Kale 3500 Turbojet Motor

Başlatan 7Skies, Eki 02, 2015, 09:24 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

sRonin

abi ben sizi anlamıyorum ya gerçekten.30 dk isteri olan bir projede adamlar durmuyorlar kendi cebinden 25 milyon dolar para daha harcayıp çalışıyorlar projenin limitlerini zorluyorlar siz burada maliyet, itki gücü bilmem ne diye eleştiriyorsunuz  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  alemsiniz vallahi Mesajı Paylaş
Biz sanayiye inanmış ve ona adanmış insanlarız. Çünkü ticaret bireyleri , sanayi toplumları zengin eder.

embermoon35

İsterlersen fazlasını verme yanında   Kazanılan ek test kabiliyetleri var. Ayrıca linki bulursam paylaşırım yabancı bir forumda gezgin için safran firmasından tr40 üzerinden geliştirilen tr50 ayarına yakın bir motor tedarik edileceği ni okumuştum. Ayrıca menzil konusu, 30 dakika çalışma ile bile 0,8-0,9 mach hızla yaklaşık 500km mesafe yapıyor Mesajı Paylaş

petibor

#92
Nis 30, 2019, 05:21 ÖÖ Last Edit: Nis 30, 2019, 05:24 ÖÖ by petibor
Motorun üretimini yapacak firma daha seçilmedi biliyorsunuzdur. Kale ARGE işini bitirince kağıt üstünde vazifeside bitmiş olacak. Seri üretim işi BMC iştiraklerine TR Motor yani verilirse şaşırmayalım. Mesajı Paylaş

guglie

Zaten tüm motor olaylarını trmotorda toplayacaz demişti ismail demir turboprop turbojet vs vs. Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Acaba bu motordan neler çıkacak ? Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

@sadalone üstadım,
Ben olmaz demedim, olur tabi ki, neden olmasın. Tabi bedelini karşılamak şartıyla...

Öyle ki turbojet ile turbofan arasındaki en temel farklara bakarsak,
- Turbojet hafif, küçük çaplı ve daha ucuza üretilebilirken, çok yakıt tüketen, verimi düşük ve alt devirlerde çalışması pek mümkün olmayan bir motor türüdür. (videoya dikkat ettiyseniz 6-7k devir çevirmeye başlayınca ateşleniyor.)
- Turbofan ise düşük devirler de dahil daha verimli, az yakıt tüketen ama daha büyük çaplı bir motor. (Çok yüksek hava giriş hızlarında turbofan dezavantajlı, ama bunu da değişken geometrili hava alıklarıyla aşıyorlar.)

O nedenle, turbofan kullandığın bir füzeyi aynı menzile göndermek için yakıt hakkını, turbojetli olana göre daha az tutarsın. Ayrıca turbofan füzeyi fırlatmak için gereken booster da daha küçük olabilir. Oysa turbojet olan füzeyi motorun istediği devir sayısını buldurmaya yetecek büyüklükte bir booster ile göndermek gerekir.

Bildiklerime göre, istenen uzun menzil ve diğer parametreleri aynı olmak şartıyla, turbojet motorlu bir füze, ihtiyaç duyulan yakıt ve gerekli güçteki booster dezavantajı nedeniyle turbofan muadilinden daha iri olmak zorundadır.

Tabi bildiklerim tamamıyla genel kültürden ibaret. Konuya hakim arkadaşlar gerekli düzeltmeleri yaparlarsa sevinirim. Mesajı Paylaş

sadalone

@HeleBiDinle tabi ki dediklerin doğru ama ben kısa vadede en azından Gezgin'in ilk versiyonları için yeterli olacağını düşünüyorum.Gezginle ilgili son gelen haberlere göre Kuvvette turbojet motorlara dönmüştü hatta test için Scalp Naval'da kullanılan TR50 motorunun kullanılması düşünülüyordu.

Tomahawk ve Scalp Naval boyut olarak aşağı yukarı aynı, scalp naval en az 250kg harp başlığını en az 1000km öteye taşıyabiliyor, başlangıç için yeterli olur diye düşünüyorum.

Tomahawk'ta kullanılan turbofan F107 ve Scalp Naval'da kullanılan turbojet TR50 motorlarının verimliliklerini karşılaştırmak istedim.Her iki motorunda sürekli aynı maksimum güçte(3.1 kN) çalıştığını varsayarsak  yanlış hesaplamadıysam eğer F107 motoru 1 saatte 220 kg yakıt yakarken, TR50 motoru 1 saatte 370 kg yakıt yakar evet arada gayet önemli bir verimlilik farkı olduğu ortada. Mesajı Paylaş

HeleBiDinle

@sadalone, katılıyorum. Evet, ilk versiyon çabucak turbojet motorla ortaya çıkacaksa varsın öyle olsun.

Harp başlığı küçük, menzili biraz kısa olsun, ama yeter ki olsun. İleride turbofanlısı da olur. Ona da Block 2 denir, fena mı? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter