İran Zırhlı Halftrack Prototipi

Başlatan malpsoy, Eki 13, 2015, 07:29 ÖS

« önceki - sonraki »

malpsoy

Eki 13, 2015, 07:29 ÖS Last Edit: Eki 13, 2015, 09:45 ÖS by HARZEMŞAH






1996 yılında halftrack türü bir araç İran'da denemeleri yapıldı. Geliştirme 1988 yılında başladı.Bu APC prototipleri silahlı değildir. Bu araç personel taşımak amaçlanmıştır ve silahların ne tür olduğuda bilinmemektedir.Muhtemelen ana silahlanma bir kubbeye monteli 7.62 mm veya 12,7 mm makinalı tüfek, ya da 40 mm otomatik bombaatar olabilir.Bunların yanında Diğer silahlar geri tepmesiz top, tanksavar güdümlü silah, 120 mm havan olabilir.

Özellikler

Mürettebat           2 kişi
Taşıma kapasitesi  10 kişi
Ağırlık                  9 ton
Uzunluk               6.15 m
Genişlik               2.25 m
Yükseklik             1.95 m
Motoru                dizel
maksimum yol hız   65 km / s  
Amfibik hızı           10 km / h
Menzil               ~ 500 km Mesajı Paylaş

ocay

2. Dünya Savaşından sonra onbinlerce halftrack araç 1990lara kadar yaygın olarak kullanıldı.

Çok fazla modern örneği yok ama.. Bu İran aracı; Şili'de geliştirilen br araç, İngiliz Defender halftrack projeleri vs..


Kullanım kolaylığı ve arazi performansı düşünüldüğünde bu konseptin hızlıca terk edilip M113 türevi araçlara tamamen bırakılması bana şaşırtıcı gelmistir Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

Bu araçlar belli bir dönem kullanıldı. Artık çağını tamamladı ve tarihin tozlu sayfalarındaki yerlerini aldılar.

Artık modern orduların hiçbirisi bu tip araçları kullanmıyor ve yenilerinin tasarımıyla da ilgilenmiyor.

Zamanında bu araçların varoluş sebebi şuydu:
Paletli araçlar gibi iyi bir arazi performansı olsun, ama paletli araçlar kadar karmaşık bir döndürme mekanizması yerine basit bir ön tekerlek ve direksiyon sistemi vasıtasıyla döndürülebilsin. Bu sayede de herhangi bir özel eğitime gerek duyulmadan bir otomobil/kamyon kullanır gibi de kullanılsın.

Şimdi şu soruyu kendi kendimize soralım... Şu halftrack aracın hangi kabiliyeti herhangi bir 6x6 veya 8x8 araçta yok?..

Şu dezavantajı da gözününde bulundurmalıyız:
Paletlerin ortalama ömrü 10bin km civarındayken lastiklerin ortalama ömrü 80bin km civarında. Lastiklerin yenileme maliyeti de paletlerin yenileme maliyetinin oldukça altında. Yani maliyet olarak da lastikler lehine arada bir uçurum var.

Kısacası bu halftrack araçlar uzun uzadıya km yapmak amaçlı kullanıma uygun değil; paletli bir araç gibi kamyon üzerinde taşınarak nakledilmesi gerekir. Üstelik bakım ve idame maliyetleri de oldukça yüksek.

Hal böyle olunca da ARMA ve PARS gibi lastik tekerlekli araçların kullanımı tercih ediliyor. Üstün arazi performansı arzu edilen durumlarda da Akıncı ZMA veya Bradley gibi araçlar kullanılıyor.

Bu iki grubun arasında kalan (ne tam paletli ne de tam Lastik Tekerlekli) halftrack araçları da her iki grubun dezavantajlarını barındırdıkları için hiçbir modern ordu ve tasarım bürosu tarafından tercih edilmiyor. Mesajı Paylaş

putty

Modern karşılığı bu olabilir


  Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter