Korsanlık ve Deniz Haydutluğu ile Mücadele ve Gelecek ile ilgili Öngörüler

Başlatan HARZEMŞAH, Nis 01, 2017, 06:31 ÖS

« önceki - sonraki »

HARZEMŞAH

Deniz haydutluğu ve korsanlık faaliyetleri yayılarak sürüyor...

Yaygın olarak Somali'deki siyasi belirsizlikten yararlanarak, Somali kıyılarında başlayan "gemi rehin alma" faaliyetleri. günümüzde bir sektör olma yönünde ilerliyor. Korsanlık, başlangıçta Afrika kıyılarında  yapılırken, günümüzde Güney Doğu Asya'da,Filipinler-Malezya-Endonezya kıyılarına da yayılmış durumda. Somali'den Yemen'e, Filipinler'den Malezya'ya bulaşan bu salgın, yer yer Libya karasularında da görülüyor.

Olay öyle bir boyuta ulaşmış durumda ki, TV ve basında gördüğümüz, ilkel kayıkların içerisinde kaleşnikov tüfek ve RPG-7 roketatarlar taşıyan gruplar, Londra'da, uydu telefonları kullanan ve deniz trafiğini izleyen suç ortaklarına sahipler. Korsanlık faaliyetleri, Londra'daki uzantıları tarafından sigorta şirketlerinden elde ettikleri bilgiler doğrultusunda, içlerinde değerli yükler bulunan gemilere yönlendiriliyorlar.

BM ve NATO tarafından Aden Körfezinde Somali'li korsanlara yönelik olarak alınan deniz devriyeleri yetersiz kalıyor. Tüm önlemlere ve onca masraflara rağmen, her yıl çok sayıda gemi korsanlar tarafından ele geçiriliyor. Afrika'dan Asya'ya yayılan bu faaliyetler için, tüm tehdit alanlarında organize uluslararası devriyeler oluşturulması hemen hemen imkansız görülüyor. Söz konusu deniz güçlerinin masrafları büyük boyutlara ulaşmış durumda ve ülkeler bu devriye/koruma gücüne katılmakta oldukça isteksizler...

Halen bölgede seyreden gemiler, kendilerini su topları ve güvertelerini çevreledikleri kafes, tel örgüsü gibi fiziki tedbirler ile korumaya çalışıyorlar. Bazı şirketler ise Batılı güvenlik şirketleri ile anlaşıp gemilerine silahlı korumalar yerleştiriyorlar.

Görünen o ki sivil gemileri korsanlardan korumak, gelecekteki en önemli sektörlerden biri olacak. Hem personel hem de ekipman ve teçhizat açısından... Mesajı Paylaş

nokta

Madem konu açılmış, şöyle bir haber var:

Recaap ISC: Filipinler'de deniz haydutlarının saldırıları artıyor

Asya merkezli deniz haydutlarıyla mücadele örgütü Recaap ISC, Filipinler'deki deniz haydutları hakkında bir rapor yayınladı.

Terör örgütü Ebu Sayyaf'ın Filipinler'deki faaliyetlerini artırdığını belirten Recaap ISC, Filipinler'deki deniz haydutlarının saldırılarının arttığını vurguladı.

Son 12 ay boyunca 22 gemiye deniz haydutlarının saldırdığını belirten Recaap ISC, bu 22 saldırıdan 20'sinde deniz haydutlarının mürettebatın bir kısmını kaçırdığını raporunda belirtti.

Ebu Sayyaf'a bağlı deniz haydutlarının fidye için mürettebatı kaçırdığını belirten Recaap ISC, Sulu ve Celebes denizlerinin ve Doğu Sabah çevresinin deniz ticareti için oldukça tehlikeli olduğunu yayınladı.

Recaap ISC yayınladığı raporda Sulu ve Celebes denizlerinden ve Doğu Sabah çevresinden ticari gemilerin geçmemesi gerektiğini tavsiye ediyor.

Asya merkezli deniz haydutlarıyla mücadele örgütü Recaap ISC, Filipinler'deki deniz haydutları hakkında bir rapor yayınladı.

Terör örgütü Ebu Sayyaf'ın Filipinler'deki faaliyetlerini artırdığını belirten Recaap ISC, Filipinler'deki deniz haydutlarının saldırılarının arttığını vurguladı.

Son 12 ay boyunca 22 gemiye deniz haydutlarının saldırdığını belirten Recaap ISC, bu 22 saldırıdan 20'sinde deniz haydutlarının mürettebatın bir kısmını kaçırdığını raporunda belirtti.

Ebu Sayyaf'a bağlı deniz haydutlarının fidye için mürettebatı kaçırdığını belirten Recaap ISC, Sulu ve Celebes denizlerinin ve Doğu Sabah çevresinin deniz ticareti için oldukça tehlikeli olduğunu yayınladı.

Recaap ISC yayınladığı raporda Sulu ve Celebes denizlerinden ve Doğu Sabah çevresinden ticari gemilerin geçmemesi gerektiğini tavsiye ediyor.

http://www.denizhaber.com.tr/recaap-isc-filipinlerde-deniz-haydutlarinin-saldirilari-artiyor-haber-73543.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Aselsanın insansız bir çözümü vardı galiba. Adı Kangal'dı sanırım. Deniz korsanlığı ile mücadelede kullanılacak diye lanse edilmişti. Hatırlayan var mı? Mesajı Paylaş

BETONBEY

Aselsan İdef-2013'te böyle bir sistem sergilemiş.

ASELSAN KORKUT Korsanlıkla Mücadele Sistemi, sahip olduğu keşif, gözetleme, komuta kontrol ve müdahaleye yönelik fonksiyonları ile denizlerde seyir halindeki ticari gemilerin, korsan ve terör saldırıları gibi asimetrik tehditlere karşı korunması amacıyla geliştirilmiştir.

Genel Özellikleri:
• Yüksek Performans Sunan Maliyet Etkin Çözüm
• Uyarlanabilir Sistem ve Yazılım Mimarisi
• Ürün Hattı Yaklaşımı'na Dayanan Yaşam Döngüsü
• Dağıtık ve Genişleyebilir Sistem Yapısı
• Uluslar Arası Standartlarla Uyumlu
• CBS Tabanlı Ortak Durum Farkındalığı
• Bilgi ve İletişim Güvenliği
• Görev Kayıt ve Raporlama
• Kendi Kendini Test Yeteneği
• Simülasyon Tabanlı Eğitim Modu
• Kolay Uyarlanabilir Dış Sistem Arayüzü
• Platforma Özel Entegrasyon
• Kolay Bakım / İdame

Temel Unsurları:
• COMBAT: Silah & Sensör Kontrol Sistemi
• GÖZETLEYİCİ: Korsanlıkla Mücadele Komuta ve Bilgi Merkezi
• KANGAL: Bilgisayar Destekli Korsanlıkla Mücadele Taktik Platformu

COMBAT:
Silah & Sensör Kontrol Sistemi
Su üstü taktik platformlarda yer alan ve/veya yer alması planlanan silah, sensör, seyir, muhabere ve komuta kontrol işlevlerinin doğru, hızlı ve bütünleşik şekilde sunulmasını sağlayan temel deniz görev sistemidir.

GÖZETLEYİCİ:
Korsanlıkla Mücadele Komuta ve Bilgi Merkezi
Operasyonel ihtiyaca göre barındırdığı platformlar, alt sistemler ve bunların sunduğu bütünleşik yetenekleri kullanarak mevcut ve gelişmekte olan durum hakkında topladığı gerçek zamanlı bilgilerle durum değerlendirmesi yaparak karar alınması ve müdahale unsurlarını harekete geçirerek sonuca ulaşılmasını sağlayan merkezdir.

GÖZETLEYİCİ Genel Özellikleri:
• Gemi Güvertesine Kolay Kurulum
• Platform Bağımsız Taşınabilir ISO Konteynır Çözümü (Standart)
• Platforma Özel Uyarlanabilir Çözümler
• Tespit / Teşhis
• Durum Farkındalığı ve Değerlendirme
• Bilgi Yönetimi
• Karar Verme
• Müdahale Unsurlarının Koordinasyonu
• Müdahale
• Gelişme Takibi
• Dış Sistemlerle Arayüz

GÖZETLEYİCİ Standart Sistemleri:
• Seyir Sistemleri: LPI Radarı (ALPER Radarı), AIS, ECDIS, DGPS
• Elektro-Optik Keşif Gözetleme Sistemleri: ASELFLIR 300D
• Muhabere Sistemi: HF Tx/Rx, V/UHF Tx/Rx, Dahili Muhabere
• Yüksek Güçlü Megafon ve Projektörler
• Jeneratör ve İklimlendirme

KANGAL:
Bilgisayar Destekli Korsanlıkla Mücadele Taktik Platformu
Komuta ve Bilgi Merkezi ile koordineli ve/veya bağımsız olarak operasyonel alanda keşif, gözetleme ve müdahale görevlerini yerine getiren Korsanlıkla Mücadele Sistemi unsurudur.

KANGAL Genel Özellikleri:
• Platforma Özel Uyarlanabilir Çözümler
• Asimetrik Tehditlere Karşı Hızlı ve Etkili Kullanım
• Farklı Silahlara Kolay Uyarlanabilir Yapı
• Tespit / Teşhis
• Bilgi Aktarımı
• Otomatik Hedef Takibi
• Merkezden / Radardan Bildirilen Konuma Otomatik Yönlenme
• Müdahale
• Gelişme Takibi
• Acil Kullanım Durumları
• Dış Sistemlerle Arayüz

KANGAL Standart Sistemleri:
• Seyir Sistemleri: LPI Radarı (ALPER Radarı), AIS, ECDIS, DGPS
• Elektro-Optik Keşif Gözetleme Sistemleri: ASIR-D, LRF-D
• Muhabere Sistemi: HF Tx/Rx, V/UHF Tx/Rx, Dahili Muhabere
• Silah Sistemleri:
- STAMP - 12.7 mm Stabilize Makineli Tüfek Platformu
- STOP - 25 mm Stabilize Top
• Yüksek Güçlü Megafon ve Projektörler Mesajı Paylaş

BETONBEY

Bu sistemle ilgili sağlıklı bir bilgi bulamıyorum. Basınımız Korkut Spaag ilk çıktığında sistemi acaba böylemi tanıttı ;D

Korkut-D ise sivil gemilere sanırım fazla gelir :) Mesajı Paylaş

nokta

Uluslararası anlaşmalar sivil deniz taşıtlarına silah yerleştirilmesini engelliyor. Bu amaçla sivil gemileri korsanlardan korumak için en uygun ürün bizim Cirit. Eğer Cirit'i, savaş başlığını çıkarıp patlayıcısız olarak kullanırsak silah sayılmaz.

Cirit'i laser ile korsan teknesine kilitleyip ateşlersek, Cirit'in kinetik enerjisi, o eften püften korsan teknelerinde büyük tahribat yaratarak kullanılmaz ve hareket edemez hale getirir. Mesajı Paylaş

Atılgan

Bir kaçırma olayı daha:

Deniz haydutları Somali açıklarına M/V Al Kausar adlı gemiyi kaçırdı.

Deniz haydutları, Somali açıklarında Hindistan bayraklı 275 metre boyundaki M/V Al Kausar adlı kargo gemisini kaçırdı.

Somali güvenlik kaynaklarının yaptığı açıklamada, korsanlar tarafından Somali açıklarında M/V Al Kausar adlı Hindistan bayraklı kargo gemisinin kaçırıldığı belirtildi.

Açıklamada ayrıca bunun yıllar sonra korsanlar tarafından kaçırılan ikinci gemi olduğu belirtildi.

Uluslararası korsanlıkla mücadele çalışmaları kapsamında Somali sahillerini devriye gezen AB Deniz Kuvvetleri ise, geminin Pazartesi öğleden sonra daha güneyde, Somali'deki Hobo limanında görüldüğünü açıkladı. AB Deniz Kuvvetleri tarafından internet sitesinde yapılan açıklamada, "AB Deniz Kuvvetleri deniz devriyesi uçağı geminin tam yerini teyit etti ve radyo iletişimi kurmaya çalıştı ancak başarı elde edemedi" ifadelerine yer verildi.

http://www.denizhaber.com.tr/deniz-haydutlari-somali-aciklarina-mv-al-kausar-adli-gemiyi-kacirdi-haber-73573.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Yeni bir kaçırma daha:

Somalili deniz haydutları Pakistan bayraklı gemiyi kaçırdı

Somalili deniz haydutları, Somali'nin Hobyo kentinin açıklarında M/V Salama 1 isimli gıda yüklü gemiyi kaçırdı.

Somali kıyılarından Kismayo'ya doğru seyreden ve bölgeye gıda yardımı götüren gemi, Somalili deniz haydutlarına ait olan 3 teknenin saldırısına uğradı. Gemiye çıkan deniz haydutları gemiyi ve gemide bulunan mürettebatı rehin aldı.

İngiltere Deniz Ticari Deniz Operasyonları (UKMTO) yaptığı açılamada korsanlarla irtibat kurmaya çalıştıklarını ve gemideki mürettebat sayısının bilinmediğini belirtti.

Pakistan bayraklı olduğu öğrenilen gemideki mürettebatı kurtarmak için Somalili yetkililerin UKMTO ile işbirliği yaptığı ancak şimdiye kadar korsanlarla herhangi bir iletişimin kurulamadığı belirtildi.

http://www.denizhaber.com.tr/somalili-deniz-haydutlari-pakistan-bayrakli-gemiyi-kacirdi-haber-73664.htm Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter