sonra ve nice maceradan sonra aynı Skorsky ile T-70 versiyonunu yapacağımız ve halen devam eden bir süreç yaşadık ya. İşte oradan biliyorum...

Bakın buraya bir not düşeyim. Bunlar 36, 36, 36 derken... MMCA ihale adedi kadar daha Rafale satın alacaklar. Ardından da modası geçmeye yakın lisans altında Rafale üretimine başlayacaklar. Benden söylemesi... Mesajı Paylaş

ozbey

@ayibarishi  hocam,   bilmediğimden soruyorum. 
ben Rafale  uçaklarının   bakım-idame  yönünden   zorlu  uçaklar  olduğunu  duyardım  hep,  sizce  bu  ülke   bu  zorlukları  aşabilir  mi?

bir de   bir  dostum  bana  f22'leri  havada  zorlayacak  tek  uçak  rafale  demişti.  doğru  mudur?

son  olarak da  ben  cougar  alımının  o  dönem  tüm  yumurtaları  aynı  sepete  koymak  istenmemesinden  kaynaklandığını   işitmişimdir.
cougar  alımını   biraz açarsanız sevinirim.

saygılar  sevgiler. Mesajı Paylaş

ayibarishi

Evet, Rafale uçakları da Mirage-2000 dahil olmak üzere, bakım idamesi Amerikan muadillerine göre daha zor ve biraz daha masraflı tayyarelerdir. Fakat her şey her yerde geçerli değil. Örneğin Tayvan Mirage-2000-5 uçaklarını aynı sizin dediğiniz gibi bakım idemesi zor olarak nitelendirirken ve ancak %40'ın biraz üstünde harbe hazır tutabilirken, Hindistan %90'a yakın harbe hazırlık seviyesiyle tayyarenin orjinal üreticisi Fransız'ları da geçmiş durumda. Yani Fransız silahlanma ekolü ile Hintlilerin dokusu uyuşuyor. Bu nedenle bahsettiğiniz husus pek geçerli değil Hindistan özelinde...

F-22'yi ve diğer ABD uçaklarını RedFlag tatbikatlarında epey zorladıkları doğrudur. Fakat bu gibi şeyleri efsaneleştirmemek gerekir. Gerçek bir çok rollü ve sağlam kapasiteli 4+ nesil uçak olarak, üzerine düşeni yapmaktadır o kadar. Ayrıcaözgün mühimmat tayfıyla Fransız tayyareleri daha da dikkate alınması gereken rakip olarak öne çıkmakta. Hem ABD, hem Rus, hemde Çin tayyareleri tarafından. (Bu arada Tayvan pilotları 2000-5'in yeteneklerinden hiç de şikayetçi değil.) Şahsen tasarım olarak fazla beğenmediğim bir uçak olsa da, yiğidi öldür hakkını yeme demiş atalarımız...

Cougar konusunu ise yanlış hatırladığınızı söyleyebilirim. Alınan 50 helikopterde Miterand'ın Demirel'i kişisel olarak gelip bizzat ikna etmesiyle gerçekleştirilmiş satışlardır. İhalesiz anlaşmalardır. Yumurta sepet misali şeyler de olan olaya bir biçim uydurmak için sonradan gelen bahaneler. Sonuçta bu hususta gerçekten ciddi olsaydık, 86'da F-16'yı seçip lisans altında üretmeye başlamamıza rağmen, dört sefer İDEF'e gelip bıçak gibi gösteriler icra eden ve yumurta-sebep ilişkisi üzerinde ısrarla duran, Mirage-2000 tayyarelerinden de almamız gerekmez miydi? Aynı Yunanistan'ın yaptığı gibi. Saygılarımla... Mesajı Paylaş

anafor2016

Cougar alımını direkt tansu çillerin işi olduğu söyleniyordu. Mesajı Paylaş

nokta

Bir Garip Olay

En gelişmiş muharip jetlerden biri olan Rafale, geçtiğimiz yıl yaşanan tuhaf bir olaya sahne oldu.

Fransız askeri hava kazaları araştırma kurumu, Mart 2019'da vuku bulan bir kazanın detaylarını açıkladı. Saint Dizier/Robinson'da konuşlu bir Rafale B'nin karıştığı olayda, 64 yaşındaki bir adam, kendini uçaktan "yanlışlıkla" tahliye etti. Uçağın üreticisi firma çalışanları, şahsa bir güzel bir tecrübe yaşatmak için platformun arka sandalyesinde bir uçuş ayarladı. Ne var ki uçuştan yaklaşık 10 gün önce başlaması gereken sağlık prosesleri, sürprizin bozulmaması için gözardı edildi. Dört saat kadar süren fırlatıcılı sandalye birifingi ise 10 dakikada geçiştirildi. Uçakta şahsi bağları yeterince sıkılmayan, anti-G süitinin sağ bacağı bağlanmayan kişi, uçuş güvenliğini önemli düzeyde ihlal eden koşullarda havalandı.

358/4-FY seri numaralı Rafale B'nin pilotu, diğer iki platformla birlikte rutin devriye uçuşu için pistten kesildi. Bu tür görevlerde Fransız Hava Kuvvetleri prosedürlerine kalkışa müteakiben 4,5G'lik çekişle tırmanışa geçilmekte. 10 saniyelik tırmanışın ardından pilot, -0,63G'lik manevra ile uçağı düz uçuşa aldı. Bu esnada arka koltuktaki yolcunun omuz bağları daha da gevşedi ve şahsa olması gerekenden daha fazla hareket imkânı tanıdı. Kokpitte tutunacak yer arayan 64 yaşındaki adam, yanlışlıkla fırlatıcılı sandalyenin ateşleme kolunu çekti. Fırlatma sekansına başlayan uçak, önce kanopiyi, müteakiben arka sandalyeyi fırlattı. Çift sandalyeli uçaklarda üçüncü safhada pilotun uçaktan tahliye edilmesi gerekirken bu durum gerçekleşmedi. Rafale B, kanopisiz olarak salimen üsse geri döndü.

Rafale uçaklarında Martin-Baker üretimi Mk16 (F16F) fırlatıcılı sandalyeler kullanılıyor. Güvenilirliğini defalarca ispatlayan sistemin, bir arıza nedeniyle mi yoksa pilotun fırlatma sekansını manuel olarak değiştirmesinden dolayı mı üçüncü adıma geçmediği konusunda açıklama yapılmadı

https://c4defence.com/Gundem/bir-garip-olay/9722/1 Mesajı Paylaş

nokta

Rafale'ler Orta Doğu'da Keşif Görevinde

Keşif görevlerinde insansız platformlar yaygınlaşmakta. Buna rağmen insanlı keşif önemini hâlen koruyor. Muharip jetler, tak-sök yapıdaki keşif podları sayesinde kolaylıkla keşif uçaklarına döndürülebilmekte.

Fransız Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre Rafale'ler IŞİD ile mücadele görevleri kapsamında Orta Doğu coğrafyasında keşif maksadıyla konuşlandırıldı. Platformlar, bahse konu görevler için RECO-NG keşif-gözlem podlarıyla donatıldı.

Chammal Operasyonu kapsamında bölgede konuşlandırılan Rafale jetleri, ayrıca Kerkük yakınlarında IŞİD'e ait olduğu düşünülen iki binaya hava saldırısı da gerçekleştirdi.

RECO-NG (Reconnaissance Pod-New Generation / Keşif Podu-Yeni Nesil) sistemi, yer görüntüleme donanımı sayesinde istihbarat, keşif ve gözlem görevlerinde kullanılabiliyor. 4,6 metre uzunluğunda ve bin 100 kilogram ağırlığındaki pod, Rafale'lerin gövde altında merkez istasyona konumlandırılmakta. Gündüz ve gece görevleri için farklı elektronik ve elektro-optiklere sahip olan RECO-NG, Thales firması bünyesinde geliştirildi. Otonom modda kullanılabilen sistem, çoklu sensör görüntü işleme ve yaygınlaştırma metodunu kullanıyor. Pod, elde edilen verileri ve görüntüleri anlık olarak aktarabilme kabiliyetine sahip.

https://c4defence.com/Gundem/rafale-ler-orta-dogu-da-kesif-gorevinde/9983/1 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter