TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

murattekin

Sivas'a YHT biraz politik bir projeydi. Bence de HT olabilirdi ki çok ta fazla kayıp olmazdı. YHT'de bilet fiyatları uçak fiyatlarına yakın olacaktır. Bizde vizton ve verimlilik yok. Günü yaşıyoruz.

Sivas YHT hattındaki deneme sürüşü de belli bir kısımda yapıldı. Şu anda ne Sivas'ta nede Ankara doğu kesiminde YHT hattı var. Açılış 2021'i bulacaktır. En ihi tahminle. Mesajı Paylaş
...

putty

#151
Mar 06, 2020, 09:24 ÖS Last Edit: Mar 07, 2020, 03:50 ÖS by putty
İç Anadolu'da bu gibi yatırımları şimdiki duruma bakarak yorumlarsak yanılırız. Bu şehirler boğazı sıkılan potansiyelin bin yıldır harekete geçiremeyen atıl kalmış kısır kalmış şehirler. Sivas ın Bursa olmamak için bir sebebi yok ama dağların ardına öyle hapsolmuşki ne yanı başındaki limana ne koca başkente ulaşabiliyor. Sivas Yozgat Elazığ bunlar dirilemeyen şehirler.  Anadolu söz konusu olunca yolları insanların gelmesini bekleyip artık lazım deyip yapamazsınız önce yol yapıp sonra insanları bekleyeceğiz bizim özel durumumuz böyle dağlar yüzünde. Las vegas Moskova Sivas'tan bin beter şehirler ama cıvıltı neler yaratmış. Allah tan Ankara başkent de Anadolu'ya cıvıltı biraz olsun sızabilmiş yoksa deniz kenarlarında yaşayacaktık. Hazır elimizde zoraki bir Ankara var madem Ankara merkezli bir hinterland yaratalım bir bozkır medeniyeti çıksın her şey deniz değil bozkırdada çok şey olur Türkmenistan Kazakistan hepten bozkır bu bozkır şehirlerden vazgeçmenin anlamı yok. İnsanlar Sivas da yaşasın 40 dakikada Ordu da denize girsin akşam dönsün cıvıltı bu işte anlatabildimmi İstanbulluda 40 dakikada denize gidebiliyor anca Mesajı Paylaş

TULGA

İlaveten Türk ekonomisini ayakta tutacak, ileriye taşıyacak KOBİ'lerin kümelenmesi için Anadolu geneline yayılmış OSB'ler daha da artabilir. Karayolu ve demiryolu bağlantıları ile Karadeniz'den Akdeniz'e, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dan Ege ve Marmara'ya sistem parçalarının üretilip taşınması, tedarik zincirinin hemen hemen tüm Anadolu'ya yayılması isabetli olacaktır. Endüstriyel ürünlerin, savunma sanayi yan parçalarının, doğal kaynak işleme ve taşıma olanaklarının arttığı bir Anadolu coğrafyası.

Dolayısıyla işgücü, yaşamsal kalite, satınalabilirlik arttıkça deniz kıyısına yoğunlaşan ekonomi ve nüfus ülke geneline doğru kaymaya başlayacak, hızlı tren, tüneller ve karayolları vasıtasıyla bölgeler arası insan, yük ve ticari mallar geçişi hızlanacak, iç turizm, gastronomi harcamaçları artacak, ekonomik dinamikler çok daha belirgin şekilde artacaktır düşüncesindeyim. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter