Otokar

Başlatan 7Skies, Mar 30, 2016, 02:18 ÖS

« önceki - sonraki »

malpsoy

KOÇ aile yapısı izin vermez buna. Daha Rahmi KOÇ hayatta. Siyaset yapmak bu ailenin ilgi alanında değil. Mesajı Paylaş

Trilogy

Romanya'daki 400 Otobüslük Dev İhaleyi Otokar Kazandı

Koç Holding'e ait Otokar, Bükreş Belediye Sarayı'nda yapılan 400 otobüslük ihaleyi kazandı.

Türk otomotiv tarihinin küresel anlamda en önemli ihalelerinden birini Koç Holding kazandı. Koç Holding'e ait Otokar, Vehbi Koç'un damadı İnan Kıraç'ın sahibi olduğu Karsan Otomotiv Sanayi, dünya devleri MAN Truck & Bus AG, ile Mercedes-Benz Romania SRL adlı firmaların da yer aldığı ihale sonuçlandı. 400 otobüslük ihaleyi Otokar Europe üstlendi. İhale sonucunu Bükreş Belediye Başkanı Gabriela Firea açıkladı. Bükreş Belediye Sarayı'nda açıklanan ihale sonucunda başkentin ihtiyacı olan 400 otobüs; Otokar'a ait Euro 6 olacak.

İhale bedeli 100 milyon Euro

Bükreş Belediye Başkanı Gabriela Firea, ihalenin 100 milyon euronun üzerinde yani yaklaşık 500 milyon TL civarında olduğunu açıkladı. Firea, ilk 100 otobüsün bu yılın yaz dönemine kadar trafiğe çıkacağını dile getirdi. Diğer geri kalan 300 otobüs ise gelecek yıl başkent Bükreş yollarında yer alacak.

Romanya'da beyaz eşya tesisi var

Koç Holding, bilindiği üzere Romanya ekonomisinde önemli bir yere sahip. Koç Holding'in beyaz eşyadaki şirketi Arçelik'in küreselleşme atağı Romanya'da da kendini gösteriyor. Bilindiği üzere 2011'de Güney Afrikalı Defy'yi 324 milyon dolara, 2016'da da Pakistanlı Dawlance'ı 243 milyon dolara bünyesine katan, Tayland'da da dev üretim tesisini geçtiğimiz dönemde devreye sokan Arçelik, ilk küresel yolcuğu Romanya'da başlamıştı. 2002 yılında Artric'i alarak Romanya pazarına giren Arçelik, 2016'da da çamaşır ve bulaşık makinası fabrikası kuracağını açıklamıştı. Arçelik'ten o dönem yapılan açıklamada 105 milyon euroluk yatırımla kurulacak tesis için 37.5 milyon Euro teşvik aldıklarını duyurmuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/02/romanyadaki-400-otobusluk-dev-ihaleyi-otokar-kazandi/ Mesajı Paylaş

nokta

Otokar'ın 2017 yılı cirosu 1.79 milyar TL'ye ulaştı

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 2017 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. 2017'nin Otokar için verimli bir yıl olduğunu belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, " Otokar, savunma sanayiinde önemli adımlar attığı başarılı bir yılı geride bıraktı. 2017 yılında ciromuz yüzde 9 artışla 1,79 milyar TL'ye çıkarken, net dönem kârımız 42,6 artarak 99,4 milyon liraya ulaştı. Otokar'ın 2017 yılındaki ihracatı ise 149 milyon dolar olarak gerçekleşti" dedi. Altay projesine ilişkin olarak Görgüç, "Türkiye'nin milli tankını tasarladık, seri üretim için göreve hazırız" dedi.

2017 yılında savunma sanayiinde bir ilke imza attıklarını belirten Görgüç; "2017 yılında savunma sanayiinde Türkiye'nin tek kalemde imzalanan en büyük ihracat anlaşmasına imza attık. Otokar, geçen yıl Birleşik Arap Emirlikleri'nin 8x8 zırhlı araç ihtiyacı doğrultusunda, yerel ortağıyla Al Jasoor şirketini kurarak savunma sanayisinde 661 milyon dolar tutarında anlaşma imzaladı. Bu anlaşma ile şirketimiz ihracat çalışmalarını teknoloji transferiyle genişletti" açıklamasını yaptı.

Görgüç Altay tankı seri üretimi hakkında şunları söyledi; "Türkiye, savunma sanayinde attığı cesur adımlarla son 10 yılda önemli bir dönüşüm yaşadı. Dünya devleriyle mücadele edecek alt yapıya, teknolojiye kavuştu. Yaşanan dönüşümden bugüne dışa bağımlılığı azaltacak birçok milli proje hayat buldu. Türkiye'nin tek milli kara araçları üreticisi olarak 2008 yılında Türkiye'nin ana muharebe tankını milli imkan ve kabiliyetlerle tasarlamakla görevlendirildik. Bu süreçte sahip olduğumuz tüm know-how'ı kullandık; teknolojimizi Altay'a uyarladık; Altay'ı başarıyla tasarladık ve geliştirdik. Pek çok deneyim kazandık, kabiliyetlerimizi güçlendirdik. Altay, ülkemiz topraklarında, milli bir tank olarak doğdu. Türkiye'nin kaynakları ile geliştirilen Altay, yine Türkiye'de yine milli imkanlarla seri olarak üretilebilir. Otokar olarak tasarım ve prototipleme döneminde elde ettiğimiz gücümüzü, deneyimimizi seri üretim safhasına da taşımak en büyük arzumuz. Seri üretim için hazırladığımız teklifimizi Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na maliyet etkin, gerçekçi ve en az risk içerecek şekilde sunduk. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin acil ihtiyaç planına zamanında cevap vermeyi hedefledik. Devletimizin kararını bekliyoruz."

http://www.c4defence.com/Gundem/otokar-in-2017-yili-cirosu-179-milyar-tl-ye-ulasti/5782/1 Mesajı Paylaş

meraklı

Otokar AFED 2018'e Cobra II ve ARMA 8x8 araçlarıyla katılıyor

Türkiye'nin en büyük kara sistemleri üreticisi Otokar, 25 Şubat-3 Mart 2018 tarihleri arasında Riyad'da dördüncü kez düzenlenen Yerli Üretimi Destekleme Fuarı'nda (AFED 2018) Cobra II ve ARMA 8x8 araçları ile yer alıyor.

http://www.c4defence.com/Duyurular/otokar-basin-duyurusu/5789/4 Mesajı Paylaş

Çıspıntır

Meskun mahal için modifiye ettikleri çöl kamuflajlı Altay'ı da götürselerdi keşke. Mesajı Paylaş

Dolphin

Altay'ın tüm hakları SSM'nin diye biliyorum. Mesajı Paylaş

ocay

Götürüp rezil olmayalım.

Şimsi biri kalkar sipariş eder; 3 sene boyunca o mu üretecek bu mu üretecek, Almanya lisans verecek mi diye tartışırken siparişler iptal olur. Mesajı Paylaş

meraklı

Toplu taşımada dönüşüm başlatan Amman'ın 100 otobüslük ihalesini Otokar kazandı

Türkiye'nin en çok tercih edilen lider otobüs markası Otokar, ihracatta hız kesmiyor. Kısa süre önce Bükreş Belediyesi'nin açtığı 400 adetlik otobüs ihalesini kazanarak Türkiye'nin tek kalemde alınan en büyük otobüs ihracatına imza atmaya hazırlanan Otokar, Ürdün'deki otobüs ihalesini de kazandı. Otokar, Ürdün'ün başkenti Amman Belediyesi'nin açtığı 100 adetlik otobüs ihalesi kapsamında 40 adet Kent, 60 adet Doruk otobüsü, bu yıl Ammanlılara hizmet etmeye başlayacak.

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, ürettiği otobüslerle Türkiye dahil 50 ülkede toplu ulaşıma nefes aldırmaya devam ediyor. Sektörde 55 yıllık deneyimi ile ürettiği araçlarla kullanılan ülkelerde tasarımı, ergonomisi, teknolojisi ile büyük beğeni toplayan Otokar, Ürdün'ün başkenti Amman Belediyesi'nin açtığı 100 adet otobüs alımına ilişkin toplu taşıma ihalesini kazandı. Kısa süre önce Bükreş Belediyesi'nin açtığı 400 adetlik otobüs ihalesini de kazanan Otokar, 40 adet Kent, 60 adet Doruk'tan oluşan 100 otobüsü bu yıl içinde Amman Belediyesi'ne teslim edecek.

Amman'ın artan toplu taşıma ihracatını karşılamak üzere başlattığı dönüşüm çalışmaları neticesinde açılan ihalenin Ürdünlü Manaseer Group'un bağlı şirketi ve Otokar Ürdün distribütörü Al Adyat Al Sareeah Letejaret Al Aleyat Co aracılığıyla alındığını belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç; "Kullanıcılarımızı odak noktamıza alarak ihtiyaç ve beklentilere uygun ürettiğimiz otobüslerimiz yurtdışında takdir görmeye devam ediyor. Bükreş Belediyesi'nin ardından Amman Belediyesi'nin de Otokar'ı tercih etmesinden büyük bir onur ve mutluluk duyduk. Türkiye'nin lider otobüs üreticisi olarak 4 milyon nüfusa sahip Amman'ın toplu taşımasını rahatlatacak, modern, çevreci araçlarımızı bu yıl teslim edeceğiz. Anlaşmanın her iki taraf ve Ammanlılar için hayırlı olmasını dilerim" dedi.

Enerji, çevre, altyapı ve toplu taşıma alanında önemli bir dönüşüm yaşayan Amman'ın hayata geçirdiği proje kapsamında genç, yaşlı ve engellilerin daha rahat, güvenli, konforlu ve çevre dostu araçlarla seyahat edeceklerini belirten Amman Belediye Başkanı Yousef Shawarbeh; "Tüm büyük şehirlerde olduğu gibi ülkemizde de var olan yoğun trafiğin önüne geçmek, vatandaşlarımıza daha iyi bir hizmet vermek için farklı büyüklüklerde 100 adet otobüs alımı yaptık. Bu yıl içinde vatandaşlarımızın hizmetine sunacağımız 100 adet yeni otobüslerimiz ile bölgenin en iyi filosuna kavuşacağız. Dönüşüm çalışmaları kapsamında otobüslerimiz içerisinde elektronik ödeme sistemi gibi yüksek standartlar olacak. Çevre dostu ulaşım sistemimizin haricinde alt yapı ve kaldırım iyileştirme projelerine hız vereceğiz" açıklamasını yaptı.

ŞEHİRİÇİ TAŞIMACILIKTA ÜST DÜZEY KONFOR

Amman genelinde kullanılacak 40 adetlik Kent, basamaksız alçak giriş tabanı, geniş iç hacmi ile yolculara eşsiz konfor sunuyor. İç ve dış modern görüntüsü, çevreci motoru, üstün yol tutuşunun yanı sıra ekonomik olmasıyla da ön plana çıkan Kent LF, düşük işletme giderleriyle de kullanıcısına her daim kazandırıyor. Güçlü kliması ile her mevsim ferah yolculuk vadeden Kent, ABS, ASR, disk frenler ve kapılarda sıkışmayı önleyici sistem ile maksimum güvenlik sunuyor.

ENGELLERİ ORTADAN KALDIRIYOR

Otokar'ın kullanıcı beklentileri doğrultusunda ürettiği ve Avrupa'da büyük beğeni toplayan Doruk, iç ve dış modern görüntüsü, güçlü motoru, yol tutuşu ve üstün çekiş performansının yanı sıra ekonomik olmasıyla da ön plana çıkıyor. Alçak tabanı ve iniş kapısındaki engelli rampası ile tekerlekli sandalyeli, bebek arabalı ve yaşlı yolcuların rahatlıkla araca giriş ve çıkışına olanak sağlıyor. Büyük ve geniş camları, ferah iç hacmi ve standart sunulan kliması ile yolculara rahat ve keyifli yolculuk yaşatıyor. Avrupa güvenlik normlarına uygun sistemlerin kullanıldığı otobüslerde, ön ve arkada tam kuru havalı disk frenlere ek olarak ABS, ASR ve Retarder sayesinde maksimum güvenlik sunuyor.

50 ÜLKEDE MİLYONLARCA YOLCU TAŞIYOR

Ürettiği araçlarda sunduğu konfor, teknoloji, gücü ve düşük işletme giderleri ile 50 ülkenin ilk tercihi olan Otokar, 35 binden fazla otobüsü ile her gün milyonlarca yolcu taşıyor. Türkiye dışına 5 bine yakın otobüs satışı yapan Otokar, 2017'de en çok otobüs satışını gerçekleştirdiği ihracat pazarlarıyla Fransa, İtalya ve İspanya'daki toplam araç parkını 2 bin 500 adede yükseltti.

Toplu taşımaya özel olarak geliştirilen Otokar otobüsleri, alçak giriş tabanı, geniş iç hacmi ile yolculara eşsiz bir konfor sunarken; iç ve dış modern görüntüsü, çevreci Euro 6 motoru, üstün yol tutuşunun yanı sıra ekonomik olmasıyla da ön plana çıkıyor. Kullanıldığı ülkelerde kent içi toplu taşımada yeni bir dönem başlatan Otokar, düşük işletme giderleriyle de kullanıcısına her zaman kazandırıyor. Her mevsim ferah bir yolculuk vadeden Otokar otobüsleri, üstün güvenlik sistemleriyle de kullanıcı ve yolcularına maksimum güvenlik vadediyor. Alternatif yakıtlar konusunda da çalışmalar yürüten Otokar, geçmiş yıllarda Türkiye'nin ilk hibrit ve Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünü de tasarlayarak ürün ailesine ekledi.

https://www.otokar.com.tr/tr/kurumsal/haberler/amman-ihale Mesajı Paylaş

putty

Otokar geçen haftalarda da Avrupa da böyle bir büyük hale almıştı. BMC katılmıyor bile aynı segmentte otobüsleri olduğu halde bu ihalelere. Yurt içinde ise bütün ihaleler BMC ye Mesajı Paylaş

nokta

OTOKAR, FIDAE 2018'de

OTOKAR, Latin Amerika'nın savunma ve güvenlik fuarı FIDAE 2018'e katılıyor. OTOKAR, Şili'nin başkenti Santiago'da düzenlenen ve 8 Nisan'a kadar sürecek olan fuarda zırhlı araçlarının yanı sıra kule sistemlerini tanıtacak.

Latin Amerika bölgesinin hedef pazarları arasında yer aldığını ifade eden OTOKAR, FIDAE 2018'i mevcut müşterileri ile bir araya gelmek ve yeni iş birlikleri geliştirerek Latin Amerika pazarında varlığını artırmak için iyi bir fırsat olarak değerlendiriyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/otokar-fidae-2018-de/6004/1 Mesajı Paylaş

ocay

#40
Haz 20, 2018, 07:29 ÖS Last Edit: Haz 20, 2018, 09:26 ÖS by ocay
Otokar Türkiye'de son yıllarda oluşmaya başlayan monopoliye uygun stratejiler belirlemeli. Ben olsam..

1. Askeri araç tasarım, test, ve sertifikasyonunda uzmanlaşırdım. Yani saf mühendislik hizmetleri veren ayağımı güçlendirirdim
2. Timoney, Texelis gibi askeri araç aks, süspansiyon, yürüyen aksam konusunda özgün ürünler geliştirip, yurtiçi ve yurtdışı müşterilerime sadece yürüyen aksam değil  gerektiğinde şasi seri üretimi yapardım.
3. IBD, Plasan, Tencate, Ruag vs gibi çelikten, kompozite, aktif korumadan, pasif korumaya kadar platform agnostik her türlü koruma/zırh çözümleri üretirdim.
4. CMI gibi özgün taret ve RCWS ailemi geliştirirdim ve pazarlardım (ki zaten epey ürün şimdiden var)
5. Son olarak yükselen trend elektrik, hibrit itki sistemleri; yüksek işlem gücüne sahip zırhlı araç elektronik mimarileri, yapay zeka-robotik ve otonom araçlar konusunda yatırım yapardım.

Montaj anlamında ve ürün anlamında epey rekabet var; ama zırhlı araç alt sistemler alanındaki firmalar az sayıda ve oldukça etkinler. Mesajı Paylaş

HDS

Katılıyorum. Bunlar sac kes, diz, kaynat işler artık.

Otokar yine de herkesten önde ama bir NIMR hemen yetişiyor bak. Otokar hakikaten bu saccılık işlerini, kolay parayı bıraksın ve çok daha sofistike işlere, mekaniğe ona buna -da- girsin. Kendi katma değerini arttırsın.


Bir de AB ülkelerinden birine kapağı atsın artık. Mesajı Paylaş

ocay

Hocam sac kesip (çelik ya da Al ) şekillendirme işinde katma değer yaratacak, kimsenin pek yapmadığı/yapamadığı işler var mı? Mesajı Paylaş

HDS

Vardır muhakkak.

Amerikalı tek levhayı soğuk şekillendirerek aracın tüm tabanını tek parçadan yapmayı az denemedi. Çok üstün dayanım yakaladı orada mesela.

Her şey mümkün. O teknolojiler halen çok ilkel. Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter