Milli Elektrikli Tren seti

Başlatan Traverten, Oca 07, 2017, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

HARZEMŞAH

@MSG

Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Paylaşımlarınızı umarım daha da sıklaştırırsınız? Mesajı Paylaş

HDS

#91
Kas 01, 2019, 09:22 ÖÖ Last Edit: Kas 01, 2019, 09:30 ÖÖ by HDS
@MSG, "Kaynak" tarafı, yani robotların olduğu taraf Dirinler'in değil, Ankaralı Intecro'nun. Onların eli ağırdır, sorma, ama seni deli eder ve gün sonunda yaparlar. Bu neden böyle bilmiyorum, ama muhakkak öyle yaparlar.

Dirinler "freze" tarafını yaptı. Onun da çalışmasını görmek için orada önce gövde kaynatılması gerek. :)


Bizim garip hallerimiz. Gerek Intecro hattı, gerekse de Dirinler sistemleri çok nadir sistemler. İspanyol bile olsa şimdi her yerde reklamı olurdu. Biz fotoğrafını bile bulamıyoruz.

Aynı Dirinler Reis sınıfı denizaltı için de çok özel bir sistem yaptı. Haydi bu bakalım reklamını bulabilirsen.

Buna çok üzülüyorum.  :( Mesajı Paylaş

anafor2016

@hds bir ara CIA tarafından stratejik firmalar diye tanımlanan iki Türk makina üreticisi vardı. Bu firmalar mıydı? Mesajı Paylaş

HDS

Ya yok be abi. 3 tane Bursa firması. CO2 lazerler ile lazer kesim makinesi üreten firmalardı bunlar.

Belirli bir hassasiyetin altında kesim yapan, yahut 3-Boyutlu kesim yapabilen lazer kesim makineleri "halen" kontrollü teknoloji.

Adam orada "Türkler bu işe de girdi, bunlara göz kulak olun İran'a ambargoları delecek satış yapmasınlar" dedi, o kadar.


Bunlardan biri de sonradan birini bilmeden, diğerini de bilerek İran'a gönderince büyük olay oldu. Japonya'dan aldıkları bazı lisanslar falan iptal oldu. :)

Bu firmalardan kalan ikisi; Birisi işte şu yerli lazeri yapan Ermaksan, diğeri de ileride daha kabiliyetli makineler yapmaya kapasitesi olan Durmazlar. Hepsi bir yerlere geldi. Mesajı Paylaş

anafor2016

Detaylı bilgi için Teşekkürler hocam Mesajı Paylaş

petibor

#95
Kas 03, 2019, 01:50 ÖS Last Edit: Kas 03, 2019, 01:52 ÖS by petibor
Amerikalı sistematik çalışıyor işini yaparken. Bir fotokopi makinesi için tıkır tıkır çalışan kuralları prosedürleri var bozulunca herkese anında mail gider en yakın diğer fotokopi makinesinin yeri bildirilir teknik servise mail gider servis anında gelir toneri değiştirir sonra aynı yerlere makine tamir edildi mesajı gider kurallar neyse işler orada. Bizde ne olur muhasebeci toneri çalkalar sorunu çözer. Bu amerikalılar uçak gemisi üretirkende kuralalr üretmişler bu gemiyi neyle üretiyoruz makineler nereden alınmış nükleer savaş çıkarsa hangi firmalara ihtiyacımız olacak bu gemileri üretmeye devam etmek için dert edinmişler bunları kağıda dökmüşler orada Durmazlar ın caka tezgahı yada giyotini o tersanede varsa bu tezgahta biraz büyükse özelse bu firmayı listeye eklemişlerdir olay budur. Mesajı Paylaş

MSG

@HDS Dirimler tarafı (freze) kabul işlemi yapılmış.
Kaynak tarafın da ise ufak, tefek şeyler kalmis ayrıntı ben de kalsın. Arkadaşlar oldu bu iş diyorlar sonunda.
Asıl iş şimdi başlıyor o tezgahların çalışması. Mesajı Paylaş

HDS

Anladığım kadarı ile Çin'den ekstrüzyonlar da öyle doğrusallıktan yana iyi değil. O kalitede malzemeyi de Türkün kendi makinesi kaynatır, işler ancak.

Şaka maka, hakikaten bu tezgahlar Alman'dan falan gelse hiç biri nazımızı çekmez, yarım bırakır giderdi.


Böyle bir dolu yarı faal, ceset, ite kaka çalışan makine var zamanında bir heves alınmış, eldeki malzemeye uymayan. Mesajı Paylaş

MSG

Üstad çok alanım değil, (elektrik ve elektronik ile ilgili her seyi sora bilirisiniz) o yüzden ayrıntı ben de kalsın dedim. Sen anlarsın. Biz kanyak tarafın da robotlardan 2 tıp kaynak yapmasını istemişiz, yanlış hatırlamıyorsam argon ve diğerini hatırlayamadım biz gaz kaynağı ama adını hatırlamıyorum sanırım o taraf da sıkıntı varmış gaz kaynağın da sıkıntı yokmuş, argon tarafın da tel kalınlığı ile alakalı sıkıntı varmış. Ama dediğim gibi sıkıntı ufak tefek diyorlar. Mesajı Paylaş

HDS

Hocam, Argon yani TIG kaynağı ile, bir tür "gazaltı" kaynağı olan, CMT denilen Fronius'un bir kaynak tipi. "Cold Metal Transfer" açılımı. "Cold" olan bir şey yok tabii ama ısı girdisi düşük.

Parçalar çok büyük, fikstürlemesi çok zor ve ekstrüzyonlar epey yamuk yumuk geliyordu en son. Kolay değil.

Halletmişlerdir. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter