Çin Silahlı Kuvvetleri

Başlatan kimlikci, May 16, 2016, 09:16 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

süper çavuş

Çinin birkaç sene içindeki en büyük sürprizlerinden birisi bir F-35B muadili uçak    olabilir.. Mesajı Paylaş

sRonin

çinin f35B muadili bir uçağa ihtiyacı yok. j31 zaten f35ten çalınan bilgilerle üretildi ve dikey iniş/kalkış ihtiyaçları olmadığı için 2 motorlu hale getirildi. vtol'a ihtiyaçları yok çünkü adamların uçak gemileri katapult ve rampa sistemleri ile çalışıyor. tabi bunları sadece uçak gemilerinde kullanılıyor şeklinde varsayarsak
Mesajı Paylaş
Biz sanayiye inanmış ve ona adanmış insanlarız. Çünkü ticaret bireyleri , sanayi toplumları zengin eder.

nokta

Jianghu II-Sınıf Fırkateynler Emekli Oldu

Çin Halk Kurtuluş Ordusu Donanması (PLAN) 13 Temmuz 2019'da eski fırkateynlerinden üçünü emekli etti. Emeklilerin yerine gelen yeni Tip 054A sınıf fırkateynler, PLAN'ın Güney Denizi Filosuna atandı.

Type 053H1 Jianghu-II sınıfının tüm gemileri, Taizhou (533), Jinhua (534) ve Linfen (545) Hudong'da üretildi ve sırasıyla Haziran ve Aralık 1982'de ve Eylül 1987'de göreve başladı.

Fırkateynler genellikle iki adet 100 mm deniz topu, dört adet ikiz 37 mm uçaksavar silahı, iki adet Tip 81, beş tüplü denizaltı karşıtı roket fırlatıcı, iki adet Tip 62 denizaltı havan fırlatıcı ile donatılmıştı. Ayrıca altı adet SY-1 gemi karşıtı füze taşıyorlar.

PLAN aşamalı olarak eski fırkateynleri yeni Tip 054A fırkateynleri ile değiştiriyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/jianghu-iisinif-firkateynler-emekli-oldu/8405/1 Mesajı Paylaş

nokta

Uçak Gemisinde Yeni Politika

Çin Devlet Televizyonu (CCTV) Çin'in ikinci uçak gemisinin en az 36 adet J-15 savaş uçağı taşıyabildiğini açıkladı. Bu açıklamaya göre ikinci gemi birincisinden yüzde 50 daha fazla uçak taşıyor. Yeni kapasite, hava üstünlüğünü sağlama görevlerini belirttiği için uçak gemisinin öncekinden faklı yeni bir göreve hazırlandığını gösteriyor.

CCTV'ye göre, Çin'in ilk uçak gemisi Liaoning 24 adet J-15 savaş uçağı taşıyabilir. Tip 001A olarak bilinen ikinci taşıyıcı Liaoning'e benzese de, optimize edilmiş bir uçuş güvertesi, azaltılmış silah alanları ve ilave güverte alanları ile daha kısıtlı bir yapıya sahiptir. Sonuç olarak, genişletilmiş bir hangar alanı var, ancak Liaoning'e kıyasla füze depolama alanı azaldı.

Bu ekstra alan, yeni taşıyıcının yüzde 50 daha fazla J-15 savaş uçağı taşımasına izin veriyor.

Uçak gemisi silah stokunu sürekli hazır tutmak için Çin Donanmasının mühimmat destek gemilerine daha çok ihtiyaç duyacak.

Liaoning'in taşıyacağı 24 adet J-15, bölgesel mücadelede hava üstünlüğünü ele geçirmek için az kalabilir çünkü bunu sağlamak için yaklaşık 40 uçak gerekiyor. 001A ise 36 savaş uçağı taşıyarak bu kabiliyetini büyük ölçüde artırıyor.

Uçak gemisinde uçuş operasyonu planlanırken uçaklar üç gruba ayrılır. Birinci grup havada görev icra ederken bir bölümü yakıt mühimmat ikmali yapmakta ve son grup ise uçuş güvertesinde kalkışa hazırlanmakta veya uçak gemisinin güvenliğini sağlıyor olur. 24 uçaklı bir gemide tüm uçaklar çalışmaya katılırsa, grup başına sekiz uçak göreve katılıyor anlamına gelir. 36 uçaklı gemide göreve 12 uçakla çıkılıyor demek olur.

ABD, 60 uçak taşıyabilen Nimitz sınıfı da dahil olmak üzere daha büyük uçak gemileri işletirken, ülkenin en yeni Ford sınıfı 75 kadar taşıyabilir.

001A Tipi, Liaoning'in uçuş güvertesindeki atlama rampasını korurken, 315 metre (1.033ft) 10 metre daha uzundur. Yeni gemi, Liaoning'in 58.600 tonuna kıyasla tam 70.000 ton deplasmana sahip.

Liaoning'in aksine, yeni operatör 346 Tip bir "Star of the Sea" (Denizin Yıldızı) dijital radar sistemine sahip.

http://c4defence.com/Gundem/ucak-gemisinde-yeni-politika/8576/1 Mesajı Paylaş

nokta

İnsansız Deniz Aracı Muharebeye Hazır

Çin'in Şubat ayında Abu Dhabi'de düzenlenen 14. Uluslararası Savunma Fuarı ve Konferansı'nda (IDEX) sergilediği insansız su üstü muharebe aracı JARI, suya indirildi. Devlete ait Çin Gemi İnşa Endüstrisi Kurumu (China Shipbuilding Industry Corporation/ CSIC) çatısı altında 716 ve 702 sayılı araştırma enstitülerinin ortaklaşa geliştirdiği çok maksatlı insansız gemi JARI'nin, muharebe özelliği kazandığı belirtildi. Global Times'a konuşan bir askeri uzman, platformda kullanılan gelişmiş teknolojiler sayesinde, JARI'nin piyasaya sürülmesinden hemen sonra muharebeye hazır olduğunun ilan edilebildiğini açıkladı. Uzman, normal bir muharebe gemisinin faaliyete geçmeden önce birden fazla deniz denemesine ihtiyacı olduğunu da ekledi.

Radar sistemi, füze ve torpido ile donatılan, 15 metre uzunluğunda ve 20 ton deplasmana sahip insansız deniz aracı için bazı askeri gözlemciler, radarı ve füzeleri nedeniyle gemiye insansız "mini Aegis sınıfı muhrip" olarak adlandırıyor. JARI, hava savunma'nın yanı sıra yüzey harbi ve denizaltı savunma harbi görevlerini de icra edebilecek.

CCTV (China Central Television/ Çin Merkez Televizyonu), JARI'nın uzaktan kontrol edilebileceğini, ancak aynı zamanda otonom olarak hareket edebilmek ve muharebe faaliyetlerinde bulunmak için yapay zekaya da sahip olduğunu belirtti.

http://c4defence.com/Gundem/insansiz-deniz-araci-muharebeye-hazir/8587/1 Mesajı Paylaş

nokta

Donanmanın En Büyük LHD'si Geliyor

Çin, 2012'den bu yana amfibi taarruz gemilerinin yeteneklerini geliştirmek için çalışmalar yürütüyor. Bu doğrultuda ülkenin en büyük amfibi taarruz gemisi Tip 075'i inşa eden China State Shipbuilding Corporation'ın Hudong-Zhonghua tersanesinde çekilen fotoğraflar, platformdaki son çalışmaları gözler önüne serdi. Geminin bu yıl sonunda suya inmesi beklenirken, basında yer alan haberlere göre bu tip en az üç platform inşa edilecek.

Platformun boyutunun, 81 metre uzunluğunda ve 15 metre genişliğindeki ABD Donanması Wasp Sınıfı LHD ile benzer olduğu düşünülüyor. Aynı anda kalkış ve uçuş için hazırlanacak beş - altı büyük nakliye helikopteri için geniş bir uçuş güvertesine sahip olacak olan gemide helikopter için park yeri ve hangar olacak. 35 bin - 40 bin deplasmana sahip olması beklenen geminin, Çin Halk Kurtuluş Ordusu Donanması'nın (People's Liberation Army Navy / PLAN) amfibi yeteneklerini önemli ölçüde artırırken, uçak gemilerinin yeteneklerini de desteklemesi bekleniyor. 

http://c4defence.com/Gundem/donanmanin-en-buyuk-lhdsi-geliyor/8588/1 Mesajı Paylaş

tuğrulbey

Geminin boyu 810 feet genişliği de 150 feet sanırım. Haberi yapan arkadaş  810 metre gemi mi olur birer sıfır fazla galiba deyip sıfırları atıvermiş gibi duruyor. Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

#142
Ağu 27, 2019, 10:05 ÖÖ Last Edit: Ağu 27, 2019, 10:35 ÖÖ by delenda_est_carthago
"...81 metre uzunluğunda ve 15 metre genişliğindeki ABD Donanması Wasp Sınıfı LHD ile..."

Milgem'den küçük LHD iyiymiş..  :)

Haberi yazanın ya da çevirenin ölçü birimleriyle ilgili bir sıkıntısı var sanırım.

Geminin deplasmani da "35bin-40 bin"miş. Birimi ne belli degil... ton? groston? kilogram? gram? elma?portakal?

Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero

Moon&Star

C4 bu çeviri hatalarını bu aralar sık sık yapar oldu. Editörlerini bir gözden geçirse iyi olacak. Mesajı Paylaş

R.A.K

Çin'in ilk Type 75 havuzlu çıkarma gemisi denize indirildi


Son yıllarda Çin Halk Kurtuluş Ordusu Deniz Kuvvetleri (PLAN) ciddi bir atılım içinde. Önce "Modernizasyon" adı ile başlayan bu program daha sonra "Büyüme" adını aldı. Çin'in aşırı derece hızlı sürdürdüğü gemi inşa faaliyetleri ve art arda hizmete aldığı muhripler bölgede ve dünyada endişe yaratırken şimdide Type 75 havuzlu çıkarma gemisi denize indirildi.

Şangay'daki Hudong-Zhonghua tersanesinde geminin bulunduğu havuza su basılarak gemi su ile buluşturuldu.


Çin Donanması, bir sonraki aşamada, mühendislerin geminin donanımını donatmaya ve ince ayar yapmaya başlayacağını ve ardından bağlama testleri ve deniz denemeleri yapacağını ekledi. Çin Donanması 30 bin tonun üzerinde bir helikopter taşıyıcı amfibi çıkarma gemisi üzerinde 2011 yılında çalışmaya başlamıştı.

Geminin özellikleri resmi olarak açıklanmadığı için kesin olarak bilinmiyor. Çeşitli kaynaklarda 36 bin ton ila 40 bin ton civarında deplasmana sahip olduğu yer alıyor. Yaklaşık 250 metre uzunluğundaki geminin 28-30 helikopter taşıma kapasitesine ve hovercraft ile çıkarma yapma kabiliyetine sahip olduğu bildiriliyor.  Henüz silah sistemleri entegre edilmeyen geminin öz savunma için iki adet HQ-10 ve iki adet H/PJ-11 nokta savunma (CIWS) sistemine sahip olacağı tahmin ediliyor.

https://www.defenceturk.net/cinin-ilk-type-75-havuzlu-cikarma-gemisi-denize-indirildi


PLAN ile ilgili detaylı bilgiler için: "Çin Halk Kurtuluş Ordusu Deniz Kuvvetleri'ne Bakış"
https://www.defenceturk.net/cin-halk-kurtulus-ordusu-deniz-kuvvetlerine-bakis
Mesajı Paylaş

orko_8


dum

Bu hızla lpd/lha ve uçak gemisi yapan adam, acaba dikey kalkış kabiliyetli bir multirol uçak düşünmüyor mu? Mesajı Paylaş

farabi

#147
Eyl 26, 2019, 09:30 ÖÖ Last Edit: Eyl 26, 2019, 09:33 ÖÖ by farabi
Böylesine hızla büyüyen bir gemi inşa sektörü varken ve insan hayatı bu kadar arka planda iken, Çin ile bu işte yarışabilecek ülke yok. Çin'de her yıl iş kazalarında hayatlarını kaybeden insan sayısı 40.000 civarında. Burada aslan payı da tersanelerin. Son bir kaç yıldır bu sayıyı 30 binli rakamlara düşürmeye çalışıyorlar. Çok değil 25 sene önce Çin'den alınan gemi yolda arızalanmadan gelmezdi. Donatımıyla birlikte Çin'de yapılan gemi neredeyse yarı oranında daha ucuza geliyordu. Adamlar sivil sektörde hem Japonya'yı hem Kore'yi yakaladı. Sadece kapasite arttırımı değil gemi yan sanayisiyle birlikte dünyadaki toplam talebin %40'ını karşılayabilir seviyeye geldi.

Çin donanmasının arkasında böyle bir güç varken , her yıl LHD de indirir , iki-üç yılda bir uçak gemisi de ... Muhriplerin bile 2'şerli üçerli olarak blok imalatını gerçekleştiriyorlar.

Mesajı Paylaş

HDS

Çin'in kendisini görece bir "açık deniz donanması"na dönüştürme motivasyonu anlaşılabilirdi. Nispeten de Tip 052 vs gibi destroyerler de bununla örtüşür haldeydi ancak, artık bu hız, bu kapasitedeki gemiler, aynı anda yürüyen düz güverteli 3 ayrı ağır gemi projesi, bunları sanki araba yapar gibi, çatır çutur yapıp yapıp denize atmaları, J-31'in son zamanlarda aslında bir katapultlu uçak gemisi için özellikle değerlendirildiği haberlerinin dolaşıma girmesi, vs vs. Bunlar normal değil. Burada başka bir "kırılma" var galiba.


Tamam, Çin'in kendi karşısında gördüğü Japon donanması, ekspedisyoner Amerikan donanma güçleri, çok çok güçlü, özellikle Japon donanması çok dişli. G. Kore donanması mesela hiç yabana atılır değil. Japon vs bir de F-35B ve SM-3, SM-6 işlerine girince, elektronik kapasitesini arttırdıkça daha da kapasiteli oluyor. Amerikalı da ha keza.

Ancak, yine de Çin'in içinde bulunduğu bu "panik" seviyesinde tonajlanma, yahut gemilerin kaporta yerine neredeyse antenden oluşması vs gibi parametreler başka şeyler düşündürüyor.


"Security of Sea Line of Communications" denen kavram için, Çin'in kuzey limanları ile Süveyş'e kadar ticaret yollarını kontrol edebilme kaygısının korkarım ki çok ötesind ebir kapasite ve tonaj ile karşı karşıyayız. Bu da Çin'in bazı okumalarının değiştiğine delalet eder.

Öyle mi? Belki. Mesajı Paylaş

anafor2016

Üstad Çin tarihi, iç savaşlar ve dışardan gelen istilacıların Çin'in kaynaklarını (tarım kapasitesi) ele geçirmek için yaptıkları akınlardan korunmak üzerinedir. Belki Çin'in en net dünya hakimiyeti kurma hamlelerini bu yüz yılda göreceğiz. Ama çok yumuşak karınları var, kaşıyan çok olur. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter