İngiliz Type 26 Firkateynler

Başlatan Terra, Haz 24, 2019, 03:59 ÖS

« önceki - sonraki »

Terra

Type 26'da maliyetler arttı

Kanada'nın İngiliz BAE Systems firmasından tedarik edeceği 15 adet Type 26 sınıfı fırkateynin maliyeti 70 milyar dolara yaklaştı.

Hükümetin yeni bütçe raporuna göre, hizmetteki eskiyen Halifax sınıfı fırkateynleri değiştirmek için hayata geçirilen Suüstü Savaş Gemisi (Canadian Surface Combatant / CSC) programının toplam maliyeti 69,8 milyar Kanada Doları (52,7 ABD Doları) olarak belirlendi. Daha önce 61.8 milyar dolar olarak tanımlanan tedarik programının maliyetlerin artışı sebebiyle 8 milyar dolar yükseldi.

Programın, ömür boyunca inşaat ve işletme maliyetinin 100 milyar doları aşacağı tahmin ediliyor.

Kanada Kraliyet Donanması'na teslim edilecek ilk geminin inşası BAE Systems'in İskoçya'daki tersanesinde devam ediyor. Boyu 145m, genişliği 19m, deplasmanı ise yaklaşık 5,500ton olan gemi 28kt sürate ve azami 7,000 deniz mili seyir menziline sahip olacak.

http://defenceandtechnology.com/2019/06/24/type-26da-maliyetler-artti/ Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Tanesi 3,5 milyar dolara baya pahalıymış.

Biz kaça maledeceğiz acaba?.. Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Bu gemiler istanbul sınıfından 5-10 kat daha yetenekli olmalı bu kadar pahalı olduklarına göre. Mesajı Paylaş

petibor

Paraya bakın bir tanesi kayalara çarpsa batsa zaten savaşı kaybettin sayılır Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

#4
Haz 25, 2019, 12:21 ÖS Last Edit: Haz 25, 2019, 12:25 ÖS by HARZEMŞAH
Bu iş de gidişat IT endüstrisinde yaşananlara doğru evriliyor...

1990'larda süper bilgisayarlarda sadece CPU fiyatları 20 milyon dolarları aşınca iki şirket ortaya çıktı. "Netframe" ve "Tricord". Bunlar günlük ticari komponentleri ve süper bilgisayar mimarisini kullanarak yepyeni bir bilgisayar sınıfı oluşturdular. Yani ticari mainframeler ile süper bilgisayarlar arsında yeni bir segment. Ardından müthiş bir başarı grafiği yakaladılar.

Önümüzdeki günlerde de gelecek, ticari malzemeler ile askeri amaçlı sistem oluşturanlardaymış gibi görünüyor. Zira bu maliyetlerin sürdürülebilmesine olanak yok... Mesajı Paylaş

Topgun

Kanadalıların, böyle bir maliyetin altına girmeyi nasıl kabullendiklerini anlayabilmek oldukça zor açıkçası. Sanırsınki, çok matah büyük bir orduları var ve Çin'e, Rus'a karşı atarlanıp duran süper güç Amerikalar.. Deli rakamlar bunlar. Bunun daha karası var, havası var, onlar ne olacak? Kanada'nında emperyal planlarımı var bizim bilmediğimiz acaba?

Mesajı Paylaş

Destiny

Çare ağ destekli mühimmatlar, ağa hayat verecek o pahalı gemiler ve taşıyıcı gemiciklerde duruyor gibi... Her geminin üstüne yerleştirilecek üst düzey sensörlerle bu işin sonucu ancak böyle olacaktır. Bizim projelerimizdede geçerlidir. TF-2000'in sensör kulesi tek başına ada sınıfı gemi fiyatında olacaktır Allah bilir. Ekstra gemi ihtiyacımızı bu platformlar üzerinden karşılamak işi gene bu noktaya getirecektir. Yabancı devletlerinde benzer basit tasarımlı, ağ destekli mühimmatların VLS'lerin ekleneceği benzer gemi düşünceleri çıkıyor yavaş yavaş ortaya Donanmamız bunu değerlendirmeli. Mesajı Paylaş

HDS

@Topgun, Bunlar hep harita bilmezlikten kaynaklanıyor. :)

Hocam, dünyanın kıyametinin koptuğu "arktik" bölge aslında Kanada'nın az yukarısı. Seni kağıttaki merkator harita yanıltıyor.

Kanada petrol ve petrol ürünleri ihraç/ithal eden, özellikle Avrupa ile ticareti olan ülke. Rusya olaylarından sonra Kuzey Atlantik'teki ticaret rotaları konusunda tedirginlikleri arttı. Mesajı Paylaş

sahin1

Aslında bu Merkatör harita olayına ayrı bir başlık açmak lazım. Merkatörde devasa görünen ülkeler aslında daha küçük ölçekte, Afrika gibi devasa kıta da daha küçük gösterilmiş. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Konuyu fazla saptırmadan birşey söylemek istiyorum. İstanbul-Amerika, dahası Avrupa-Amerika uçuşları batıya doğru değil, kuzeye doğru, arktik daireden geçecek şekilde yapılır. Bu da Merkator etkisine örnek olabilir.

Haritayı açtığınızda, İstanbul, Frankfurt, Paris gibi kentlerden kalkan bir uçağın New York'a gitmek için batıya doğru uçup Atlantiği geçmesi en kısa yol olarak görünür. Ancak hava yolu rotaları, Britanya, İzlanda (yanardağ patlayınca uçuşlar aksamıştı), Grönland, Kanada, Amerika şeklindedir. Bu rota harita üzerinde, Atlantik geçişinden neredeyse 2 kat daha uzun görünür ama gerçekte aşağı yukarı aynı mesafedir. Tabi önemli bir farkla; Atlantiği geçerken altında hep deniz vardır, şu anki rotada ise acil iniş yapılabilecek hava alanları.

Mesajı Paylaş

Topgun

Hocam, sorun haritada demekki, Kanada'nın yoğun petrol ve petrol ihracat/ithalat trafiğini belirtmemişler üzerinde :)

O halde sadece bu derece pahalı ve donanımlı yüzer platformlar yetmez bu işe, benzer şekilde hava kuvvetlerinide geliştirmek zorundalar. Oysaki, denize verdikleri bu önemin aksine havada F-35 almayıp, sadece 18 adet gibi az bir miktar F/A-18E/F alımı ile sadece deniz ikmal hatları üzerinde devriye görevinin yeterliliğine karar vermiş durumdalar. Açıkçası bir tarafa 70 milyar $, diğer tarafa ise sadece 400 milyon $'cık, pek tutarlı bir yaklaşım gibi gelmedi bana.. Mesajı Paylaş

kurtkapan

F-35 alımı iptal değil, 88 uçaklık ihale hala karar bekliyor.

Havada aynı zamanda 20'den fazla deniz devriye uçağı ve 5'den fazla MRTT tanker-kargo uçağı alımları var; onlarla bütçeler aşağı yukarı eşitleniyor. Mesajı Paylaş

nokta

BAE Systems'dan ikinci Tip 26 Fırkateyni

BAE Systems, City Sınıgı ikinci platform HMS Cardiff'in inşasına tersanesinde gerçekleştirdiği kaynak kesme töreniyle başladı. Kraliyet Donanması temsilcilerinin yer aldığı törene Birleşik Krallık'ın Savunma Tedarik Bakanı Anne-Marie Trevelyan da katıldı. Bakan Trevelyan platformlarla ilgili, "Bu gemiler Birleşik Krallık ve müttefik güvenliğine açıkça katkıda bulunacak, aynı zamanda ülkeye de güçlü bir ekonomik katkı sağlayacak. Birleşik Krallık merkezli işletmelerle hâlihazırda 64 adet alt yüklenici sözleşmesi imzalandı. Platform, yeni ihracat kapılarını da açacak"  dedi.

Kraliyet Donanması envanterindeki Tip 23 platformlarının yerini alması beklenen Tip 26 firkateynler, Sea-Ceptor füze savunma sistemi ve orta menzilli radarla donatılacak. Platformun ilk partisi HMS Glasgow, HMS Cardiff ve HMS Belfast için 2017 yılında 3,7 milyar Pound tutarında sözleşme imzalanmıştı. İlk firkateyn HMS Glasgow'un 2020'lerin ortasında hizmete girmesi bekleniyor. En az 25 yıllık hizmet ömrü olacak şekilde tasarlanan platformların ikinci partisini HMS Edinburgh, Birmingham, Sheffield, Newcastle ve Londra oluşturacak.

Firma, geçmişte Türkiye'ye bu platformların inşasında yer almasını teklif etmişti.

http://c4defence.com/Gundem/bae-systemsdan-ikinci-tip-26-firkateyni/8542/1 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter