Türk Gemi İnşa Endüstrisi

Başlatan Atılgan, Nis 04, 2017, 08:59 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

Türkiye, Yüksek Teknolojili Gemi İnşasında Dünya Üssü Oldu…

Son dönemde özellikle yerli, milli ve savunma sanayii projeleriyle öne çıkan Türk Tersaneleri, yüksek ve ileri teknoloji ile gemi inşasında dünya üssü olmayı başardı. Dünyanın pek çok ülkesine müşterilerinin isteklerine özel 'tailor made' gemiler üreten Türk gemi inşa sektörü, çoktan AB'ye girdi.

IMEAK Deniz Ticaret Odası adına UBM tarafından İstanbul Tuzla Viaport Marina'da düzenlenecek 15. Exposhipping Expomaritt İstanbul Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı öncesinde CEMRE, TERSAN ve SANMAR tersaneleri kapılarını basın mensuplarının ziyaretine açtı. CEMRE Tersanesi İş ve Pazar Geliştirme Müdür Sinan Kavala, TERSAN Tersanesi Genel Müdürü Mehmet Gazioğlu, SANMAR Tersanesi Yönetim Kurulu Üyesi Ali Gürün, önümüzdeki dönem yatırımları ve son dönem projeleri hakkında bilgilendirmede bulundu. UBM Fuarlar Direktörü Esin Aslıhan Göksel de, 2 Nisan'da Tuzla Vaport Marina'da kapılarını ziyarete açacak 15. Exposhipping Expomaritt İstanbul hakkında bilgi verdi.

"2020 İhracat hedefimiz 200 milyon Euro'ya ulaşmak"

Son 5-6 yıldır 60 milyon euroluk bir ihracat gerçekleştirdiklerini şu an 100 milyon euroyu geçtiklerini 2020 hedeflerinin ise 200 milyon euroya ulaşmak olduğunu vurgulayan CEMRE Tersanesi İş ve Pazar Geliştirme Müdür Sinan Kavala, " İhracatta ilk 500 firma arasında yer alıyoruz. Hedefimiz en başarılı 50 ihracatçıdan biri olmak. Güncel pazarlarımız Kuzey Avrupa ve Orta doğu. Hedef pazarlarımız ise Afrika ve Hazar Denizi. İskandinav ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkeye anahtar teslim yüksek teknolojili gemiler inşa etmekteyiz. Yılda 8 gemi inşa ederek suya indiriyoruz. Dünyanın en büyük canlı balık taşıma gemisini de bu yıl suya indirdik. Bugüne kadar 2 adet asfalt taşıma gemisi yaptık. Ayrıca çok fazla donanım gerektiren ve zorluk olarak üst seviyelerde bulunan balıkçı gemileri yaparak teslim ettik. Bunların birçoğunu Norveçli firmalar için yaptık. Bugün ödül almış gemilerimiz var. Balığı markette sunulacak şekle getiren balıkçı gemilerde imza attığımız işler arasında yer alıyor. Bu güne kadar 62 gemi teslim ettik. Devam eden projelerimiz arasında ise bataryalı feribotlarımız, balıkçı gemilerimiz bulunuyor" diye konuştu.   

İnsansız sismik araştırma gemisi üzerinde çalışıyoruz

LNG, Hybrid Battery ve Rüzgar Tirübünü Destek Gemileri gibi ileri teknoloji ürünü gemilerin inşası  konusunda oldukça tecrübeli olduklarını söyleyen Kavala, hedeflerinin arasında Dredgers Tarama Gemileri inşa etmek olduğunu belirtti.  Norveçli bir firma ile insansız sismik araştırma gemisi projesi üzerinde çalıştıklarını da sözlerine ekleyen Kavala, CEMRE Tersanesi'nin özellikle çevre ve iş güvenliği konusunda da titiz bir şekilde hareket ettiğinin altını çizdi. Kavala, "Eco Friendly çevreci gemiler inşa ediyoruz. Mümkün olduğunca geri dönüştürülebilen ürünleri tercih ediyoruz. Ayrıca çevre ve iş güvenliğinin yanında cinsiyet eşitliği de bizim için çok önemli. Kadın mühendis sayımızı artırmaya çalışıyoruz. Yine çalışan yaş ortalamamız çok genç. CEMRE Academy'i kurmak ve sürdürülebilir bir organizasyon oluşturmak en önemli amaçlarımız arasında yer alıyor. " diyerek sözlerini noktaladı. 

Dünyanın ilklerini suya indirdik...

Türkiye'de yüksek teknolojiye sahip gemiler inşa ettiklerini ve birçok ilke imza attıklarını vurgulayan TERSAN Tersanesi Genel Müdürü Mehmet Gazioğlu, "Gemi inşasını Yalova tersanemizde yapmaktayız. Bugüne kadar dünyanın birçok ilklerini inşa ederek suya indirdik. En büyük yüzer havuzu inşa ettik, 2020 sonunda 2 yolcu gemisi teslim edeceğiz. Bunlar dünyanın en büyük batarya kapasitelerine sahip yolcu gemileri. Kutup bölgesine giden yolcu gemileri yapıyoruz. Kendi kendine yanaşan yolcu ve yük taşıyan gemiler inşa ettik. Şu an için 16 projemiz devam ediyor. Bu yıl sonuna kadar 10 gemi teslim etmiş olacağız." şeklinde konuştu. 

3 dönüm üstüne kurulan fabrikaları 20-40 metreye kuruyoruz…

İhracatta ilk 500 firma arasında yer aldıklarını kaydeden Gazioğlu, "Amerika'dan Kanada'ya, Grönland'tan Rusya'ya kadar birçok ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Çok özel gemiler inşa ediyoruz. Tersanelerimiz yüzde 100 ihracata yönelik çalışıyor. Son dönemde özellikle hybrid gemilerin inşasına yöneldik. Likid hidrojen - hidrojen cell uygulanabilecek gemiler yapıyoruz. Öyle ki canlı balık taşıyan ya da balığı satışa hazır hale getiren, iç organlarından balık unu, suyundan protein tozu yapılan yüksek teknolojik gemiler inşa ediyoruz. Yani 3 dönüm üzerine kurulan fabrikaları biz 20 - 40 metre üzerine kuruyoruz." açıklamasında bulundu. 

Türkiye yüksek teknolojili gemi inşa üssü…

Gemi inşa ihracatında iş güvenliği, işçi sağlığı, ve çevreye olan saygı ve bilgi ile ilk 5 arasında yer aldıklarını söyleyen SANMAR Tersanesi Yönetim Kurulu Üyesi Ali Gürün, yüksek teknolojili gemi inşa sektöründe Türkiye'nin bir üs olduğunun altını çizdi. Türkiye'nin en büyük gücünün mühendis gücü olduğunu vurgulayan Gürün, çelik miktarı az, teknolojisi, mühendisliği yüksek olan gemiler yaptıklarını kaydetti. Gürün, SANMAR ve Türk gemi inşa sektörü olarak çoktan AB'ye girdiklerini de ifade etti. 

Dünyanın ilklerini ürettik…

Sanmar olarak dünyada ilklere imza attıklarını ve bu ilkler ile yollarına devam ettiklerinin altını çizen Ali Gürün, "Hem özel gemiler yapıyoruz hem de bunları işletiyoruz. Gemi inşasının yanında deniz kirlenmesine karşın acil müdahele hizmeti de veriyoruz. 2014 yılında dünyanın ilk LNG'li (soğutulmuş-sıvılaştırılmış doğalgaz) römörkünü ürettik. 2016 yılında dünyanın ilk uzaktan kumandalı gemisini yaptık. Şu an Danimarka'nın Kopenhag limanında çalışıyor. Şu anda dünyanın ilk hybrid römörkünü üretiyoruz. Norveç'ten Mozambik'e Sri Lanka'dan Ürdün'e kadar satışı en zor ülkelere ihracat gerçekleştirdik. 2014'te 16, 2015'te 22, 2017'de 21, 2018'de 20 gemi teslim ettik. 2019 - 2020 için 14 siparişimiz bulunuyor. Tüm bu çalışmalarımızı çevreye en az zarar verecek, sıfıra yakın emisyonla bunu yapmaya çalışıyoruz." şeklinde konuştu. 

Denizcilik sektörünün global buluşması Exposhipping için geri sayım başladı…

İMEAK Deniz Ticaret Odası adına 02 - 05 Nisan  2019 tarihleri Tuzla Viaport Marina'da düzenlenen 15. Exposhipping Expomaritt İstanbul Uluslararası Denizcilik Fuar ve Konferansı'n  35 ülkeden 200'ü aşkın katılımcı ve 600'ün üzerinde markanın katılmasını bekleniyor. Ayrıca, UBM'in global markası olan SEATRADE ile birlikte fuar ile eş zamanlı olarak Global Maritime Summit' düzenleniyor. Zirvede denizcilik endüstrisini uluslararası ve bölgesel bazda etkileyen kilit konulara odaklanacak. 

15. Exposhipping Expomaritt İstanbul hakkında bilgi veren UBM Fuarlar Direktörü Esin Aslıhan Göksel, ''2-5 Nisan tarihleri arasında Türk denizcilik ve gemi inşa sanayisini bir araya getirecek olan fuarını Exposhipping'i organize ediyoruz. Önümüzdeki hafta için geri sayım başladı. Katılımcılarımızın tersanelerini ziyaret ettik. Onların gösterdikleri teknolojileri ve anlattıkları ürünleri, canlı olarak test etme imkanımız oldu. Son hazırlıklar tamamlandı.  200'ün üzerinde katılımcı firmamız var. Sadece fuar değil, konferans programıyla birlikte aslında bilgi paylaşımı olacak. Sadece fuar olsun istemiyoruz, bilgi paylaşımı da olsun istiyoruz. Hem Türkiye'deki gemi inşa sektörü hem de dünyada yapılan gemi inşa sektöründen herkes bir arada olacak. Yurtdışından çok ciddi ziyaretçimiz var. Yurtdışından 800'ün üzerinde kaydımız var. İstanbul ve diğer bölgelerden ve denizci alanlardan ziyaretçiler bekliyoruz. 700'ün üzerinde markamız var'' dedi. 

http://www.denizhaber.com/gemi-insa/turkiyeyuksek-teknolojili-gemi-insasinda-dunya-ussu-oldu-h77707.html Mesajı Paylaş

petibor

#31
Haz 22, 2019, 05:51 ÖÖ Last Edit: Haz 22, 2019, 05:59 ÖÖ by petibor
Şu haberi yoruma açmak istiyorum. Güzel bir haber gibi aktarılmış ama bakıyorum yıllık ihracat anca milyar dolara ulaşmış. Bunca gemi üretim öykümüz var bayağıda kendi çapımızda yer edindik dünyada ama rakama bakıyorum don ihracatı kadar ancak.  Bu rakamın on milyar dolar filan olması gerekemiyormu çok hissiyatıma dayanarak hiç sektörü bilmeden soruyorum para değil yani bunca tersaneye senede bir milyar dolar. Gerçi iki yılda yapılan koca tankerlerin bir F16 fiyatına satıldığı bir dünyadayız bu gemi işide bir garip doğrusu. Çin Güney kore japonya ne kazanıyor bu işten bir araştırıp konuşalım bu konuyu bana çok az geldi senede bir milyar dolar ihracat bu koca sektöre. Kundura ihracatımız bunun üstünde rakam. Gerçi tersane dediğinde bir dandik tesis yani bir iki vinç bir baraka biraz kesme bükme aleti demirci dükkanı gibi tesisler bir başlarına senede 50 milyon dolar ikracat yapıyorsada oda aslında çok iyi de denebilir bir yandanda. Ama gönül bu sektörden yetmez ama hiç olmazsa çark dönsün diye on milyar dolar ihracat diliyor. Bir milyar dolar bizim neyimize yetecek 20 yi aştı bizim milyar dolar ihracat yapan sektörümüz yakışmıyor koca gemi sanayine bu rakam.



Türkiye dünyanın gemi yapım merkezi oluyor




Türkiye dünyanın gemi yapım merkezi oluyor
Yılın ilk beş aylık döneminde gemi inşa sektörünün gerçekleştirdiği ihracat 435.7 milyon dolar seviyesine ulaştı.


Türkiye dünyanın gemi yapım merkezi oluyor. Önceki yıl toplam 990.5 milyon dolarihracat geliri sağlayan tersanelerin bu yıl da hedeflerine ulaşması bekleniyor. Türkiye'de başlıca iki büyük gemi inşa bölgesi var.

Bunlar İstanbul Tuzla ve Yalova Altınova'da bulunuyor. Resmi verilere göre bu yılın ilk beş aylık döneminde gerçekleştirilen ihracatın 161.8 milyon dolarlık kısmı Yalova Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş'ye ait. Ancak üretim yeri esas alındığı zaman bu rakam yaklaşık 290 milyon doları buluyor.

Yüzde 70'i Altınova'da

Altınova'da gemi inşa eden bazı şirketlerin merkezi İstanbul'da bulunuyor. İhracat gelirleri de firmaların kayıtlı bulunduğu kent esas alınarak hesaplanıyor. Bu nedenle aslında gemi ve römorkörlerin inşa edildikleri yer esas alındığında Altınova'daki tersanelerin ocak-mayıs arasındaki ihracatı yaklaşık 290 milyon dolara ulaşıyor. Bu da Türkiye gemi ihracatının yaklaşık yüzde 70'i ediyor.

Yalova Altınova Tersane Girişimcileri A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Fazıl Uzun, bölgelerinde açık deniz araştırma, balık avlama ve işleme, rüzgar türbini inşa ve bakım gemilerinin yanı sıra römorkör ve feribot inşa edildiğini belirterek şu bilgileri veriyor:

Talep artıyor

"Norveç, İzlanda, İngiltere, Fransa, Danimarka, Kanada, Rusya başta olmak üzere pek çok ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu konuda tüm iştirakçilerimizin ve yönetim kurulu üyelerimizin desteklerine teşekkür ediyorum. Mutluluk duyarak ifade ediyorum ki ülkemiz sadece Avrupa'nın değil dünyanın gemi yapım merkezi olma hedefine doğru emin adımlarla yürüyor. Bölgemizin coğrafi avantajı, kalitemiz, zamanında teslim becerimiz, iş güvenliği ve çevre hassasiyetimiz ve değişken ihtiyaçlara cevap verebilen esnekliğimiz de bizi hedeflerimize ulaştırıyor. Ülkemiz adına gurur duyuyoruz. Mevcut üretim ve ihracat değerleri, bölgemizde yüzde 35 kapasite kullanımı ile gerçekleşmektedir. Gerek yeni inşa, gerekse bakım-onarımda talep artmaktadır. Kapasite kullanımımızı yüzde 70-80 seviyelerine çıkardığımızda ülkemize daha da fazla katkı sağlamaktan gurur ve mutluluk duyacağız."

Üstün teknoloji

Yalova Altınova Tersane Bölgesi'nde hibrit ve elektrikli sevk sistemleri, otonom kumanda sistemleri gibi yeni teknolojiler uygulanıyor. Bunlarla donatılan römorkörler, balıkçı, araştırma, yolcu, rüzgar türbini inşa/bakım, platform, destek gemileri ve feribotlar dünyanın hemen her yerinde kullanılıyor. Türk mühendislerinin ve işçilerinin eseri olan bu gemiler sektörün en önemli referansı sayılıyor ve üstlendikleri görevleri başarıyla yerine getiriyor.

https://www.aksam.com.tr/ekonomi/turkiye-dunyanin-gemi-yapim-merkezi-oluyor/haber-982735?utm_referrer=https%3A%2F%2Fzen.yandex.com Mesajı Paylaş

Atılgan

Gemi ve yat sektörü, Uzak Doğu'ya 580 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Ocak-Temmuz döneminde yaklaşık 580 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren gemi ve yat sektöründe Uzak Doğu'ya rekor ihracat artışları yaşandı. Yılın 7 ayında Hong Kong'a 35,5 milyon, Singapur'a 30 milyon dolarlık dış satım yapıldı.
       
Ocak-Temmuz döneminde yaklaşık 580 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren gemi ve yat sektöründe Uzak Doğu'da Hong Kong, Singapur ve Japonya'ya rekor ihracat artışları yaşandı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) kayıtlarından yapılan derlemeye göre, dalgalı bir seyir izleyen gemi ve yat sektörünün dış satımı, Ocak'ta yüzde 116, Şubat'ta yüzde 35, Mart'ta yüzde 25, Nisan'da yüzde 168 artmış, Mayıs'ta yüzde 59 ve Haziran'da ise yüzde 60 gerilemişti.

Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 40 azalışla 88 milyon 646 bin dolarlık ihracat gerçekleştirilen gemi ve yat sektöründe yılın 7 ayında ise yine geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 9,75 düşüşle 579 milyon 952 bin dolarlık dış satıma imza atıldı.

UZAK DOĞU'YA REKOR ARTIŞ

Yeni ufuklara yelken açan gemi ve yat sektörünün Ocak-Temmuz dönemindeki ihracatında Hong Kong, Singapur ve Japonya'ya rekor artışlar yaşandı.

Ocak-Temmuz'da geçen yıl sadece 51 bin dolar ihracatın yapıldığı Hong Kong'a bu yılın aynı döneminde yüzde 68 bin 454'lük artışla 35 milyon 551 bin dolarlık dış satım gerçekleştirildi. Hong Kong, bu rakamla yılın 7 ayında en çok ihracat yapılan 6'ncı bölge olarak kayıtlara geçti.

Aynı şekilde geçen yıl Ocak-Temmuz'da sadece 92 bin dolar dış satımın yapıldığı Singapur'a bu yılın 7 ayında yüzde 32 bin 776'lık yükselişle 30 milyon 233 bin dolarlık ihracat yapıldı. Singapur da bu ihracat rakamıyla ilk 10'da 7'nci sırada yer aldı.

Geçen yılın 7 ayında 234 bin dolar ihracatın gerçekleştirildiği Japonya'ya ise bu yılın aynı döneminde yüzde 5 bin 875'lik artışla 13 milyon 996 bin dolarlık dış satım yapıldı. Japonya ise bu ihracat rakamıyla 9'uncu sıraya yerleşti.

ASLAN PAYI NORVEÇ'İN

Gemi ve yat sektöründe Ocak-Temmuz döneminde en çok ihracat yapılan ülke 146,7 milyon dolarla Norveç oldu.

Türkiye'nin yılın 7 ayında en çok ihracat yaptığı ikinci ülke ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 azalış ve 53 milyon 641 bin dolarla Marshall Adaları oldu.

Üçüncü sıradaki Malta'ya yüzde 67 artışla 50 milyon 921 bin dolar, dördüncü sıradaki Fransa'ya yüzde 833,6 artışla 48 milyon 404 bin dolar ve beşinci sıradaki Kanada'ya ise yüzde 416,2 artışla 37 milyon 847 bin dolarlık dış satım gerçekleştirildi.

EN ÇOK İHRACAT AB ÜLKELERİNE

Ocak-Temmuz döneminde en çok ihracat Avrupa Birliği ülkelerine yapıldı. Yılın 7 ayında Avrupa Birliği ülkelerine yapılan ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 31 azalışla 183 milyon 415 bin dolar oldu. İkinci sırada bulunan diğer Avrupa ülkelerine ise yüzde 5 düşüşle 151 milyon 538 bin dolarlık dış satım yapıldı.

Hong Kong, Singapur ve Japonya'nın etkisiyle üçüncü sıraya yerleşen Uzak Doğu ülkeleri yüzde 15 bin 63 artış ve 79 milyon 996 bin dolarla en çok ihracat yapılan üçüncü ülke grubu oldu.

https://www.denizhaber.com/editorden/gemi-ve-yat-sektoru-uzak-dogu-ya-580-milyon-dolarlik-ihracat-h80021.html
Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter