DHMİ-Devlet Hava Meydanları İşletmesi

Başlatan canıtez, Oca 25, 2017, 11:33 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

canıtez

#105
Eyl 25, 2017, 01:20 ÖS Last Edit: Eyl 25, 2017, 01:44 ÖS by canıtez
Ordu-Giresun Havalimanı'na DVOR cihazı kuruldu


Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı olma özelliğini taşıyan Ordu-Giresun Havalimanına olumsuz hava koşullarında çevredeki arazi koşullarını gösteren DVOR cihazı kurularak faaliyete geçti.

22 Mayıs 2015 tarihinde hizmete giren Ordu-Giresun Havalimanında eksikliği hissedilen DVOR sisteminin inşası nihayet tamamlandı. Özellikle havanın kapalı ve sisli olduğu günlerde sefer iptalleri yaşanan ve uçakların daha çok Çarşamba ve Trabzon Havalimanlarına yönlendirildiği Ordu-Giresun Havalimanında bu tür sıkıntıların bir daha yaşanmaması bekleniyor.

Konuyla ilgili bilgi veren AK Parti Ordu Milletvekili Oktay Çanak, büyük eksikliğini hissedilen DVOR cihazının monte işlemlerinin tamamlandığını, gerekli testlerin yapıldığını ve şu anda faal bir şekilde çalıştığını kaydederek, Ordu ve Giresun'a hayırlı olması temennisinde bulundu.

Özellikle havanın kapalı ve sisli olduğu günlerde sefer iptalleri yaşandığını ve uçakların daha çok Çarşamba ve Trabzon Havalimanlarına yönlendirildiğini vurgulayan Çanak, şöyle konuştu:

"Ordu-Giresun Havalimanında bulutlu hava, görüşün kısıtlı olduğu sisli, yağmurlu ve karlı havalarda güvenli yaklaşma ve iniş imkanı sağlayan ILS (Aletli İniş Sistemi) vardı. Ancak pilotların sisli ve olumsuz hava koşullarında havalimanının etrafındaki arazi koşullarını gösteren bir DVOR cihazı eksikliği hissediliyordu. Çünkü pilot, arazi koşulları sebebiyle inişi yüzde 1 riskli bulsa bile başka bir havalimanına yönelmeyi uygun görüyordu. İnşallah bu sorunu da DVOR cihazı sayesinde atlatmış olacağız. Bu cihazın havalimanımıza kurulmasına emeği geçenlere çok teşekkür ediyoruz."

Oktay Çanak, havalimanının uluslararası özelliğe sahip bulunduğu gibi gümrük kapısı da olduğunu anımsatarak, "Bu cihaz ile bundan sonra sefer iptalleri ve başka bir havaalanına yönlendirme sayısı asgariye düşecektir. Böylelikle mağdur olan vatandaşlarımızın da sayısı en aza inmiş olacaktır" değerlendirmesinde bulundu.

http://www.airporthaber.com/ordugiresun-havalimani-haberleri/ordugiresun-havalimanina-dvor-cihazi-kuruldu.html Mesajı Paylaş

canıtez

TÜRK HAVA SAHASI REKOR KIRDI


Türk hava sahasında 24 Eylül 2017 Pazar günü 1503 üst geçişle rekor kırıldı.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanı Funda Ocak Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, "Türk hava sahasında 24/9/2017 Pazar günü 1503 üst geçişle rekor kırıldı.Yoğun mesaileriyle havayolunu halkın yolu yapan herkese teşekkürler." dedi.

https://www.airlinehaber.com/turk-hava-sahasi-rekor-kirdi/ Mesajı Paylaş

canıtez

Çanakkale'de yeni terminal açıldı

Çanakkale Havalimanı Yeni Terminal Binası, Başbakan Binali Yıldırım tarafından hizmete açıldı.

Yıldırım ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da Çanakkale'ye geldi.

Açılışta konuşan Başbakan Yıldırım, Çanakkale'de programları olduğunu, buraya gelmişken yapımı tamamlanan bu güzel terminalin de açılışını gerçekleştireceklerini söyledi.

Çanakkale'nin 15 yıllık hükümetleri döneminde ulaşım ve diğer birçok alanda çok büyük hizmetler gördüğünü anlatan Yıldırım, şöyle devam etti:

"Çanakkale deniz taşımacılığı hemen hemen bitmişti. Bugün adalar dahil olmak üzere Çanakkale'de çok düzenli, gelişmiş bir deniz yolcu taşımacılığı hizmeti verilir hale geldi. Çanakkale'nin komşu illerle bağlantısı yoktu. Edirne, Tekirdağ, Bandırma, Balıkesir ve İzmir'le bağlantıları çok zayıftı. Bütün bunları bölünmüş yollar haline getirdik ve Çanakkale'yi hem Ege'ye hem Marmara'ya hem de orta Anadolu'ya ulaşılır hale getirdik. Çanakkale'de tarihi yarımadanının önceki halini biliyorsunuz. Nereden nereye geldi. 'Çanakkale geçilmez.' diyen ecdadımızın, şehitlerimizin meftun olduğu o bölge bugün Türkiye'nin en onurlu, en prestijli alanları haline geldi. 18 Mart'ta, 24-25 Nisan'da akın akın insanlar geliyor, tarihini, geçmişini öğreniyor ve geleceğe heyecanla, umutla bakıyor."

Başbakan Yıldırım, Çanakkale'de 15 yıl önce hava ulaşımının da olmadığını dile getirerek, havalanını açtıklarını, pistini de büyüttüklerini, şimdi de 12-13 bin metrekarelik, hem iç hatlara hem dış hatlara hizmet edecek bu terminali armağan ettiklerini söyledi.

"1 Kasım'dan itibaren İstanbul'dan da günlük seferler başlayacak"

Çanakkale'ye Ankara'dan günlük seferler yapıldığını dile getiren Yıldırım, "1 Kasım'dan itibaren inşallah İstanbul'a da günlük seferler yapılacak. Atatürk Havalimanı'na, böylelikle iki büyük şehrimize, oradan da yurt dışına bağlantılar gerçekleşmiş olacak." dedi.

Yıldırım, Çanakkale'ye 2003'te ilk defa geldiğinde bir şey fark ettiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Çanakkale geçilmez, yazısı her yerde yazıyordu. Atalarımız, ecdadımız düşmana karşı 'Çanakka'le geçilmez.' dedi ve geçilmedi. Ama daha sonra Çanakkale ulaşımda da geçilmez hale gelmiştir. Denizde yok, karada yok, havada yok. Ecdat düşman için geçilmez dedi. Çanakkale Türkiye için geçilir, Türk milleti için geçilir, havadan da gelinir, karadan da gelinir, denizden de gelinir. Çanakkale yolu en fazlasıyla hak eden bir ilimiz. Çünkü Türkiye'nin, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün bağımsızlık yürüşüyünde en önemli direnişin, destanların yazıldığı şehrin adıdır."

"Türkiye havacılıkta destan yazdı"

Başbakan Binali Yıldırım, Türkiye'nin son 15 yılda havacılıkta sadece Türkiye'de değil, dünyada destan yazdığını vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Türkiye'nin bugün havacılıkta dünyada 11'inci, 28 Avrupa ülkesi arasında 5'inci sıraya yükseldi. Bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yolları, Avrupa'nın ikinci büyük şirketi haline geldi. Nereden nereye... İç-dış hat, 34 milyon yolcudan bugün 174 milyon yolcuya çıktı. Bu sene sonunda 190'ı geçecek. 350'den fazla noktaya uçuş yapıyoruz. Dünyada daha fazla uçuş yapan bir başka havayolu yok. 159 ülkeye doğrudan uçuşlarımız var. Bu ne kadardı? 60 ülke. 60'tan 159'a geldi. 55 uçağımız vardı şimdi sayısını bilmiyorum. 500 uçağı buldu özel sektör, Türk Hava Yolları... Daha çok şey anlatılabilir. Hava alanlarında çalışanların sayısı 4 kat arttı. Dünyanın en büyük havalimanını Türkiye yapıyorsa boşuna yapmıyor, bu 15 yıllık bir başarının bir sonucudur. Türkiye'ye yakışan da budur."

Terminalin Çanakkale'ye hayırlı olması temennisinde bulunan Yıldırım, kentin buradan yapılacak seyahatlerle ekonomik olarak ve turizm bakımından çok daha büyük bir fayda sağlayacağını vurguladı.

Yıldırım, 2018'in "Troia Yılı" ilan edildiğini hatırlatarak, "Kültür ve Turizm Bakanlığımız buna yönelik de çok büyük bir etkinlik, program planlıyor. Böylece Çanakkale'ye hem yurt içinden hem yurt dışından çok daha fazla misafer gelecek. Çanakkale'mizi çok daha iyi tanıtma imkanına sahip olacağız." dedi.

Yapımı tamamlanarak hizmete alınan Çanakkale terminalinin hayırlı, uğurlu olmasını dileyen Yıldırım, emeği geçenlere de teşekkür etti.

Başbakan Binali Yıldırım ve berabarindekiler daha sonra kurdele keserek Çanakkale Havalimanı yeni terminal binasını hizmete açtı.

Havalimanında üzerinde "Şehitler diyarına hoş geldiniz" yazılı pankart asıldı. Burada bekleyen vatandaşların yanına giden Yıldırım, sevgi gösterisiyle karşılandı.

http://www.airturkhaber.com/haber.asp?id=4807 Mesajı Paylaş

canıtez

Uşak Havalimanı pilot adaylarına eğitim merkezi oldu

Uşak Havalimanı, pilot adaylarına uçuş eğitimi vermek isteyen havayolu firmalarının gözdesi oldu. THY Boeing 737 Eğitim Şefi Kaptan Pilot Bozkurt: "Hava sahasının boş olması pilot adaylarının iniş-kalkış eğitimleri için çok uygun, THY olarak yetiştirdiğimiz pilotların son eğitimlerini Uşak'ta veriyoruz"

Uşak Havalimanı, havayolu firmalarının pilot adaylarına uygulamalı eğitim verdiği önde gelen merkezler arasına girdi.

Şehir merkezine 7 kilometre uzaklıktaki Uşak Havalimanı'nda uçak seferlerinin bir süre önce durmasının ardından özel havayolu firmaları ve havacılık okulları uçuş eğitimleri için bu alanı kullanmaya başladı.

Aralarında Türk Hava Yolları (THY), SunExpress, Pegasus, Atlasglobal'in de bulunduğu havayolu şirketleri, kendi bünyelerinde oluşturdukları pilotluk akademilerinde teorik ve similatör eğitimlerini başarıyla tamamlayan pilot adaylarına uygulamalı eğitimi Uşak semalarında veriyor.

Uşak Havalimanı'nda iniş-kalkış eğitimi veren THY Boeing 737 Eğitim Şefi Kaptan Pilot Alp Bozkurt, AA muhabirine, Uşak'ın eğitim için çok uygun olduğunu söyledi.

Eğitimlerle ilgili bilgi veren Bozkurt, "Hava sahasının boş olması, pilot adaylarının iniş-kalkış eğitimleri için çok uygun. THY olarak yetiştirdiğimiz pilotların son eğitimlerini bu nedenle Uşak'ta veriyoruz. Yer eğitimlerini ve simülatör eğitimlerini tamamlamış pilot adaylarının 'base check' eğitimlerini veriyoruz. Üniversitelerini bitirmiş pilot adayları THY Uçuş Akademisi'nde eğitime başlıyorlar. Yaklaşık 200 saatlik uçuşlarını tamamladıktan sonra pilot oluyorlar. Ardından şirkette filoları belirlenerek tip eğitimi alıyorlar. Uşak'ta Boeing 737 tipi uçağımızla akademideki pilot adaylarına son uçuş tecrübelerini yaşatıyoruz. Burada başarılı olan adaylar artık yardımcı pilot olarak uçaklarda görev almaya başlayacak." dedi.

- Eğitimler dünya standartlarında

THY'nin düya standartlarında uçuş eğitimi verdiğini vurgulayan Bozkurt, yılda yaklaşık 250-300 arasında pilot yetiştirdiklerini bildirdi.

Dünyanın her yerinde uçabilecek kalitede pilotlar yetiştirdiklerini ifade eden Bozkurt, şöyle konuştu:

"THY'de 4 tip uçağımız var. Bunlar Boeing 737, Airbus 320, Boeing 777, Airbus 330 ve 340 tipi uçaklar. Bizim sıfırdan yetiştirdiğimiz pilot adayları olarak düşünürsek yılda yaklaşık 250-300 arasında pilot bünyemize katılmakta. Bu pilotların tüm pilotluk eğitimlerini sıfırdan veriyoruz. Yeşilköy'de THY'nin yeni Uçuş Eğitim Merkezi açıldı. Bu merkez dünyanın en büyük sivil havacılık eğitim merkezi konumunda. Kendi eğitimlerimizin dışında tüm dünyadaki hava yollarına da hizmet veriyoruz."

Uşak Havalimanı'nda uçuş eğitim protokolleri kapsamında havayolu firmalarının yanı sıra ER-AH Havacılık, Ege Havacılık, Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu, İstanbul Havacılık Kulubü, Türk Hava Yolları Akademisi Okulu, Türk Hava Yolları Gökçen Havacılık ve Türk Hava Yolları Selçuk Eğitim Merkezi gibi okulların da alanda eğitim faaliyetinde bulunduğu belirtildi.

Uşak Havalimanı'nda , 1998 yılında sivil hava ulaşımına açılmış, havayolu şirketleri yeterli yolcu kapasitesine ulaşılamadığı için tarifeli seferlerine Eylül 2016'da son vermişti.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/usak-havalimani-pilot-adaylarina-egitim-merkezi-oldu.html Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

TV'lerde de aynı haber geçiyor. Uşak Havaalanı yolcu yetersizliği nedeni ile boşaltılmadı, bölgesel Zafer Havaalanı açıldıktan sonra seferlere kapatıldı. Çünkü yeni yapılan Zafer Havaalanı, Uşak, Kütahya ve Afyon illerine hizmet veriyor... Mesajı Paylaş

canıtez

Karaman Havalimanı için ihaleye çıkılıyor

araman Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan, havaalanı ve lojistik merkezi için ihaleye çıkıldığını söyledi.

Konuyla ilgili olarak açıklama yapan Belediye Başkanı Çalışkan, "Karaman Havaalanı Projesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız tarafından 10 Ekim'de ihaleye çıkıyor. İnşallah bu yıl içerisinde havaalanı yapım çalışmalarına başlanacaktır. Çalışmalar tamamlandığında Karaman'ımız ve bölge iller havaalanına kavuşacak" diye konuştu.

Sudurağı beldesine yapılacak olan havaalanının sosyal kültürel ve ekonomik anlamda Karaman'a büyük katkı sağlayacağını ifade eden Çalışkan, "Özellikle yurtdışında yaşayan gurbetçi hemşehrilerimizin sayısı oldukça fazla. Yapılacak olan havaalanı sayesinde hemşehrilerimiz bulundukları ülkeden hava yoluyla doğrudan Karaman'a gelme imkanına kavuşacaktır. Ayrıca, Niğde, Aksaray, Ereğli, Mut, Mersin gibi yakın il ve ilçeler bu havaalanından faydalanacaktır. Bu bağlamda havaalanının şehrimize ekonomik ve sosyal anlamda da büyük katkısı olacak. Karaman Havaalanı, proje alanı karayolu mesafesiyle Karaman merkezine yaklaşık 20 kilometre, Konya'nın Ereğli ilçesi merkezine yaklaşık 60 kilometre Konya merkezine ise yaklaşık 130 kilometre mesafede. Projede bir adet pist bir adet apron bir adette taksirut planlanmakta. Ayrıca iç ve dış hatlar terminali ve havalimanı için gerekli tüm üst yapı tesislerin yapımı gerçekleştirilecek. Karaman havalimanı projesi kapsamında üst yapı tesisleri de dahil olmak üzere 378 bin hektarlık alana sahip olacak" dedi.

"Lojistik merkez içinde ihaleye çıkılıyor"

Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan, "Karaman için hayati öneme sahip bir başka önemli proje olan Lojistik Merkezi projesi yapım ihalesi de yarın yapılacak. Şehrimiz adına hayati öneme sahip bu önemli projelere kol kanat geren Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, Başbakanımız Binali Yıldırım'a, Kalkınma Bakanımız Lütfi Elvan, Ulaştırma Bakanımız Ahmet Aslan, Tarım Komisyonu Başkanımız ve Milletvekilimiz Recep Konuk, Milletvekilimiz Recep Şeker ve TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın'a Karaman halkı adına teşekkürlerimizi sunarız. Hayırlı uğurlu olsun" diye konuştu.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/havalimani-icin-ihaleye-cikiliyor.html Mesajı Paylaş

canıtez

Trabzon Havalimanı 30 gün boyunca günde 5 saat kapatılacak

Trabzon Havalimanı pistinde yapılacak bakım çalışması nedeniyle 1 Kasım'dan itibaren meydana saat 11.00 - 16.00 arasında uçuş yapılmayacak. Bu sürede havalimanı piste bakıma alınarak tamirat işlemi gerçekleştirilecek.

Toplam 30 gün sürecek çalışmanın ardından bakımın 30 Kasım 2017 tarihinde tamamlanması planlanıyor. Bu tarihten sonra uçuşlar normal saatlerine sürecek.

http://www.kokpit.aero/trabzon-havalimani-5-saat-kapatiliyor
Mesajı Paylaş

canıtez

Geçen mayıs ayında bakım için kapanan Kapadokya Havalimanı 1 Kasım'da açılıyor

TÜRSAB Kapadokya BYK Başkanı Coşkun Kırtıl ve beraberindeki yönetim kurulu üyeleri Kapadokya turizminin can damarı olan Kapadokya Havalimanı'ndaki çalışmalar hakkında bilgi almak için havalimanına ziyarette bulundu.

Başkan Kırtıl ve beraberindeki heyet Kapadokya Havalimanı Müdürü Mehmet Hanifi Şenal ve THY Nevşehir Satış Müdürü Osman Hacımahmutoğlu ile görüştü. TÜRSAB Kapadokya BYK Başkanı Kırtıl, Kapadokya Havalimanı'nın Kapadokya turizmi için olmazsa olmaz olduğunu belirterek, "Kapalı kaldığı dönemde turizmciler ve Nevşehirliler havalimanının kıymetini anladı" dedi. Kırtıl, şöyle dedi:

"Turisti getiren acentedir. Türkiye'deki büyük acenteler Kapadokya Havalimanı'nın kıymetini anladı. Kayseri'de sıkıntı yaşıyoruz. Aynı anda hac uçağı ile karşılaşabiliyoruz, havaalanı tıklım tıklım oluyor, gurbetçi uçağı ile karşılaşabiliyoruz. Turizmci burada çok rahat. Kapadokya Havalimanı ferah ve güzel bir havalimanı, turizme yönelik bir havalimanı."

Uçak seferlerinin artması gerektiğini kaydeden Kırtıl, "Ne kadar çok uçak koyarsanız o kadar çok yolcu olur. Özellikle nisan-kasım arası Kapadokya'da yolcu sıkıntısı çekilmez. Kimse THY'nin zararını istemez. Burada potansiyel var. Turizmin en önemli iki ayağı var. Bunlardan birisi ulaşım, diğeri konaklama. Turizmin diğer aktiviteleri gezmek, yemek, yemek, eğlenmek bunlardan sonra başlar. Ama ulaşım olmazsa buradaki turistin yüzde 50'sini kaybederiz. Bu yüzden Kapadokya Havalimanı'nda uçak seferlerinin fazla olması bizim için çok önemli" ifadelerini kullandı.

HAVALİMANI 24 SAAT HİZMET VERECEK

Kapadokya Havalimanı Müdürü Mehmet Hanifi Şenal da pist merkez hattı ile apron merkez hattının betonlama işinin bittiğini ve ara ceplerin kaldığını belirterek, havalimanının 1 Kasım'da açılacağını söyledi. Şenal, "29 Ekim itibariyle havalimanımızı 24 saat açık duruma geçireceğiz. 1 Kasım'da da THY'nin ilk seferini çiçeklerle karşılayacağız" dedi. Şenal, şöyle devam etti:

"Apron şu anda 5 park pozisyonunda. Mevcut seferlerimiz için uygun. Pist başı genişletmesi gibi bir düşünce var. Onunla ilgili de bir aplikasyon ekibi gelecek, görüşeceğiz. Genişleme sahamız var, yeter ki sefer anlamında destek bulalım. Kış ayları için de gerekli ekipmanlarımız hazır. Kapadokya Havalimanı için en önemli gelişme bundan sonra 24 saat açık olması. Hem üzerimizden geçen trafiğe hizmet verebiliriz hem de uçuş programlarında bizi yedek meydan olarak seçebilirler. Havacılık açısından önemli bir gelişme."

THY GÜNDE İKİ SEFER DÜZENLİYOR

THY Satış Müdürü Osman Hacımahmutoğlu ise THY'nin İstanbul'a günde 2 sefer düzenleyeceğini söyledi. Hacımahmutoğlu, haftada her gün İstanbul'dan 07.05 ve 17.55'te, Nevşehir'den ise 09.20 ve 20.05'te uçakların kalkacağını söyledi.Ayrıca, Anadolujet'in de Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri sefer koyacağını belirtti. AnadoluJet'in uçakları ise İstanbul'dan 15.55'te, Nevşehir'den ise 17.40'ta kalkacak.

http://www.kokpit.aero/1-kasim-da-aciliyor Mesajı Paylaş

canıtez

Funda Ocak'tan önemli açıklamalar

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, Türkiye hava sahasının yönetim merkezi olan Türkiye Hava Trafik Kontrol Merkezi hakkında önemli paylaşımlarda bulundu.

Avrupa ile Asya arasındaki hava trafiğini 7 gün 24 saat aksamadan yöneten Türkiye Hava Trafik Kontrol Merkezi yüksek teknoloji ve yetişmiş insan gücü ile her geçen gün bilgi ve deneyimini artırarak gelişimini devam ettiriyor.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak'ın Türkiye Hava Trafik Kontrol Merkezi hakkındaki açıklamaları;

"Avrupa'nın en büyüğü olan bu merkez sayesinde, 1 milyon km2'lik Türk hava sahasındaki hava trafik kontrol hizmeti artık tek merkezden veriliyor. İleri teknoloji ile donatılmış merkezimizde 7/24 görev yapan çok iyi eğitimli, deneyimli personelimiz harikalar yaratmaya devam ediyor. Gerçek gücün bilgide olduğunun şuurunuzdayız, sevdiklerinize ulaşmanızın alt yapısı, en güvenli ellerde, en mükemmel sistemlerle sağlanıyor. İhdas ettiğimiz yeni hava koridorlarıyla bölgemizde zaman zaman yaşanan krizlere rağmen Avrupa- Asya arasında köprü olmaya devam ediyoruz. Sürekli artan trafiğe rağmen, maharetli trafik yönetimiyle emniyetli uçuşun adresi haline gelen Türk Hava sahası, şirketlerce tercih ediliyor. Hava trafik yönetimindeki becerimize ve küresel liderliğimize rakamlar tanıklık ediyor, gelin birlikte göz atalım:

Türkiye, son üç ayda, aylık ortalama %10 trafik artışı ile Avrupa hava sahasının trafik sayısına en büyük katkıyı sağlayan ülke oldu.

Son üç yılda hava sahamızdan üst geçiş trafiğinde ortalama %35 artış oldu. Buna rağmen kullanıcılar Hava Trafik kaynaklı gecikme yaşamadı.

Her yıl artan trafiğe emniyetle hizmet için kapasitemizi artırıyoruz. Merkez'imizde kontrol amaçlı sektör sayımızı 11'den 23'e çıkardık.

DHMİ olarak 'önce emniyet' bilinciyle hareket ediyoruz. Yeni sistemlerdeki yazılımları uçuş güvenlik ve erken uyarı sistemleri ile geliştirdik.

Aldığımız önlemlerle hava sahamızı çok daha güvenli hale getirdik. Tecrübeye önem veriyor, arkadaşlarımızı bilgiyle donatıyoruz.

Hava trafik yönetimi deneyim demektir.  Son iki yılda, 40 tecrübeli hava trafik kontrolörünü "İşbaşı Eğitmenliği Sertifika Programı"na dâhil ederek eğitim kadromuzu güçlendirdik.

Ankara Merkezi Saha Kontrol Merkezimizde, sektör bazında uzmanlaşmaya giderek çalışan kontrolör verimliliğini artırdık.

Bünyemize katılan yeni kontrolörlerin mesleki adaptasyonunu kolaylaştırdık. Şimdi daha hızlı ve daha verimliyiz.

7/24 hizmet veren personelimizin sağlık ve mutluluğunu önemsiyoruz. Merkezimiz yalnızca bir işyeri değil, çalışanlar için bir yaşam alanı.

Kütüphane, spor kompleksleri, dinlenme odaları, kafeterya ve restorandan oluşan mükemmel bir ortam hazırladık kıymetli çalışma arkadaşlarımıza her koşulda görev için hazırlıklıyız. Yaşanabilecek deprem, yangın gibi felaketlere karşı yeni hava trafik kontrol sistemlerimizle hazırlıklıyız.

Bir hava trafik merkezimiz felaketle karşı karşıya kalırsa diğeri uzaktan onun görevini devralıyor. Hizmet kesilmeden devam ediyor. "B planımız" daima devrede…

Görüldüğü gibi küresel marka olma yolunda emin adımlarla yürüyen kuruluşumuz, tüm faaliyetlerinde olduğu gibi bu alanda da harikalar yaratıyor.

Ülkeler arasında sorunlar yaşandığında bile hava sahamızın 'güven' garantisi olarak görülmesi DHMİ ve ülkemiz için gurur verici..."

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/funda-ocaktan-onemli-aciklamalar.html Mesajı Paylaş

canıtez

ANTALYA ÜÇÜNCÜ ÇEYREK SONUÇLARI YAYINLANDI

Üçüncü çeyrek sonu Antalya meydanı istatistikleri geldi. Eylül ayında gelen yolcu sayısı aylık bazda burun farkı ile 2015 seviyesini geçmiş ve 1.5 milyon dış hat yolcusuna ulaştığı görülüyor. Bu durum 2016 yılındaki göstergelere göre oldukça iyi olduğu,ancak 2015'e göre yaklaşık 1 milyon yolcu geride kalmış durumda olduğumuzu gösteriyor. Bu iyileşme genelde  Rusya ve BDT ülkeleri kaynaklı. Avrupa pazarında ise  son üç aydaki iyileşmeye rağmen 2016'nın altında kaldık.

Son çeyrekte de durum değişecek gibi görünmüyor. Sonuç olarak,2016'dan iyi, 2015'den zayıf bir yıl oldu.

https://www.airlinehaber.com/antalya-ucuncu-ceyrek-sonuclari-yayinlandi/ Mesajı Paylaş

canıtez

DHMİ: 9 ayda 147 milyon yolcuya hizmet verildi

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Eylül ayına ait havayolu, uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak sayısı, geçen yılın aynı ayına göre, iç hatlarda yüzde 4 artışla 84 bin 524, dış hatlarda ise yüzde 10,2 artışla 63 bin 228 oldu. Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği yüzde 9,1 artışla 38 bin 373 olarak gerçekleşti. Böylece  hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte yüzde 7,1 artışla 186 bin 125'e ulaştı.

Eylül ayında Türkiye genelindeki havalimanlarında iç hat yolcu trafiği yüzde 8,6 artışla 10 milyon 130 bin 292, dış hat yolcu trafiği ise yüzde 4,6 artışla 9 milyon 693 bin 51 oldu. Direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15,6 artış ile 19 milyon 846 bin 359 olarak gerçekleşti.

Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; Eylül ayı itibarıyla iç hatlarda yüzde 3,5 artışla 93 bin 836 ton, dış hatlarda yüzde 14,8 artışla 253.394 ton, toplamda ise yüzde 11,5 artışla 347 bin 230 tona ulaştı.

2017 YILI 9 AYLIK GELİŞMESİ

Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, geçen yılın aynı dönemine göre, iç hatlarda yüzde 3 artışla 688 bin 425, dış hatlarda yüzde 3,5 artışla 457 bin 505, toplamda ise yüzde 3,2 artışla 1 milyon 145 bin 930 oldu. Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği yüzde 8,7 artışla 306 bin 95 olarak gerçekleşti.  Böylece Havayolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üstgeçişler ile birlikte yüzde  4,3 artışla 1 milyon 452 bin 25'e ulaştı.

2017 yılı Eylül sonunda; Türkiye Geneli Havalimanları iç hat yolcu trafiği yüzde  5 artışla 81 milyon 568 bin 284, dış hat yolcu trafiği ise yüzde 17,1 artışla 65 milyon 189 bin 572 oldu.

Böylece Eylül ayında direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği geçen yılın aynı ayına göre yüzde 9,9 artış ile 146 milyon 989 bin 680 olarak gerçekleşti.

HAVALİMANLARI YÜK TRAFİĞİ (KARGO,POSTA,BAGAJ)

Eylül sonu itibarıyla iç hatlarda yüzde 2,4 artışla 687 bin 259 ton, dış hatlarda yüzde 12,8 artışla 1  milyon 881 bin 866 ton, toplamda ise yüzde 9,9 artışla 2 milyon 569 bin 125 ton olarak gerçekleşti.

TURİZME GÖRE HAREKETLİLİK

Turizme yönelik havalimanlarından 2017 Eylül ayında bir önceki yılın aynı ayına göre, dış hat yolcu trafiği büyümesine en çok katkı sağlayan,

Antalya Havalimanı'nda yüzde  66 artış ile 2 milyon 942 bin 85 dış hat yolcu trafiği,

Muğla Dalaman Havalimanı'nda yüzde 31 artış ile 414 bin 592 dış hat yolcu trafiği,

Muğla Milas-Bodrum Havalimanı'nda yüzde 11 artış ile 166 bin 977 dış hat yolcu trafiği,

Alanya-Gazipaşa Havalimanı'nda yüzde 65 artış ile 60 bin 920 dış hat yolcu trafiği gerçekleşti.

HAVALİMANLARINDA 9 AYLIK HAREKETLİLİK

Antalya Havalimanı'nda yüzde 66 artış ile 15 milyon 734 bin 422 dış hat yolcu trafiği,

Muğla Dalaman Havalimanı'nda yüzde 26 artış ile 2 milyon 42 bin 181 dış hat yolcu trafiği,

Muğla Milas-Bodrum Havalimanı'nda  yüzde 3 artış ile 851 bin 491 dış hat yolcu trafiği,

Alanya-Gazipaşa Havalimanı'nda yüzde 8 artış ile 292 bin 740 dış hat yolcu trafiği gerçekleşti.

http://www.kokpit.aero/147-milyon-yolcu Mesajı Paylaş

canıtez

TÜRK HAVALİMANLARI ZİRVEDE

Avrupa Havalimanları Konseyi(ACI) verilerine göre ağustos ayında Avrupa havalimanlarında ortalama büyüme yüzde 8.7 iken İstanbul Atatürk yüzde 10.6, Antalya yüzde 55.3, Ankara Esenboğa 30.7 büyüdü.

ACI Ağustos raporuna göre Avrupa havalimanlarında ortalama büyüme  yüzde 8.7 iken İstanbul Atatürk  yüzde 10.6, Antalya  yüzde 55.3, Ankara Esenboğa Havalimanı ise yüzde 30.7 büyüdü.

http://www.airkule.com/haber/TURK-HAVALIMANLARI-ZIRVEDE/28438 Mesajı Paylaş

canıtez

Zonguldak Havalimanı'na ILS takılacak

Zonguldaklıların bir süredir illerine tarifeli uçak seferlerinin başlaması için büyük çaba harcıyor. Ancak Zonguldak Saltukova Havalimanı'nın koşullarının yanı sıra meydanda ILS olarak adlandırılan Aletli Yaklaşma Sistemi'ne sahip olmaması sürekli operasyonun başındaki engeller arasında. ILS sayesinde düşük görüş şartlarında bile uçaklar emniyetle yaklaşma yapabiliyor.

Bu konuda bir süredir çeşitli girişimler yapılıyor. Onlardan biri de Ak Parti Zonguldak Milletvekili Faruk Çaturoğlu tarafından açıklandı. Çaturoğlu, düşük görüş şartlarında uçakların emniyetle inip kalkması için Zonguldak Saltukova Havaalanı'na ILS cihazı takılacağını açıkladı.

Konuyla ilgili olarak Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanımız Ahmet Arslan ile görüştüklerine dikkat çeken Faruk Çaturoğlu, "Afyon'da yapılan 26.İstişare ve ve Değerlendirme Sayın Bakana Zonguldak bölgesinden yurtiçinde ve Yurtdışında bir milyondan fazla gurbetçinin yaşadığını, bunların havayolu ile Zonguldak'a uçmak istediklerini ancak yurtiçi uçuşlarının olmadığını, Almanya'dan ise sadece Germania havayollarının uçuş yaptığı ancak bu firmanın keyfi fiyat ve uçuş politikası uyguladığı ve bu sebeple THY veya diğer Türk firmalarının hem yurtiçi Hem de yurtdışı uçuş yaparak bu sorunun çözülebileceğini ve bu konuda yardımcı olmalarını talep ettim.

Bununla beraber Saltukova havalimanına Yağışlı ve sisli havalarda pilotların güvenli iniş yapabilmeleri için gerekli olan ILS cihazının takılmasını talep ettim. Sayın Bakanımız "Sizlerden gelen yoğun taleplere yardımcı olmak üzere çalışmalar yapıyoruz. Bilindiği gibi Zonguldak havalimanına manialar sebebiyle büyük uçaklar uçamıyor. Almanya'dan uçuş yapan Germania Havayolları Zonguldak havalimanına özel bir uçak ve mürettebatla uçuş yapıyor. Burada biz iki yönlü çalışma yürütüyoruz. Birincisi havayolu şirketlerini küçük uçaklar ile bu uçuşları yapmaya zorluyoruz. İkincisi İstanbul-Zonguldak Hattı rantabl çıkmıyor. Bunun yerine İstanbul-Zonguldak-Trabzon Hattı rantabl görünüyor" dedi.

Sayın Bakanımız en kısa zamanda Saltukova Havalimanına ILS cihazının takılacağını ve bunun müjdesini verebileceğimi ifade etti" dedi.

http://www.kokpit.aero/zonguldak-ils Mesajı Paylaş

canıtez

Funda Ocak: "İnovasyon ve Ag-Ge'ye önem veriyoruz"

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Funda Ocak, inovasyon ve ar-ge çalışmalarına önem verdiklerini belirtti.

Son teknolojiyi takip ettiklerini belirten Ocak, Tübitak ile birlikte gerçekleştirilen projeler hakkında bilgi verdi.

DHMİ Genel Müdürü Ocak şunları söyledi;

"DHMİ olarak inovasyon ve Ar-Ge'ye önem veriyoruz, ileri teknolojiyi sıkı bir şekilde takip edip, süratle uyguluyoruz. Önce 'Bilgi' diyoruz. Bu anlayışla, DHMİ-TUBİTAK işbirliği ile geliştirilen önemli Ar-Ge projeleri hakkında özet bilgi sunmak istiyorum sizlere. Türkiye'nin ilk milli Hava Trafik Kontrol Simülatörü "atcTRsim",  TÜBİTAK ile ortak Ar-Ge çalışmalarımızın başarılı bir örneği. Esenboğa Havalimanı'na kurulumu tamamlanan atcTRsim, Şubat 2017'de hizmete verildi.

Türkiye'nin ilk yerli Kuş Radarı KUŞRAD, 2016 yılında Atatürk Havalimanına kuruldu. Uçaklara zarar verebilecek kuş sürülerinin tespitine yarayan sisteme ait veri doğrulama çalışmaları devam ediyor. Türkiye'nin ilk milli PSR Radarı olan MGR (Milli Gözetim Radarı) , Ar-Ge çalışmalarımız kapsamında üretilen diğer bir sistem. Ar-Ge çalışmaları kapsamında üretilen Helikopter Takip Sistemi HATS, Kuruluşumuza ait Helikopterlerimizde kullanılıyor.

Ar-Ge proje çalışmaları devam eden FOD Radarının  2018 yılında Antalya Havalimanı'nda kurulumunun tamamlanması öngörülüyor. Özgün CWP (Kontrolör Çalışma Pozisyonu) Ar-Ge proje çalışmaları devam ediyor. Proje kapsamında ÇARE (Çok Amaçlı Radar Ekranı), 35 Havalimanına kurulacak. ÇARE'nin Hatay, Mardin, Antalya Gazipaşa ve Diyarbakır Havalimanlarında kurulum çalışmaları tamamlandı. SSR (ikincil Gözetim Radarı) Sinyal işleme projesinin geçici kabulü yapıldı. Proje kapsamında milli ADS-B cihazı üretildi. Milli ADS-B cihazları Antalya Gazipaşa, Adana, Gaziantep, Milas-Bodrum, Van, Ağrı ve Erzurum Havalimanlarına kuruldu."

http://www.airporthaber.com/dhmi-haberleri/funda-ocak-inovasyon-ve-aggeye-onem-veriyoruz.html Mesajı Paylaş

canıtez

Uçamayan uçaklara kaldırılma kararı

Mecliste görüşülen "torba yasa" tasarında yer alan düzenlemeyle, havalimanlarında bulunan ve yer işgal eden kullanılamaz durumdaki 25 uçak, bulundukları yerden kaldırılacak.

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülen Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve KHK'larda Değişiklik Yapan Kanun Tasarısı'nda yer alan düzenleme, havalimanlarında bulunan ve yer işgal eden kullanılamaz durumdaki 25 uçağın, bulundukları yerden kaldırılmasına olanak sağlıyor. Maddeyle ilgili bilgi veren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Orhan Birdal, özellikle sirkülasyon olan havalimanlarındaki park yerlerinin çok değerli olduğunu söyledi.

Buralarda sahipsiz ya da kaldırılmayan hacizli uçakların bulunmasının havalimanı operasyonunu ciddi anlamda etkilediğini belirten Birdal, geçen yılın verilerine göre, Atatürk Havalimanı'nın yılda yaklaşık 466 bin uçağa hizmet verdiğini kaydetti.
Bugün itibarıyla havalimanlarında uçma kabiliyeti kaybetmiş 25 uçak bulunduğunu; bunların 20'sinin Atatürk Havalimanı'nda, 4'ünün Esenboğa Havalimanı'nda, birinin de Erzurum'da olduğunu bildirdi. Birdal, şu bilgileri verdi:

"Bunların hurdaya ayrılmaktan başka bir şekilde meydan dışına çıkarılması mümkün değil. Bu yasa düzenlemesiyle bunların kaldırılması için belli bir süre verilecek. Eğer zamanında kaldırılmazsa ve üzerinde uçma kabiliyetini kaybettiğine dair rapor varsa sicilden terkin edilerek hurdaya ayrılıp hurdası satılacak. Haciz müdürlüklerinin sıralamasına göre ilgililere bedeli ödenecek.
Eğer yabancı tescilliyse sicilden terkin yetkimiz yok ama ancak yine bunlar da uçma kabiliyetini kaybettiği için hurda olarak satılıp bedeli açılacak bir hesapta bloke edilecek. Buradaki asıl murat edilen husus havalimanlarımızdaki park yerlerinin uçamayan uçaklar tarafından işgal edilmemesi."

Genelde, bir uçağın havalimanına indiği zaman, hacizli olup olmadığını bilemediklerini, bunun daha sonradan gelen bildirimlerle ortaya çıktığını belirten Birdal, "Ancak uçağın asıl sahibi bunu bildiği için para eden parçalarını, örneğin motorunu hemen satıyor. Sonrasında müzekkereleri gelmeye başladıktan sonra biz bu uçağın hacizli olduğunu anlıyoruz ama asıl para eden kısmı da elden çıkmış oluyor. Dolayısıyla havalimanını bir uçak mezarlığı olarak kullanmak istiyorlar. Yani uçak alınıp götürülürse biz herhangi bir şey talep etmiyoruz ama sahip çıkılmazsa, uçağı orada tutmaya devam ederse de park yerini boşaltmak adına böyle bir uygulamaya ihtiyacımız var." dedi.

http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/o-ucaklara-kaldirilma-karari.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter