TEİ

Başlatan kimlikci, Haz 03, 2016, 08:58 ÖÖ

« önceki - sonraki »

Search and rescue

#45
Ara 17, 2018, 03:42 ÖS Last Edit: Ara 17, 2018, 03:44 ÖS by Search and rescue
Harpy-Harop wankel kullanıyor.  O kadar menzil/ağırlık/boyut için en efektif çözüm.  Zaten kamikaze bir daha dönmeyecek bakım sorunu olmaz. 50 beygir de gayet iyi.

Mesajı Paylaş

HDS

Buradaki Wankel olmayabilir ama görüntü yanıltıyor olabilir. Mesajı Paylaş

Karabasan

TJ90 Turbojet Motoru Geliştirme Projesi kapsamında, prototip atölyesi tarafından imalatı yapılan ana modüllerin tamamının imalatı, TEI imalat atölyesine adaptasyonları yapılarak seri imalat aşamasına geçildi.
http://www.tei.com.tr/dosyalar/kitap/1516/dosya-1516-7131.pdf

Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

petibor

#48
Ara 18, 2018, 09:41 ÖÖ Last Edit: Ara 18, 2018, 09:46 ÖÖ by petibor
Müsteşar bakana bilgi verirken tek kristal malzemeyi gösterip bunu başardıysak artık motoru kesinlikle yaparız geç olur erken olur ama kesinlikle yaparız demiş. Bu kadar önemli kritik konu demekkki bu tek kristal blisk mevzusu. HDS bunu bize SSF de blisk in adını bile bilmezken hep söylemişti tek kristal mevzusunu sağ olsun. Yani merak ettiğim soru şu. Acaba bunu yapıyorsak F110 motorunuda yaparız la helikopter motorunu yaparız aslında bir birine çok yakın hedeflermi. Helikopter motoru ile F16 motoru arasındaki fark belkide çok değildir. Bütün kritik şeyler zaten helikopter motorunda da varsa süreç böyle hayallerin ötesinde de gelişebilirmi diyorum. Ama bir yandanda Çin in Rusya nın debelenişini görüyorum. Ama bir yandanda Avrupa da bir kaç firma bu işi kıvırmış sa o kadarda abartılacak iş değil diyorum. Rusya ve Çin artık debelenmiyordur belkide o bizim abartımızdır yada onların sıkıntı dediği şey bizim için fazlası ile yeterlidir bu aşamada. Belki bu gözümüzde büyüttüğümüz jet uçağı motoru büyük iş değil o kadar. Bunu merak ediyorum. Sanki sonrasında jet uçağı motorunuda yapacağız gibi bir his var içimde kaşla göz arası. Aselsan ın Kalkan radarına sevinirken şok üstüne şok yaşamamız gibi peşpeşe. Dün kalkana inanamazken daha ne geçtide AESA gemi suitlerini konuşur olduk motorda böyle olabilir Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Biz şu anki eğitim sistemimizi düşünerek belkide olabilitesine ihtimal vermiyoruz. Ancak bu projelerin başındaki mühendislerimizin büyük ihtimal çoğu yurt dışında bu işte uzman abd ve avrupa üniversitelerinde master ve doktora yapıp geliyorlar.

Tabi kritik parça tasarım ve imalatı çok önemli elbet ancak performansta çok önemli bir merhaledir. Motor parçalarının metal karışımları bunların işleniş metodları ve prototipin kabul edilebilir performansı vermesi hayati bir konu bence. Mesajı Paylaş

Terra

TEI'nin hedefi 1 milyar dolar ciro

TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Akşit, "Son 5 yılda sadece ihracatımızı 2'ye katladık. İleriye doğru hedefimiz ise sadece TEI olarak 10 yıl içinde 1 milyar dolar ciro gerçekleştirmek ki bunu başarabileceğimize inanıyorum." dedi.

TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, "Kalite ve uygun fiyat bir araya gelince ihracatımızda çok ciddi artışlar gözlemledik. Son 5 yılda sadece ihracatımızı 2'ye katladık. Bu yıl da 355-360 milyon dolar arası bir ihracat hedefliyoruz. İleriye doğru hedefimiz ise sadece TEI olarak 10 yıl içinde 1 milyar dolar ciro gerçekleştirmek ki bunu başarabileceğimize inanıyorum." dedi.

Akşit, Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) Mühendislik Fakültesi bünyesinde TEI katkılarıyla kurulan "Yüksek Hesaplamalı Araştırma Laboratuvarı" açılışı için geldiği kentte yaptığı açıklamada, yetişmiş insan gücüne herkesin ihtiyacı olduğunu belirterek, çok yüksek teknoloji ve derin bilgi gereken konularda üniversitelerle iş birliği yaparak insan yetiştirmek gerektiğini söyledi.

Savunma Sanayii Başkanlığının da Savunma Sanayii İçin Araştırmacı Yetiştirme Programı (SAYP) ve benzeri desteklerle epey üniversiteyle iş birliği protokolü imzaladığını ifade eden Akşit, 50'ye yakın proje konusunun üniversitelerle belirlendiğini açıkladı.

Akşit, TÜBİTAK'ın 2240 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında GTÜ ve bazı üniversitelerle iş birliği anlaşmaları bulunduğunu dile getirerek, "Mühendislik artık alet işler el övünür şeklinde ilerliyor. Elle her ne kadar kaba hesap yapılsa da muhakkak bilgisayarlı hesaplamalı mühendislik çalışmaları gerekiyor. Güçlü bilgisayarla yaptığınızda büyük modelleri hızlı çözebiliyorsunuz. Bu kapsamda GTÜ'ye bilgi işlem altyapısı kurarak destek verdik. İhtiyaç duyduğumuz spesifik teknoloji konularında da çalışanlarımızı üniversitelerde master ve doktora yapmaya teşvik ediyoruz." diye konuştu.

"Teknolojileri bünyemizde veya üniversitelerle çalışarak geliştirmek zorundayız"

İhtiyaçları olan teknoloji konularını belirlediklerini dile getiren Akşit, bu konularda master ve doktora yapan çalışanlarının harcadığı saati, iş saatinden saydıklarını bildirdi.

Akşit, bu durumun da çalışanları ciddi oranda teşvik ettiğini aktararak, "Yaptığımız işin ciddi kısmı kimsenin kimseye vermediği, satmadığı teknolojileri içeriyor. Bu teknolojileri biz TEI olarak Türkiye içinde bir şekilde bünyemizde veya üniversitelerle çalışarak geliştirmek zorundayız. Bunun için yüksek nitelikli, kaliteli bilim insanı, bunu destekleyen altyapı ayrıca da bunun uygulanabileceği teknolojinin ucundaki projelere ihtiyaç var. Bundan 15-20 yıl önce ne yazık ki bu 3 şey bir araya gelmiyordu." ifadesini kullandı.

"Geleceğe artık umutla bakıyoruz"

Akşit, eskiden yurt dışında çalışan ve altyapısı güçlü olan araştırmacıların Türkiye'ye geldiğini ancak tecrübesini uygulayabileceği bir ortam bulamadığını söyledi.

Artık o araştırmacıların katıldığı teknolojinin ucundaki projelerin Türkiye'de bulunduğunu ifade eden Akşit, geleceğe artık umutla baktıklarını vurguladı.

TEI'nin savunma sektöründe ihracat konusunda Türkiye'de ilk 3 içerisinde yer aldığını dile getiren Akşit, şöyle konuştu:

"Bilgi ve birikimlerimizle ürettiğimiz teknolojinin üstünlüğü ve rekabetçiliğiyle ve kalitesiyle dünya piyasalarında özellikle de uçak motorlarında motoru üreten ana firmalar dışında bu ana üreticilere destek veren bin kadar üretici var, motor parçası ve modüller üretiyorlar. Bu sektörde dünyada en çok satan motorun en büyük tedarikçisi haline geldik. Dünyada bir nevi 1'inciyiz. Hatta dünyada 4 büyük firma arasında sertifikalı özel prosesler konusunda dünya 1'incisiyiz. Kalite ve uygun fiyat bir araya gelince ihracatımızda çok ciddi artışlar gözlemledik. Son 5 yılda sadece ihracatımızı 2'ye katladık. Bu yıl da 355-360 milyon dolar arası bir ihracat hedefliyoruz. İleriye doğru hedefimiz ise sadece TEI olarak 10 yıl içinde 1 milyar dolar ciro gerçekleştirmek ki bunu başarabileceğimize inanıyorum."

http://defenceandtechnology.com/2019/03/04/teinin-hedefi-1-milyar-dolar-ciro/ Mesajı Paylaş

embermoon35

Tei nin Tj90 turbojet motorunun 75 kg ağırlıklı şimşek hızlı hedef uçağını saatte 400 mil sürate çıkattığı bilgisi açık kaynaklarda görülüyor.  Bu motorun Yeni ihalarımız aksungur ve akıncı için yine 75 ila 100 kg civarı toplam ağırlıklı mini cruise mühimmatlarda kullanılma ihtimalini merak ediyorum. Bu büyük kuşlarımız bu tarz mühimmatlar ile çoklu adetlerde donatılarak çok faydalı olabilir diye düşünüyorum. Şimşek için karadan fırlatıldığında 50km menzil ve 720km saat hız bilgisi veriliyor. Hayalim Yüksekten bırakılarak 50-75km süzülme 50km deniz yüzeyinde seyir yapan mini som. Mesajı Paylaş

dmc

Bu motorun benzer değerlerine sahip olan Jetcat P400 modeli'nin 4 adeti Jetwing olarak adlandırılan süit'lerde kullanılıyor. Mutlaka rast gelmişsinizdir. İleride özel kuvvetlerin operasyonlarında yer bulabilir mi bilmiyorum. Mesajı Paylaş

petibor

Sırbistan ın ALAS füzesi var buna en yakın

Mesajı Paylaş

embermoon35

Alas gerçekten benim düşündüğüm ebatlarda bir silah sistemi hatta biraz küçüğü bile. Eminim bizim mühendislerimiz daha şekli şemali düzgün bir ürün çıkartabilir. Egede çok büyük güç çarpanı olabilir Mesajı Paylaş

kurtkapan

"GE Additive, #ParisAirShow'da @TEI_TUSAS ile katmanlı imalat için iş birliği anlaşması imzaladı. Anlaşma kapsamında, GE Additive'in iki M Line sistemi ve iki adet M2 makinesi, TEI'nin Eskişehir'deki genel merkezine kurulacak."

https://twitter.com/GE_Turkiye/status/1141312160192192512

Bu makineler ne için kullanılacaktır, katacakları kabiliyet ne olacaktır, @HDS ? Mesajı Paylaş

HDS

Hocam M2 standart bir katmanlı imalat makinesi. Argon koruması altında havacılık alaşımları da yapabilen çok yetenekli bir makine.

Ama M Line baya baya seri üretimi desteklemek için özel bir makine. Tablası büyük, inşa etme hızı çok yüksek, tabla değiştirme süresi çok kısa. Seri üretim yani.

Muhtemelen halen GE türbinlerinde kullanılan bir ya da bir kaç parçayı üretme işi aldılar. Land & Marine vs de olabilir.

Ama detayını bilmiyorum. Şaşırdım ben de. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Sayın @HDS

Bu katmanlı imalat makinesi bildiğimiz sadece 3 boyutlu metal yazıcı mı yoksa daha komplike çalışan bir makine mi? Mesajı Paylaş

HDS

Metal yazıcı da denebilir. Ama dandik örnek parçalar değil, motor üzerinde kullanılabilecek kalitede parça üretebiliyorlar. Fonksiyonel parça yani. Mesajı Paylaş

Teknisyen

Elimdeki 3B router ve yazıcı imalatı biterse o dandik metal yazıcılardan DIY olarak bir tane yapmayı düşünüyorum.

Bu kadar ileri bir teknolojinin bu  kadar çabuk hoby/DIY seviyesine inmesi benim için çok şaşırtıcı.Burada söylenmesi gereken Garaj kültürünün gözünü seveyim herhalde? Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter