Demiryolu Haberleri

Başlatan Traverten, Oca 15, 2017, 07:55 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Alkyone

Türkiye raylı sistemler test üssüne kavuşuyor


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Eskişehir'de duyurduğu Ulusal Raylı Sistemler Test ve Araştırma Merkezi, hızlı tren, konvansiyonel tren ile metro vagonlarının testlerinin yapılması ve sertifikasyonu konusunda Türkiye'yi yurt dışına bağımlılıktan kurtaracak.

Eskişehir Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şafak Ertan Çomaklı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Eskişehir'in Alpu ilçesinde kurulacak Ulusal Raylı Sistemler Test ve Araştırma Merkezine (URAYSİM) ilişkin bilgi verdi.

URAYSİM'in Türkiye'nin raylı sistemler konusunda dışa bağımlılığının ortadan kaldırılması ve ekonomik bağımsızlığının göstergelerinden biri olduğundan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın projeye özel bir önem verdiğini vurgulayan Çomaklı, "URAYSİM, Türkiye'nin belli alanlarındaki bağımsızlığını sağlayacak bir proje. Bu sebeple Cumhurbaşkanımız, projenin hayata geçirilmesine Eskişehir'de özellikle dikkati çekti." değerlendirmesini yaptı.

Projenin, çeken ve çekilen demiryolu araçlarının bir onay ve test merkezi olacağını bildiren Çomaklı, "Buradaki amacımız, ülkenin dışa bağımlılığını azaltmanın yanı sıra kendi üretmiş olduğumuz demiryolu araçlarının da dışarıya gitmesini engelleyerek projelerin bizde kalıp daha verimli çalışmayı ve teknolojik gelişmeyi sağlamak." dedi.

Çomaklı, merkez için Eskişehir'in Alpu ilçesinin uygun fiziksel alan olarak seçildiğini belirterek, "Merkezde üç tane test hattımız olacak. Burada hızlı trenlerin, konvansiyonel trenlerin ve hafif raylı metro sistemlerinin testleri yapılacak. Üç garajı olacak ve demiryolu komponentlerinin testleri de burada yapılacak. Bunun yanı sıra şehre çok önemli katkıları olacak. Çünkü bu sistem Eskişehir için gerçekten bir müjde. Proje, Eskişehir'de yan sanayiyi de güçlendirecek. Merkezin ekonomiye 1,5 milyar lira dolayında katkı sağlaması öngörülüyor." bilgilerini verdi.

Merkezde 2020 yılı bitmeden bazı önemli faaliyetlere başlanabilecek.
Rektör Çomaklı, projeyi, Eskişehir Teknik Üniversitesi ile beraber yürüteceklerini bildirdi. Merkezde görev yapacak insan kaynağının mevcut olduğunu dile getiren Çomaklı, "Yaklaşık 25-30 arası öğretim üyemiz raylı sistemlerle ilgili çalışabilecek." dedi. Çomaklı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile ortak çalışacaklarını, merkezde atölyeler ile ileri teknoloji ürünlerinin üretilmesine zemin hazırlayacak Ar-Ge birimi olacağını dile getirdi.
https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/turkiye-rayli-sistemler-ussune-kavusuyor/1430140 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

Raylı Sistemler Sanayi Teknik Komitesi kuruldu


Raylı sistemler sanayisine ilişkin üretim, ithalat veya ihracatın mevcut durumunu tespit ederek, kapasite ve kalite artırımına yönelik modernizasyon çalışmaları yapması ve bu konuda tavsiyelerde bulunması amacıyla Raylı Sistemler Sanayi Teknik Komitesi (RAY-TEK) kuruldu. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının "Raylı Sistemler Sanayi Teknik Komitesinin Oluşumu ve Görevlerine Dair Tebliğ"i, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Tebliğle RAY-TEK'in çalışma usul ve esasları düzenlendi.

Buna göre, komite, raylı sistemler sanayisine ilişkin üretim, ithalat veya ihracatın mevcut durumunu tespit ederek, kapasite ve kalite artırımına yönelik geliştirme, iyileştirme, modernizasyon konularında çalışmalar yapacak ve tavsiyelerde bulunacak.

Bakanlığın çeşitli birimlerinden üyelerin yer alacağı komitede, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, TCDD Taşımacılık AŞ, Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ, Türkiye Vagon Sanayii AŞ, Türk Standardları Enstitüsünün de aralarında olduğu birçok kurumdan temsilci bulunacak. Komitede, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği, Türkiye İhracatçılar Meclisi gibi sivil toplum kuruluşlarının üyeleri de görev yapacak.

Çözüm önerilerinde de bulunacak

Komite, raylı sistemler sanayisinin çalışmalarını, uluslararası standart ve mevzuatla özellikle de Avrupa Birliği (AB) mevzuatı kapsamında takip ederek sektör paydaşlarına öneriler sunacak. Raylı sistemler sanayisine ilişkin AB ve diğer uluslararası kuruluşların çalışmalarını takip etmekle görevli olacak komite, Türkiye ile yabancı ülkeler arasında iş birliğinin geliştirilmesi için de çalışacak. RAY-TEK, raylı sistemler sanayisine ilişkin sektörde karşılaşılan sorunları tespit ederek, çözüm önerilerinde bulunacak.

Raylı sistemler sanayisine ilişkin dünyada ve Türkiye'de meydana gelen gelişmeleri takip ederek, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ulaşan sorunlarla ilgili görüş ve önerilerde bulunacak komite, raylı sistemler sanayisinin geleceğine dair stratejilerin belirlenmesine ilişkin görüş de belirtebilecek.
https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/rayli-sistemler-sanayi-teknik-komitesi-kuruldu/1441013 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

murattekin

Gerek var mıydı? Mesajı Paylaş
...

Traverten

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı İçin İstanbul'da 956 Parsele Kamulaştırma

TCDD, Halkalı-Kapıkule arası 229 kilometrelik demiryolu hattının yenilenmesi projesi kapsamında, İstanbul sınırları içinde 956 parseli kamulaştıracak. Yeni hat için açılan kamulaştırma ihalesi ile, söz konusu parsellerin kıymet takdiri yapılacak

Habertürk'ten Mehmet Demirkaya'nın haberine göre, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ( TCDD), Halkalı-Kapıkule arası 229 kilometrelik demiryolunun yenilenmesi projesi kapsamında, İstanbul sınırları içinde 956 parseli kamulaştıracak.

Demiryollarını çağın gereklerine uygun hale getirmek için, "Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi Kapsamında İstanbul İli Sınırlarında Kalan 956 Adet Parselin Kıymet Takdiri Yapılması İşi" adı altında açılan ihale 18 Haziran 2019 tarihinde yapılacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Avrupa Birliği Yatırımları Dairesi'nin koordinasyonunda ve TCDD Genel Müdürlüğü kontrollüğü altında inşası yapılacak olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi, çift hatlı ve 200 kilometre hızlı gitmesi hedefleniyor. Demiryolu hattının Halkalı-Ispartakule istasyonu arasında kalan 9 kilometrelik kısmının yapımı TCDD'nin öz kaynakları tarafından karşılanacak. Ispartakule-Çerkezköy arasındaki yaklaşık 70 kilometrelik kısmının finansmanı ise ulusal fonlardan alınacak. Çerkezköy-Kapıkule arasındaki yaklaşık 150 kilometrelik asıl büyük kısım ise AB'den gelecek hibe yardımla yapılması planlandı.

Projeye başlamak için, TCDD genel müdürlük emri ile kamulaştırma yapılacak parsellerin "kıymet takdiri" yapılmasının istendiği belirtilen ihale dosyasında şöyle denildi: "Söz konusu proje kapsamında kalan taşınmazların üzerinde gerekli olan inşaat çalışmalarına başlanılabilmesi ve projenin belirlenen sürede tamamlanabilmesini teminen öncelikle kamulaştırma planları kapsamında kalan taşınmazların kıymet takdirlerinin hazırlanması gerekmektedir."

Şartname uyarınca yapılacak çalışmaların genel amacı, arazi ve arsaların bulunduğu mahalle parsel düzeyinde kıymet takdir değerlerinin araştırılması. Yatırım güzergahında uzlaşma sağlanamayan malikler ve kadastro görmemiş parsellerle ilgili olarak açılan davalarda bilirkişi raporlarının da incelenmesi istenen ihale dosyasında, kısmen kamulaştırılan parsellerle ilgili olarak da şöyle denildi:

"Kısmen kamulaştırılan parsellerde kamulaştırmadan arta kalan arazi ve arsaların değerlerinde olabilecek kayıpların ve/veya değer artışlarının araştırılması ve buna göre söz konusu parsellerin tamamen kamulaştırılmasının gerekli olup olmadığına karar verilmesi ve bu yolla ulaşılan sonuçların İdareye raporlanması."

https://rayhaber.com/2019/06/halkali-kapikule-demiryolu-hatti-icin-istanbulda-956-parsele-kamulastirma/
Mesajı Paylaş

Traverten

Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Sözleşmesi İmzalandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı`nın yük taşıma kapasitesinin, Çerkezköy-Kapıkule kesiminin yapımıyla önemli oranda artacağını belirterek, yapımı için Avrupa Birliği`nden (AB) 275 milyon avro hibe kullanılacak olan projenin tamamlanmasıyla Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demiryolu bağlantısına kavuşulmuş olacağını bildirdi.

Bakan Turhan, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Çerkezköy-Kapıkule Kesimi Yapım Sözleşmesi İmza Töreni'nde yaptığı konuşmada, İstanbul Havalimanı, Marmaray Tüp Geçidi, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu ve Avrasya Tüneli gibi büyük projelere bir yenisini daha ekleyecek olmanın mutluluğunun yaşandığını söyledi.

Son 16 yılda ulaştırma altyapılarını iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak üzere yaklaşık 600 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini ifade eden Turhan, bu süreçte kamu kaynaklarıyla sınırlı kalmadıklarını, yap-işlet-devret mekanizmasını da etkin olarak kullanarak dev projelere imza attıklarını dile getirdi.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı ile Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı Köseköy-Gebze kesimi, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı ve Samsun-Kalın Demiryolu Hattı projelerinde olduğu gibi kamu kaynaklarına AB hibelerini de eklediklerini anlatan Turhan, "Ülkemiz, kıtaları birbirine bağlayan konumdaki küresel ticaret güzergahlarının odağında yer alıyor. Bu sebeple de bölgesel ve bölgelerarası bağlantıların geliştirilmesinde Türkiye'nin jeostratejik konumun önemi bulunuyor." diye konuştu.

Bu önemin farkındalığıyla ülkenin ulaştırma politikalarını son dönemde, bölgesindeki ulaştırma koridorlarına yönelik tamamlayıcı ve kapsayıcı bakış açısıyla şekillendirmeye çalıştıklarını belirten Turhan, bir yandan yurt içinde ulaşım alanında çok modlu bağlantı sağlamaya çalışırken diğer yandan koridor nosyonuyla kıtalararasında kesintisiz ve kaliteli altyapılar tesis ettiklerini bildirdi.

Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu'nu başından beri önemsediklerini ve sorumluluklarının gereğini yerine getirdiklerini vurgulayan Turhan, şöyle devam etti:

"Yine bu hatta taşımacılık faaliyetlerinin en etkin şekilde gerçekleştirilmesini de oldukça önemsiyoruz. Bu dev proje açısından Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın 30 Ekim 2017'de hizmete açılmasının çok anlamlı bir dönüm noktası olduğunu özellikle hatırlatmak isterim. İmzasını atacağımız, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Çerkezköy-Kapıkule kesimiyle hattın yük taşıma kapasitesi önemli oranda artacak. Bu kesimin yapımı için 275 milyon avro AB hibesi kullanacağız. Tamamlanmasıyla da Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demiryolu bağlantısına kavuşmuş olacağız."

Turhan, Türkiye-AB mali iş birliği süreci içinde Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin hayata geçirilmesinin kolay olmadığına işaret ederek, sözleşme imzalama aşamasına gelinmesinin arkasında her iki taraf yetkililerinin 10 yıllık emeğinin bulunduğunu ifade etti.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'nın gerçekleşmesindeki rolü ve katkılarından dolayı AB Komisyonunun Hareketlilik ve Ulaştırmadan Sorumlu Üyesi Violeta Bulc'a şükranlarını sunan Turhan, "Çünkü bu hattın, Türkiye-AB ilişkilerinin ulaştırma ve mali iş birliği alanlarında kaydettiği en önemli mesafelerden biri olma gibi sembolik bir yönü de bulunmaktadır. Projenin temelini 18 Temmuz'da Çerkezköy'de Bulc ile birlikte atmanın mutluluğunu yaşayacağız." dedi.

Turhan, Avrupa Birliği ile bütünleşme sürecini her manada daha görünür kılacak projenin, her iki taraf için de hayırlı olmasını diledi.

Konuşmaların ardından Bakan Turhan ile AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Christian Berger'in şahitliğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürü Erdem Direkler, Avrupa Birliği Sosyal ve Ekonomik Kalkınma Bölüm Başkan Yardımcısı Tibor Sztaricskai ile Kolin İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Celal Koloğlu tarafından sözleşme imzalandı.

Halkalı-Kapıkule bağlantısı Türkiye'de AB'nin fon desteği sağladığı dördüncü büyük demiryolu projesi olarak öne çıkıyor. Projenin tahmini toplam yatırım bedeli 1.1 milyar Avrodur. AB tarafından sağlanacak olan 275 milyon Avroluk hibe desteği, projeyi tek başına Türkiye'de hayata geçirilen en büyük AB yatırım projesi haline getirmektedir. Halkalı - Kapıkule Demiryolu Hattı Avrupa'yı Asya'ya bağlayacaktır.

Yapımı tamamlanınca, demiryolu bağlantısının hem yolcular hem de yük taşımacıları açısından büyük bir fayda sağlaması beklenmektedir. Halk ve işletmeler Avrupa ve Türkiye arasında daha ekonomik ve güvenilir taşımacılık hizmetlerinden faydalanabilecektir. Yurttaşlar özellikle İstanbul ve çevresinde daha erişilebilir ve güvenli mobilite deneyimi yaşayacak, karbon emisyonları düşecek ve farklı ulaşım türlerinin kullanımı teşvik edilecektir.

Devlet Demiryolları Türkiye'de tek bir kurum olarak en yüksek tutarda AB hibesinden yararlanan kurum olmuştur. Bugüne kadar toplam 840 milyon Avro'ya ulaşan dört büyük demiryolu projesi AB hibeleriyle finanse edilmiş ve toplam uzunluğu 1000 km'yi aşan demiryolu hattı AB tarafından desteklenmiştir. AB'nin demiryolu sektörüne verdiği destek güvenlik, verimlilik ve daha iyi düzenlemeler dikkate alınmak suretiyle devam edecektir.

https://rayhaber.com/2019/06/halkali-kapikule-demiryolu-hatti-sozlesmesi-imzalandi/ Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter