TEİ

Başlatan kimlikci, Haz 03, 2016, 08:58 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

kimlikci

Türkiye'de havacılık motorları alanında lider olan ve dünyadaki  savunma ve havacılık şirketleri arasında  yükselişini sürdüren TEI - TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş., elde etmiş olduğu ihracat rakamları ile Savunma ve Havacılık Sanayii dalında 2'nciliğini korudu. Tüm sektörleri kapsayan toplam ihracat sıralamasında ise 52'nci sıradan 47'nci sıraya yükseldi.

http://www.kokpit.aero/tei-ihracat-ikincisi-2016 Mesajı Paylaş

kimlikci




TAI SIMSEK Yuksek Hizli Hedef Ucak'da TEI TJ90 turbojet motoru kullanilmaya baslandi.

https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/748440351589994496 Mesajı Paylaş

putty

#2
Tem 02, 2016, 03:47 ÖS Last Edit: Tem 02, 2016, 03:58 ÖS by putty
Dünyada 90 lbf civarı güçte motoru olan bidiğiniz füze var mı hiç
ALAS a baktım 70 lbf kadar .Bayağı bir silah üretilir demekki Mesajı Paylaş

HDS

@putty, bizimkiler Alas gibi bir füze yapmaya kalkar. O zaman TEI'nin motorunun hazır olmadığını anlarız. En sonunda motor yurt dışından alınır. :) Mesajı Paylaş

putty

Banada bu jet motoru ile füze çalıştırmak çok zor iş gibi geliyor doğrusu. Bu kadar kompleks bir makine ancak seyir füzesi için katlanılabilir. Katı yakıtta yakıtı yakıyorsun oluyor bitiyor ama jet motoru çalışacak yakıtı ayarı ilk hareketi vereceksin enerjiyi sağlayacaksın bir sürü tantanalı iş. Çok sakat bir şey ALAS gibi piramidin tabanında bir füzeyi jet motorlu yapmak dimi. Bu kadar karmaşık bir makineyi yapacaksın çok fazlada test de edemezsin sonra depoya kaldır 5 sene sonra ateşle çalışsın ne zor iş. Yinede yapmak lazım ama sanki bana ALAS mesela 10 tane ateşle biri yerinden kımıldamaz gibi geliyor. Bir kaçıda 500 metre sonra düşer gibi. Çok acayip temiz mükemmel bir makine üretebilmek gerek saat gibi. Proses i mükemmel kalite kontrolü mükemmel testleri mükemmel bir bant ve mühendislik. Mesajı Paylaş

ocay

ALAS'ın motoru oldukça basit görünüyor; TJ90 gibi Mesajı Paylaş

kimlikci


commandos

Çok güzel olmuş. Emeği geçenlere teşekkürler... Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

HDS

Gerçekten rekabetçi ve yenilikçi.  :)

Bunu çok para ve emekle yapabildik. Kendini bu memleketin gaz türbini "Center of Excelkence"ı sanan, ama aslında orta boy bir "machine shop"tan ikerisi olmayan bu şirket, hayallerinden arınıp, ayaklarını yere bastırıp, oturup çalışıp yaptı bunu. "Endüstriyel"leştirdi.

Eh, olmadı gereken yerden başladık, artık yavaş yavaş, oturup burada bunu büyüteceğiz. Bıkmadan azar azar, patlata patlata.

İyi oldu bir yandan, bir 2004 TAI devrimini de sessizce TEİ yaşadı. İşine bakıyor. Mesajı Paylaş

ocay

TJ90 yapmak bile 10 yıl sürdü; F110 ayarında motoru yapmak baya zor olsa gerek Mesajı Paylaş

Destiny

Kapı kapıyı açar herhalde. Böylesi daha iyidir, işi her noktada öğrenmek, görmek en hayırlısıdır. Teknolojimizi bu şekilde öğrenerek süreçe ve zamana yaydığımız vakit ilerde yenilikler üretebileceğiz. Yoksa almışız ortaklıkla motor üretmişiz, kendimizce modifikasyon yapmışız veya lisans altı bir takım veriler üzerinden üretim yapmışız bu işler böyle olacak şeyler değil. Bunun en güzel örneğini Çin yaşamakta bugün milyarları gidiyor yazık, eldede pek bir şey yok ellerindeki motorlara bakmayalım WS-10/15 vs.. işlevsel değiller onlarda öğrenecek bu süreçten geçecek, geçiyorlarda.

Ama şöylede bir şey var biz bu işi öğrendiğimizde bu alan hala özel bir alan olacakmı orası tabi şaibeli biraz. Mesajı Paylaş

neosinan

#11
Oca 02, 2017, 10:52 ÖS Last Edit: Oca 02, 2017, 10:55 ÖS by neosinan
Tei mühendisleri ile röportajlar;

http://youtu.be/fZrZ9m7cfjE Mesajı Paylaş

HDS

Artık Türk mühendisinin çekim yapılacak diye abiyelerle, takım elbiselerle işe gitmemesi gerektiğinin idrakine varması gerekiyor. Ve hayır, disk görsel kontrolü tek taş yüzüklerle falan yapılmıyor. Yapılmamalı.  :)

TEI yavaş yavaş, çok enteresan, belki heyecanlı değil ama enteresan, bir dönüşüm geçiriyor. Bu videoda bir miktar da olsa bunu görmek mümkün.

TEI onyıllarca GE'nin herhangi bir imalathanesi gibi davranmaktan kendisini alamadı. Ortaklık yapısı ve olup olabilecek vizyonu sebebi ile de bunun pek dışına çıkma şansı olmadı. Bu durumda da, aslında böbürlenilen "blisk" imlatı ile ilgili konuda aslında TEI, kendisi TEI olarak pek de bir şey yapmadı. GE'nin yeni motorlar sebebi ile ciddi bir blisk kapasitesi ihtiyacı vardı, TEI de gerek özkaynakları ve bizim vergilerimiz ile epeyce yatırım yaptı "tamamen" GE'nin yönetiminde blisk kabiliyeti kurdu. Bu konuda en azından bazı kritik proseslerdeki hiç değilse bazı analiz işlerini dahi yapmayıp, fikstürlerine kadar GE'den almayı tercih etti.

Blisk konusu da biraz aryeteli bir konudur. Büyük uçak motoru üreticileri ve hatta bunlara çalışan bazı büyük alt yüklenicilerinde dahi aynı blisk'e farklı şekillerde ulaşılır. Kimisi parçaları ayrıca üretir ve özel bir metodla paleleri gövdeye kaynatır, GE mesela kaba frezeleme sonrası paleleri videoda da anlatılan elektrokimyasal işleme (ECM) ile son haline getirir. Burada da TEI doğrudan GE'nin makinelerini ve fikstürlerini ve uygulama metodolojisini aldı uyguladı. Zor bir üretim prosesini oturttu, o kadar.
Dolayısı ile, aslında bu kadar da "blisk" reklamı yapacak bir şey yok. Bir dolu Avrupalı ve TEI'den küçük firma buna benzer parçaları yapabiliyor. Blisk de bir tek GE'de kullanılmıyor. Fransız'ın da bu işi kendi geliştirdiği proseslerle yapan, TEI'den çok daha ucuz ama çok daha yüksek teknoloji barındıran firmaları falan var.

Yine de, TEI tamamen GE'Nin bir imalathanesi olup bununla "Biz yüksek teknoloji şapıyoruz" demekten -ve aslında yüksek teknolojili makineleri kullanıyoruz, gavur yapmış demekten- şimdi kendi bazı ajandalarını gerçekleştirmeye yönelik bazı hamleleri gerçekleştirebilen bir firmaya dönüşüyor. GE'ye iş yapan tarafını bunlardan ayırıyor. GE'de pek de mutlu olamamış bazı yetenekli ve yetişmiş kadrları bir centilmenlik anlaşması ile kendine katıyor. Dolayısı ile bu kadroları hem fiziken hem de kafaca GE işlerinde ayırıyor. Eskişehir'de de İstanbul'da da böyle kadroları var.

Bundan sonrası uzun ama upuzun bir yol.

Ancak eski hali inanılır gibi değildi firmanın. Bakalım, şimdi nasıl bir hale yola evrilebilecek. Mesajı Paylaş

BHavaci

17 Mart'ta yapılan genel kurul ile yeni yönetim kurulu seçilen Türk Uzay ve Havacılık Sanayii. A.Ş.'nden (TUSAŞ) sonra şirketin iştiraklerinden TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş.'nde de (TEI) genel kurul yapılarak yeni yönetim kurulu belirlendi.

http://www.bagimsizhavacilar.com/teide-yeni-yonetim-kurulu-belirlendi/ Mesajı Paylaş

Tolga Özbek

İsim isim TEI'nin yeni yönetim kurulu üyeleri:
http://www.kokpit.aero/tei-2017-yonetim-kurulu-uyeleri Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter