Türk Gemi İnşa Endüstrisi

Başlatan Atılgan, Nis 04, 2017, 08:59 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Türkiye'nin ilk rüzgar türbin bakım gemisi teslim edildi

Gemicilik sektöründe katma değerli üretimlerle küresel rekabette ön plana çıkan Türk tersaneleri, yeni bir ilke daha imza attı. Türkiye'de ilk defa Cemre Tersanesi tarafından üretilen 'Esvagt Mercator' adlı rüzgâr türbin bakım gemisi Danimarkalı Esvagt firmasına teslim edildi.

Gemicilik sektöründe katma değerli üretimlerle küresel rekabette ön plana çıkan Türk tersaneleri, yeni bir ilke daha imza attı. Türkiye'de ilk defa Cemre Tersanesi tarafından üretilen 'Esvagt Mercator' adlı rüzgâr türbin bakım gemisi sektörün öncü firmalarından Danimarkalı Esvagt firmasına teslim edildi.

Cemre Tersanesi Proje Koordinatörü Samet Cırlak, geminin yaklaşık 20 milyon euro yatırımla inşa edildiğini belirterek "Bizim için en önemlisi, yaptığımız projelerde müşterilerimizin memnun kalması ve yeni projelerin gelmesi" dedi.

Özel maksatlı gemilerin inşasında Avrupa'da faaliyet gösteren birçok firmanın dikkatini çeken Türkiye, rüzgâr türbin bakım-destek gemilerinin inşasında iddialı olmayı hedefliyor. İlki Cemre Tersanesi tarafından inşa edilen NB48 Esvagt Mercator rüzgar türbin gemisinin offshore alanında yapımını gerçekleştirdikleri ikinci büyük proje olduğunu anlatan Cemre Tersanesi Proje Koordinatörü Samet Cırlak, projenin 2015 Kasım ayında imzalandığını, ilk 8 aylık sürecin temel ve detay tasarım fazı olarak ilerlediğini söyledi.

Üretime 8'inci aydan sonra başladıklarını anlatan Cırlak, "Proje 22 ayda tamamlandı. Bu tarz katma değeri yüksek olan gemiler için bu süre kısaltılmış bir süredir. Ekipman tedariki ve inşa süresi ise 14 ay olarak gerçekleşti" dedi. İnşa edilen geminin 22 tekniker kapasiteli olduğunu belirten Cırlak, "Gemi içerisinde çalışanlar için sosyal alanlar sağlandı. Sinema salonları, toplantı odaları ve daha birçok donanım yer alıyor" şeklinde konuştu.

Gemide 3 adet özel amaçlı botlarla personel taşıması ve yük elleçlemesi gerçekleştirildiğini ifade eden Cırlak, "Ayrıca gemide 2 adet güverte kreyni mevcut. Biri limanda kullanılırken diğeri ise açık denizde malzemelerin elleçlenmesinde kullanılıyor. Geminin açık denizlerde sabit kalması amacıyla DP-2 klas sistem ile donatılmıştır. DP-2 sistem gereği 2 adet baş itici ve 2 adet ise azimut pervanesi bulunuyor böylece türbin bakımı ile ilgili işlemler olumsuz hava şartlarından etkilenmeden rahatlıkla gerçekleştirilebiliyor" diye konuştu.

Toplam 20 milyon euroya inşa edildi

Danimarkalı Esvagt firmasının Belwind 1 (Belçika) Rüzgar Türbini Tarlası'nda, MHI Vestas firması için üstelendiği destek hizmetini NB48 Esvagt Mercator gemisi ile devam edeceğini anlatan Cırlak, "Esvagt Mercator kompakt yapısı itibariyle seri olmasının yanı sıra enerji verimliliği açısından da dikkat çekiyor" dedi.

Esvagt Mercator gemisinin yaklaşık 20 milyon euro yatırımla inşa edildiğini anlatan Cırlak, "Bizim için en önemli etken yaptığımız projelerde müşterilerimizin memnun kalması ve yeni projelerin gelmesi" dedi.

Bunun yanısıra Cemre Tersanesi'nin inşa etmekte olduğu bir diğer projenin olan NB53 MPV Çok Amaçlı Destek gemisinin hem offshore hem rüzgâr türbini destek görevlerini birlikte gerçekleştire bildiğini anlatan Cırlak,"Bu gemi de Esvagt / Danimarka için inşa ediliyor" dedi.

NB48 ve NB53 ile yakalanan başarının aynı kategoride yer alan NB57 projesini getirdiğini belirten Cırlak, "NB57" inşa numarası ile Fransız müşterimiz LDA için yapımına devam ettiğimiz rüzgâr türbin bakım ve servis gemisi Esvagt Mercator'e kıyasla daha hacimli özellikler taşıyor. LDA'in DONG için çalıştıracağı yüksek teknolojili servis sistemleri ihtiva eden ve 66 tekniker kapasiteli geminin toplam maliyetinin ise 40 milyon euro civarında olacağını öngörüyoruz" dedi.

İnşa edilen gemide ayrıca helikopter güvertesi ile 3 boyutlu kreynin yer aldığını anlatan Cırlak, 3 boyutlu kreynin en önemli özelliğinin ise malzeme elleçlerken kötü deniz koşullarında hareketleri sıfırlamak olduğunu söyledi. Mevcut sözleşmeyi 2017 Ocak ayında imzalandıklarınıve inşa süreçlerinin yüzde 30'luk kısmının tamamlandığını belirten Cırlak, projeyi 2018'in sonunda teslim etmeyi planladıklarını kaydetti. Cırlak, yüksek teknolojili yan sanayi ürünlerini yurt içinde temin edemediklerini ve gemi yan sanayisinde bu alanda ciddi bir boşluk olduğunu ifade etti. NB 57 projesinde NB 48'den farklı olarak ilk defa 'Orta Devirli

Jeneratörlerde Değişken Hız Uygulaması' ile enerji verimliliği sağlamayı hedeflediklerine dikkat çeken Cırlak, "Geminin yakıt tüketimi göz önüne alındığında, gemi değişken hızlarda çalışabilen jeneratörler ile donatılmıştır. Buradaki amaç enerji verimliliğini sağlamak. Yüksek devirli makinelerde enerji konusunda tüketim değerinin ortalama yüzde 20-30 daha fazla olduğunu söyleyebiliriz. Ancak orta devire geçince enerji verimliliği konusunda avantaj elde ediyorsunuz. Bunu da ilk defa NB57'de gerçekleştirmeyi hedefliyoruz" dedi.

Orta devirli değişken hız jeneratörleri ile ilgili testlerin başarılı şekilde devam ettiğini anlatan Cırlak, "Değişken devirli jeneratörleri orta devirli makine grubuna indirerek bu alanda ürün yelpazesinin çeşitlenmesine de katkı sağlıyoruz. Bu da dünyada ilk olacak ve bunu icra eden ilk Türk firması olduğumuzu söyleyebilirim" diye konuştu.

Cırlak, bu segmentte saygın bir marka olup yeni siparişler almak için yoğun çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisi inşa ediliyor

2017'de 10 yeni inşa projesi imzaladıklarını anlatan Cırlak, ayrıca 7 bin 500 metreküplük dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisi ile ilgili inşa çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Projenin 2019'da bitmesini öngördüklerini ifade eden Cırlak, "Cemre Tersanesi olarak her şartta yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yaptığımız her özel maksatlı gemide Ar-Ge çalışması yapıyoruz" dedi. Toplamda 150 bin metrekarelik alanda faaliyetlerinde devam ettiklerini ifade eden Cırlak, Cemre Tersanesi olarak Kuzey Avrupa ülkelerine mühendislik hizmeti Vermeyi de hedeflediklerini söyledi. Böylece hizmet ihracatı da yaparak ekonomik katma değeri artırmayı amaçladıklarını belirten Cırlak, "Projelerin özel amaçlı olması mühendislik hizmetlerinin de özel olmasını gerektiriyor" şeklinde konuştu. Yeni projelere bağlı olarak personel sayılarında da artış gerçekleştiğini anlatan Cırlak, tersane bünyesinde bin 500 kişiye istihdam sağlandığını, özellikle genç mühendislerin yetiştirilmesi konusuna çok önem verdiklerini ifade etti.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa-sanayii/turkiye-nin-ilk-ruzgar-turbin-bakim-gemisi-teslim-edildi-h73388.html Mesajı Paylaş

Atılgan

YÜTEK'in inşa ettiği 'İBB DÖKÜ 1' denize indirildi

YÜTEK'in İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne ihale kapsamında inşa edeceği 4 gemiden üçüncüsü olan 'İBB DÖKÜ 1' denize indirildi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ihtiyacı için Deniz Hizmetleri Müdürlüğü tarafından ilana çıkarılan ihaleyi kazanan YÜTEK Gemi İnşa Şirketi, yapımı tamamlanan 'İBB DÖKÜ 1'i denize indirdi.

49.3 metre uzunluğa 8.5 metre genişliğe, 3.4 metre derinliğe sahip olan 'İBB DÖKÜ 1' gemisinde 'z drive tip' makina bulunuyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin deniz hizmetlerinde yer alacak 'İBB DÖKÜ 1', full hidrolik RF kontrol sistemiyle çalışacak. YÜTEK Gemi İnşa Şirketi, inşa edilecek olan 4 gemiden ikincisini Aralık ayında denize indirmişti.

YÜTEK Gemi İnşa, 10 Ekim 2016 tarihinde gerçekleşen ihalede en düşük fiyatı vererek İstanbul Büyükşehir Belediyesi için bir adet tarama gemisi, bir adet amfibi tarama aracı ve 2 adet çamur gemisi olmak üzere toplam dört adet gemiyi inşa etmeye hak kazanmıştı.

http://www.denizhaber.com.tr/yutekin-insa-ettigi-ibb-doku-1-denize-indirildi-haber-79761.htm Mesajı Paylaş

Traverten

Bakan Arslan, Türkiyenin En Büyük Feribotunu İnceledi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Van-Tatvan arasında yük ve yolcu taşımacılığı yapan Türkiye`nin en büyük feribotunu inceledi.

Bakan Arslan, Van Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Murat Zorluoğlu, AK Parti Van Milletvekilleri Beşir Atalay, Burhan Kayatürk ve bakanlık bürokratlarıyla İskele sahilinde, Van-Tatvan arasında yolcu ve yük taşımacılığı yapan feribotta inceleme yaparak yetkililerden bilgi aldı.

Daha önce yılda 15 bin vagon taşındığını, iki geminin hizmete girmesiyle yılda 115 bin vagon taşıyabilir hale geleceklerini bildiren Bakan Arslan, bunun, taşınan tren, yolcu ve yük miktarının 7 kat artması anlamına geldiğini vurguladı.

Ahmet Arslan, ülkenin batısından Van'a gelen ve buradan İran'a giden önemli bir koridorun tamamlayıcısı olan bu hattın kesintisiz hale gelebilmesi, demiryolunda daha fazla yük taşınması adına daha modern gemilere ihtiyacın olduğuna dikkati çekerek, şu bilgileri verdi:

"Sayın Başbakanımızın bakanlığı döneminde başladı bu süreç. Cumhurbaşkanımız o gün de bugün de bize her türlü desteği veriyor. İki geminin hizmete sunulması bölge ekonomisinin gelişmesi, ticaretin gelişmesi ve yolculukların artması adına önemli. 135 metre uzunluğunda 50 vagon taşıyor. Yük kapasitesi 4 bin ton. Genişliği 24 metre, yüklü derinliği 4,2 metre. Bu gemilerin önemli özelliği Eskişehir'de yüzde 100 yerli olarak imal edilmiş ana makinelerin Türkiye'de yapılmış olması. 4 adet marin dizel ana makine, ana makinelerin gücü bin 670 beygir. 4 tane bin 670 beygirlik ana makinemiz var. 4 adet ikiz pervaneli. Pervane sisteminin özelliği de gemi bulunduğu yerdeki baş, orta ve kıç taraftaki pervanelerin çalışmasıyla bulunduğu yerde dönebiliyor. Bu gemiler için çok önemli bir özellik. Bu sadece yolcuya hizmet eden kurvaziyer gemilerinde olabilen bir özellikken Van denizinde bu kadar önemli bir hizmeti yapmalarından dolayı iki gemimizi bu özelliklerle donattık. Hızları 14 deniz mili saatte."

Gemilerin iskele rampalarının hidrolik sisteme haiz olduğunu ve bu sistemle yüklerin daha hızlı yüklenip boşaltıldığını anlatan Arslan, şunları kaydetti:

"İki geminin toplam bedeli 323 milyon lira. Gemilerin faaliyete girmesiyle tek seferde 100 vagon taşıyabileceğiz. Van merkezli 550 bin ton yüke hizmet etmişken, iki gemiyle bu rakamı artırabilir hale geleceğiz. Bölge üzerinden ülkemiz ihracatına da katkı sunmuş olacağız. Van'daki yüklerin ülkenin batısına değil, ülkenin batısındaki yüklerin de Van üzerinden İran'a gidebilmesi anlamında önemli görev ifa eden iki gemimiz ülkemize hayırlı olsun."

http://www.rayhaber.com/2018/03/bakan-arslan-turkiyenin-en-buyuk-feribotunu-inceledi/ Mesajı Paylaş

Atılgan

Tersaneler, milyar dolarlık kamu projelerini bekliyor

Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın 60 milyar dolarlık projesinden bazıları denizcilikle ilgili. MİLGEM'in kalan üç gemisi için ihale sonuçları bu hafta açıklanacak.
Gemi inşada bakım onarım gelirlerinin sektör açısından önemi artıyor. Fakat inşa kapasitesinde boşluk bulunuyor. Rekabet konusu olduğu için hangi tersanenin nereden ne kadar sipariş aldığı tam olarak açıklanmıyor ama alınmış siparişler de var. Sadece bakım onarım konusunda ihtisaslaşmış büyük tersaneler, müşteri potansiyeli açısından daha avantajlı durumda. Sektör gelirinin önemli kısmı da oradan geliyor. Fakat bütün bunların ötesinde, sektörde asıl başka bir gündem bulunuyor o da 'savunma sanayi projeleri.'

Savunma sanayi ihaleleri sektör için önemli bir hareket ve iş kaynağı olmaya başladı. Müsteşarlığın birçok denizcilik projesi var. SSM, değeri 41.5 milyar doları (İhale süreci devam eden projelerle birlikte 60 milyar dolar!) bulan 553 projeyi takip ediyor. Bunlardan 6'sı (MİLGEM, çok maksatlı amfibi hücum gemisi LHD, amfibi gemi LST, denizaltı kurtarma ana gemisi MOSHİP, sahil güvenlik arama kurtarma gemisi ve yeni tip karakol botu) denizcilik alanında. Bir de geliştirme aşamasında olan işler var.

Büyük denizcilik projeleri geliyor

Halen 10 civarında tersane savunma sanayi projeleri ile ilgileniyor. Selah'ta lojistik gemiler inşa ediliyor. Sedef, Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi'ni (LPD) yapıyor. Desan Tersanesi'nde 2 dalış eğitim botu projesi var. LCT gemilerinden sonra LST-amfibi gemilerin ilki (TCG BAYRAKTAR) yüzde 70.68 yerli sanayi katılımı ile gerçekleşti. Anadolu Tersanesi'nin inşa ettiği ikinci gemi 'Sancaktar' geçtiğimiz cumartesi günü Deniz Kuvvetleri'ne teslim edildi. TCG ALEMDAR Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi (MOSHIP) ve kurtarma yedekleme gemileri, sahil güvenlik arama kurtarma gemileri (4 tane) RMK'da üretilerek teslim edildi. 16 adet yeni tip karakol botunun ve çeşitli tipte sahil güvenlik botlarının teslimleri tamamlandı.

En büyük proje MİLGEM, toplamda 8 gemiyi kapsıyor. 4'ü inşa edildi. İlk 2 gemi (TCG HEYBELİADA ve BÜYÜKADA) Deniz Kuvvetleri'ne teslim edildi. 3. gemi TCG BURGAZADA, 4'üncüsü TCG KINALIADA denize indirildi, testleri devam ediyor. Bunlarda yüzde 65'in üzerinde yerli sanayi katılımı gerçekleştirildi. Projenin kalan 4 gemisi 'İ Sınıfı' (fırkateyn) olacak. Bu 4 gemiden birinin inşasını İstanbul Tersanesi gerçekleştiriyor. Diğer 3 geminin özel tersanelerde inşa edilmesine yönelik çalışmalar sürüyor. Çalışmalar sürüyor derken teklif dosyası alan firmalarla ilgili açıklamanın eli kulağında. Milgem'in kalan 3 gemisi için 2017'de 4 firma teklif vermişti. (Anadolu, İstanbul Denizcilik, Sedef ve Dersan.)

Fırkateynler, hücum botu projeleri

Şimdi ise, hava savunma kabiliyeti yüksek yeni işler gündemde. Bu ihaleler yan sanayi, ASELSAN, HAVELSAN gibi ana alt yüklenici firmalar için de önemli. TF-2000 denilen fırkateyn tipi yeni gemilerin en az 4 adetle ihaleye çıkması muhtemel. Bunlar tersanelere büyük bir iş potansiyeli yaratacak. Orta uzun menzilli hava savunma ihtiyaçları için düşünülen bu gemiler birkaç milyar dolarlık iş potansiyeli demek. Bunun dışında Türk tipi hücumbot projesi de hızla ilerliyor. Önemli bir iş potansiyeli yaratacak yerli imkanlarla geliştirilen bu proje de Deniz Kuvvetleri'nin yüksek taarruz gücüne katkı sağlayacak.

Kontrol botu için 5 firma dosya aldı

Kontrol Botu Projesi'nde Sahil Güvenlik Komutanlığı için 105 adet bot tedarik edilecek. Bunun için üretici firmanın yurt içinde yerleşik bir tersane olması şartı aranıyor. 12 Mart'ta ARES Tersanesi, DEARSAN Gemi, DESAN, ÖZATA Tersanecilik ve YONCA- ONUK'un Teklife Çağrı Dosyası aldığı açıklandı. Dizaynı, donanımı, konfigürasyonu Türkiye'de yapılan işler kapasite kazandırıyor. Türkiye, bunu yapan 14 ülkeden biri oldu. Daha büyük projeler için uluslararası ölçekte birikim sağladı. Bu ihracat kapısı da açıyor. Ayrıca, bu gemilerin yerli inşası, misliyle döviz ödeyerek ithal edilmelerini de önlüyor.

http://www.denizhaber.com.tr/tersaneler-milyar-dolarlik-kamu-projelerini-bekliyor-haber-80741.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

İÇDAŞ, 2 ülkeye 3 gemi satışı gerçekleştirdi


İÇDAŞ, 3 gemi satışından 28.4 milyon dolar ve 20.6 milyon euro gelir elde etti.
Ağır sanayi alanında Türkiye'nin öncü kuruluşlarından İÇDAŞ, 2 ülkeye 3 gemi satışı gerçekleştirdi.

Kanada'ya İÇDAŞ-09 ve İÇDAŞ-11 isimli 2 gemi satan şirket, Almanya'ya ise İÇDAŞ-29 adlı gemiyi yolladı.

Kanadalı şirket Coastal Shipping'e satılan 2 gemi de 20.000 DWT kimyasal tanker tipli ve ana makinası MAN 6960 KW özelliğinde. İÇDAŞ-09 gemisi 2010 yılında inşa edilirken, 13.471.080 dolara satıldı.

2011 yılında inşa edilen İÇDAŞ-11 isimli geminin ise 14.948.920 dolar karşılığında satışı yapıldı.

Alman GEFO firmasına satılan İÇDAŞ-29 isimli gemi, 7500 DWT paslanmaz kimyasal tanker tipinde olup, inşası bu yıl gerçekleşti. Ana makinası 3600 KW özelliğinde olan geminin satış rakamı 20.596.500 euro.

https://www.denizhaber.com.tr/icdas-2-ulkeye-3-gemi-satisi-gerceklestirdi-haber-84281.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Mehtap Karahallı Özdemir: Yerlilik oranını artırabilmeyi amaçlıyoruz

GİSBİR Genel Sekreteri Mehtap Karahallı Özdemir, "Gemi inşa sanayisinin özellikle askeri gemilerle beraber gerçekleştirdiği yüzde 70'e varan yerlilik oranını bir miktar daha artırabilmeyi amaçlıyoruz" dedi.
GİSBİR Genel Sekreteri Mehtap Özdemir, Türkiye'deki tersanecilik sektörünün geldiği nokta hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Deniz taşımacılığının ve gemi inşaatı sektörünün Türkiye için çok önemli olduğunu ifade eden Özdemir, bu konuda daha fazla çalışma yapılması gerektiğini söyledi.

Diğer türlere göre deniz taşımacılığının daha güvenli ve ucuz olduğunu belirten Özdemir, Türkiye'nin son dönemde her alanda olduğu gibi denizlerde de kendini göstermeye başladığını, özellikle gemi inşasında dünyanın sayılı ülkeleri arasına girmeyi başardığını dile getirdi.

Özdemir, deniz taşımacılığının enerji tüketimi açısından daha verimli olduğuna dikkati çekerek, "Küresel iklim değişikliğinin de önem kazandığı bu dönemde, gemi taşımacılığı ayrı bir önem kazanıyor. Deniz taşımacılığı bu anlamda hiçbir zaman önemini kaybetmeyecek. Her geçen gün daha yenilikçi ve daha teknolojik gemiler söz konusu olacak. Bu hem gemi inşa sektörü için hem de yerli üretici için aslında yeni pazarlar, yeni ürünler ve biraz daha inovasyon anlamına geliyor." değerlendirmesinde bulundu.

Denizciliğin Türkiye'de her zaman önemli bir yere sahip olduğunun altını çizen Özdemir, hem gemi inşa alanında hem de deniz işletmeciliği alanında sektörün bir bütün olarak çok iyi bir noktaya geleceğine inandıklarını aktardı.

https://www.denizhaber.com.tr/mehtap-karahalli-ozdemir-yerlilik-oranini-artirabilmeyi-amacliyoruz-haber-84528.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Türkiye, hibrit gemi üretiminde üs oldu

Türkiye, hibrit ve elektrikli motorların kullanıldığı gemi üretiminde de teknolojinin üssü haline geldi. Son 6 ayda 30'dan fazla gemi siparişi alındığı açıklandı.
Küresel ticaretin en önemli enstrümanlarından gemilerde de otomobillerde olduğu gibi hibrit ve elektrikli motorlar kullanılmaya başladı. Bu teknolojinin yeni üretim üssü ise Türkiye. Dünyada henüz yeni olan bu teknolojide, elektrikli motorlar da Türkiye'de yerli olarak üretiliyor. Bu alandaki öncülüğü ise bir Türk girişimi olan Elkon gerçekleştiriyor.

Türk tersanelerinde elektrikli gemiler, feribotlar ve balıkçı gemileri ürettiklerini söyleyen Elkon Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Buldurgan, "Ürettiğimiz gemileri Norveç başta olmak üzere tüm dünyaya gönderiyoruz" dedi.

Sadece son 6 ayda Türkiye'ye 30'dan fazla elektrikli gemi siparişi geldiğini belirten Buldurgan, "Son yıllarda Türk mühendislerimizin bilgi ve know how'ı ile konvansiyonel dizel gemi motorlarına alternatif olarak hibrit ve tam elektrikli güç sistemlerinin sistem entegrasyonunda çok başarılı uygulamalar geliştirdik. Bugün Norveç başta olmak üzere birçok ülkede Türkiye'de üretilen elektrikli gemiler kullanılıyor. Hedefimiz başta Haliç ve Boğaz'lar olmak üzere Türkiye'deki gemileri de elektrikliye çevirmek ve bu sayede doğayı korumak. Bu konuda görüşmelerimiz sürüyor" diye konuştu.

AVRUPA'DAN YOĞUN İLGİ VAR

Dünyada elektrikli gemi yapan 15 firma olduğunu ve bunların arasında Siemens ve Rolls Royce gibi dünya devlerinin bulunduğunu dile getiren Elkon CEO'su Ertuğ Yaşar ise, "Avrupa ülkelerinde emisyonu azaltmaya yönelik çalışmalar var. Bu nedenle bize buralardan yoğun ilgi var. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) dahil birçok finans kurumu yeni projelerde elektrikli gemiyi zorunlu tutuyor. Biz de yıllardır gemilerdeki elektrik sistemlerini yapıyorduk. Bu alanda kendimizi geliştirdik. Tasarım aşamasından başlayarak geminin inşa sürecinde yer alıyoruz. Hem hibrit hem de yüzde 100 elektrikli deniz araçları üretmeye başladık. Şimdi yüzde 100 elektrikli gemiler tersanelerimizde üretiliyor. Bunlardan en fazla öne çıkanı da Norveç fiyortlarında çalışacak elektrikli feribotlar" diye konuştu.

https://www.denizhaber.com.tr/turkiye-hibrit-gemi-uretiminde-us-oldu-haber-85978.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

ÇALTILIDERE YAT İMALAT YERİ PROJESİ'NDE GERİ SAYIM BAŞLADI

Avrupa ve Akdeniz çanağının en büyük yat imal, onarım ve çekek yeri olacak Çaltılıdere Yat İmalat Yeri Projesi'nde sona yaklaşıldı. YATEK Başkanı Aslan Bilgi, bu yıl temeli atılacak olan projede bir süre sonra dolguya başlanacağını söyledi.

İzmir'in Aliağa ilçesinde yat ve teknelerin yapımı, bakımları ve diğer ihtiyaçların temini için yapılacak Çaltılıdere Yat İmalat Yeri Projesi'nde geri sayım başladı.

Yaklaşık 10 yıl önce başlayan projenin prosedürler nedeniyle çok zaman aldığını dile getiren İzmir Tekne ve Yat İmalatçıları Toplu İşyeri Yapı Kooperatifi (YATEK) Başkanı Aslan Bilgi, bir süre sonra dolguya başlanacağını söyledi.

İhaleler ve kiraların düşürülmesi konusunda yapılan çalışmaların uzun yıllar aldığını anlatan Bilgi, "İkinci büyük ÇED'in de alınmasının ardından Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü ihaleye çıkacak. Dolgu ve alt yapıya başlayacağız" dedi.

Türkiye'nin en büyük tesislerinden biri olacak imalat yerinin, Avrupa'da da sayılı büyüklükteki projelerden biri olduğunu vurgulayan Bilgi, "Devamlı ihracata çalışacaklar. Çok büyük yatlar burada yapılacak. Avrupa'daki büyük yatların bakımı buraya alınacak. 75-80 metrelik tekneler çekilecek. 120 metreye kadar tekne imal edilecek. Özellikleri olan bir yer. Tahminlerimize göre bu yıl, 2019'da temel atarız. Bir yıl dolgu ve altyapı beklenir. Bir yıl da da üst yapı biter. 3 yıl içerisinde anahtar vurur, çalışmaya başlarız" diye konuştu.

YAT İMALATINDA TEK İHTİSAS ALANI OLACAK

En az 500 milyon dolarlık iş hacminin oluşacağı projede işletmelerin kapasite raporlarını hazırladıklarını ifade eden Aslan Bilgi, raporların ardından ne kadar katma değer sağlanacağının daha net ortaya çıkacağını belirtti. Çok büyük KDV, ÖTV girdisi ve devlete vergi geliri sağlanacağını anlatan Bilgi şöyle konuştu:

"Bu proje İzmir'i uçurur. Avrupa'ya açılacak tek kapı olacak. İstanbul, Antalya, Bodrum ve Türkiye'nin her yerinden üyelerimiz var. Ülkemiz için bir ilk olacak. İhtisas alanı olan tek yer ve özellikle yat imalatı için yapılıyor. Türkiye'de benzer projeler yapılmaya çalışıldı. Ama maalesef mekanlar bir yandan yıkılıyor içinden tekne çıkıyor, tekrar kapatılıyor derme çatma yerler var. Şu anda Antalya'da tekstil firmasında yat yapılıyor. Bizim sadece yat üzerine imal edilmiş bir yer olacak. 35,40 metre genişliğinde yolları var. Tekneler rahat döndürülsün diye çekek yerleri var. Güzel bir proje. İnşallah bu sene temelini atacağız."

'AŞAMA AŞAMA FAALİYETE GEÇMESİ UYGUN OLACAKTIR'

Türkiye'nin son yıllarda tekne ve mega yat imalatında dünyanın en önemli üretim merkezlerinden biri haline geldiğini ifade eden Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen 20 metre üzeri yat ve tekne endüstrisinde Türkiye'nin İtalya ve Hollanda´nın ardından dünyada üçüncü sırada yer aldığını söyledi.

Yüksek kaliteli, uluslararası standartlara ve dikkat çekici tasarımlara sahip yatlar üreten Türk üreticilerinin, her geçen yıl daha fazla tercih edildiğini belirten Öztürk, "Bu üstün başarıya rağmen ülkemizin imalatta daha güçlü altyapıya ve bu iş için tahsis edilmiş organize bölgelere ihtiyacı var. 2014 yılında yayınlanan 'Hazine Taşınmazlarının Tersane, Tekne İmal ve Çekek Yeri Yatırımlarına Tahsisine İlişkin Yönetmelik' çerçevesinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı daha önce aralarında İzmir Çaltıdere, Marmaris Bozburun, Antalya Manavgat, Fethiye Karaot, Bodrum Ören, Bartın Tekkeönü, Zonguldak Alaplı, Bartın Kurucaşile olmak üzere 8 ayrı yerde tespit edilen üretim tesislerinin işletmeye alınmasını hedefledi" dedi.

Yaklaşık 1 milyon 200 bin metrekare alanda faaliyete geçmesi öngörülen Aliağa Çaltılıdere Tekne İmalat ve Çekek Yeri Projesi'nin kent merkezinde ve ilçelerde sağlıksız şartlarda, apartman altlarında üretim yapmak zorunda kalan İzmir´i tekne ve mega yat üretiminde önemli bir merkez ve ihracat üssü yapacağını anlatan Öztürk şöyle konuştu:

"Bir zamanlar İzmir kayıkları ile Anadolu´nun tekne üretim yeri olan İzmir, yeniden bu alanda marka olma yolunda önemli bir yol alacaktır. Bu sektörde binlerce kişiye doğrudan ve dolaylı istihdam sağlanmanın yanı sıra, önemli bir ihracat geliri elde edilecektir. Şu an İzmir bölgesinde, teknelerin bakım, onarım ve planlı surveylerin yapılacağı sadece bir tesis bulunmaktadır. Tüm bölgede günübirlik tenezzüh (gezi) teknelerinin yanaşacağı, bakım onarım yapacağı ve kışlayacağı bir barınma ve çekek yeri yoktur. Çaltılıdere projesi ile çekek yeri ve yat bakım onarım ihtiyacına da çözüm bulunacağını düşünüyoruz. Bölgenin zemini ve projenin fiziki büyüklüğü dikkate alındığında projenin etaplar halinde projelendirilip, aşama aşama faaliyete geçmesi uygun olacaktır. Aksi takdirde yüksek maliyetli bu projenin uygulanmaya konmasında gecikme yaşanacaktır."

https://www.denizhaber.com.tr/mobi/news_detail.php?id=86924 Mesajı Paylaş

Alkyone

İÇDAŞ firması tarafından yaklaşık 15 ayda yerli imkanlarla tasarlanan ve genel kargo sınıfında görev yapacak, "İÇDAŞ-5" gemisi suya indirildi.

Türk mühendislerinin, gelişen teknolojiyle projelendirdiği yerli üretim gemiler yurt dışından da büyük talep görüyor. Özellikle dünyada denizcilik sektörüne hakim armatörlerce, tercih edilen gemiler kalite ve kullanışlılık bakımından da listenin ön sıralarında yer alıyor.

Tamamı Türk mühendislerinin yerli dizayn imkanları kullanılarak yapılan gemilerin ihracatıyla ülke ekonomisine önemli oranda döviz girdisi sağlanıyor.

AA muhabirinin aldığı bilgilere göre, tersanelerinde son 3 yılda 7 kimyasal tanker, 5 genel kargo gemisi, iki römorkör ve bir pilot botu inşa edip ihracata başlayan İÇDAŞ'ın son gemisi "İÇDAŞ-5"in inşa çalışmaları tamamlandı.

Son olarak iç tefşirat ve elektronik dizayn çalışmaları kalan gemi için şirket yöneticilerinin de katılımıyla düzenlenen törende kurban kesildi, dua edildi. Ardından "Vira Bismillah" denilerek geminin suya indirme işlemi yapıldı.



Yaklaşık 15 ayda tamamlandı

Yaklaşık 15 ayda tamamlanan ve genel kargo sınıfında görev yapacak 150 metre boyundaki İÇDAŞ-5'in, 15 bin DWT yük taşıma kapasitesi bulunuyor. 10 bin groston ağırlığındaki geminin makinesi ise yaklaşık 5 bin beygir gücünde.

Geliştirilen teknolojiyle daha uzun seyir mesafesine gidip daha az yakıt sarfiyatı yapabilen gemi, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gereklilikleri doğrultusunda "TIER III" standartlarında nitrojen oksit salınımı, Balast Suyu Arıtma Sistemi bakımından uluslararası kurallara uygun ekipmanlarla donatıldı.

Danimarka, Almanya ve Kanada'daki dünyanın önde gelen armatörlerine siparişle gemi üreten İÇDAŞ'ın, Amerika ve Avrupa'nın birçok ülkesinden gelen talepler doğrultusunda iş bağlantısı için görüşmelerini sürdürdüğü öğrenildi.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/turk-muhendisler-yerli-imkanlarla-15-ayda-gemi-uretti/1382206

Bizim tasarımların hepsi Norveç kaynaklı diye lobi yapan arkadaşlar buralarda mı? Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

petibor

Tank motoru 1500 BG koskoca gemi 5000 BG. Ne kadar saçma sadece 3 katı olması. Mesajı Paylaş

Atılgan

Basit fizik kuralı Putty: Sürtünme.
O yüzden deniz en ekonomik ulaşım yolu. Mesajı Paylaş

Atılgan

Koç Holding'den ABD'de 25 milyon dolarlık yatırım

Koç Holding, ABD!de ana hissedarı olduğu tersaneyi büyütüyor.

Dünya gazetesi yazarı Kerim Ülker, Koç Holding'in ABD'de 25 milyon dolarlık yatırım yapacağını yazdı. Ülker'e göre bu yatırım, holdingin 2013 yılında ana hissedarı olduğu Merrill-Stevens tersanesinin büyütülmesi için yapılacak.
Koç Holding'in Şeref Başkanı Rahmi Koç'un deniz tutkusu herkes tarafından bilinir. Nazenin IV adlı teknesiyle 2 yılda 28 bin deniz mili yol kat ederek dünyayı dolaşan Rahmi Koç'un bu tutkusu yat üretiminde de kendisi gösteriyor. Bu alandaki ilk yurtdışı yatırımını ABD'de 2013 yılında yapan Rahmi Koç, hatırlanacağı üzere Florida'nın en köklü tersanesi Merrill-Stevens'a ana hissedar ortak olmuştu. Şirketin adını RMK Merrill- Stevens yapan Rahmi Koç, 2016'da Miami'deki bu üretim tesisini dönüştürme kararı almış, şirketin başkanı ve CEO'sunu değiştirerek kaptan köşküne Aaron Leatherwood'u atamıştı. İşte bu dönüşüm yeni bir yatırım sürecini de beraberinde getirdi; şirketin Güney ve Kuzey kısımlarında 2 yeni tesis için 25 milyon dolarlık yatırım kararı alındı

http://www.denizhaber.com/guncel/koc-holdingden-abdde-25-milyon-dolarlik-yatirim-h77493.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Karanlık liman bölgesi ikmal limanı ilan edildi

Çanakkale, Karanlık Liman bölgesi gemiler için ikmal bölgesi ilan edildi. Ayrıca ikmal (Yakıt- Atık) yapacak gemiler de Boğaz'a öncelikli alınacak

Karanlık liman bölgesi Çanakkale ye Ege den giriş yapan gemiler için ikmal bölgesi ilan edildi. Ayrıca burada ikmal yapacak gemiler de beyanla Boğaz'a öncelikli alınacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğünce Çanakkale Liman Başkanlığına gönderilen yazıda, Çanakkale Karanlık Liman Mevkiinin Çanakkale Boğaz girişinin en geniş yeri olması sebebiyle gemilerin bu bölgede ikmal (Atık - Yakıt) yapmasının Liman Başkanlıklarının izni dahilinde mümkün olacağı, ikmal yapan gemilerin ise boğazdan öncelikli geçiş yapabileceği belirtiliyor.

http://www.denizhaber.com/m/guncel/karanlik-liman-bolgesi-ikmal-limani-ilan-edildi-h77523.html
Mesajı Paylaş

Atılgan

"2019'a, 83 yeni inşa ve 32 tadilat projesiyle girdik"

Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, Türkiye'nin Avrupa'nın yeni gemi inşa ve bakım onarım üssü olma yolunda ilerlediğini ve 2019'a kesinleşmiş 83 yeni inşa ve 32 tadilat projesiyle girdiklerini söyledi.

Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, "Gemi inşada ihtiyaçları takip edip farklı, katma değeri ve teknolojisi yüksek gemi türlerine yönelerek kriz dönemini aştık, hatta kriz gelişmemiz için fırsat oldu"dedi. Ülkemizin Avrupa'nın yeni gemi inşa ve bakım onarım üssü olma yolunda ilerlediğine dikkat çeken Uzun, 2019 yılına, kesinleşmiş 83 yeni inşa ve 32 tadilat projesi ile girdiklerini, bakım onarımda da yüksek talebin mevcut olduğunu söyledi.

2018 yılında dünya ticaretinin yüzde 83'ü, Türkiye'nin dış ticaretinin ise yüzde 89'u deniz yoluyla gerçekleşti. Türkiye'nin 2018 yılında 391 milyar dolara ulaşan dış ticaret hacminin 2023 yılı 500 milyar dolarlık ihracat hedefinin gerçekleşmesi ile 1,1 trilyon dolara yükselmesi öngörülüyor.
 
Bu ortamda Türk denizcilik sektörü de coğrafi konumu, kalite, hız, güvenlik ve çevre hassasiyeti ile her ihtiyaca hızlı yanıt verebilecek kapasitesi sayesinde Avrupa'nın yeni gemi inşaa ve bakım onarım üssü olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

2018 yılında Altınova Tersane Bölgesi'nde 56 gemi/tekne inşa edildiğini ve 748 gemi/tekneye bakım-onarım veya tadilat hizmeti verildiğini belirten Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, "Bölgemiz 2019 yılına kesinleşmiş 83 yeni inşa ve 32 tadilat projesi ile girdi. Bakım onarımda da yüksek talep mevcut. Bölgemizde büyük havuzların sayısı arttırılarak Dünya bakım onarım piyasası içinde daha büyük paya sahip olacağımıza inanıyoruz. Sektör ve ülke ekonomimiz adına Yalova'da önemli bir istihdam sağlıyoruz. 2015 yılında 12 bin 173 olan çalışan sayımız 2018 yılında 16 bini aştı" dedi.

İMEAK Deniz Ticaret Odası adına 02-05 Nisan'da Tuzla Viaport Marina'da düzenlenecek Exposhipping Expomaritt İstanbul, 15. Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı'nın destekçisi olduklarını ve geniş katılımla yer alacaklarını belirten Uzun, gemi inşada ihtiyaçları takip edip farklı, katma değeri ve teknolojisi yüksek gemi türlerine yönelerek kriz dönemini aştıklarını, hatta krizin gelişmek için fırsat olduğunu vurguladı.

Uzun, "Ekonomi ve çevre dostu gemiler için; hibrit ve elektrik tahrikli gemiler, yenilikçi tekne dizaynları, otonom kumanda sistemleri gibi teknolojiler uygulanıyor; feribot ve yolcu gemileri inşa ediliyor. Diğer taraftan, bölgemizde askeri projelerin üretimine de başlandı. Exposhipping Expomaritt İstanbul'un sektörümüze her zaman olduğu gibi yeni işbirlikleri ve pazar fırsatları sunmasını bekliyoruz" dedi.

http://www.denizhaber.com/gemi-insa/2019a-83-yeni-insa-ve-32-tadilat-projesiyle-girdik-h77676.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Türk gemilerine Avrupa'da rağbet arttı

Son dönemde özellikle yerli, milli projeleriyle öne çıkan Türk Tersaneleri kapılarını basın mensuplarına açtı. Yalova'da gerçekleştirilen ziyarette Türk tersanelerinin gemi üretiminde geldiği noktaya dikkat çekildi.

Son dönemlerde gemi üretiminde dünyada iyi noktaya gelen Türk tersaneleri kapılarını basın mensuplarına açtı. 2-5 Nisan tarihlerinde İstanbul'da IMEAK Deniz Ticaret Odası adına UBM tarafından düzenlenecek 15'inci Exposhipping Expomaritt İstanbul Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı kapsamında, Yalova'da bulunan CEMRE, TERSAN ve SANMAR tersanelerine düzenlenen basın gezisinde, Türkiye'nin gemi üretiminde gelinen noktaya dikkat çekildi. Firma yetkilileri gemi üretiminde Türkiye'nin bulunduğu nokta, gemi ihracatı, gemilerde kullanılan teknolojiler hakkında bilgilendirmeler yaptı.

''Yurtdışından 800'ün üzerinde kayıt var''

Yapılacak fuar hakkında bilgi verenUBM Fuarlar Direktörü Esin Aslıhan Göksel, ''2-5 Nisan tarihleri arasında Türk denizcilik ve gemi inşa sanayisini bir araya getirecek olan fuarını Exposhipping'i organize ediyoruz. Önümüzdeki hafta için geri sayım başladı. Katılımcılarımızın tersanelerini ziyaret ettik. Onların gösterdikleri teknolojileri ve anlattıkları ürünleri, canlı olarak test etme imkanımız oldu. Son hazırlıklar tamamlandı. 200'ün üzerinde katılımcı firmamız var. Sadece fuar değil, konferans programıyla birlikte aslında bilgi paylaşımı olacak. Sadece fuar olsun istemiyoruz, bilgi paylaşımı da olsun istiyoruz. Hem Türkiye'deki gemi inşa sektörü hem de dünyada yapılan gemi inşa sektöründen herkes bir arada olacak. Yurtdışından çok ciddi ziyaretçimiz var. Yurtdışından 800'ün üzerinde kaydımız var. İstanbul ve diğer bölgelerden ve denizci alanlardan ziyaretçiler bekliyoruz. 700'ün üzerinde markamız var'' dedi.

''Ödüllü balıkçı gemimiz var''
 
Yaptıkları çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunan CEMRE Tersanesi İş ve Pazar Geliştirme Müdür Sinan Kavala,''Bütün ilgi alanımız; elektrikli, LNG'li ve yüksek teknoloji gerektiren gemiler. Bu alanda ciddi repütasyon (itibar) sahibiyiz. Şu anda tersanemizde aynı anda inşası devam eden 18 gemiz var. Bunların büyük bir çoğunluğu Norveç, İrlanda ve Fransa'ya inşa ediyoruz. Fransız bir müşterimize, 2 hafta içinde 83 metre uzunluğunda 19 metre genişliğinde rüzgar tribünlü destek gemisi teslim edeceğiz. Gemi, 90 kişi taşıma kapasitesinde. Özel platformu sayesinde rüzgar tribünü kulelerine insan çıkarabilmekte. Hibrit bir gemi. Bunun yanı sıra devam eden projeler içinde balıkçı gemileri ve feribotlar var. Balıkçı gemilerinden ödüllü bir gemimiz var. Geçen sene Norveç'te en inovatif ödülünü almış balıkçı gemimiz bulunuyor. Dünyanın ilk LNG tahrikli baterili balıkçı gemisi olma özelliğini taşıyor'' şeklinde konuştu.
''Ürünlerimizin hepsi yüzde 100 olarak ihracata yönelik''
Üretilen gemilerin hepsinin ihraç edildiğini aktaran TERSAN Tersanesi Genel Müdürü Mehmet Gazioğlu, ''Tersanemizde şu anda tamamı yurtdışına ihraç edilmek üzere inşası süren 16 tane değişik geminin imalatını yapıyoruz. Bunu burada 3 bin 500 kişiyle beraber yapıyoruz. Türleri ise özel maksatlı gemiler, fabrika balıkçı gemileri ve hibrit çevreyle dost yolcu gemileri ve offshore endüstrisine hizmet veren her türedeki offshore gemilerin imalatını yapıyoruz. Ürünlerimizin hepsi yüzde 100 olarak ihracata yönelik. Ekonomiye direkt katma değer üreten sektörüz. 3 bin 500 kişiyle birlikte bu üretimi yapıp dünyada rekabet için dünya denizlerine gemilerimiz gönderiyoruz. İnşallah gelecekte bu oranları arttırırız''diye konuştu.

''Türkiye yüksek teknolojili ve teknik özellikleri fazla olan gemi üretiminde çok başarılı''
Türkiye'nin yüksek teknolojili ve teknik özellikleri fazla olan gemi ürettiğine dikkat çeken SANMAR Tersaneleri Yönetim Kurulu Üyesi Ali Gürün, ''Türkiye özellikle yüksek teknolojili ve teknik özellikleri fazla olan gemi üretiminde çok başarılı. Türkiye'de teknolojisi çok yüksek gemiler yapılıyor ve üretiliyor. Bunların içinde LNG ile çalışan dünyanın ilk römorkörleri, uzaktan kumanda ile çalışan dünyanın ilk römorkörleri ve hidrolik hibrit olarak adlandırılan yeni teknoloji olan römorkörlerin inşasını yine tersanelerimizde yaptık. Bunların tamamı Türk mühendis ve işçiler tarafından yapılıyor. Biz, özellikle özel maksatlı gemi ihracatında adından söz ettiren bir firmayız. Dünyada gemilere yanaşma ve kaldırma hizmeti veren römorkörleri üreten ilk 3 firma içindeyiz. İhracat figürleri olarak da Türkiye'de gemi ihracatında ilk 3 sırada bulunan firmadan biriyiz. Şu ana kadar 35 ayrı ülkeye 137 gemi ihraç ettik ve bunların hepsi Türkiye'de üretildi'' açıklamasında bulundu.

Denizcilik sektörünün global buluşması Exposhipping için geri sayım başladı…

İMEAK Deniz Ticaret Odası adına 02 - 05 Nisan 2019 tarihleri Tuzla Viaport Marina'da düzenlenen 15. Exposhipping Expomaritt İstanbul Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı'n 41 ülkeden 200'ü aşkın katılımcı ve 700'ün üzerinde markanın katılmasını bekleniyor. Ayrıca, UBM'in global markası olan SEATRADE ile birlikte fuar ile eş zamanlı olarak Global Maritime Summit' düzenleniyor. Zirvede denizcilik endüstrisini uluslararası ve bölgesel bazda etkileyen kilit konulara odaklanacak.

http://www.denizhaber.com/guncel/turk-gemilerine-avrupa-da-ragbet-artti-h77708.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter