Altay Tank

Başlatan 7Skies, Eki 05, 2015, 05:23 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HDS

Buraya da almayı deneyeyim o zaman ama burada alıntı fonksiyonu olmadığı için biraz anlaşılmaz olabilir. Bir de biraz hezeyan ile çalakalem yazmışım. Bazı şeyler anlaşılmıyor. Tipik HDS işleri işte.  ;D



_______________


İşin transmisyon kısmını bir kenara bıraktık. "Ülkemizin iffetine mugayir istekler oldu.." denilen konuyu bir detaylıca inceleyelim. Yani istenmesi doğal olan ihraç lisansına:

- Senin projenin ismi Tank Güç Grubu Projesi. Yani dünya alem biliyor ki, elinde bir Altay tankın var ve bunu ileride geliştirdiğin bu motor ile kullanmak/satmak istiyorsun. Yani ürünün gideceği, "end-use" platformu Altay. O belli.
- Altay'ı zaten yapmışsın bitmiş. Sağda solda sergiliyorsun. Dolayısı ile aşağı yukarı bu bir "dondurulmuş" tasarım. Bu tankı MTU'nun M883 paketi üzerinden tasarladığın artık bilinen bir bilgi. Yani, istenen güç, motorun sığacağı hacim, dolayısı ile motordan beklenen çeşitli performans parametrelerin belli.

Peki, bu ihraç kontrolü nedir nasıl çalışır?

Avrupa Komisyonu İhraç Kontrol Kuralları Web Sitesi'nden indirdiğim en güncel ihraç kontrol direktifine göre:

Alıntı:
COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) 2015/2420
of 12 October 2015
amending Council Regulation (EC) No 428/2009 setting up a Community regime for the control of
exports, transfer, brokering and transit of dual use items
[/u]


Dokümana bu linkten ulaşılabilir.

Konu 274. sayfadan başlanarak işleniyor. Diyor ki;

Alıntı:
e. "Technology" for the "development" or "production" of reciprocating diesel engine ground vehicle
propulsion systems having all of the following:
1. 'Box volume' of 1,2 m3 or less;
2. An overall power output of more than 750 kW based on 80/1269/EEC, ISO 2534 or national
equivalents; and
3. Power density of more than 700 kW/m3 of 'box volume';


Hemen bakalım, MT 883 Ka-500 CRI motoru speklerine göre:
- Motor Gücü 1.100kW/1.500bhp
- Motor kabaca hacmi 1.073m3
- Motorun kabaca 1.397kW/m3 güç yoğunluğu var.

Yani nedir, end-use'u belli olan ve dolayısı ile performans parametreleri belli olan motorun "geliştirilmesi ya da üretilmesi için gereken teknoloji" ihraç lisansına bağlı. Senin hedeflediğin performans kriterleri de o "iş"i ihrac lisansı kapsamına sokuyor. Bunun dışında kalmak için ise bu parametrelerden birinin dışında olmak gerek. Bunu on dakika araştıran herkes görebilir-di.


Peki, nedir izzet-i nefsimize hakaret olabilecek konu?

Hemen aynı dokümanın 280. sayfasında, referans olabilecek bir ihraç lisans başvuru dokümanı var:


UNION GENERAL EXPORT AUTHORISATION No EU002
(referred to in Article 9(1) of this Regulation)
Exports of certain dual-use items to certain destinations
Issuing authority: European Union
[/u]


Bu dokümanın muhatap aldığı ülkeler şunlar:

Alıntı:
This authorisation is valid throughout the Union for exports to the following destinations:
-- Argentina,
-- Croatia,
-- Iceland,
-- South Africa,
-- South Korea,
-- Turkey.


Yani Türkiye de burada muhatap.



Formda 9.E maddesinde görülen, içten yanmalı motorların "üretim ve tasarım teknolojisi" konusu yok. Zaten bu bir genel, çarşaf ihrac lisans dokümanı, demek ki 9.E bendindeki, yukarıda alıntıladığımız konuların münferiden ele alınması gerekiyor. Ancak yine de referans olabilmesi açısından, bu doküman ne tür kısıtlamalar getiriyor?

Alıntı:
1. This authorisation does not authorise the export of items where:
(1) the exporter has been informed by the competent authorities of the Member State in which he is established as
defined in Article 9(6) of this Regulation that the items in question are or may be intended, in their entirety or in
part:
(a) for use in connection with the development, production, handling, operation, maintenance, storage, detection,
identification or dissemination of chemical, biological or nuclear weapons or other nuclear explosive devices,
or the development, production, maintenance or storage of missiles capable of delivering such weapons;
(b) for a military end-use as defined in Article 4(2) of this Regulation in a country subject to an arms embargo
imposed by a decision or a common position adopted by the Council or a decision of the Organisation for
Security and Cooperation in Europe or an arms embargo imposed by a binding resolution of the Security
Council of the United Nations;
or
(c) for use as parts or components of military items listed in national military lists that have been exported from
the territory of the Member State concerned without authorisation or in breach of an authorisation prescribed
by the national legislation of that Member State;
(2) the exporter, under his obligation to exercise due diligence, is aware that the items in question are intended, in
their entirety or in part, for any of the uses referred to in subparagraph (1);
(3) the relevant items are exported to a customs-free zone or a free warehouse which is located in a destination
covered by this authorisation.


Bunların çoğu genel kavramlar. Ancak (b) bendi mühim. Burada, bu lisansa konu "teknoloji" ya da "ürün"ün Article 4(2) ile bağlı ambargolu ülkeler ya da BM yahut AGİT nezdinde ambargolu ülkelere sevkini bağlıyor.
Sanıyorum burada bahsedilen konu bu.

Bunlar da yine belli ve bilinen şeyler.

E yahu zaten başı belli sonu belli şeydeki sürpriz nedir?

Neden harcadık bu kadar süreyi?

___

Ya ne edeceğidin? BM ambargosundaki ülkeye mi satmaya niyetliydin, diye sormuyorum bile. Zira, Azerbaycan'ı bunun dışında bırakmak mümkün olabilirdi.[/color] [/i]




Mesajı Paylaş

nokta

Demek sakforda bunlar konuşuluyormuş. vay be? :( Mesajı Paylaş

murattekin

#1382
Tem 08, 2019, 01:04 ÖS Last Edit: Tem 08, 2019, 01:09 ÖS by murattekin
Motoru belirleyen yetkililer "satarlar inşallah" diyerek şartname hazırlamışlar demek ki.

Ülkede bir tank yarışması açılsaydı belki de daha verimli olurdu. 60 ton sınıfı ve 120 mm top istenip gerisine karışılmayacaktı.  Mesajı Paylaş
...

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter