TUSAŞ T129 ATAK Saldırı Helikopteri Programı

Başlatan HARZEMŞAH, Eyl 27, 2015, 08:39 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Hard-Kill


muratkos

"Filipinler ATAK helikopterden vazgeçiyor"
Filipinler Hava Kuvvetleri'nin, Türk yapımı ATAK helikopterlerini almaktan vazgeçeceği öne sürüldü.

Filipinler Hava Kuvvetleri'nin, Türk yapımı ATAK helikopterlerini almaktan vazgeçeceği öne sürüldü.

Filipinler'de faaliyet gösteren MaxDefense Philippines'in aktardığına göre, Filipin Hava Kuvvetleri T129 Atak tedarikinden vazgeçti. Duruma gerekçe olarak, Türkiye'nin T129 Atak helikopterinde kullanılan, ABD ve İngiltere'den tedarik edilmesi gereken motor ve aviyonik sistemlerde sorun yaşaması gösterildi.

Haberde, bu sorunlardan dolayı Filipinler'in T129 Atak yerine Amerikan üretimi savaş helikopterlerini tercih ettiği belirtildi.

Defence Turk'ün haberine göre, Filipinler Savunma Bakanı Delfin Lorenzana, Mayıs 2020'de,  Filipinler Hava Kuvvetleri'nin taarruz helikopteri ihtiyacına yönelik olarak TUSAŞ üretimi T129 ATAK helikopteri tedarik edeceklerini açıklamıştı. Lorenzana, Filipinler Hava Kuvvetleri'nin ABD yapımı helikopterlerin tedarikinden vazgeçmelerinin nedeninin Türk firmanın sunduğu saldırı helikopteri T129 ATAK'ın aynı verimi daha uygun maliyete sunacağını ifade etmişti.

https://www.mepanews.com/service/amp/filipinler-atak-helikopterden-vazgeciyor-37608h.htm
Mesajı Paylaş

TeoMan

Bu devran da döner elbet.

Mesajı Paylaş

Kartalbey

Defence Türk her gördüğünü yayınlıyor. İleride bunun acısını çok çeker.
Filipinlere Amerika aynı motoru kullanan helikopter önerdiğine göre Filipinler-Amerika arasında bir sorun olmasa gerek? Mesajı Paylaş

orko_8

Filipinler ile ABD arasında bir sorun olması gerekmiyor ki. Mesajı Paylaş

HirooOnoda

Belki İngiltere hariç, kritik yabancı parça katkısı olan - kara ve hava- major platform ihracatı yaptırmazlar bize bu saatten sonra Mesajı Paylaş

putty

Bizim helikopteri pazarlık kozu olarak kullanıyorlar bazen. Olur böyle şeyler. Mesajı Paylaş

orko_8

"""Belki İngiltere hariç, kritik yabancı parça katkısı olan - kara ve hava- major platform ihracatı yaptırmazlar bize bu saatten sonra"""

Sn HirooOnada, en başta İngiltere geliyor:

https://www.gov.uk/government/publications/notice-to-exporters-201916-open-general-licences-updated/notice-to-exporters-201916-open-general-licences-updated

…In addition, following the recent incursion by the Turkish military in north east Syria, we are monitoring the situation in Syria very closely and considering the licensing position. No further export licences to Turkey for items which might be used in military operations in Syria will be granted while we do so…

"Suriye'deki harekatta kullanılabilecek ekipman" tanımı muğlak ve epey geniş... Mesajı Paylaş

Kartalbey

Motor ihraç izni Filipinler için çıkıyor Türkiye için değil. Bu nedenle sorun Türkiye-Amerika arasında değil, Filipinler-Amerika arasında. Mesajı Paylaş

HDS

Hayır arkadaşlar. Tam olarak öyle değil. İhraç lisansı, doğru, "son kullanıcı" için çıkar ama başvuran da önemli. Burada lisansör kurum/ülke:
- Bu sevkiyat ile son kullanıcı ülkenin askeri, politik, teknolojik konumunu
- Aracı ülkenin (burada TR) edineceği etki, mali ve politik çıkarları
- Bu alış verişten lisansör ülkenin karı/zararı, mali ve politik olmak üzere dikkate alınır.

Burada lisansör kurum Türkiye'nin bir bölgede, savunma sanayinde bir kaldıraç kazanmasını isteyip istemediğini, bu satışın olası Amerikan sistem satışlarına zarar verip vermeyeceğini değerlendiriyor.

Nihayetinde süreç sadece politik olmayabilir. Malum üzere, Amerikalılar, tasarımında Lockheed Martin'in hatırı sayılır emeği olan Kore T/A-50 uçağına Avrupa malı bir AESA radarın takılmasına, "F-16'ya rakip olur" diye izin vermemişti. Daha sonra SABR ve RACR radar projeleri bir olgunluğa ulaşınca, sanıyorum o engel de kalkmıştır. Mesajı Paylaş

orko_8

Sn kartalbey, Filipinler'e teslim edilecek helikopteri teslim edecek ülke Türkiye. O helikopterde kullanılan üçüncü ülke üretimi ürün, sistem ve bileşenleri de Türkiye temin etmek durumunda haliyle. Bu parçaları alacak ki, Filipinler için helikopteri üretebilsin. O parçaları alması için de son kullanıcı belgesi, ihraç izni falan alması gerekiyor. Bunun bürokratik bir süreci var. Türk firma ABD hükümetine, Filipinler'e teslim edilecek X kadar helikopterde kullanılacak Y sistemi için izin başvurusu yapıyor (benzer süreç Avrupa ülkeleri için de geçerli).

Uzun süredir bu izin belgeleri ya hiç çıkmıyor (reddediliyor, ambargo nedeniyle) ya da "bekletiliyor", en iyi ihtimalle normale göre çok daha uzun ve zahmetli bir bürokratik sinir harbi sonucu geliyor. Bu benim tahminim, tespitim değil, uzun süredir her gün yaşadığım, sektör olarak yaşadığımız bir şey. Mesajı Paylaş

HirooOnoda

Sn orko_8

    Bizim için haklısınız ,fazla sıcak işlerdeyiz fakat bizim ürünlerimizin üçüncü ve uygun ülkelere ihracatında muadilini onlar üretiyorsa politikadan bağımsız karar alabilecek İngiltere dışında batı ülkesi kalmadı,bizim de darbe girişimi sonrası eskisi gibi ilişki geliştireceğimiz alternatif  yok.
    Bize vermeyen bize ihraç ettirir mi? onlarda firari yok mu derseniz,İngiltere biraz da bu işte bana göre ,İngilterenin işine geliyorsa nedensellik ilkesi pek önemli değildir onlara göre,tabi sadece ''belki'' İngiltere Mesajı Paylaş

kimsunpark


Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter