Milli Elektrikli Tren seti

Başlatan Traverten, Oca 07, 2017, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

murattekin

İnternette bir sitede fotoğrafını paylaşmışlardı. Şimdi baktım silinmiş. Mesajı Paylaş
...

Karabasan



TÜVASAŞ'ın Milli Elektrikli Tren Seti (EMU) için yaptığı paylaşım
https://twitter.com/tuvasas/status/1212734676042956801 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

MSG

Evet fren tesisati montaji yapiliyor, bazi ekipmanlari rahat calisabilmek icin soktuk. Onumuz de ki ay bizim onumuze gelir ve testlere baslariz. Mesajı Paylaş

HDS

#108
Oca 02, 2020, 06:42 ÖS Last Edit: Oca 02, 2020, 06:45 ÖS by HDS
Ekstrüzyon profile montaj ne kolay. Her şeyi raya tak sık geç.

Bir tek ana hat lokomotifleri ve hat makineleri artık özel, elle üretim kaldı. Bu işler de otomobil üretimine döndü iyice.

Burada da aslında "Sağolsun Çin" demek gerek. Zira bu işler Alstom'un falan sultasındayken el yakıyordu.


Burada da ekstrüzyon panellerin birleştirilmesi görselleri var. Kesitler vs de görülüyor biraz. Mesajı Paylaş

Eray

merhaba,

aşağıda hızlı tren ile ilgili bir video buldum ama yapılan tren bu mu bilmiyorum bi bakmak istersiniz belki. asıl olarak bu videodaki 0.50 deki gösterilen gearbox'ın trenlerde ne işe yaradığını merak etmiştim. konuya hakim olan birisi kısaca açıklayabilir mi? konuyu meşgul etmemek için bana özelden de yazabilirsiniz.

Şimdiden teşekkür ediyorum  :)

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=dFxFKRBtZd8&feature=emb_logo Mesajı Paylaş

Qazwes

Eray bey bu tren milli eletrikli tren seti(EMU). Bu trenlerin normalde 160km/h sürat yapması bekleniyordu fakat yeni yapılan demiryollarının yht(250km/h) yerine ht(200km/h) şeklinde yapılması kararı alındıktan sonra hızlı tren setlerine çok yüksek paralar vermek istemedikleri için EMU projesinin hızını 200km/h sürate çıkardılar. Kendi yorumumu söylemek gerekirse hatların bu şekilde yapımı inşaat ve işletme maliyetinde büyük faydalar sağlayacağı gibi yük taşımacılığına da destek verecektir. Birkaç ana hat dışında YHT yerine HT yapmak ülkemiz için son derece faydalı olacaktır. Demek ki devletimiz de aynı şeyi düşünmüş ki projeler bu şekilde uygulanıyor. :) Mesajı Paylaş

putty

Amerikada hızlı tren yokmuş Mesajı Paylaş

anafor2016

Hızlı tren olarak adlandırılan hatlar çift hatlı ve günümüz teknolojilerine - sinyalizasyon ile donatılmış. Yük ve yolcu taşımaya uygun hatlar oluyor. Özellikle ray'ların döşenmesinde 140 km üstü hızları destekleyecek şekilde tasarlanan hatlardır.

Yük taşımacılığına da imkan sağlaması , ülke ekonomisine katkısı büyük olacaktır. Mesajı Paylaş

Eray

çok teşekkür ederim. :) Mesajı Paylaş

MSG

Arkadaslar Emu 160 km max. Hiz ile calisacak, 220km max. Hiz ile calisacak olan Emu baska bir proje, goruntusu buna yakin olacak Mesajı Paylaş

anafor2016

Elektrikli lokomotif projesi var mı? Yük taşıma için. Mesajı Paylaş

murattekin

ABD'de Acela Express diye bir tren varmış Putty. Boston-Washington arası (750km) gidiyor. Hızı 240 km/s. Ancak çok miktarda da 177km/s yapılan hat var. Bence bu hız daha mantıklı ve verimli. Mesajı Paylaş
...

Traverten

Milli Elektrikli Trenin Beyni ve Kalbi ASELSAN'a Emanet

2020 Yılı Yatırım Programı ile yurt dışından Yüksek Hızlı Tren Seti teminine son verilerek yerli ve millî üretimin önünün daha da açılması, hem raylı ulaşım teknolojilerine yüksek hız hem de ekonomiye milyarlarca avro kazandıracak.

Savunma sanayii başta olmak üzere çeşitli sektörlerdeki kritik teknolojilerin yerli ve millî üretimine yönelik önemli atılımlar gerçekleştiren Türkiye, bu konudaki kararlılığını 2020 Yılı Yatırım Programı ile daha da pekiştiriyor. Program'da yer alan "Millî Elektrikli Tren Seti" projesine ilişkin kararlar bu iradenin dikkat çekici bir örneğini teşkil ediyor. Raylı ulaşım sistemlerinde yerlilik ve millilik bakımından yeni bir dönem başlatan Program, yerli sanayinin desteklenmesi, ihtiyaç duyulan alanlarda teknolojik yetkinlik kazanılarak dışa bağımlılığın azaltılması, ciddi ekonomik kazanımlar elde edilmesi gibi noktalardaki gelişmeleri daha da ileriye taşıyacak.

Yurt dışından temin dönemi bitiyor

On Birinci Kalkınma Planı'nda öngörülen hedefler doğrultusunda hazırlanan ve Cumhurbaşkanı Kararı ile 12 Şubat 2020 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan 2020 Yılı Yatırım Programı'nda millî elektrikli trenin yerli ve millî imkanlarla hayata geçirileceğine işaret ediliyor. Program'ın "Yüksek Hızlı Tren Seti" projesine değinilen kısmında şu ifadeler yer alıyor: "Tedarik süreçlerine devam edilen 12 adet Yüksek Hızlı Tren Seti hariç olmak üzere 14.05.2019 tarihli Cumhurbaşkanı Oluru'na istinaden yurt dışından ilave Yüksek Hızlı Tren Seti temin edilmeyecek, TÜVASAŞ tarafından üretilen Millî Elektrikli Tren Setlerinin hızlı ve yüksek hızlı tren hatlarında kullanılması sağlanacaktır." Program'da ayrıca araç ve ekipman alımında yerli üretim katkı oranının azami düzeyde gözetileceği belirtiliyor.

Sektörde, bu iradenin piyasadaki global ölçekli yabancı oyunculara karşılık yerli firmaların elini ciddi biçimde güçlendireceği ve bu noktadan geri adım atılmadığı takdirde yerli ve millî sanayinin orta ve uzun vadeli hedeflerine çok daha kısa sürede ulaşabileceği değerlendiriliyor.

Trenin "beyni" ve "kalbi" ASELSAN'a emanet

Millî Elektrikli Tren Seti projesinde, savunma teknolojilerindeki kabiliyetlerini yakın dönemde sivil alana aktarmaya başlayan ASELSAN da yer alıyor. Şirket ile Türkiye Vagon Sanayii A.Ş. (TÜVASAŞ) arasındaki sözleşmeye göre, projenin Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi ile Cer Zinciri Sistemi ASELSAN tarafından tedarik ediliyor.

Bir trenin "beyni" olarak nitelendirilen Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi (TKYS), temelde aracın hızlanma, yavaşlama (frenleme), durma, kapı kontrolü, yolcu geçişleri ve ışıklandırma gibi hayati öneme sahip işlevlerini denetlerken, iklimlendirme ve yolcu bilgilendirme gibi konfora yönelik alt sistemleri de yönetiyor. Modüler yapıda tasarlanan ve yüksek emniyet ile güvenilirlik seviyesine sahip olan TKYS bilgisayarı; mimarisi, kontrol, emniyet ve güvenilirlik algoritmaları, donanımı ve gömülü yazılımı ile tümüyle özgün olarak geliştiriliyor.

Bir trenin "kalbi" olarak nitelendirilen unsurlara sahip Cer Zinciri Sistemi (ana transformatör, cer konvertörü, yardımcı konvertör, cer motoru ve dişli kutusu) ise özgün yazılım, donanım ve algoritmalar ile yüksek verimlilikte performans sağlayacak şekilde hayata geçiriliyor.

Üretimde de yüksek hız

ASELSAN'ın savunma sanayii alanındaki tecrübe ve kabiliyetlerinin Millî Elektrikli Tren Seti projesinde değerlendirilmesi sayesinde hem üretimde hız hem de zamandan tasarruf sağlanmış bulunuyor. Trenin "beyni" ve "kalbi" niteliğindeki sistemlerde tasarım aşamalarından itibaren ASELSAN'ın yer alması, normal koşullarda on yıllar sürebilecek üretimin 1,5 yılda tamamlanması gibi dikkat çekici bir sonuç getiriyor.

6 milyar avroluk kazanım

Şu anda Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu 106 tren setinin 12'si yurt dışından, 5'i ise Millî Elektrikli Tren projesiyle karşılanıyor. Geriye kalan 89 tren setinin yerli ve millî imkanlarla üretilmesi halinde ise yaklaşık 3,5 milyar avronun Türkiye'de kalacağı belirtiliyor. Bu durumun sanayide çarpan etkisi yaratacağı ve söz konusu rakamın 6 milyar avroya ulaşacağı ifade ediliyor. Bu ekonomik kazanımın elde edilebilmesi için siparişlerin bugünden TÜVASAŞ'a verilmesinin önemi vurgulanıyor. Bu sayede sıkışık bir takvimle karşılaşılmadan ve dışa bağımlı kalınmadan Türkiye'nin tüm tren seti ihtiyaçlarının yerli ve millî imkanlarla rahatlıkla karşılanabileceği kaydediliyor.

Yüksek konfor sunuyor

TÜVASAŞ tarafından üretilen ve hızı saatte 160 kilometreden 200 kilometreye çıkarılan millî elektrikli tren, alüminyum gövdeli tasarlanıyor ve bu niteliğiyle bir ilk olmayı hedefliyor. Yüksek konfor özelliklerine sahip 5 araçlı set, şehirler arası seyahate uygun olarak geliştiriliyor. Ayrıca, engelli yolcuların her türlü ihtiyacını karşılayacak şekilde tasarlanıyor.

https://rayhaber.com/2020/02/milli-elektrikli-trenin-beyni-ve-kalbi-aselsana-emanet/ Mesajı Paylaş

Traverten

Milli elektrikli tren için tarih belli oldu

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, "Milli elektrikli tren, 29 Mayıs'ta raylara indirilip test edilmeye başlanacak. Testlere göre, eylül ayında bu trenler vatandaşlarımızca kullanılmaya başlanacak" dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, milli elektrikli trenin 29 Mayıs'ta raylara indirilip test edilmeye başlanacağını belirtti.

Adapazarı ilçesindeki Türkiye Vagon Sanayi AŞ'yi (TÜVASAŞ) ziyaret eden Bakan Varank'ı, Sakarya Valisi Ahmet Hamdi Nayir karşıladı.

Burada gazetecilere açıklamalarda bulunan Bakan Varank, TÜVASAŞ'ın Alüminyum Gövde Üretim Fabrikası'nı açtıktan sonra çok yol aldığını ifade etti.

Varank, geçen günlerde açıklanan 2020 Yatırım Planı'nda TÜVASAŞ'ın da yer aldığını anımsatarak, 56 hızlı tren setinin kurumdan temin edileceğini bildirdi.

TÜVASAŞ'ın Türkiye için önemli bir altyapı olduğunu dile getiren Varank, "Milli hızlı trenlerimizi, milli yüksek hızlı trenlerimizi entegre bir şekilde, tasarımdan son noktaya kadar üretebildiğimiz bir tesisten bahsediyoruz. Gördüklerimden oldukça etkilendim." diye konuştu.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Varank, devletin önümüzdeki 15 yıllık süreçte yaklaşık 15 milyar eurooluk raylı sistemler satın alımı yapacağını belirterek şunları söyledi:

"Burada görmüş olduğumuz ürün, tasarımından başlayarak 160 kilometre hız yapabilen mevcut yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarımızda çalışan bir tren seti. Tabii burada gördüğümüz setin en önemli özelliği tedarikçiler vasıtasıyla bu trenlerin oldukça yüksek oranlarda yerlileştirilmesi. Cer sistemleri, boji sistemlerinin bir kısmı ASELSAN tarafından yapılıyor. Burada Yaz-Kar firmamız var, trenin klimasını üretiyor. Başka firmalarımız da bu trenin çok çeşitli parçalarını yerlileştiriyor. Bu kabiliyet bizim için değerli bir kabiliyet. Bundan sonra kendi milli yerli markamızı oluşturup hem kendi ihtiyacımız olan ürünlerimizi üretmek hem de dünyada global ve rekabetçi bir oyuncu olmak istiyoruz."

Varank, bir gazetecinin milli elektrikli tren setinin raylara ne zaman ineceğine ilişkin sorusuna şu cevabı verdi:

"Milli trenlerimizin, saatte 160 kilometre hız yapabilen trenlerimizin çok yakında testleri başlayacak ve vatandaşlarımız bunu kullanmaya başlayacak. 3 tren seti, 29 Mayıs'ta raylara indirilip test edilmeye başlanacak. Testlere göre eylül ayında bu trenler vatandaşlarımızca kullanılmaya başlanacak.

https://www.dunya.com/gundem/milli-elektrikli-tren-icin-tarih-belli-oldu-haberi-463190 Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter