Altay Tank

Başlatan 7Skies, Eki 05, 2015, 05:23 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Baltica

Eeee hocam, dunyada para bol ve ucuzken yedigimiz hurmalar (Mali boyutu, enine boyuna calisilmamis projeler, anlamsiz derecede buyuk ve gereksiz yatirimlar, siyasi faturasi goze alinamadigi icin, Hazine'ye transfer edilen yerel yonetim taahhutleri vs.) Simdi, nazik yerlerimizi tirmaliyor ! Mesajı Paylaş

TULGA

Bir arka sayfada açıklamalarına yer verdiğim FİGES Genel Müdürü Koray Gökalp'in Altay tankı için geliştirilmesi düşünülen güç grubu ve transmisyon işini ne şekilde yapacakları, hangi firmaları nasıl kullanacağı, SSB ile yapılacak sözleşme şartları ve projenin gerçekleşme safhalarını nasıl belirtmiş bir bakalım;

"Koray Gökalp'in verdiği bilgilere göre, ihalenin kazanılması halinde Güç Grubu Geliştirme Projesi için 12 bin metrekarelik Güç Sistemleri Geliştirme Merkezi ve Test Merkezi oluşturulacak. Altay tankında kullanılacak motor ve transmisyonu geliştirecek mühendis kadrosu burada görev yapacak.

Çalışmalar, ilk ödemenin yapılmasıyla değil, ihalede kararının verilmesiyle başlatılacak.

Mühendislik çalışmaları için merkez binalarının yapılması da beklenmeyecek, bu süreçte hali hazırda proje bileşenlerine ait 6 Ar-Ge merkezi kullanılacak.

Projede görev alacak tasarım ekibi büyük oranda hazır durumda bulunuyor. Üretim altyapısı da 1 yıla kalmadan hazır hale gelebilecek. Prototip çizimleri 18. aya doğru fabrikalara gönderilmeye başlanacak.

Transmisyon üretimi için ihtiyaç duyulan altyapı OSTİM'in önde gelen şirketlerinden birine birkaç küçük şirketin daha eklenmesiyle oluşturulacak. Bu şekilde ortaya, projede ihtiyaç duyulan makine parkının yüzde 98'ini sağlayan bir birliktelik çıkacak. Kalan yüzde 2'lik ihtiyaç ise kalıp, maça ve aparatlardan oluşuyor. Bu birliktelikle transmisyonu üretecek altyapı herhangi bir ilave harcama olmadan OSTİM bünyesinde kurulacak.

OSTİM Teknoloji AŞ de kritik alt sistemlerin üretiminde görev alacak.

Motorun üretiminde Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) görev alacak. Lokomotif motorları üreten TÜLOMSAŞ, tank motoru için ortaya konulacak tasarımları hayata geçirecek.

TÜLOMSAŞ'ın altyapısının yüzde 82'lik oranla böyle bir çalışmaya hazır olduğu belirlenirken, şirkete yeni ihtiyaçları için yüzde 18'lik makine desteği sağlanacak. İhtiyaç duyulan makinelerin teklifleri ve teslim tarihleri de alındı
.

SERİ ÜRETİM İÇİN YENİ YATIRIM GEREKMEYECEK

Güç Grubu Geliştirme Projesi'nde ihtiyaç duyulan altyapının kurulmasıyla hiçbir ilave yatırım yapılmadan OSTİM Teknoloji AŞ ve TÜLOMSAŞ seri üretimi de başarıyla yürütebilecek.

FİGES AŞ ve alt yüklenicileri, seri üretim için teklif vermeyecek, OSTİM Teknoloji AŞ ve TÜLOMSAŞ'a destek olacak. Güç Sistemleri Geliştirme Merkezi ve Test Merkezi de bu firmalara devredilebilecek.

Proje kapsamında, prototiplerin yanı sıra talep edilmemesine rağmen seri üretim hatlarının kalifikasyonu SSM'ye sunulacak."


2018'de bu durum değerlendirildi mi bilmiyorum ama sunulan proje modelinin safhaları hepimizin arzu ettiği içerikler barındırmakta. Keşke Koç olayı BMC olayı, finansman sıkıntısı yerine bir de bu adamlara şans verilseydi diye içimden geçirmiyor değilim...

Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

HDS O 500 adetten bahsediyorum zaten. O 500 adedi ürettirmiyorlar adama. Sen 500 milyon dolarını aldın bize tankı geliştirdin tank bizim biz bunu yandaşa ürettireceğiz. Zaten zırhlı araç üreten bu konuda hali hazırda kapasitesi olan bir şirket bunu sindirebilir ama sıfırdan motor üretecek adam bu motorun üretim sürecini de alamazsa patlar bu kadar basit.


Bu iş tarzının motor versiyonu ciddi zarar eder sen de biliyorsun. Motor konusunda ciddi altyapısı olan ne bileyim fiat,ford falan olsa kaldırabilir.

BMC de Katar sermayesi ve Otosan ekibinden kritik adamları aldı buyursun üretsin. Kapı kapı lisans verecek adam aramasın. Otosan Otosan diye yaygara kopuyor ya. 1500 beygir askeri motor ayrı 350 beygir sivil motor ayrı bunların aktarma organları ayrı. Adam kendine iş yapmasına rağmen senelerce zararına sübvanse etti yeni yeni faydasını görüyor. Siz istiyorsunuz ki koç diye bir enayi bulalım buna 300-500 bir şey verelim adam senelerce zararına uğraşıp şirket kursun yatırım yapsın adam bulsun 1500 bg motor ve transmisyon üretsin. Tam iş yapacağı sırada yandaş daha düşük fiyat verdi bahanesiyle iş yandaşa verilsin. Sonradan da tülomsaş ücretsiz yandaşa devredilsin.

Şuan ülkede bu tarz bir motor ve aktarma organı üretimine en yakın şirket, BMC oradaki takımı da bozmamışsa, tümosan. Bmcnin transfer politikası da bir saçma neyse. Tümosan motoru transmisyonu fnss aracında koşuyor.

Altay ekibinin kritik personelleri de BMCde ama Leo 2 mod çıkmıyor. Sebebi de Aselsan değil. Aselsanın modernize ettiği tankların geri dönüşleri çok olumlu. Hem T-72lerin hem m60ların. Leo2 mod Aselsana verilseydi şimdi tanklar savaş hattındaydı. Leo 2 moda para yokmuş. Yahu biraz insaf. Uçan sarayı satarım 400e dosta gider Leo 2 mod yaparım. Mesajı Paylaş

KunteperCanavarı

Sayın Tulga Figese iş vermezler değerlendirmeye bile almadılar diye biliyorum. Koridorlarda Figesin umut sattığını, bu işin altından kalkamayacağını değerlendirmişlerdir. BMCnin olduğu yerde Figes zaten karınca hükmünde. Ama en mantıklı teklif de onlarınki. Özellikle üretim planları ostimin tülomsaşın kullanımı %100 mantıklı işler. Adamlar yatırım maliyetini sıfırlamış neredeyse. Verdikleri yüzdelerden belliki makina parklarını bu işin içinde olabilecek şirketleri tek tek çalışmışlar.  Tek sorun motoru transmisyonu Figes mühendislik ekibi tasarlayabilir mı? Hazır bir prototip ortaya koyabilir mı? Mesajı Paylaş

TULGA

#1564
Oca 16, 2020, 02:42 ÖS Last Edit: Oca 16, 2020, 02:46 ÖS by TULGA
Eğer dedikleri sistemle çalışmak mümkün olabilirse, tasarım ekibi ile birlikte motor tasarîmı için TÜLOMSAŞ, transmisyon için de Hema Endüstri veya Ostim merkezli çalışılabilir aslında.

Açıklamada yer alan 18 ay sonunda çizimleri fabrikaya göndermek gibi bir iddaaları var. O çok ilgimi çekti. Çünkü ardından fabrikaların bunu prototip fazda üreteceği belirtilmiş.

Üstelik çalışmaların, ilk ödemenin yapılmasıyla değil, ihalede kararının verilmesiyle başlatılacağı kısmı da proje yaklaşımı hususunda beni tatmin etmekte. Ortada fiili bir çalışma sunacak bir yaklaşım var. İnsan düşününce SSB'nin bundan ne kaybedebileceği düşüncesi beliriyor. 3 senedir güç grubu hususunda yaşanılanlar neticesinde sürekli bir 18 ayı öteleme durumu varken bence bu teklif de değerlendirmeye alınabilir.

Dediginiz hususta, transmisyon ve motor tasarımı eğer fabrikalarla koordineli tasarlanıp prototip üretime geçebilir mi SSB kontrolünde takip edilir.

BMC gene çalışmalarına devam etsin. SSB de kendi başkanlığında tasarım firması FİGES, Motor ve transmisyon üretecek olan TÜLOMSAŞ ve OSTİM firmaları ( Buna belki HEMA da eklenebilir ) ile bir proje grubu oluşturarak B planı oluşturabilir.

Bilemiyorum yani sürekli olarak gerek forumlarda olsun gerekse de gerçek hayattaki yetkili makamlar olsun bu hususta ortaya net bir çözüm önerisi ile çıkılmamakta. Sürekli bir deneme yanılma süreci yaşanmakta.

Tümosan'a bu fırsat verildi. Otosan yapardı yapmazdı konusu da ekonomik nedenlerle zaten açıklandı, BMC Power'a imkan tanındı derken bir de devletin kendi fabrikaları, Organize sanayi firmaları ve tasarım firması ile oluşturulacak bir proje grubuna da pekala imkan taninabilir düşüncesindeyim. Hala vakit var. Motor ihracı konusu halledilse bile önümüzde bu firmanın ilk tasarımların fabrikalara gönderilebileceğini iddaa ettigi 18 aylık süre de var. Belki de asıl çözüm budur.

PD-170 için, TS-1400 için, T700-TEI için nasıl ki küçük ve orta ölçekli firmalar organize edilerek tedarik kümelenmesi oluşturulabiliyorsa pekala bu meşakkatli güç grubu için de aynı yol izlenebilir. Proje başarılı olması halinde üretimi yapacak fabrikalar hazır olacak. Açıklamada sadece makine ve teçhizat yatırımı ilavesi ile seri üretime geçişin başlayacağı belirtilmekte.

Arifiye'de SSB sorumluluğunda tıpkı Fırtına gibi üretim başlatılabilir. Namlu lisans altında üretilmekte. Aselsan ve Roketsan geri kalanını giydirecek. Üretim adetleri, her yıl tedarik bütçesine aktarılacak kaynak oranında belirlenerek finansman sorunu çözülebilir. Ne bileyim yani ben mi yanlış düşünüyorum, fazla mı iyimserim çıkamadım içinden...
Mesajı Paylaş

ozbey

"Otosan Otosan diye yaygara kopuyor ya. 1500 beygir askeri motor ayrı 350 beygir sivil motor ayrı "

o  kadar işte,  yahu  şunu her yerde yaza yaza  parmaklarım  ağrıdı  artık;  ama  hep  o  türkü.
motor  yerlileştirme  konusunda  sabralardaki  motor,  belki  birkaç tık daha  iyisi  var  Ağrı  dağının  zirvesinde  bence.


tankı  mankı   epeyice  göz  ardı  edebiliyoruz da,  bu ihtimallere ve  temennilere dayanan    endüstiri  modeli  umarım  daha  önemli  konularda  kıymet  görmez.
umarım  Hava Kuvvetleri de   bu  durumu  yaşayanlar kervanına  katılmaz.
coğrafya  genişliyor,   hasım  ve  rakip   hava  kuvvetleri  tekrar  yapılandırılıyor.  buna  bağlı  olarak  hava  kuvvetlerimizin  de  ihtimallerden  ve temennilerden   uzak bir  yol  haritasıyla  genişlemesi  ve  büyümesi  garantiye  alınmalı.

 tank  projesinde  yaşanan   gecikmeler ve  sıkıntılar  havada da  yaşanırsa Allah korusun  Türk   ordusu  dişleri  çekilmiş  kaplana dönebilir. Mesajı Paylaş

ehuseyin

Peki Deniz Kuvvetleri.. İstif sınıfı sözleşmesi hala imzanlanmadı. Motor işi orda da mı sıkıntıya girdi diye düşünüyor insan... Mesajı Paylaş

petibor

#1567
Oca 16, 2020, 04:50 ÖS Last Edit: Oca 16, 2020, 04:53 ÖS by petibor
Koç a kaldıysak zaten işimi var onları affetmemiz mümkün değil. Koç Türkiye nin Hundai si Samsung u olmayı seçmedi bizim gibi ülkeleri sıksan kaynakları imkanları ancak bir iki tane Hundai çıkartır bizdede bunlar KOÇ ve SABANCI aileleri idi. İkiside olmadı ikiside basiretli tüccar çıktılar maalesef. Aygaz sattılar on yıllarca her eve ayda bir büyük bir küçük tüp vatandaşlık vergisi gibi bulamayınca çocuklar mahalle mahalle dolaştılar ellerinde tüplerle sıralarda beklediler bu kadar kolay bir ticaretti. Market işlettiler lisansla araba ürettiler tek aferinlik iş beyaz eşya olabilir oda her evin eşyası ballılığında bir endüstri. Hundai patronu aynı yıllarda araba üreteeğim ben demiş orta boy kalıpçı filan bakmış çok zor iş olacak gibi değil Mitsubishi ye gitmeiş bana eski arabanın kalıplarını haklarını satın demiş ama hiç saygı görmüyor beklemiş filan görüşmek için uzun uzun. Sonra altı ay geçmiş haber gelmiş bir önceki modeli veremeyiz ama iki önceki modeli isterseniz alabilirsiniz. Reno 9  gibi yani araba tamam demişler ama Hundai patronu öfkesinden söz vermiş ben bu Mitsubishi'yi bir gün geçeceğim demiş. Şimdi arabayı bırak gemi üretimi bile geçti Japonları. Samsung öyle Hundai öyle bunlar onların KOÇ ve Sabancısı olan firmalar. Bizimkiler tüp sattı market işletti garanticilik yaptılar. Halada yapıyorlar. BMC yi eleştiriyoruz ama aslında Hundai olmak istiyor ama geç ola ve politize bir çaba devran döner önü kesilir bize masum patronlar lazımdı asıl rüzgarlardan az etkilenen. Umutlu değilim yani ama bir önerimde yok daha iyisi için etrafa bakarak. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

#1568
Oca 16, 2020, 06:47 ÖS Last Edit: Oca 16, 2020, 06:50 ÖS by OPTIMUS
Türkiye'de ki motor problematigini uzun zamandan beri takip etmekteyim. Aldigim izlenim su:

Savunma sanayi mentalitesi, icinden geldigi toplumun yasam mantalitesini aynen yansitmakta.

   *Olacaksa en iyisi, en güzeli, en hizlisi olsun.
   *Onda varsa bende de olsun.

Yillardir söylerim.

Eger bir ülkede bir VAGON ve LOKOMOTIF Fabrikasi varsa; o ülkenin Tank üretememesi, DOKTORA konusu olacak bir calismaya malzeme olabilir.

Yani; en iyisini, ilk anda orataya koymak mi zorunda bu ülke?? Makam, Mevki, Kidem, Rütbe gibi SANAYI OLGUNLUK da asama asama, zamanla gelir. Fakat; Türkiye bu zamanini; hata yaparak, yanlis üreterek, vasat üreterek daha iyiye giden yolu arayacagina, en iyiyi üretmeye calisarak harcamakta. Sonucta, geriye dönüp bakabilecegin bir üretim gecmisin yok; Dokümantasyonun yok, Üretimin Prosedüre edilip hatta koyma tecrübesi yok. Sahada ve bantta egitimini ve tecrübesini olgunlastirmis bir kadron yok.. Olmayin da hic bir sey olmaz.

Kusura bakmayin ama harcanan paraya, zamana, emege gercekten yazik.

Insanlik 100 yildan beri yanmali motor üretiyor. Yani mecburmusun motorun EURO6 olsun, EUR3 üret.Askeri Motorlarda bir sinirlama yok ki. Yani mecburmusun Piezzo püskürtme teknolojisine. Dizel bu yahu. Havayla belli oranda basinca olusunca kendi patliyor zaten silindirin icinde. 70'li yillarin 80 li yillarin teknolojisi ile üret, Hem Bagimli olmazsin hem de isi ögrenirsin, yaza boza; kira döke. Ama ögrenirsin. Dokumentasyonu ile Prodesürü ile her seyi ile ögrenirsin. Mesajı Paylaş

OPTIMUS

Gemi motorlori konusunda, Almanya'da degisik bir proje gelmisti. Tamamen bireysel bir calisma idi. Bir mühendisin fikri. VW V6  motorunu ve sanjimani, denize uyarlamayi düsündü. Ve yapti da. Modifiye ettigi motor, hic bir zaman piyasaya cikmadi ama. Motoru luks bir yata takti. Sonra bir daha da görünmedi. Mesajı Paylaş

BETONBEY

Pendik Sulzer motor fabrikası vardıydı zamanında, Gölcük depreminden sonra Deniz Kuvvetlerine verdiler Gölcük hasar görünce, onlarda motor fabrikasını bakım atölyesi yaptılar mis gibi ve belki de bu düzgün bir gemi motoru yapabilme kabiliyetine ulaşabileceğimiz en ileri nokta olarak kaldı. O günden sonra gram da adım atılmadı.

Koç'a kızıyorum ama mevzu siyasete yoruluyor direk...

Ben Koç'a baktığımda Türkiye'nin MTU'su olacak bir dev görüyorum. Ama sorun onların kendilerini nerede gördüğü sorunu, ben buna kızıyorum işte...

Sorun Mercedes, MAN, Scania, Renault, Volvo, DAF ve Iveco'ya yani kamyon dünyasının 7 kızkardeşlerine 450 milyon avro yatırım yapıp ortaya çıkarılan Ford Trucks ile kafa tutmak mı,

Yoksa o 450 milyon avro yatırımı tank ve deniz motorlarına, transmisyon geliştirmeye harcayıp Türkiye'nin tek ağır motor üreticisi olmak mı sorunudur bence...

Küçük zırhlılara, Mraplara, zırhlı personel taşıyıcılara, zırhlı paletli tekerlekli her türlü muharebe araçlarına, tank ve motorlu topçu sistemlerine, her tür küçük gemi, bot, bilumum zerzevata, SGlerden hava savunma firkateynlerine, LHD'sine kadar ticari olsun, askeri olsun, her çeşit motor üretmek çok ciddi bir iştir ve adamın 7 değil 70 sülalesini ihya eder, rahmet okutur.

MTU'nun MTU olmasının sebebi bu, herkes tank yapıyor ama bu alete kaç ülke motor yapabiliyor ?

500 motor diye bir mevzu geçiyor da ben bunu anlamadım bir türlü, gidin sıradan bir zırhlı birlik kademecesi ile konuşun size anlatsın bir zırhlı araç nasıl yürür, yürürken mazotun yanında ne kadar parça yer falan...

Kaldı ki biz AB ülkeleri gibi 100-200 tank değil binlerce tankı onbinlerce küçük zırhlı aracı idame ettiriyoruz tek başımıza, bu araçların motorunu, bakım tutumunu alacak adamın sırtı yere gelmez.

Üretim konusuna gelince aynı T-129'ların üretildiği gibi, ayda değil haftada 1 tank çıkartırsın butik üretim, her yıl 40'arlı dahil edersin orduya, 3-5 senede değil de 15 sene de çıkar belki ama sürekli güncelleyebilirsin, başın sıkıştımı elinde 100-150 tane düzgün tankın olur en azından, ne diyeyim.


Mesajı Paylaş

Karabasan



İsrail ordusunun Ukrayna'da ki çatışmaları analiz ettiği sunumunda tanklara yönelik en büyük tehdidin topçu saldırılarından geldiği söyleniyor.
https://twitter.com/JonHawkes275/status/1219210527928455171 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

TULGA

Az önce instagramda iki hesapta Altay MTU motoru konusunda habere rastladım. Savunma.Türk ve Türk.Savunma.Sanayi hesaplarında son Merkel-Erdoğan görüşmesinde Altay tankları için MTU motor sorununun çözüldüğüne dair haberler verilmekte.

Kaynak teyidi yapılmadığı için habere şüphe ile yaklaşmakla birlikte sizinle paylaşmak istedim. Umarım gerçekleşmiştir. Mesajı Paylaş

Topgun

Aynen bende müsaade çıktı diye duyuyorum. Teyid edebilecek olan varmı acaba? Mesajı Paylaş


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter