Denizcilik Haberleri

Başlatan Atılgan, Oca 12, 2017, 02:01 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Atılgan

Euronav, dünyanın en büyük tankerini satın aldı

Euronav, 380 metre uzunluğa ve 68 metre genişliğe sahip M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i filosuna eklediğini duyurdu.
Belçika merkezli Euronav, M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i filosuna eklediğini açıkladı. M/T SEAWAYS LAURA LYNN, en büyük ULCC tankeri olma özelliği taşıyor.

Euronav, dünyadaki iki ULCC tankerinden biri olan 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i 32 milyon 500 bin dolar bedelle satın aldığını açıkladı. Tanker, 380 metre uzunluğa, 68 metre genişliğe sahip. 440 bin DWT'lik tanker Belçika bayrağı altında hizmet verecek.

Euronav CEO'su Paddy Rodgers, dünyadaki diğer ULCC tankeri 'M/T TI EUROPE'a sahip olduklarını ve 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'yi kontrolleri altına almalarının önemli bir stratejik fırsat sağlayacağını ifade etti.

Her bir ULCC tankeri, Güney Kore'nin bir günlük petrol ihtiyacını karşılayabilecek kadar yakıt taşıyabiliyor.

Tanker, 2003 yıllında DSME tarafından Hellespont için inşa edildi ve 2004 yılında Euronav ve OSG tarafından satın alındı. Equasis kayıtlarına göre, Euronav 2004-2005 yılları arasında 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'in işletmecisiydi.

Dünyadaki diğer ULCC tankerleri olan 'M/T TI ASIA' ile 'M/T TI AFRICA' FSO olarak dönüştürüldü ve Katar'daki Al Shaheen'de konuşlandırıldı.

https://www.denizhaber.com.tr/euronav-dunyanin-en-buyuk-tankerini-satin-aldi-haber-82582.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Gazprom, Arktik operasyonları için filosunu genişletiyor

Gazprom, Arktik operasyonları için filosunu genişletiyor. Yeni inşa edilen Alexander Sannikov isimli buzkıran gemisi filoya katıldı.
Rusya'nın en yeni elektrikli buzkıran gemisi 'ALEXANDER SANNIKOV' St. Petersburg'da düzenlenen törenle teslim edildi.

Aker Arctic tarafından tasarlanan Vyborg Tersanesi tarafından inşa edilen buzkıran gemisi Kuzey Denizi Güzergâhındaki Novoportovskoye sahasındaki tankerlere eşlik edecek. Böylece dünya pazarına, Arktik yağı tedarikinde bulunacak.

121 metre uzunluğa sahip 'Arktik Zamanı' programı kapsamında inşa edilen ilk buz kıran gemisi. Son teknolojik ürünlerle tasarlanan gemi iki metrelik kalın buzu kırabilecek kapasitededir. Ayrıca gemi Arktik Gate Petrol Terminali'ne gelecek tankerlere yardımcı olacak.

Novoportovskoye alanında altı tanker zaten çalışıyor ve yeni buzkıran gemisinin Ağustos ayında düzenli eskort hizmetlerine başlayacağı öğrenildi.

Klasik buzkıran gemileri buzun içine girer ve parçalara ayırır fakat 'ALEXANDER SANNIKOV' gövdesiyle buzları keser ve öğütürken de muhteşem manevra kabiliyetine sahip. 16 knot hız yapabilen gemi bir dakika içinde 360 derecelik dönüş yapabiliyor.

'ALEXANDER SANNIKOV', eksi 50 santigrat derecede bile 40 güne kadar pil ömrü sağlayabiliyor. Gemideki bilgisayarlar, yaşam destek sistemine, jeneratörlere, acil durum modlarına, ısı ve teknolojik sistemlere kadar ulaşabilir ve otomatik olarak çalıştırabiliyor. Buzkıran gemisinin dijitalleştirilmesi, mürettebatın daha verimli olmasını sağlayacak.

Geminin kendine ait, itfaiye, hastane, helikopter pisti, acil durum botları ve 26 ton taşıma kapasiteli vinci bulunuyor. Böylece, tanker operasyonlarına yardım etmesinin yanı sıra, kargoyu bağımsız olarak taşıyabilir, çekme fonksiyonlarını gerçekleştirebilir ve kurtarma operasyonlarına katılabilir.

Gazprom Neft Yönetim Kurulu Başkanı Alexander Dyukov, 'Tahminlerimize göre, 2030 yılına kadar Kuzey Denizi Yolu'ndaki talep üçte bir oranında artacak. Kendi Arktik filomuzun gelişimi, bizlere uzun vade de Rus Arktik'de liderliği korumamıza izin verecek' dedi.

Gazprom, 'ALEXANDER SANNIKOV'un ardından şirketin 'ANDREY VILKITSKY' isimli buzkıran gemisini Ekim Ayında operasyonlara dahil edecek.

https://www.denizhaber.com.tr/gazprom-arktik-operasyonlari-icin-filosunu-genisletiyor-haber-82672.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

'Arktika' nükleer buzkıran gemisi, sürüş testlerini başarıyla tamamladı

Dünyanın en güçlü nükleer buzkıran gemisi olarak tanıtılan Rusya'ya ait Arktika'nın sürüş testlerinin ilk etabı başarıyla tamamlandı. Mayıs ayı sonrasında gemi Rosatom'a teslim edilecek.

Rusya'nın Proje 22220 isimli faaliyeti kapsamında St. Petersburg'daki Baltık Tersanesi'nden 2016 yılında suya indirilen ve dünyanın en güçlü nükleer buzkıran gemisi olarak tanıtılan Arktika'nın sürüş testlerinin ilk etabı başarıyla tamamlandı.
 
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kurumu'nun (Rosatom) siparişi kapsamında Baltık Fabrikası'nda üretilen LK-60Ya Arktika adlı buzkıran gemisinin yanı sıra aynı projeye ait Sibir ve Ural adlı nükleer buzkıran gemilerinin yapımına da yine aynı tersanede devam ediliyor.

Rosatom ve Baltık Fabrikası geçtiğimiz Ağustos ayında, aynı projeye ek olacak iki nükleer buzkıranın yapımı ile ilgili daha kontrat imzalamıştı.
 
Kuzey Buz Denizi'ndeki buzların erimesiyle ortaya çıkan ticari fırsatları değerlendirme planları dahilinde yürütülen proje Rusya için oldukça önemli. Zira Kuzey Kutbu'nda 412 milyar varile denk gelen devasa petrol ve doğalgaz rezervleri olduğu biliniyor. Dünyadaki keşfedilmemiş petrol ve doğalgazın yaklaşık yüzde 22'sine karşılık gelen bu oran, haliyle ülkenin dikkatini çekmiş durumda. Daha önce gemiler için uygun olmayan rotanın artan sıcaklıklar ve deniz buzulları örtüsünün kaybolmasıyla birlikte kullanılabilir hale gelecek olması, Proje 22220'yi önemli hale getiriyor.
Arktika buzkıran gemisinin sürüş testlerinin ilk etabına geçtiğimiz günlerde başlanmıştı. Mayıs ayına kadar tamamlanması beklenen program sonrasında geminin Rosatom'a teslim edilmesi bekleniyor.

Sahip olacakları 60 megavat güçle dünyanın en büyük ve güçlü nükleer buzkıranları unvanını alacak LK-60Ya gemileri, 173.3 metreye ulaşan uzunlukları, 34 metrelik enleri ve 33.5 bin tonluk ağırlıklarıyla üç metre kalınlığındaki buz kitlelerini karabilme potansiyeline sahip.

Arktika'nın tamamladığı test kapsamında yapılan açıklamada, "Fin Körfezi'ndeki testler tamamlandıktan sonra Baltık Fabrikası'nda inşa edilen ana buzkıran gemisi Arktika, fabrikanın tamamlama iskelesine döndü. Birinci etap test programı başarıyla tamamlandı, yedek dizel jeneratör beslemeli sürüş kontrol edildi, bağımsız olarak altı knot hıza ulaşıldı. Buzkıranın iletişim, navigasyon ve iç kullanım sistemleri de başarılı bir şekilde kullanıldı" ifadelerine yer verildi.

https://www.denizhaber.com/dunya/arktika-nukleer-buzkiran-gemisi-surus-testlerini-basariyla-h82802.html Mesajı Paylaş

Atılgan

44 yıllık emektar vapur yeniden Boğaz'da

İlk olarak 1976'da suya indirilen, 37 yıl boyunca şehir hatlarında hizmet ettikten sonra emekliye ayrılan ve şimdi de tekrar İstanbullularla buluşan eski ismiyle Şehit Adem Yavuz vapuru, Türk turizmine katkı için İstanbul Boğazı'nda gezi turlarına başladı.

Haliç Tersanesi'nde 1976 yılında motorlu yolcu vapuru olarak yapılan 58.2 metre uzunluğunda 19.6 metre genişliğindeki her biri 750 beygir gücünde 2 dizel motoru bulanan 456 grostonluk vapura, 1974'te Kıbrıs'ta gazetecilik yaparken, Rumlar tarafından yaralı esir alındıktan sonra şehit edilen gazeteci Adem Yavuz'un adı verildi. Bir süre sonra ise 'Le Vapeur Magique' ismini aldı. İstanbul'da 40 yıl hizmet verdikten sonra emekliye ayrılan ve "Vapur Turnesi" ismiyle Türkiye'nin ilk yüzen mağazası olan 'Şehit Adem Yavuz Vapuru' Türk turizmine ve iş dünyasına hizmet vermek amacıyla İstanbul Boğaz'ın gezi turlarına başladı.

Hem limanda hem de Boğaziçi'nde seyahat hizmeti verebilecek

Le Vapeur Magique aynı zamanda yüzen bir etkinlik mekânı olarak da kullanılacak. İstanbul'da deniz üzerinde farklı bir deneyim yaşamak isteyenleri ağırlayacak vapurda, gençler ve öğrenciler için bilimsel temelleri anlatılan atölyelerde sihirbazların sırları paylaşılacak; caz konserleri, söyleşiler, imza günleri düzenlenecek. Müşterilerine hizmet vermeye başlayan vapurda yapılan çalışmalar hala devam ediyor. Çalışmaların tümünün 3 ay içerisinde bitmesi bekleniyor.
Sarayburnu'nda demirleyen 'Şehit Adem Yavuz Vapuru' özel iş toplantıları için standartların üzerinde dekor ve teknik donanıma sahip 45 kişilik toplantı salonu ve bahar-yaz aylarında kullanabilecek 150 kişilik teras alanı da bulunuyor. Tüm gün yemek ve içecek servisine açık olan toplantı salonu, özel davet ve sunumlarda kullanılabilir durumda hazır tutulacak. Le Vapeur Magique iş dünyasına, hem limanda hem de Boğaziçi'nde seyahat hizmeti verebilecek.

"Deniz üzerinde karşılayan bir yaşam alanı oluşturduk"

Le Vapeur Magique'in kurumsal sözcüsü de olan Bülent Fidan proje hakkında şunları söyledi:

"Vapur sözcüğü aslında bildiğiniz üzere bir deniz taşıtı adı değil. Fransızca 'buharlı gemi' sözcüğünden dilimize geçmiş ama sonra sadece 'buhar' yani, 'vapur' kısmı kullanımda kalmış. 1800'lerde Osmanlı Dönemi'nde Fransız etkisi ile hayatımıza girmiş. Biz de aynı esintiyi, 1900'lerin ilk çeyreğindeki 'art deco' akımıyla birleştirdik. Geminin iç ve dış tasarımı, sunulan özel alanlar, içerideki caz esintisi, etkinlikler ve daha pek çok konu bu tasarım anlayışı ile oluşturuldu. İstanbul Boğazı'nda yeni, farklı, şaşırtan ve sürekli değişen sürprizli etkinlikleri ile saygın bir müze, kafe, restoran, sergi, gezi, söyleşi ve konser salonu ihtiyacını, üstelik doğrudan deniz üzerinde karşılayan bir yaşam alanı oluşturduk. Dileğimiz bir deniz kenti olan İstanbul'da Kız Kulesi, asma köprülerimiz, Boğaziçi'ni selamlayan İstanbul silueti gibi bir simge olmak. İstanbul için, Turizm için."

Vapur ziyaretçilerinden tam not aldı

Vapuru ziyaret ederek çok beğendini söyleyen bir vatandaş, "Bugün arkadaşlarımızla beraber hep beraber çok güzel bir atmosfer, İstanbul manzarasına karşı gezmek için geldik. İlk defa geldik, devamı da gelecek diye düşünüyorum" derken, başka bur bir vatandaş da, "Arkadaşlarla birlikte geldik, çok eğlenceli bir yer, özellikle fotoğraf çekmek için mükemmel bir yer. Geldiğimde bilgim yoktu. Öğrenci olduğumuz için araştırmaya meraklıyız. Açtık internetten baktık, Kurbağa Terbiyecisi hakkında bir sürü şey öğrendik" diye konuştu.

https://www.denizhaber.com/istanbul/44-yillik-emektar-vapur-yeniden-bogazda-h83506.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Hedef bir milyon amatör denizci

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından başlatılan ve 2023'e kadar sürecek 'Hedef bir milyon amatör denizci' projesine Gölbaşı Belediyesi tarafından destek verildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından başlatılan ve 2023'e kadar sürecek "Hedef bir milyon amatör denizci" projesine Gölbaşı Belediyesi tarafından destek verildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından başlatılan "Hedef Bir Milyon Amatör Denizci" projesi kapsamında Gölbaşı Belediyesi koordinasyonunda Amatör Gemi Ehliyet Kursu, Kısa Mesafe Telsiz Kursu ve sınavı düzenlendi.

Gölbaşı'nda balıkçılık yapmak ve amatör olarak gemi kullanmak isteyen vatandaşlara yönelik 3 saatlik eğitimler düzenlendi. Eğitimin ardından gerçekleştirilen sınavda başarılı olanlara amatör denizcilik ve kısa mesafe telsiz kullanım belgesi verilecek. Gölbaşı Belediyesi Meclis Salonun'da denizcilik uzmanları tarafından gerçekleştirilen eğitimlere ve sınavlara 200 kişi katıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından ülke genelinde başlatılan "Hedef 2023 1 Milyon Amatör Denizci" projesi kapsamında denizcilik uzmanları tarafından verilen eğitimin ardından, yapılan sınavı başarı ile tamamlayanlar 24 metreye kadar özel tekne kullanabilme yeterliliğine sahip olacak.

https://www.denizhaber.net/hedef-bir-milyon-amator-denizci-haber-93755.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Dev projede sona yaklaşıldı

Nisan ayı içerisinde ilk kruvaziyer geminin yanaşması beklenen projede birçok binanın inşaatı tamamlandı.
Karaköy'den başlayıp Fındıklı'ya 1.2 kilometrelik bir alanda devam eden dev projede ara vermeden çalışılıyor. Proje kapsamında senede 1,5 milyon kruvaziyer gemi yolcusunun ağırlanması bekleniyor.

Galataport projesinde, Karaköy Rıhtımı'ndan Mimar Sinan Üniversitesi Fındıklı Kampüsü'ne kadar devam eden 1.2 kilometrelik sahil şeridinde çalışmalar 2016 yılında başlamıştı. İlk önce limanın Karaköy tarafında bulunan tek ve iki katlı yolcu kabul ve pasaport işlemlerinin yapıldığı eski binalar ve antrepoların yıkım işi başlamıştı. Ardından proje alanında bulunan İstanbul Modern Sanat Müzesinin bulunduğu binanın yıkılmasıyla yapım çalışmalarına hız verilmişti. Önceki sene ilk beton dökme işleminin ardından yeni binaların yapımına başlanmıştı.

61 gemi rezervasyonu var

Galataport istanbul'a yanaşmak için bu yıl için 61 geminin rezervasyon yaptırdı. Birçok kruvaziyer şirketi İstanbul'u ana liman olarak kullanmayı planlıyor.

https://www.denizhaber.net/dev-projede-sona-yaklasildi-haber-93725.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

HMM, dünyanın en büyük konteyner gemisini isimlendirdi, ''HMM Algeciras''

HMM (Hyundai Merchant Marine) Kore'nin Geoje kentindeki DSME OKPO tersanesinde 24.000 TEU sınıfı olan dünyanın en büyük gemisi HMM Algeciras için isimlendirme töreni düzenledi.

HMM (Hyundai Merchant Marine) Kore'nin Geoje kentindeki DSME OKPO tersanesinde 24.000 TEU sınıfı olan dünyanın en büyük gemisi HMM Algeciras için isimlendirme töreni düzenledi.

Törene yaklaşık 160 seçkin kişi katıldı ve bunların içinde; Moon Jae-in (Kore Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı), Hong Nam-ki (Başbakan Yardımcısı ve Ekonom Bakanı) Moon Hyeok (Okyanuslar ve Balıkçılık Bakanı), Eun Sung-soo (Finansal Hizmtler Komisyonu Başkanı), Lee Dong Gull Kore Kalkınma Bankası Başkanı) ve diğer önemli isimler de vardı.

Özellikle, First Lady Kim Jung-sook tören esnasında gemiyi resmi olarak adlandırmak için ipleri kesen vaftiz annesi olarak hizmet etti.

Eylül 2020'ye kadar ardışık olarak teslim edilmesi beklenen 24.000 TEU sınıfı 12 gemiden ilkidir.
Eylül 2018'de HMM, Pazar değişiminin yanı sıra proaktif eylemlerde bulunmak adına 20 çevre dostu mega konteyner için 3 tersane ile ( DSME, HHI, SHI) resmi bir sözleşme imzalamıştı.

DSME ve SHI, Eylül 2020'ye kadar teslimatı beklenen toplam 12 24.000 TEU sınıfı konteyner inşa ediyor. HHI ise 2021'in ikinci çeyreğinden itibaren teslim etmek üzere sekiz adet 16.000 TRU sınıfı konteyner inşa ediyor. HMM, yeni inşa edilen 20 konteyner gemisini işleterek çevresel ebilitelerini yükseltmek istiyor. Gemiler temel olarak IMO 2020 çevre düzenlemesi gereğince basınçlı yıkayıcı sistem ile donatılmıştır. Optimize edilmiş gövde tasarımı ve yüksek verimli motorun da enerji verimliliğini arttırması ve karbon emisyonları da azaltması bekleniyor.
 
Kore Cumhurbaşkanı Moon-Jae-in ''Benim için, HMM'nin bu zor zamanda teknolojik olarak en gelişmiş k
onteyner teslimini gerçekleştirmesi çok anlamlı. HMM'nin ulusal bayrak taşıyıcısı olarak rekabet avantajı sağlamaya devam etmesini diliyor ve onları kutluyorum.'' dedi.

HMM algeciras, liman rotası olarak Qingdao, Busan, Ningbo, Şangay, Yantian, Hamburg, Süveyş Kanalı, Rotterdam'da başlayacak olan ticaret ağ birlikteliğinin Kuzey Avrupa- Asya ticaret yollarından biri olan Uzak Doğu Avrupa 4 (FE4) hizmetinde kullanılacak.

HMM Algeciras Gemi Detayları

- Tam boy: 399.9m
- Genişlik: 61m
- Derinlik 33.2m
- Kapasite: 23,964 TEU
- Bayrak: Panama

https://www.denizhaber.com/deniz-kulturu/hmm-dunyanin-en-buyuk-konteyner-gemisini-isimlendirdi-hmm-h86325.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Titanic II 2022'de hizmete girecek

Oscar'lı Titanic filmine ilham veren ünlü geminin 2013'te yapımına başlanacağı duyurulan yeniden inşası için bitiş tarihi 2022'ye uzadı. Titanic II adı verilen gemi, 2400 yolcu kapasiteli olacak.

Oscar'lı Titanic filmine konu olan ünlü geminin yeniden inşası tamamlanamadı. İnşa projesinin, Avustralyalı maden milyarderi Clive Palmer'ın şirketi Blue Star Line tarafından ilk olarak 2013 yılında açıklanmasından bu yana epey zaman geçmiş olsa da görünen o ki bekleme süresi daha da uzayacak.

The Mirror gazetesinin haberine göre, gemi için halihazırda çeşitli modeller ve testler yapılırken, bazı finansal anlaşmazlıklar nedeniyle zaman zaman girişim durdu.

Kesin tarih henüz teyit edilmemiş olsa da projenin lansmanının 2022'de yapılması öngörülüyor.

Gemiyi inşa eden şirket, resmi Facebook hesabını @OfficialTitanicII adıyla güncelledi. Şirket, takipçilerine, "Titanic II hakkında bu yıl biraz daha fazla duyuru yapacağız. Daha fazla ayrıntı için bizi izlemeye devam edin" mesajı verdi.

Projenin sahibi olan milyarder, 2020'ye girerken verdiği yeni yıl mesajında gemiye atıfta bulunarak, "2020'de birlikte mükemmel şeyler başarmayı dört gözle bekliyorum" demişti.

Titanic II adlı yeni gemiye ilham veren orijinal gemi, 1912'de Southampton ile New York arasındaki seyahatte buzdağına çarparak batmıştı.

Yeni Titanic, eskisinin bir replikası olsa da içinde çok daha fazla güvenlik önlemi ve teknolojik özellik barındıracak. Geminin yaklaşık 2400 yolcu ve 900 gemi mürettebatı kapasiteli olması bekleniyor.

https://www.denizhaber.net/titanic-ii-2022de-hizmete-girecek-haber-94828.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

INTERCARGO 2019 Dökme Yük Gemisi Kayıp/Kaza Raporunu Yayınladı!

INTERCARGO (Uluslararası Kuru Yük Armatörleri Birliği) 2019 dökme yük gemisi kayıp raporu aynı zamanda 2010-2019 yıllarını kapsayan kayıp istatistiklerinin bir analizini sunuyor. IMO'nun GISIS(Global Entegre Nakliye Bilgi Sistemi)'indeki ve kamu kaynaklarına dayandırılan bilgilere göre bu periyotta 173 denizcinin bulunduğu 33 dökme yük gemisi bu dönemde kayıp verilerek artık kullanılamaz duruma gelmiştir.

Kargo taşımacılığı ve/veya sıvılaştırılmış kuru yük taşımacılığı için geçtiğimiz on yılın en çok endişe edilen konularından biridir ve muhtemelen 8 dökme yük gemisi zayiatına ve 106 denizcinin de hayatını kaybetmesine neden oldu.
 
Ocak 2020'nin sonunda, tamamının yüzde 61,5'ini kapsayarak, bu analizdeki 39 dökme yük taşıyıcı geminin kaybının 24'ünün araştırma raporları IMO GISIS'te ulaşılabilir olmuştu. Geçmiş olaylardan çıkarılan dersler, ek güvenlik geliştirmenin gerekli olduğu yerlerin belirlenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu araştırmalarda bir olaydan sonra raporun kullanıma sunulmasına kadar geçen süre 32 aydır.

Rapor:  https://www.intercargo.org/wp-content/uploads/2020/05/INTERCARGO-Bulk-Carrier-Casualty-Report_2019.pdf


https://www.denizhaber.com/deniz-kulturu/intercargo-2019-dokme-yuk-gemisi-kayipkaza-raporunu-yayinladi-h86372.html Mesajı Paylaş

Merkator

thyssenkrupp'dan Stratejik Satın Alma

thyssenkrupp Marine Systems, 20 Mayıs'ta, Brezilya'daki Oceana Tersanesi'ni bünyesine kattığını açıkladı.

"thyssenkrupp Marine Systems do Brasil" isimli yerel şirket üzerinden gerçekleştirilen bu satın almanın en önemli boyutlarından biri de bu tersanenin, Brezilya Deniz Kuvvetleri için dört adet Tamandaré sınıfı fırkateyni inşa edecek olması. Bu yüzden satın alma işleminin ve fırkateynlerin sözleşmesinin Brezilya'daki bazı makamlarca onaylanması da gerekiyor. Bu kapsamda, satın alma fiyatının da açıklanmaması tercih edildi.

2013 yılında kurulan Oceana Tersanesi'nin, bu yıl, fırkateyn projesi kapsamında 800 yeni istihdam yaratması bekleniyor. Tamandaré sınıfı fırkateynlerin 2025-2028 yılları arasında teslimatının tamamlanması hedefleniyor. Açıklamada, thyssenkrupp Marine Systems ve Embraer'in ortak firması olan Águas Azuis'in dört fırkateynin inşasının tamamlanmasından sorumlu olacağı da ifade edildi.

https://www.savunmahaber.com/thyssenkruppdan-stratejik-satin-alma/ Mesajı Paylaş

Atılgan

Dünyanın en büyük nükleer buzkıranı Rossiya'nın yapımına başlandı

Rusya Devlet Atom Enerjisi Kurumu Rosatom'un çatısı altında faaliyet gösteren FSUE Atomflot tarafından süper güçlü nükleer buzkıran 'Lider'in (Proje 10510) yapımı için ilk metal kesme, Primorskiy Kray'ın Bolşoy Kamen kasabasındaki bir tersanede gerçekleştirildi. Proje yüklenicisi gemi inşaat şirketi Zvezda Ltd, sözleşmeye göre gemiyi 2027'de devreye almayı planlıyor.
       
Rusya Devlet Atom Enerjisi Kurumu Rosatom'un çatısı altında faaliyet gösteren FSUE Atomflot tarafından süper güçlü nükleer buzkıran 'Lider'in (Proje 10510) yapımı için ilk metal kesme, Primorskiy Kray'ın Bolşoy Kamen kasabasındaki bir tersanede gerçekleştirildi. Proje yüklenicisi gemi inşaat şirketi Zvezda Ltd, sözleşmeye göre gemiyi 2027'de devreye almayı planlıyor.

Rosatomflot'un 'Lider' isimli, 10510 projeli süper güçlü nükleer buzkıranına 'Rossiya' isminin verilmesi yönündeki teklife Rosatom'un da destek verdiğini söyleyen FSUE Atomflot Genel Müdürü Mustafa Kashka, "Nükleer buzkıran filosunda, gemilerin adlarındaki devamlılığın yanı sıra oturmuş bir gelenek vardır. Buna göre, nükleer buzkıranlar coğrafi nesnelere göre adlandırılır. 10510 projeli geminin benzeri yoktur. Eşi benzeri olmayan nükleer buzkıran, Arktik bölgesinin doğusunda yıl boyunca garantili geçişleri sağlayacak olağanüstü teknik özelliklere sahiptir" dedi.

10510 projeli nükleer buzkıran Lider'in inşa sözleşmesinin imzalanması, 23 Nisan'da Murmansk ve Vladivostok'ta FSUE Atomflot ve Zvezda Ltd arasında uzaktan gerçekleşti.

Buzkıranın, Zvezda Uzak Doğu Gemi Yapım Kompleksi tarafından 27 Mart 2019 tarihli ve 538-r numaralı Rusya Federasyonu Hükümeti'nin "Gemi Yapım Kompleksi Zvezda'nın Buzkıran Lider'in Tek Yüklenicisi Olarak Belirlenmesine İlişkin" kararına dayanarak yapılıyor.
Nükleer buzkıran Lider, Iceberg merkezi tasarım bürosu tarafından belirlenen teknik özelliklere uygun olarak inşa edilecek ve Rosatom'un yan kuruluşu Afrikantov OKBM A.Ş tarafından geliştirilen RITM-400 nükleer reaktörlerle donatılacak.

10510 projeli nükleer buzkıranın temel özellikleri ise şöyle; 120 MW (pervane şaftlarında) güç kapasitesi, 22 knot (temiz suda) maksimum hız, 209 metre uzunluk, 47.7 metre genişlik, 4 metre maksimum buz penetrasyonu ve yaklaşık 69 bin 700 ton yer değiştirme.

Buzkıranın ana güç ekipmanları ise her biri 37 MW güç kapasitesine sahip dört turbo jeneratörle donatılmış bir buhar türbini ünitesinden ve her biri 30 MW güç kapasitesine sahip dört pervane motoru ile donatılmış bir elektrikli tahrik sisteminden oluşuyor.

Dünyanın tek nükleer buzkıran filosu Rosatom tarafından işletiliyor. Gemi Yapım Kompleksi Zvezda, PJSC NK Rosneft liderliğindeki bir konsorsiyum tarafından Primorskiy Kray'ın Bolşoy Kamen şehrinde inşa ediliyor.

https://www.denizhaber.com/gemi-insa/dunyanin-en-buyuk-nukleer-buzkirani-rossiyanin-yapimina-baslandi-h87718.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter