Denizcilik Haberleri

Başlatan Atılgan, Oca 12, 2017, 02:01 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Atılgan

Euronav, dünyanın en büyük tankerini satın aldı

Euronav, 380 metre uzunluğa ve 68 metre genişliğe sahip M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i filosuna eklediğini duyurdu.
Belçika merkezli Euronav, M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i filosuna eklediğini açıkladı. M/T SEAWAYS LAURA LYNN, en büyük ULCC tankeri olma özelliği taşıyor.

Euronav, dünyadaki iki ULCC tankerinden biri olan 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'i 32 milyon 500 bin dolar bedelle satın aldığını açıkladı. Tanker, 380 metre uzunluğa, 68 metre genişliğe sahip. 440 bin DWT'lik tanker Belçika bayrağı altında hizmet verecek.

Euronav CEO'su Paddy Rodgers, dünyadaki diğer ULCC tankeri 'M/T TI EUROPE'a sahip olduklarını ve 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'yi kontrolleri altına almalarının önemli bir stratejik fırsat sağlayacağını ifade etti.

Her bir ULCC tankeri, Güney Kore'nin bir günlük petrol ihtiyacını karşılayabilecek kadar yakıt taşıyabiliyor.

Tanker, 2003 yıllında DSME tarafından Hellespont için inşa edildi ve 2004 yılında Euronav ve OSG tarafından satın alındı. Equasis kayıtlarına göre, Euronav 2004-2005 yılları arasında 'M/T SEAWAYS LAURA LYNN'in işletmecisiydi.

Dünyadaki diğer ULCC tankerleri olan 'M/T TI ASIA' ile 'M/T TI AFRICA' FSO olarak dönüştürüldü ve Katar'daki Al Shaheen'de konuşlandırıldı.

https://www.denizhaber.com.tr/euronav-dunyanin-en-buyuk-tankerini-satin-aldi-haber-82582.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Gazprom, Arktik operasyonları için filosunu genişletiyor

Gazprom, Arktik operasyonları için filosunu genişletiyor. Yeni inşa edilen Alexander Sannikov isimli buzkıran gemisi filoya katıldı.
Rusya'nın en yeni elektrikli buzkıran gemisi 'ALEXANDER SANNIKOV' St. Petersburg'da düzenlenen törenle teslim edildi.

Aker Arctic tarafından tasarlanan Vyborg Tersanesi tarafından inşa edilen buzkıran gemisi Kuzey Denizi Güzergâhındaki Novoportovskoye sahasındaki tankerlere eşlik edecek. Böylece dünya pazarına, Arktik yağı tedarikinde bulunacak.

121 metre uzunluğa sahip 'Arktik Zamanı' programı kapsamında inşa edilen ilk buz kıran gemisi. Son teknolojik ürünlerle tasarlanan gemi iki metrelik kalın buzu kırabilecek kapasitededir. Ayrıca gemi Arktik Gate Petrol Terminali'ne gelecek tankerlere yardımcı olacak.

Novoportovskoye alanında altı tanker zaten çalışıyor ve yeni buzkıran gemisinin Ağustos ayında düzenli eskort hizmetlerine başlayacağı öğrenildi.

Klasik buzkıran gemileri buzun içine girer ve parçalara ayırır fakat 'ALEXANDER SANNIKOV' gövdesiyle buzları keser ve öğütürken de muhteşem manevra kabiliyetine sahip. 16 knot hız yapabilen gemi bir dakika içinde 360 derecelik dönüş yapabiliyor.

'ALEXANDER SANNIKOV', eksi 50 santigrat derecede bile 40 güne kadar pil ömrü sağlayabiliyor. Gemideki bilgisayarlar, yaşam destek sistemine, jeneratörlere, acil durum modlarına, ısı ve teknolojik sistemlere kadar ulaşabilir ve otomatik olarak çalıştırabiliyor. Buzkıran gemisinin dijitalleştirilmesi, mürettebatın daha verimli olmasını sağlayacak.

Geminin kendine ait, itfaiye, hastane, helikopter pisti, acil durum botları ve 26 ton taşıma kapasiteli vinci bulunuyor. Böylece, tanker operasyonlarına yardım etmesinin yanı sıra, kargoyu bağımsız olarak taşıyabilir, çekme fonksiyonlarını gerçekleştirebilir ve kurtarma operasyonlarına katılabilir.

Gazprom Neft Yönetim Kurulu Başkanı Alexander Dyukov, 'Tahminlerimize göre, 2030 yılına kadar Kuzey Denizi Yolu'ndaki talep üçte bir oranında artacak. Kendi Arktik filomuzun gelişimi, bizlere uzun vade de Rus Arktik'de liderliği korumamıza izin verecek' dedi.

Gazprom, 'ALEXANDER SANNIKOV'un ardından şirketin 'ANDREY VILKITSKY' isimli buzkıran gemisini Ekim Ayında operasyonlara dahil edecek.

https://www.denizhaber.com.tr/gazprom-arktik-operasyonlari-icin-filosunu-genisletiyor-haber-82672.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

'Arktika' nükleer buzkıran gemisi, sürüş testlerini başarıyla tamamladı

Dünyanın en güçlü nükleer buzkıran gemisi olarak tanıtılan Rusya'ya ait Arktika'nın sürüş testlerinin ilk etabı başarıyla tamamlandı. Mayıs ayı sonrasında gemi Rosatom'a teslim edilecek.

Rusya'nın Proje 22220 isimli faaliyeti kapsamında St. Petersburg'daki Baltık Tersanesi'nden 2016 yılında suya indirilen ve dünyanın en güçlü nükleer buzkıran gemisi olarak tanıtılan Arktika'nın sürüş testlerinin ilk etabı başarıyla tamamlandı.
 
Rusya Devlet Nükleer Enerji Kurumu'nun (Rosatom) siparişi kapsamında Baltık Fabrikası'nda üretilen LK-60Ya Arktika adlı buzkıran gemisinin yanı sıra aynı projeye ait Sibir ve Ural adlı nükleer buzkıran gemilerinin yapımına da yine aynı tersanede devam ediliyor.

Rosatom ve Baltık Fabrikası geçtiğimiz Ağustos ayında, aynı projeye ek olacak iki nükleer buzkıranın yapımı ile ilgili daha kontrat imzalamıştı.
 
Kuzey Buz Denizi'ndeki buzların erimesiyle ortaya çıkan ticari fırsatları değerlendirme planları dahilinde yürütülen proje Rusya için oldukça önemli. Zira Kuzey Kutbu'nda 412 milyar varile denk gelen devasa petrol ve doğalgaz rezervleri olduğu biliniyor. Dünyadaki keşfedilmemiş petrol ve doğalgazın yaklaşık yüzde 22'sine karşılık gelen bu oran, haliyle ülkenin dikkatini çekmiş durumda. Daha önce gemiler için uygun olmayan rotanın artan sıcaklıklar ve deniz buzulları örtüsünün kaybolmasıyla birlikte kullanılabilir hale gelecek olması, Proje 22220'yi önemli hale getiriyor.
Arktika buzkıran gemisinin sürüş testlerinin ilk etabına geçtiğimiz günlerde başlanmıştı. Mayıs ayına kadar tamamlanması beklenen program sonrasında geminin Rosatom'a teslim edilmesi bekleniyor.

Sahip olacakları 60 megavat güçle dünyanın en büyük ve güçlü nükleer buzkıranları unvanını alacak LK-60Ya gemileri, 173.3 metreye ulaşan uzunlukları, 34 metrelik enleri ve 33.5 bin tonluk ağırlıklarıyla üç metre kalınlığındaki buz kitlelerini karabilme potansiyeline sahip.

Arktika'nın tamamladığı test kapsamında yapılan açıklamada, "Fin Körfezi'ndeki testler tamamlandıktan sonra Baltık Fabrikası'nda inşa edilen ana buzkıran gemisi Arktika, fabrikanın tamamlama iskelesine döndü. Birinci etap test programı başarıyla tamamlandı, yedek dizel jeneratör beslemeli sürüş kontrol edildi, bağımsız olarak altı knot hıza ulaşıldı. Buzkıranın iletişim, navigasyon ve iç kullanım sistemleri de başarılı bir şekilde kullanıldı" ifadelerine yer verildi.

https://www.denizhaber.com/dunya/arktika-nukleer-buzkiran-gemisi-surus-testlerini-basariyla-h82802.html Mesajı Paylaş

Atılgan

44 yıllık emektar vapur yeniden Boğaz'da

İlk olarak 1976'da suya indirilen, 37 yıl boyunca şehir hatlarında hizmet ettikten sonra emekliye ayrılan ve şimdi de tekrar İstanbullularla buluşan eski ismiyle Şehit Adem Yavuz vapuru, Türk turizmine katkı için İstanbul Boğazı'nda gezi turlarına başladı.

Haliç Tersanesi'nde 1976 yılında motorlu yolcu vapuru olarak yapılan 58.2 metre uzunluğunda 19.6 metre genişliğindeki her biri 750 beygir gücünde 2 dizel motoru bulanan 456 grostonluk vapura, 1974'te Kıbrıs'ta gazetecilik yaparken, Rumlar tarafından yaralı esir alındıktan sonra şehit edilen gazeteci Adem Yavuz'un adı verildi. Bir süre sonra ise 'Le Vapeur Magique' ismini aldı. İstanbul'da 40 yıl hizmet verdikten sonra emekliye ayrılan ve "Vapur Turnesi" ismiyle Türkiye'nin ilk yüzen mağazası olan 'Şehit Adem Yavuz Vapuru' Türk turizmine ve iş dünyasına hizmet vermek amacıyla İstanbul Boğaz'ın gezi turlarına başladı.

Hem limanda hem de Boğaziçi'nde seyahat hizmeti verebilecek

Le Vapeur Magique aynı zamanda yüzen bir etkinlik mekânı olarak da kullanılacak. İstanbul'da deniz üzerinde farklı bir deneyim yaşamak isteyenleri ağırlayacak vapurda, gençler ve öğrenciler için bilimsel temelleri anlatılan atölyelerde sihirbazların sırları paylaşılacak; caz konserleri, söyleşiler, imza günleri düzenlenecek. Müşterilerine hizmet vermeye başlayan vapurda yapılan çalışmalar hala devam ediyor. Çalışmaların tümünün 3 ay içerisinde bitmesi bekleniyor.
Sarayburnu'nda demirleyen 'Şehit Adem Yavuz Vapuru' özel iş toplantıları için standartların üzerinde dekor ve teknik donanıma sahip 45 kişilik toplantı salonu ve bahar-yaz aylarında kullanabilecek 150 kişilik teras alanı da bulunuyor. Tüm gün yemek ve içecek servisine açık olan toplantı salonu, özel davet ve sunumlarda kullanılabilir durumda hazır tutulacak. Le Vapeur Magique iş dünyasına, hem limanda hem de Boğaziçi'nde seyahat hizmeti verebilecek.

"Deniz üzerinde karşılayan bir yaşam alanı oluşturduk"

Le Vapeur Magique'in kurumsal sözcüsü de olan Bülent Fidan proje hakkında şunları söyledi:

"Vapur sözcüğü aslında bildiğiniz üzere bir deniz taşıtı adı değil. Fransızca 'buharlı gemi' sözcüğünden dilimize geçmiş ama sonra sadece 'buhar' yani, 'vapur' kısmı kullanımda kalmış. 1800'lerde Osmanlı Dönemi'nde Fransız etkisi ile hayatımıza girmiş. Biz de aynı esintiyi, 1900'lerin ilk çeyreğindeki 'art deco' akımıyla birleştirdik. Geminin iç ve dış tasarımı, sunulan özel alanlar, içerideki caz esintisi, etkinlikler ve daha pek çok konu bu tasarım anlayışı ile oluşturuldu. İstanbul Boğazı'nda yeni, farklı, şaşırtan ve sürekli değişen sürprizli etkinlikleri ile saygın bir müze, kafe, restoran, sergi, gezi, söyleşi ve konser salonu ihtiyacını, üstelik doğrudan deniz üzerinde karşılayan bir yaşam alanı oluşturduk. Dileğimiz bir deniz kenti olan İstanbul'da Kız Kulesi, asma köprülerimiz, Boğaziçi'ni selamlayan İstanbul silueti gibi bir simge olmak. İstanbul için, Turizm için."

Vapur ziyaretçilerinden tam not aldı

Vapuru ziyaret ederek çok beğendini söyleyen bir vatandaş, "Bugün arkadaşlarımızla beraber hep beraber çok güzel bir atmosfer, İstanbul manzarasına karşı gezmek için geldik. İlk defa geldik, devamı da gelecek diye düşünüyorum" derken, başka bur bir vatandaş da, "Arkadaşlarla birlikte geldik, çok eğlenceli bir yer, özellikle fotoğraf çekmek için mükemmel bir yer. Geldiğimde bilgim yoktu. Öğrenci olduğumuz için araştırmaya meraklıyız. Açtık internetten baktık, Kurbağa Terbiyecisi hakkında bir sürü şey öğrendik" diye konuştu.

https://www.denizhaber.com/istanbul/44-yillik-emektar-vapur-yeniden-bogazda-h83506.html Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter