Çin Silahlı Kuvvetleri

Başlatan kimlikci, May 16, 2016, 09:16 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

BATTLESTAR

Arkadaşlar çin dünya tarihinin her zamanında kusursuz vergi ekonomisi ve üretim geleneği ile çoğu zaman ilk üçte nadiren de ilk 5 de olmuştur.

Bunuda nerdeyse ilk cağlardan beri yerleşik hayatta aynı bölgede yaşamalarına borçlular. Yerleşik hayat demek üretim demek üretim refah demek refahta nüfusun artması demek.

Osmanlının en parlak zamanında bile ispanya ile birlikte dünya iktidarını osmanlı ile paylaşıyorlardı. Bunuda devlet gelenekleri, kafa vergisi ve dünyanın her donemi dünya üretiminin büyük bir bölümünü karsilamalarindan kaynaklanıyor. 

Dünya tarihinde iki kez gerilediler. Biri meşhur moğol istilasinda ki o zaman moğol ordusu dünyanın en modern ve teknolojik ordusu. Birde victoria ingilteresi donemi ve devamında japon istilasına kadar olan dönem.

iki dönemde de gelenekselcilikten dolayı teknolojik gerilemeye bağlı bir yenilgi aldilar. Maocu doktrin onları geleneklerden sıyırdı gibi. Teknolojik olarak  artık çok daha iyiler.

Ve çok tehlikeli geliyorlar. Allah'tan pek dünya hakimiyeti hayalleri olan bir millet değil. Mesajı Paylaş

HARZEMŞAH

Çinli akademisyenler ve stratejik düşünce kuruluşlarında Türkiye'ye itidal ve şüphe ile bakarlar. Çeşitli kereler "Günün birinde yeniden bu coğrafyaya dönüp bizim başımıza bela olacaksınız" düşüncesini duymuşluğum vardır... Mesajı Paylaş

kara mehmet

  Dünyada daha önce böyle bir dönem yaşanmadı. Roma tüm dünyaya hakim değildi. Kendi çevresine hükmetti, Osmanlıda öyle. Bu ülkeler ele geçirdikleri yerlerde vergi toplayarak bir yere kadar zenginleştiler. İngiltere kaynakları kullanarak zenginleşti. İspanyollar sadece altın peşindeydi. Çin için ise daha azını söyleyebiliriz. Kendi insanlarının bulunmadığı çok az yerde var olabilmişler. Amerika eski tip imparatorluklarla kıyaslayabileceğimiz bir ülke değil. Gücü ekonomiden geliyor, silah gücü burada yan unsur. Ekonomik gücü cebren ele geçirilmesin diye var.

   Daha doğru bir açıklama için örnek vereyim. Irak Roma veya Osmanlı tarafından işgal edilmiş olsa vergi verirdi. İngiltere tarafından işgal edilse petrol İngiltereye akardı.İngiliz kültürü Irakta hakim olurdu.
Ancak Irak, ABD tarafından işgal edildi. Petrol arzının kontrolü ABD de kaldı. Üretim yapacaksanız bu hammadeye ihtiyacınız var ve vana onlarda.  Mesajı Paylaş
SAVAŞMA SEVİŞ

nokta

Çin Hava Gücü Batıyı geçebilir

"The Economist" dergisinde yer alan bir yazıya göre Çin, Batı ile askeri dengeyi kendi lehine çevirebilir. Uluslararası Strateji Kuruluşu International Institute for Strategic Studies (IISS) dünya silahlı kuvvetler listelemesinde Çin'in nasıl güçlendiğine yer verdi. Londra merkezli düşünce kuruluşuna göre Çin silahlı kuvvetleri her geçen gün daha yetenekli hale geliyor.

Makaleye göre Çin Devlet Başkanı Xi Jinping, ABD'nin askeri gücünü Batı Pasifik'te dengelemeyi hedefliyor. Bu nedenle % 6-7 oranında artan savunma bütçesi ile doğru orantılı olarak yatırım yapıyor. IISS Çin'in bu nedenle teknolojik yenilik anlamında önemli bir yatırımcı haline geldiğini ve Batı'yı neredeyse yakaladığını kaydediyor.  Çalışmaya göre ABD, Silikon Vadisine şüpheli gözlerle yaklaşırken Çin'deki firmanın verilen işi yapmamak gibi şansı bulunmuyor. Öte yandan Çin envanterinde yer alan PL-10 havadan havaya füzesi Sidewinder II'yle rekabet edecek yeteneğe ulaştı. PL-15, a radar-güdümlü görüş ötesi (Beyond Visual Range /BVRAAM) füzenin hizmete girmesi bekleniyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/cin-hava-gucu-batiyi-gecebilir/5749/1 Mesajı Paylaş

anafor2016

"Çinli akademisyenler ve stratejik düşünce kuruluşlarında Türkiye'ye itidal ve şüphe ile bakarlar. Çeşitli kereler "Günün birinde yeniden bu coğrafyaya dönüp bizim başımıza bela olacaksınız" düşüncesini duymuşluğum vardır..."

Dünya üzerinde çin e bela oluşturma potansiyeli olan en fazla olan ülke Türkiye dir Mesajı Paylaş

Karabasan

Çin nükleer yakıtlı uçak gemisi inşa etmeyi planlıyor


Çin Komünist Partisinin resmi yayın organlarından "Global Times" gazetesinin, devlet savunma sanayisi şirketi China Shipbuilding Industry Corporation'a (CSIC) dayandırdığı haberinde, CSIC'nin nükleer yakıtlı uçak gemisi, yeni tip nükleer denizaltı ve insansız karşı istihbarat deniz araçları konusundaki kritik teknolojileri geliştirme sürecini hızlandırmayı planladığı belirtildi.
Şirketin nükleer yakıtlı uçak gemisiyle ilgili başka ayrıntı paylaşmadığı ifade edilen haberde, bir devlet şirketinin, nükleer yakıtlı uçak gemisi planına yönelik bir bilgiyi açıktan paylaşmasına dikkat çekildi.
https://aa.com.tr/tr/dunya/cin-nukleer-yakitli-ucak-gemisi-insa-etmeyi-planliyor/1075989 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Atılgan

Çin'in yerli üretim uçak gemisi 2020'de hizmete girecek

Ekonomisiyle birlikte ordusunu da yenileyen Çin, süper güç olma yolunda dev adımlar atıyor. Ülkenin tamamı yerli üretim olacak ikinci uçak gemisi 001A'nın 2020'de hizmete alınması hedefleniyor.

Gövde ağırlığı yaklaşık 50 bin tonu bulan 001A'nın 2020'den önce inşasının tamamlanarak ordu envanterine alınması planlanıyor. Ülkenin ilk uçak gemisi Sovyet yapımı Liaoning, Ukrayna'dan getirilmiş, Eylül 2012'de Çin Halk Kurtuluş Ordusu (ÇHKO) envanterine alınmıştı. Çin'in yerli üretim ilk uçak gemisi ise geçtiğimiz nisan ayında denize indirilmişti.

Nükleer yakıtlı uçak gemisi için çalışmalar hızlandı

Geçtiğimiz günlerde Çin Komünist Partisin'in resmi yayın organlarından "Global Times" gazetesinin, devlet savunma sanayisi şirketi China Shipbuilding Industry Corporation'a (CSIC) dayandırdığı haberinde, CSIC'nin nükleer yakıtlı uçak gemisi, yeni tip nükleer denizaltı ve insansız karşı istihbarat deniz araçları konusundaki kritik teknolojileri geliştirme sürecini hızlandırmayı planladığı belirtilmişti.

Uzun mesafe gemi inşası hız kazandı

Çin'in donanmasında gerçekleştirdiği modernizasyonun hızı, uzmanları şaşırtmaya devam ediyor. Son 10 yol içinde yönetim, kruvaziyer ve uçak gemileri dâhil her türden ve sınıftan gemi ve denizaltı yapım programına ciddi bir hız kazandırdı.

Özellikle çok sayıda silahlı ve donanımlı askerleri uzun mesafelere taşıyabilecek gemilerin yapımına dikkat ediliyor. Çin'in ürettiği ve mobil üs olarak kullanılabilen 'Mobile landing platform' tipindeki gemilerden dünyada sadece ABD'nin elinde bulunuyor.

http://www.denizhaber.com.tr/cinin-yerli-uretim-ucak-gemisi-2020de-hizmete-girecek-haber-79832.htm Mesajı Paylaş

Karabasan

Çin'in 2018 yılı savunma bütçesi yüzde 8,1 oranında artışla 178 milyar dolar olarak açıklandı.
http://www.star.com.tr/dunya/cin-2018-ekonomik-buyume-hedefini-acikladi-haber-1316518/ Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

nokta

Çin, Elektromanyetik topu denizde test edecek

Çin'in resmi medya yayınlarına göre Çin donanması elektromanyetik topu gemide test etme aşamasına hızla yaklaşıyor. Çin Halkın Kurtuluşu Ordusu Donanması, denemelere ilişkin haberleri dolaylı yollardan doğruladı. Silah sistemi Çin Donanmasına ait  Yuting I Sınıfı bir çıkarma gemisi üzerinde Ocak ayı sonunda görülmüştü ancak görüntüler hakkında bu güne kadar herhangi bir resmi açıklama yapılmadı.

http://www.c4defence.com/Gundem/cin-elektromanyetik-topu-denizde-test-edecek/5916/1 Mesajı Paylaş

meraklı

Sayın orko_8'den Çin Hava Kuvvetleri hakkında bir analiz:


Çin yenilenen hava kuvvetleri ile ABD'ye meydan okuyor

Şubat ayı başında Çin Halk Kurtuluş Ordusu Hava Kuvvetleri, yeni geliştirilen J-20 savaş uçağının hizmete girmiş olduğunu açıkladı. Geliştirme çalışmalarına 1990'ların sonlarında başlanan ve Chengdu Aerospace Corporation (CAC) tarafından üretilen J-20, sahip olduğu yetenekler itibarıyla pek çok gözlemci tarafından beşinci nesil bir savaş uçağı olarak sınıflandırılıyor. Bu bakımdan Çin'in, ABD'den sonra beşinci nesil bir savaş uçağını aktif hizmete alan dünyada ikinci ülke olduğu değerlendirmesini yapmak mümkün.

J-20, Çin'in son 20 yılda büyük bir ivme ile sürdürdüğü askeri modernizasyon hamlesinin en önemli aşamalarından biri. Bu hamle özellikle son yıllarda kuvvet aktarımı (power projection), alan hakimiyeti ve uzun erim odaklarında ilerlemekte. Çin, bilim ve teknolojide kaydettiği ilerlemelerin de katkısıyla tedarik ve modernizasyon projelerini elektronik ve siber harp, füze sistemleri ile deniz ve hava platformlarına yoğunlaştırmış bulunuyor. Yürütülen projelerin kısa süre içinde erişmeleri beklenen olgunluk seviyesi ile de Asya-Pasifik bölgesinde ABD'yi geride bırakmasının yanında Çin'in küresel bir askeri güç haline gelebileceği değerlendirmeleri yapılıyor.

Çin'in askeri havacılık alanında yürütmekte olduğu projeler, bu dönüşümün değerlendirilmesi açısından önemli ipuçları barındırmakta.

Çin'in askeri havacılık endüstrisi
Çin havacılık sanayii, kurulduğu 1951 yılından itibaren ülkenin en yakın müttefiki Sovyetler Birliği'nden yoğun teknik ve teknolojik destek aldı. Bu destek ile çok sayıda Sovyet üretimi uçak ve helikopter tedarik edilirken, bunların Çin yapımı kopyaları da üretildi. 1960'ların ikinci yarısından 1980'lere kadar iki ülkenin bozulan ilişkileri ve Çin'in içinde bulunduğu ekonomik koşullar nedeniyle havacılık sektörü duraklama sürecine girdi. Soğuk Savaş'ın sona ermesinden hemen sonra başlatılan endüstriyel reform ile yeniden yapılandırılan havacılık sanayii, büyük altyapı yatırımı yaptı; Batı ve Rusya ile ilişkiler hızla gelişti ve bunların sonucu olarak ülkeye kayda değer teknoloji girdisi sağlandı.

Çin Hava Kuvvetleri'nin kuvvet yapısı, geleneksel olarak eski Sovyet/Rus savaş uçaklarının Çin yapımı kopyaları ve bunların türevlerinden müteşekkildi. 1960'lı yıllarda MiG-21 (NATO kodu "Fishbed") uçağının Çin yapımı türevi J-7 av-bombardıman uçağı ile MiG-19'dan türetilen Q-5 taarruz uçakları ile ilk özgün tasarımlar ortaya çıkmaya başladı. Yerli havacılık sanayiinde artan tecrübe ve teknoloji altyapısı ile 1980'lerin ikinci yarısından itibaren özgün Çin tasarımı hava araçları ve alt sistemleri geliştirilmeye başlandı. Bu süreçte yalnızca uçak tasarımları değil, elektronik ve motor gibi önemli alt sistemlerde de yerli ürünler ortaya çıktı.

1990'ların ikinci yarısında başlayan J-10 projesi, Çin'in askeri havacılık alanındaki en önemli atılımlarından biriydi. İsrail'in, ABD baskısıyla iptal ettiği Lavi projesinde elde ettiği bilgi birikimi ve teknolojiyi aktardığı iddialarına konu olan J-10, ilk uçuşunu 1998 yılında gerçekleştirdi ve resmî hizmete 2006 yılında girdi. Tek motorlu, genel tasarım özellikleri itibariyle ABD üretimi F-16 Savaşan Şahin ile kıyaslanabilecek nitelikte bir uçak olan J-10, menzili ve görev yarıçapı itibariyle Çin hava sahası ve yakın çevresinde görev yapabilecek bir uçak. Halen 350-400 civarında J-10'un hizmette olduğu tahmin ediliyor.

Rusya'dan yapılan alımlar
Kendi özgün tasarım ve geliştirme projeleri üzerinde çalışan Çin, 1990'ların başlarından itibaren Rusya'dan büyük miktarlarda modern muharip uçağı ve bunların üretilmesi için teknoloji de transfer etti. Bu işbirliğinin en önemli kalemini, Su-27 av-bombardıman uçakları teşkil etti. 1992-2002 arasında üç kafile ile toplam 78 Su-27 teslim alındı. 1999-2006 arasında da J-11A adı ile 105 uçak lisans altında Rusya'dan sağlanan kitlerin montajı ile üretildi. 2000'lerin ikinci yarısında J-11B adlı, özgün Çin elektronik sistemlerinin ağırlıklı olarak kullanıldığı bir model ortaya çıktı. Bu uçağın, lisans anlaşmasına ve fikri mülkiyet haklarına aykırı şekilde kopyalanmış bir Su-27 modeli olduğu iddia edildi. Çin ayrıca J-11B'nin çift kişilik ve uzun menzilli taarruz görevlerinde kullanılan yeni nesil versiyonu olan J-16'nın üretimine 2012 yılında başladı. Ancak J-11B'de kullanılan WS-10 turbofan motorlarının J-16 için yetersiz kaldığı yönünde değerlendirmeler mevcut.

Çin, yeniden inşa etmek üzere Ukrayna'dan 1998 yılında Varyag uçak gemisini satın aldıktan sonra, bu gemide kullanmak üzere savaş uçağı arayışını da aynı dönemde başlattı. Bu kapsamda ilk olarak Rusya'dan, Su-27'nin uçak gemisi türevi olan Su-33 alımı için görüşmeler başlatıldıysa da, bu girişim sonuçsuz kaldı. Ukrayna'dan satın alınmış olan bir Su-33 prototipi kullanılarak 2006 yılında yeni bir uçak geliştirme projesi başlatıldı. J-15 adı verilen ve görsel olarak Su-33'ün kopyası olan bu uçak ilk uçuşunu 2009 yılında gerçekleştirdi. Liaoning adı verilen uçak gemisine de ilk inişi 2012 yılında gerçekleştirdi.

Öte yandan Çin, 2015 yılında 2 milyar dolar tutarında bir sözleşme ile Rusya'ya 24 adet yeni nesil Su-35 savaş uçağı siparişi verdi. Bu uçağın ilk ihracat satışı olan sözleşme kapsamında teslimatlar 2016 sonunda başladı.

J-20 projesi
J-10'dan sonra Çin, çok daha büyük ve gelişmiş bir savaş uçağını geliştirmeye başladı. Hakkında ilk bilgiler 2000'lerin başlarında çıkan ve başlangıçta J-XX olarak adlandırılan bu uçağın beşinci nesil savaş uçaklarına özgü gelişmiş elektronik ve silah sistemleri, radar izini azaltıcı tasarım özellikleri ve gelişmiş motorlara sahip olacağı değerlendirilmekteydi. İlk kez Çin internet sitelerinde 2010 sonunda fotoğrafları yayılan bu uçağın adının J-20 olduğu ortaya çıktı.

J-20'nin prototiplerinin internette yayılan fotoğraflarında en dikkat çeken özellikleri, kanat ve kuyruk tasarımları ile dikkat çekici derecede büyük ve uzun gövde yapısıydı. Çift motora sahip J-20'nin tasarımında, hava alığı formu ve gövde içindeki silah bölmesi gibi radar izini azaltmak için bazı tedbirlerin uygulanmış olduğu görülüyordu. Her ne kadar savaş uçaklarının nesil bazında sınıflandırılmasında farklı metodolojiler ve yaklaşımlar olsa da J-20'nin yaygın kabul gören radar ve kızılötesi iz azaltıcı tasarım, farklı sensör sistemlerinden toplanan bilgilerin birleştirilmesi ve dost unsurlarla paylaşılması, sesüstü hızlarda seyir yapabilme gibi kabiliyet ve özelliklere sahip olduğu değerlendirilmekte.

ABD Savunma Bakanlığı tarafından 2016 yılında yayımlanan bir raporda J-20'nin, Çin'in bölgesel güç aktarım kabiliyetini geliştirmede önemli bir aşamayı temsil ettiği tespitine yer verilmişti. Çok daha küçük gövdeli ve tek motorlu J-10'un aksine J-20, çift motora, oldukça geniş bir kanat alanına ve geniş bir gövdeye sahip bir uçak. Bu özellikleri itibarıyla havada yakıt ikmali yapmaksızın uzun menzile erişebildiği, görev yarıçapının muadillerine oranla oldukça fazla olduğu değerlendirilebilir. Bir kıyaslama yapmak gerekirse, dünyadaki en modern ve yüksek performanslı savaş uçaklarından olan Amerikan F-22 Raptor'un dahili depolarında taşıyabileceği azami yakıt, üretici Lockheed Martin'in verilerine göre toplam 8.2 ton; J-20'nin dahili yakıt kapasitesi IHS Jane's verilerine göre 12 ton. Kanat altı yakıt depoları ile birlikte toplam kapasite F-22 için 11.2 ton iken J-20 için bu değer 25 ton.

F-22 ve J-20 için azami kalkış ağırlığı değerleri aşağı yukarı aynı iken (37-38 ton), J-20'nin bu kadar fazla yakıt taşıyor olmasının iki anlamı bulunuyor: Uzun havada kalış süresi ve geniş bir görev yarıçapı, yani uçağın muharebe yükü ile görev icra edebileceği azami mesafe. Birinci faktör düşman hava unsurlarının önlenmesi ve hava devriyesi görevleri için önemli. Yalnızca düşman savaş uçakları değil, AWACS havadan erken ihbar ve komuta kontrol uçakları, elektronik istihbarat ve harp uçakları ile tanker uçakları, Çin Hava Kuvvetleri için öncelikli hedefler. Bu tip kritik hedeflerin uzun mesafelerden vurulması için PL-12 ve PL-21 gibi orta ve uzun menzilli havadan havaya füzeler geliştiriliyor. Özellikle kara ve deniz hedeflerine karşı hassas güdümlü silah sistemleri ile icra edilebilecek taarruz görevleri için ise görev yarıçapının uzun olması bir avantaj. Çin'in bu tip görevler için FT ve LS serisi hassas güdümlü bombalar ile YJ serisi seyir ve gemisavar füze aileleri bulunuyor.

Bu noktada, J-20'nin nasıl bir görev için tasarlandığı sorusu öne çıkıyor. Bu konuda savunma çevrelerinde farklı görüşler hâkim. J-20'de radar ve kızılötesi iz azaltıcı tedbirlerin özellikle uçağın ön kısmında uygulanmış olmasından hareketle, uçağın düşmanla karşı karşıya gelinecek av-önleme görevlerine yönelik tasarlandığı şeklinde değerlendirmeler mevcut. Öte yandan geniş görev yarıçapı ve yüksek silah taşıma kapasitesi ile birlikte, deniz hedeflerine, bilhassa bölgede görev yapacak ABD uçak gemisi görev güçlerine karşı taarruzun öncelikli görev olduğunu savunanlar bulunuyor. Açık kaynak analizlerine göre J-20'nin görev yarıçapı bin 200 ila bin 700km arası olarak geçiyor. Bu da J-20'nin Çin'in taarruzi eriminin anakaradan bir hayli uzağa taşınması anlamına geliyor. Daha açık bir ifadeyle Çin, anakaradan bin 200-bin 700 km arası mesafelerde hava devriyesi, önleme ve taarruz gerçekleştirebilecek; kendi unsurlarına hava koruma şemsiyesi sağlayabilecek bir imkân ve kabiliyete erişiyor.

J-20'nin halen en yumuşak karnı, motorları. Uçağın prototiplerinde ve ilk seri üretim modellerinde Rusya'dan ithal edilen Salyut üretimi AL-31FN turbofan motorlar kullanıldı. Bu motorun Çin yapımı muadili WS-10 da kullanıldıysa da performans ve güvenilirlik sorunları olduğu biliniyor. Yeni nesil, daha fazla güç üreten ve daha düşük yakıt sarfiyatına sahip WS-15 adlı motorun geliştirme ve test çalışmaları devam ediyor.

FC-31 projesi
J-20, Çin'in beşinci nesle mensup tek savaş uçağı projesi değil. Shenyang firması tarafından geliştirilen FC-31 adlı bir savaş uçağının da testleri halen devam ediyor.

İlk kez 2011 Eylül ayında yer testlerinde görüntülenen FC-31 prototipi ilk uçuşunu 2012 Ekim ayında gerçekleştirdi. J-20 gibi çift motora sahip FC-31'in görsel olarak ABD tarafından geliştirilen F-35 Joint Strike Fighter'a (JSF) benzerliği, Çin'in siber casusluk yolu ile JSF projesine ait bilgileri çaldığı iddiaları ile birleşince uluslararası havacılık camiasında büyük tartışma yaratmıştı.

Azami kalkış ağırlığı 28 ton olan FC-31, J-20'den daha küçük bir uçak. Av-önleme ve taarruz görevlerine uygun silahlarla donatılabilen, başka bir ifadeyle J-20 gibi çok rollü bir savaş uçağı olan FC-31'in önemli bir özelliği, Çin tarafından ihraç pazarı için de sunuluyor olması. 2016 yılından bu yana FC-31, Çin'in katıldığı pek çok uluslararası savunma ve havacılık fuarında boy gösteriyor. Shenyang'ın özkaynakları ile yürüttüğü geliştirme süreci tamamlandığında uçağın Çin Hava Kuvvetleri hizmetine girip girmeyeceği konusunda net bir bilgi bulunmamakla birlikte, deniz kuvvetleri hizmetine gireceği yönünde değerlendirmeler mevcut. Öte yandan J-20'nin ihracatının yapılmayacağı Çinli makamlar tarafından beyan edilmişti.

FC-31 de aynı J-20 gibi Rus yapımı motorlara sahip. Uçağın prototiplerinde Rus Klimov üretimi RD-93 turbofan motorları bulunuyor. RD-93, meşhur Rus MiG-29 (NATO kodu "Fulcrum") av-bombardıman uçağında kullanılan RD-33 motorunun bir türevi. FC-31'in seri üretim modellerinde kullanılmak üzere, Pakistan ile ortak üretilen JF-17 uçağında kullanılan WS-13 motorunun geliştirilmiş bir türevi üzerinde çalışılıyor.

Bölgesel güçten küresel güce dönüşüm
Çin'in özellikle son 20 yılda hızla gelişen ekonomik ve teknolojik kapasitesi, ülkenin bölgesel bir güçten küresel bir güce dönüşme çabalarının itici gücü oldu. Bu dönüşüm sürecinde askeri kapasitenin artırılması için muazzam kaynaklar ayrılmakta. Çin'in yürüttüğü askeri modernizasyon projeleri incelendiğinde, bu çabaların belli alanlarda yoğunlaştığı görülüyor. Bunlar hava ve deniz sistemleri, elektronik ve siber harp ile roket ve füze teknolojileri olarak sayılabilir.

Çin'in ekonomik çıkarları, enerji kaynaklarına erişimi ile deniz ticaret hatlarının güvenliği, bölgesindeki ülkelerle yaşadığı egemenlik ve sınır sorunları ile ABD ile yaşanan rekabet, ülkenin silahlanma stratejisinde belirleyici rol oynamakta. Askeri gücünün etki yarıçapının anakaradan olabildiğince uzağa erişmesi, bu bağlamda Çin için hayati önem taşıyor. Dolayısıyla ABD ile baş edebilecek nicelik ve nitelikte donanma ve hava gücü inşası için Çin büyük yatırımlar yapmakta.

Çin'in hava kuvvetlerine yaptığı yatırımların meyvelerini son 5-10 yıllık süreçte almaya başlandığını iddia etmek mümkün. Özellikle J-20 gibi yeni nesil bir platformun hizmete girmeye başlaması, ABD ve bölgedeki müttefikleri açısından son derece olumsuz bir gelişme. Zira J-20, geleneksel olarak hava ve kara platformlarında sayısal üstünlüğe önem veren bir anlayıştan, niteliksel (performans ve kabiliyet) üstünlüğü öne çıkaran bir anlayışa geçişin temsilcisi. J-20 ile birlikte Y-20 stratejik nakliye uçağı ve KJ-200 havadan erken ihbar ve komuta kontrol uçağı projeleri, Çin Hava Kuvvetleri'nin bu yeni döneminin diğer ana unsurları.

Çin'in elektronik harp ve sensör alanlarında kaydettiği gelişmelerle birlikte ele alınırsa, J-20 başta olmak üzere hava kuvvetleri projelerinin, ülkenin etkisi anakaranın yakın çevresiyle sınırlı bir bölgesel güçten, uzun erime sahip küresel bir güce geçişteki en önemli araçlardan biri olacağı iddia edilebilir.

[Savunma ve havacılık teknolojileri, sanayi politikaları ve ulusal güvenlik alanları üzerine çalışan Arda Mevlütoğlu yüksek lisansını Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nde tamamlamıştır ve Air International, Air Forces Monthly, Aviation News, Savunma ve Havacılık, Marine & Commerce, Savunma Sanayii Müsteşarlığı Savunma Sanayi Gündemi gibi dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır]

https://aa.com.tr/tr/analiz-haber/cin-yenilenen-hava-kuvvetleri-ile-abd-ye-meydan-okuyor/1093006 Mesajı Paylaş

Destiny

Bu arada hazır konu ısınmışken araya tıkıştırayım.

Çin kısa süre önce THAAD'a karşılık olarak bilinen HQ-19 füzesini başarıyla test etti. 3000km+ civarındaki balistik füzelere karşı önleme kabiliyetine sahip bir ABM füzesi bu alet. Radarları filan 4000km civarında arama-tarama faaliyeti yapabilen bir sistem olarak karşımıza çıkacak.

Ve.. Aslında kimsenin göz önüne pek getirmediği ama Type-055'lerdeki o hayvani VLS'lerin ne işe yarayacağı sanırım bununla açıklanmış oluyor.(9m'lik VLS)(052D'lerdede olması muhtemel) Çin kısa süre önce SM-3'ün karşılığı ancak SM-3'den boyut itibarıyla oldukça büyük olduğu söylenen DN-3 hit-to-kill ABM füzesini başarıyla test etmiş. HQ-26 olarakda bilinir. 5000 ila 8000km aralığındaki balistik tehditlere karşı önleme yapabileceği söyleniyor. Eğer öyleyse 8 küsür metre bir ABM füzesiyle karşı karşıya olabilir. DN-3'e ait olduğu iddia edilen bir resim bu arada...


HQ-19
Mesajı Paylaş

nokta

Çin'in Yerli Uçak Gemisi, Deniz Testlerine Hazırlanıyor

Çin, Tip 001A olarak bilinen ve yerli olarak inşa edilen ilk uçak gemisinin deniz denemelerine başlamaya hazırlanıyor.

Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC) Yönetim Kurulu Başkanı Liu Zheng'a göre, şu anda geminin tüm ekipman ve cihazları hata arındırma aşamasında. Liu, Tip 001A'nın ilk deniz denemesine hazırlanmakta olduğunu ancak zamanlamanın hava ve deniz koşulları gibi faktörlere bağlı olduğunu ifade etti. Uçak gemisinin, bu yılın sonlarına doğru göreve hazır olması bekleniyor.

Tip 001A, 26 Nisan 2017'de Dalian Tersanesi'nde suya indirildi.

http://www.c4defence.com/Gundem/cin-in-yerli-ucak-gemisi-deniz-testlerine-hazirlaniyor/5978/1 Mesajı Paylaş

Trilogy

Çin, Ukrayna'dan satın aldığı uçak gemisinin arızalı olduğunu kabul etti

Çin'in, eski adı Sovyet yapımı Varyag olan ve Ukrayna'dan satın alındıktan sonra modernize edilen Liaoning uçak gemisinin arızalı olduğunu kabul ettiği bildirildi.

Asian Times'ın yayınladığı makalede, Çin sanayiinin 8 yıl boyunca satın alınan uçak gemisini modernize etmeye çalışarak bin 200'ün üzerinde teknolojik unsur ürettiği, ancak gemiyi modernize etme imkânlarının, yapısal sınırlamalar ve 'doğuştan' arızalar nedeniyle kısıtlı olduğunun ortaya çıktığı ifade edildi.

Habere göre test pilotlarından biri, avcı uçaklarını kullanan pilotların uçak gemisine iniş yaparken karşılaştığı zorlukları anlatırken, bir uçağın gemiye indirilmesi için üzerindeki silahları ve yakıtı boşaltması gerektiğini ifade etti.
Haberde ayrıca Liaoning uçak gemisinin ABD menşeili muadillerinden oldukça geride kaldığı ve değiştirilmesi gerektiği kaydedildi.

Çin'in ilk uçak gemisi Liaoning, Rusya'nın tek uçak gemisi Amiral Kuznetsov'un akrabası kabul ediliyor. Eski adı Sovyet yapımı Varyag olan Liaoning'in platformu 1998'de Ukrayna'dan satın alınmış, modernizasyon çalışmalarındaysa 2005'te başlanmıştı.

https://tr.sputniknews.com/savunma/201804181033091021-cin-ukraynadan-satin-aldigi-ucak-gemisinin-arizali-oldugunu-kabul-etti/ Mesajı Paylaş

Destiny

İniş için değildir o kalkış içindir. Catapultsuz gemilerin kronik sorunu o tam yükle kalkamamak ona yapacak bir şey yok. 3.gemileri ile catapulta kavuşacaklar. Zaten vakti gelince liaoningi sahil güvenlike vermek gibi bir düşünceleri var, dillendiriyorlar. Mesajı Paylaş

Karabasan


Çin'in uçak gemilerini vurmak için Hipersonik gemisavar füzesi geliştirdiği iddia ediliyor
https://twitter.com/xinfengcao/status/987346282439208960 Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter