TCDD Yüksek Hızlı Trenler

Başlatan Traverten, Şub 13, 2017, 02:13 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Han

Allah ıslah etsin... Kuşak olsun olmasın buda ayrı bir öngörüsüzlük körlük. Hakikaten, Türkiye boşuna debelenip durmuyor. Mesajı Paylaş

farabi

Bağlantılı limanların da bir çoğunda geçerli olmak üzere, karayolu ülkedeki tüm intermodal lojistik operasyonların ana yükünü çekmeye devam ediyor , demiryolu entegrasyonunun yetersizliği nedeniyle doğumuzdaki önemli çevre ülkelerin navlunlarından istediğimiz payı alamıyoruz, şu durumda Çin'den Avrupa'ya taşınacak mallar konusunda transit payı almak , bir hayli uzak bir hedefi temsil ediyor olmalı. Biz burada demiryolu taşımacılığını konuşuyoruz ama , üç sene evvel Çinli Cosco , Yunanistan'ın Pire Limanını satın aldı , daha on yıllarca sürecek olan deniz taşımacılığı ağırlığı düşünüldüğünde , bu yatırımın önemi daha net ortaya çıkıyor. Deniz nakliyat ve tahmil tahliyesi , bu meselenin ayrılmaz diğer yarısı durumunda. Mesajı Paylaş

Han


anafor2016

#123
Ağu 12, 2019, 12:34 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 01:01 ÖÖ by anafor2016
Ankara'dan Sivas a hızlı gitmenin ülke ekonomisine katkısı ne olur acaba? Böyle bir hesap nasıl yapılır?

YHT ye harcanan para HT olarak harcansaydi İstanbul Kars arası tren hattı yenilenirdi.

TCDD acilen dünyada modern yük taşımacılığı nasıl yapılıyor ise o ayarda bir sistem kurmalı. Ülkemizde konteyner taşımacılığı da desteklenmesi gereken diğer bir konu.

Her sektör İstanbul da , bu sürdürülebilir bir şey değil. Sadece karayollu lojistik çok pahalı. Anadolu da sanayi ve tarıma entegre edilmiş, limanlara uygun sürede ulaşımı sağlayan tren hatları yapılmalı. Mevcut hatlar, yenilenmesi gerek, günümüz teknolojisi ile yeniden inşaa edilmeli. Özellikle tünel ve viyadük yaparak uzayan taşımacılık süreleri çok daha kısalır.

Her şehirde havalimanı yapılmış durumda, hızlı gitmek isteyen uçağa binsin.

Bize YHT değil, konvansiyonel yük taşımacılığı imkanı da sunan HT lazım.

Ayranı yok içmeye atla gider kenefe Mesajı Paylaş

petibor

#124
Ağu 12, 2019, 04:51 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 04:56 ÖÖ by petibor
Ortalama konfor artık Türkiye'nin her yerine yayıldı. Elektrik, İnternet, TV, market, eşya alış veriş bunlar her yerde aynı. Geriye sadece ulaşım konforu kaldı. Düşünün bunlar varsa en büyük metropollere ulaşım bir saat ise neden insanlar Yozgat da Tokat da yaşamasın. Türkiye'yi bir havzaya çevirmek her köşesini bir keyife dönüştürmek için en akıllıca yol hızlı trendir. Birde şu var yollar gelişen yere gider düşüncesi yanlış. Yol gittikten sonra gelişme olur geliştikten sonra yol gider diye bir şey mantıksız. Sivas ın potansiyeli var ise yol gitmeli sonra oraların potansiyeli harekete geçer. Yani demek istediğim bu hızlı trenler fazla üzerine kar zarar hesabı yapmadan yapılması gereken yatırımlar. Treni götürürsün demiryolu zarar eder ama Sivas da hayat bir kıpırdanır ekonomi oluşur ölçemezsin belki ama ülke kara geçer. Hızlı tren Fransa'ya 10 kere lazım ise bize 100 kere lazım üzerine hiç ama mama üretmeyelim hızlı trenin aptalca yatırım olduğu hiç bir senaryo olamaz Hakkari'ye yap oda akıllıcadır. Ulaşımın hiç bir şekli aptalca değildir. Vatanı imar iskan her şekilde faydadır her zaman. Ama tabi bizde yolu 100 paraya yaptırmak varken yandaşa 200 tl ye yaptırma sıkıntısı var. yolun günahı yok ama bizim çok onunla baş etmek te gerek o feci halde şu anda bizde. Mesajı Paylaş

DelKu

Bravo PUTTY yazacaklarımı yazmışsın teşekkür ederim.
Herşey kar etmek zorunda değil SGK da zarar ediyor sürekli o halde SGKyı da kapatalım.Bundesbahn da habire zarar ediyor. Sene olmuş 2020 adamların manyetik treni 600 basıyor biz hala ülkenin ana akslarından birine eski usul hızlı tren faydalı mı faydasız mıyı tartışıyoruz. Eskişehir YHt hattın biletleri normal sezonda 2-3 hafta öncesinden tükeniyor yer bulunmuyor, tartışmamız gereken tren hattı yapılması değil bambaşka şey. Diğer tüm yatırımlarda olduğu gibi. Mesajı Paylaş

petibor

#126
Ağu 12, 2019, 06:06 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 06:20 ÖÖ by petibor
Romantik survivor bir şey den bahsetmiyorum gerçekten öyle bir güzel dönemdeyiz ki en ücra yerleşim yerinde bile İstanbul konforu var artık. 5G internet hatta 3G bile yeter yada ADLS fiber zaten keyfin yarısı artık. Marketler her yerde ürünler her yerde sana bir elektronik cihaz mı lazım İnternet'ten alıyorsun köyüne geliyor en ucuk şey bile elinin altında. Köyde oturup en merak ettiğin fransız peynirini satın alabiliyorsun kapına geliyor. Çanak antenler internet seni dünyaya bağlıyor. İşini de uydurduysan niye İstanbul'da yaşayasın. Geriye bir tek ulaşım kolaylığı kalıyor insana mani olacak. Canı çektim mi büyük şehre 10 saatte gitmemeli insanlar. Minübüsle şehir merkezine yada ilçe merkezine oradan İzmir'e Ankara ya Antalya İstanbul gidebilmeli Türkler. O zaman her yerde cıvıltı yükselecek. Bakın şimdi İzmir Bursa İstanbul otoyolu daha bitmeden gidin güneyde emlakçılara sorun hepsi diyecek bu yol yüzünden İstanbullu güneye yerleşti bile yer kalmadı kapış kapış araziler arsalar cıvıltı işte.
Terörün sebebide Türklerin dolaşamaması aslında analiz edilirse kök neden budur. Ülkelerin kıyıları hep cazibe merkezidir çünkü ülkenin kıyısı komşu ülke hinterlantı etkisindedir para oradadır. Anadolu Güney Doğu ya Doğu ya akar sen biraz önünü aç yeterki. Para en çok ülkelerin kenarlarında dır deniz kıyısıda değil bilakis kara kıyılarında olur en çok. Biz kitlemişiz anadoluyu adam dağın arkasını bilmiyor dağın arkasında aksan faklı yemek farklı müzik folklor kız alıp verme düğün farklı o kadar erişilemezki kültür kaynaşamamış. Fransada 200 km de değişir kültür bizde 50 km de değişiyor bu dağlar yüzünden. Bursa da büyüdüm Uludağ ın arkası aslında Kütahya dır 90 km mesafe ama Bursa nere Kütahya nere. Fransa'da olsa bir yarım saatte arabanla gidersin iki şehir bir birine kaynaşır. Ulaşım çok büyük sorun Türkiye de. Hızlı tren bile tam kurtarmaz ama en azından bir umut. Japonya başarmış bunu dağları trenle aşıyor bir saat gidip işe gidiyor geliyor ölç Bursa Kütahya arası mesafede çalışıyor insanların bir kısmı Japonya da. Mesajı Paylaş

petibor

#127
Ağu 12, 2019, 06:34 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 06:41 ÖÖ by petibor
Türkiye'nin 21yy ilk yarıdaki ulaşım uktesi şu olmalı. Türkiye'de iki ev arasındaki en uzak mesafe karadan 3 saat olmalı. Edirne'de evden Hakkari'de evine 3 saatte ulaşmalı bir insan. 500 km hızda gitsen zaten iki buçuk saatte ulaşırsın yarım saatte ara ulaşımlar tutar oldu bitti. Bütün şehirler beş yönde hızlı tren ağları ile bağlanmalı. O zaman ne olur söyleyim 300 milyon insan bugünkünden daha keyifle daha seyrek daha insanca yaşar bu ülkede. 300 milyonun yarısı bahçeli müstakil evlerinde yaşarlar Amerikalılar gibi Almanlar gibi. Hadi uçmalayım 150 diyelim garanti olsun. Ulaşımsızlıktan şehir merkezlerine toplanmışız biz göt göte yaşıyoruz 10 km uzağa gitsek kırsal sanıyoruz ulaşımı bırak şahsi araba bile yok insanlarda nasıl uzaklaşsın kalabadan. Antik şehirler neden mahalle kadarsı üremeyimi bilmiyorlardı 50 yılda onlarda milyon kişi olurlardı ama ulaşım yoktu tek sorun oydu Mesajı Paylaş

Memocan

Yapılmışı var....  :D

Mesajı Paylaş

anafor2016

Kar etmek zorunda değil ama Sivas'ta yaşayan bir vatandaşın temel sorunu işsizlik mi yoksa 3 saatte Ankara'ya gidememesi mi?

Saatte 250 km ile gitmeyi versin ama 180 km ile de gidebilen Hızlı tren hattı yapılabilir, ve aynı hat yük tren taşımacılığı na da imkân verir. Sadece deniz kıyısına yığılan sanayi yatırımları iç Anadolu da da imkân bulur. Üretilen tarım ürünleri daha ucuza büyük şehirlere ulaşım imkanı olur. YHT hattı yapamadan da daha ucuz paraya yukarıda bahsi geçen canlanmanin kat kat fazlası yapılabilir di. Mesajı Paylaş

petibor

#130
Ağu 12, 2019, 07:09 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 07:15 ÖÖ by petibor
250 ile 180 zaten aynıdır 500 farklıdır
Dediğim şu ulaşımın lüksü olmaz hiç acımayın paraya onun yerine şunu yapsak demeyin çünkü ulaşımdan daha iyi bir yatırım ne eğitim ne sağlık ne fabrika bulamazsınız
Yapmamız gereken şey ucuz ulaşım değil alavere dalavere ile hileli yatırım yapılmaması. 100 paraya yapılabilecek şeyi 200 paraya yaptırmayalım hadi biz şarklıyız 120 olsun bari yoksa 50 paralık olanı bulmaya çalışmanın faydası yok.
Silahlarda muharip savaş uçakları, memleket imarında ulaşımın pahalısı olmaz. Gücün yetiyorsa sağlayacaksın tasarrufa gerek yok bu iki konuda. Uçağı almazsan işgal edilirsin yolu yapmazsan geri kalırsın bu kadar basit ister alma ister yapma razıysan Mesajı Paylaş

ozbey

Tokat dedin de  bilen  birisi olarak  biraz anlatayım,  Tanrı  özenip  yaratmış.  ,  adam  eksen  yetişen  verimli  toprakları  ve  şehrin  içinden geçen   güzel  bir  Yeşilırmak  var.
tek  derdi  sapada  kalıyor,  yani  Tokat'a  gitmezsen  100  yıl   yolun  düşmez  malesef.
Hendek  gibi  yol  üzeri  olsa  çok rahat Konya   hatta İzmir  olabilecek  bir  yer.

her  ilde  hava alanı var;  ama  mesela Erzincan  halkı  için  hava  ulaşımı  malesef hala  pahalı.
bir de  bize has  şöyle bir şey var,  dOĞU  İLLERİNDEN  MERKEZE  GİDEN VATANDAŞ  GENELDE  HEP   YÜKLE  GİDER.
KİMİSİ  5KG PEYNİR  BİLMEM  KAÇ KG  BAL  VE  YAĞ  FELAN  ALIR  YANINA.

UÇAKLARDA  BU  HALA CİDDİ  SORUN VE  SON  BİLDİĞİM  DEĞİŞMEDİYSE  UÇAKLAR  BU  TÜR  YÜKÜ  ALMIYOR.

BUNUN  GİBİ  MİKRO  OLUMSUZLUKLAR  DOĞU  İLLERİNİ  MERKEZE   ÇOK  UZAK  KILIYOR.
MESELA  eRZİNCAN-eRZURUM  İLLERİNİ  BEN  TAŞRA  DEĞİL  TAŞRANIN  TAŞRASI  OLARAK  TANIMLARIM  ULAŞIM  AÇISINDAN.

Hendek-Erzincan arası  otobüsle  en  iyi 12 saat  çekiyor.  hiç  12 saat  otobüsle  giden  var mı?  resmen  işkence yahu!

İstanbul  her  yerden  en fazla 6  saat  olmalı, 6  saatten  ötesi  taşranın taşrasıdır.

Osmanlı zamanında  Adapazarı'na  gelen  kendini  İstanbul'a  varmış  sayarmış  tren  sayesinde.
tren  medeniyettir,  zararı  önemli değil.

bu  hat   İstanbul-İsmit-Sakarya  yı  bir  ada  yaparken  orada da  Erzincan-Erzurum-Kars  illerini   başka  bir ada  haline  getirecek ve    taşranın taşrası   merkeze  çok daha  yakın  ve entegre  olacak.


sonrasında hayat kendi  yolunu  bulur.

hava  ulaşımını  bunca  yıldır  ucuzlatamadık,  demekki  olamıyor.
deniz de götüremeyeceğimize göre  başka  alternatif  yok.
Mesajı Paylaş

petibor

#132
Ağu 12, 2019, 07:44 ÖÖ Last Edit: Ağu 12, 2019, 07:48 ÖÖ by petibor
Tokat da plaj. Eskişehir gibi nehir kenarında gerek duymamışlar barajları var
Deniz kum güneş yeter insana. Yaşanır yani Anadolu'da gayette iyi. Amerikalılar'da böyle göl kenarları ile idare ediyor çoğu.
Anadolu'yu şenlendirmek lazım birazcık sadece. Buda ulaşımla olur ancak. Uçakla arabayla olmuyor tren le olur ancak. Ben küçükken hep trene binerdim Annem Babam hatırlıyorum giderdik gideceğimiz yere otobüse biner gibi kolaycacık

Mesajı Paylaş

sadalone


Diyarbakır,Batman,Mardin,Şanlıurfa,Gaziantep,Kahramanmaraş,Adana,Hatay,Mersin...vb. şehirlerin birbiriyle aynı zamanda da Mersin ve İkenderun limanlarına bağlanması hem bölge hemde Türkiye için çok önemli bir adım olur.Mevcut hatlarda biran önce modernize edilip kapasiteleri artırılmalı.
 
İki hafta önce Irak'ın demiryoluyla Türkiye'ye bağlanmayı planladığına dair haber çıkmıştı.Eğer gerçekleşirse bölgenin Irak'a olan ihracatı için önemli bir avantaj olur, mersin ve iskenderun limanları da bundan faydalanabilir.
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/irak-demir-yoluyla-turkiyeye-baglanmayi-planliyor-41288079

İran'la olan Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter