Elektrikli Uçaklar

Başlatan The Thing, Mar 14, 2017, 05:38 ÖS

« önceki - sonraki »

The Thing

Mar 14, 2017, 05:38 ÖS Last Edit: Kas 03, 2017, 04:51 ÖÖ by Yönetim
ELEKTRİKLİ UÇAK MOTORU PROTOTİPİ TEST EDİLECEK

Avustralyalı MagniX şirketi elektrikle çalışan uçak motorları üreterek 10 yıl içinde yolcu uçaklarında kullanmayı planlıyor. İlk testler ise birkaç hafta içinde gerçekleşecek.

Tesla'nın lider konumunda olduğu elektronik otomobil pazarında artık neredeyse bütün otomobil üreticileri en azından bir prototip ortaya koyarak fosil yakıtlarla çalışan motorların yerine karbon salınımı düşük olan bu araçlara yönelik dönüşüme katkı sağlıyor. Tabi otomobillerin dışında fosil yakıtlardan gelen enerjiyle hareket eden bir diğer ulaşım aracı da uçaklar. Bir otomobil veya otobüsle kıyaslandığında karbon salımı çok daha yüksek olan uçaklar için Avustralyalı MagniX şirketi elektrikle çalışan bir uçak motoru prototipi üretti.
Queensland Üniversitesi ve havacılık şirketi Ferra ile birlikte geliştirilen prototip, MagniX'in açıklamalarına göre prototip uçaklarda kullanıma hazır. Şirket ilk olarak hafif uçaklarda 2020'den itibaren kullanılmasını planladığı motorunu önümüzdeki birkaç hafta içinde test edecek. 50 Kilogram ağırlığında ve 250KW gücünde olan motorun hız kapasitesi ve güvenilirliğinin test sürecini geçmesiyle birlikte önümüzdeki 10 yıl içinde büyük yolcu uçaklarında da kullanılması planlanıyor.

Elektrikli motorların uçaklar için bir zorunluluk haline geldiğinin altını çizen MagniX CEO'su Jason Chaffey, uçakların yüksek rakımlarda saldığı sera gazlarının olumsuz etkisinin her geçen gün arttığını ve otomobillerden belki de 100 kat daha fazla olan bu gaz salınımın elektrikli motorlar ile ortadan kaldırılmasının çevre sağlığı için oldukça önemli olduğunu ifade etti.

Diğer Firmalar da Elektrikli Motor İçin Çalışıyor

Tabi MagniX, oldukça iddialı gelecek planlarına sahip olsa da bu sektörde hamle yapan tek şirket değil. Daha önce NASA, Airbus ve Siemens'in elektrikli uçak motorlarına yönelik çalışmaları olmuştu. Siemens'in ürettiği elektrikli motor geçen yıl Almanya'da hafif bir uçakla başarılı bir test uçuşu gerçekleştirmişti. Airbus da bu yılın sonlarına doğru test etmeyi planladığı uçan taksi projesinin dışında 2015'te tek kişilik bir uçağa yerleştirdiği elektrikli motorla Manş Denizi'ni geçmeyi başarmıştı.

Elektrikli otomobillerle ilgili yapılan araştırmalar kısa bir süre içerisinde bu araçların otomobil piyasasının çoğunluğunu ele geçireceğini gösteriyor olsa da uçak alanında böylesine bir gelişme kaydedilmesi için biraz daha beklememiz gerekebilir ancak MagniX ve diğer şirketlerle birlikte uçan otomobil projelerinin de havada hareket eden dev bir araç için elektrikle çalışan motor konusundaki çabalarını düşünürsek başarılı testlerin ardından uçak motorlarında hızlı bir değişim süreci görebiliriz.

http://www.airlinehaber.com/elektrikli-ucak-motoru-prototipi-test-edilecek/ Mesajı Paylaş

canıtez

ÇİN'DEN ELEKTRİKLİ UÇAK

Çin'in, daha önceki versiyonunu güncelleyerek ürettiği yeni elektrikli uçağı RX1E-A, geçtiğimiz günlerde ilk uçuşunu gerçekleştirdi.
Shenyang Aerospace Üniversitesi tarafından tasarlanan RX1E-A isimli uçak Kuzeydoğu  Çin'de bulunan Caihu Havalimanından havalanarak 2 saat boyunca havada kalmayı başardı. Önceki versiyon olan RX1E, 45 dakikalık uçuş süresine sahipti.

KAPASİTESİ 2 KİŞİ

Bir pilot ve bir yolcu olmak üzere toplam 2 kişilik taşıma kapasitesine sahip uçak,  Çin'in daha önce ürettiği elektrikli uçağın gelişmiş bir versiyonu. İlk uçuşunu çarşamba günü yapan uçağın oldukça dayanıklı olduğunu söyleyen Liaoning General Aviation Academy Başkan Yardımcısı Zou Haining, bu özelliği sayesinde ABD ve Avrupa pazarlarına girmesinin kolaylaşacağını belirtti.

160 KM HIZA ULAŞABİLİYOR

Uçağın eski versiyonuna göre daha güvenli bir iniş için paraşütlerle donatıldığı da söyleniyor. Saatte 160 km hıza ulaşabilen elektrikli uçakların ilk olarak; pilot eğitimi, turizm ve hava fotoğrafçılığı gibi alanlarda kullanılması bekleniyor.
Birinci seri RX1E'nin geliştirilmesi 3 yıl sürmüş, ilk uçuşunu 2015'te gerçekleştiren uçak için geçtiğimiz yıl seri üretime geçiş kararı alınmıştı.

http://www.airkule.com/haber/CIN-DEN-ELEKTRIKLI-UCAK/28680 Mesajı Paylaş

canıtez

Dikey kalkabilen elektrikli 'hava taksi' test uçuşunu yaptı

Merkezi Amerika Birleşik Devletleri'nin Vermont eyaletinde bulunan 'Beta Technologies', elektrik motorlu 'hava taksi' Ava XC'nin prototipinin test uçuşunu gerçekleştirdi.

Elektrik motorlu prototip, dikey kalkış ve İniş yapabiliyor (VTOL). 2 tona yakın ağırlığı bulunan uçak, 10,7 metre kanat aralığına sahip. Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından test uçuşları onaylanan uçak, maksimum 285 km hıza ulaşabiliyor. Uçak, tam şarj akü ile 240 kilometre mesafe kaydedebiliyor. Uçağın 2024'ten önce üretime girmesinin planlanmadığı belirtildi.

http://www.kokpit.aero/elektrikli-hava-taksi Mesajı Paylaş

Merkator

Genaral Electric'in Catalyst motoru hibrit uçaklara 1 Megawatt güç verecek

Elektrikli uçaklar için çalışmalarını hızlandıran General Electric, Catalyst adını verdiği motorunun XTI uçağında kullanılacağını ilk kez Oskosh'ta düzenlenen EAA AirVenture'da açıkladı. 1 Megawatt güç üretecek motor, elektrikli uçak hayalinin gerçekleşmesinde çok önemli bir adım olacak.

İŞTE MOTORUN DETAYLARI

GE Havacılık Hibrit-Elektrik İşletmecisi ve Genel Havacılık Birimi Lideri Craig Hoover, her pervane için ayrı bir türbine ihtiyaç duyan geleneksel turboprop motorlarının aksine, hibridizasyonun uçakta birden fazla pervaneyi döndüren tek bir türbine itiş gücü sağladığını belirtiyor.

Bu durum, daha çok hibrit uçağın daha fazla itici kaynağa sahip olmasını sağlıyor ve uçak tasarımcılarının tüm tasarım temellerini tekrardan şekillendirmelerine zemin hazırlıyor.

Hoover, mevcut batarya teknolojisinin uzun mesafeler aşacak bir elektrikli uçağı mümkün kılacak ve onu besleyecek yeterli enerji yoğunluğuna izin vermediğini belirtiyor.

TURBOPROP'UN YERİNE ELEKTRİKLİ MOTOR

Uzmanlar, elektrikli ve hibrit uçakların yakın zamanda hizmete gireceğini umuyorlar. Wall Street Gazetesi'nin haberine göre ulaşım alanında hizmet veren Uber Technologies Inc., 2023 yılında elektrikli dikey kalkış sistemi ile hava yolculuğuna başlamayı planlıyor.

Gazeteye göre diğer şirketler de, elektrikli uçakların 2021'de mevcut turboprop uçaklarının yeni elektrikli motorlarla güçlendirilmesiyle birlikte daha kısa bir sürede piyasaya çıkabileceklerini belirtiyor. TriFan 600'e Catalyst'in getireceği ayrıcalıklardan en önemlileri, uçakların artık daha yüksek irtifalarda ve diğer tüm elektrikli uçaklardan daha hızlı bir şekilde uçabilecek olması. Ayrıca Catalyst motoru, sağlayacağı güçle birlikte dikey iniş ve kalkışlarda daha büyük yüklerin taşınmasına olanak sağlayacak.

General Electric, sıfırdan tasarlanan ilk turboprop motoru olan Catalyst'i 2015 yılında tanıttı ve geliştirmek için 400 milyon dolar taahhüt etti. Catalyst'in "clean sheet" (temiz sayfa) olarak adlandırılan tasarımında GE mühendisleri, son yıllarda önemi artan katmanlı imalat tekniklerinden faydalandı. Böylelikle Catalyst'in ağırlığı yüzde 5 oranında hafifledi ve yakıt tüketimi de yüzde 1 oranında geliştirildi. TriFan için ise motor yaklaşık 1.400 beygir gücü üretecek; bu da yaklaşık 1 MW güce tekabül ediyor.

Motor ayrıca, tam yetkili dijital motor ve pervane kontrolü (FADEPC) olarak da adlandırılan ve ticari turboprop uçaklarında hiç kullanılmamış bir teknolojiye de sahip. Teknoloji, pilotların geleneksel tasarımdaki üç kol yerine tek bir kol ile hibrit bir motorda ihtiyaç duyulabilecek dört kolu kontrol edebilmesini sağlayacak; bu da pilotun işini kolaylaştıracak.

5 YOLCU KAPASİTELİ

TriFan 600 ile XTI, üç kanallı fanın kullanımıyla uçağı helikopter gibi havada tutmak, durmak ve inmek üzere tasarlandı. Bu durumda hibrit uçak, standart uçaklar gibi hareket etmek için iki kanat fanını ileri doğru döndürerek seyir hızına çabucak ulaşabilecek. XTI'ya göre TriFan 600, beş yolcu ve bir de pilotu taşıyabilecek.

XTI TriFan 600'ün yanı sıra Catalyst, Textron Havacılık'ın tek motorlu bir turboprop olan yeni lüks ticari uçağı Cessna Denali'de de kullanılıyor. Cessna Denali 1.600 deniz mili (285 knot) hıza ve 4 yolcu kapasitesine sahip.

http://www.kokpit.aero/general-electric-elektrikli-ucak-xti-trifan Mesajı Paylaş

petibor

pervaneli uçaklar döneminemi döneceğiz yoksa Mesajı Paylaş

canıtez

Dünyanın tamamen elektrikli ilk ticari uçağı Kanada'da deneme uçuşu yaptı

Dünyanın tamamen elektrikli ilk ticari uçağı Kanada'nın Vancouver kentinde havalandı. Deneme uçuşu 15 dakika sürdü.

Dünyanın tamamen elektrikli ilk ticari uçağının deneme uçuşu, motor üretecisi Avustralyalı magniX ile Kanada merkezli havayolu ve şirketi Harbour Air ortaklığında gerçekleştirildi. Deneme uçuşunda kokpitte Harbour Air'in kurucusu ve yöneticisi Greg McDougall vardı.

Greg McDougall, "Hedefimiz tüm filoyu elektrikli araçlarla donatmak" dedi.

'Elektrik çağı başladı'

magniX'in Başkanı Roei Ganzarski de, bu teknoloji sayesinde hem havayollarının maliyetlerinin düşeceğini hem de sıfır emisyon sağlanacağını belirtti.

Deneme uçuşunun başarılı geçtiğini söyleyen Ganzarski, "Bu, havacılıkta elektrik çağının başladığı anlamına geliyor" diye konuştu.

DHC-2 de Havilland Beaver adlı deniz uçağı 750 beygir gücünde bir motora sahip. 62 yaşındaki uçak altı kişilik yolcu kapasitesine sahip.

Ancak elektrikli uçağın tamamen işler hale gelmesi için önünde en az iki yıl olduğu belirtiliyor. Bu süreçte uçaklar güvenlik testlerine tabi tutulacak, ayrıca motorun da onay ve sertifika alması gerekiyor.

Bir diğer unsur da şarj ömrü. Roei Ganzarski'ye göre deneme yapan bu uçak gibi araçlar lityum bataryalarla sadece 160 kilometre yol kat edebiliyor.

Ancak Ganzarski, 'devrimi başlatmak' için bunu yeterli bulduklarını söyledi.

Bakan şans diledi

Kanada Ulaştırma Bakanı Marc Garneau, deneme uçuşundan önce yaptığı açıklamada 'işlerin iyi gitmesi için şans dilemiş' ve eğer uçuş başarılı olursa bunun 'daha çevre dostu bir hava taşımacılığı için model teşkil edeceğini' belirtmişti.

http://www.kokpit.aero/kanada-da-deneme-ucusu-yapti Mesajı Paylaş

nokta

BAE'nin Güneş Enerjili İHA'sı İlk Uçuşunu Yaptı

BAE Systems, bir yıl boyunca havada kalma potansiyeline sahip Kalıcı Yüksek İrtifa Güneş Uçağı (Persistent High Altitude Solar Aircraft /PHASA-35®) ile ilk uçuşu tamamladı.

BAE Systems'ın 35 metrelik kanat açıklığına sahip güneş enerjisi elektrikli uçak PHASA-35 ilk uçuşunu tamamladı. İHA, havacılık ve uydu teknolojisi arasındaki boşluğu tamamlayarak bir yıllık uçuş dayanıklılığına yeni bir kapı açıyor.

Birleşik Krallık Savunma Bilimi ve Teknolojisi Laboratuvarı (Defence Science and Technology Laboratory /DSTL) ve Avustralya Savunma Bilimi ve Teknolojisi Grubu (Defence Science and Technology Group /DSTG) tarafından desteklenen uçuşun denemeleri, Güney Avustralya'daki Kraliyet Avustralya Hava Kuvvetleri (Royal Australian Air Force /RAAF) Woomera Test Serisinde gerçekleştirildi.

Yüksek İrtifa Uzun Dayanıklılık (HALE) aracı olarak PHASA-35, gün boyunca Güneş ve gece boyunca pillerle çalışır. Uzun ömürlü pil ve yüksek verimli güneş teknolojisi, uçağın Dünya atmosferinin üst bölgeleri olan stratosferde çalışan bir yıla kadar uçuşunu sürdürmesine izin verebilir.

PHASA-35 izleme, gözetim, haberleşme ve güvenlik uygulamaları için bir platform olarak tasarlandı.

PHASA-35, BAE Systems ve Prismatic Ltd arasındaki işbirliğinin bir parçası olarak iki yıldan daha kısa bir sürede tasarlandı, inşa edildi ve uçuruldu.

https://c4defence.com/Gundem/baenin-gunes-enerjili-ihasi-ilk-ucusunu-yapti/9385/1 Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter