Meltem 3 Projesi

Başlatan 7Skies, Mar 28, 2016, 06:49 ÖS

« önceki - sonraki »

7Skies

Mar 28, 2016, 06:49 ÖS Last Edit: Mar 28, 2016, 07:18 ÖS by 7Skies
Meltem-1: 9 adet CASA CN-235 uçak tedariki.(3xDG ve 6xDK)
Meltem-2: 17 adet görev teçhizati tedariki ve entegrasyonu ile testleri.
Meltem-3: 8 adet ATR-72 600 uçak tedariki.(2xGM ve 6xDK/DH)









MELTEM 3


Alenia Aermacchi dizayn gelistirme ve üretimden sorumlu olacak
Thales sistem entegratör olarak görev alacak
TUSAŞ'ın ana alt yüklenici, Alenia firmasının ise ana yüklenici olduğu programda, uçakların yapısal ve elektriksel tadilatı ile sistem testleri ve Entegre Lojistik Destek aktiviteleri TUSAŞ tarafından gerçekleştirilecektir.


-Mayis 2012 - 10 adet olan ATR-72-500 ASW  uçak siparisi 8 adede düsürüldü ve ATR-72-600 olarak degistirildi. 8 adedin 2 si genel maksat olarak 6 si ise deniz karakol & deniz savunma harbi uçagi (AMASCOS 300 Görev Teçhizati ) olarak kullanilacak. Deniz Kuvvetleri'nin ilk uçagi Subat 2017'de teslim edilecek kalan uçaklar ise 2018'in sonuna kadar envantere girecek.

-Temmuz 2012'de Italyan Alenia Aermacchi ve TAI  sözlesme  imzaladi.  6 adet ATR-72/600 tipi uçagin D/K konfigürasyonuna dönüstürülmesi planlandi.

-2013'de 2 adet Genel Maksat konfigurasyonundaki ATR-72/600 uçagi envantere girdi. ( TCB-701 ve TCB-702)

-Temmuz 2014 te Alenia Aermacchi, Raytheon ile  $5.7 milyon degerinde silah(MK 54 and MK 46 torpidolari) entegrasyonu için anlasma imzaladi.








AMASCOS sensörleri,  gözetleme kulesi, Thales Ocean Master arama radari, ESM radar/verici yer tespit edici, Magnetik bozukluk tespit edici(denizalti tespiti),  sonobuoy vericileri. Bu sensörlerin bir kismi   TAI, Havelsan, Aselsan ve Milsoft tarafindan saglanip entegre edilecek. AMASCOS Link 16 yönetme kabiliyetinede sahip bir sistem.





Mesajı Paylaş
.

Destiny

Benim bildiğim kadarıyla CASA'ların Amascos teçhizatını etkin kullanamama sorunu var ve CASA'lar hava kalış süreleri ile ilgili problemlerde mevcut ATR'ler hem bu teçhizatın etkin kullanımı hemde biraz daha yüksek havada kalış süreleriyle daha iyi bir soluk getirecek.

Pek konusu değil ama bu Deniz Hava Komutanlığı LHD'lerinde ortak kullanacağı bir ortak platformla muharip jetlerle donatılsa.(hangi kuyuya taş attığım malumunuz) Acaba Deniz Kuvvetleri üslerinin korunmasına ve ASW/ASUW bağlamında ne gibi + katardı, gerektiğindede LHD'lerde görev. Nasılsa SOM-J'leride tanıyor, ATMACA'da tanıt... Mesajı Paylaş

süper çavuş

Yukarıdaki fotoda silah paylonundaki siyah burunlu şey nedir ,, projektör vs. gibi birşey diyeceğim ama  ?? Mesajı Paylaş

ocay

Meltem-3ün havada kalış süresi neydi? Mesajı Paylaş

ÜNAL

Dün Arda üstad Twitter'da değinmiş Dzkk uzun menzilli Deniz karakol uçağı istiyor herhalde .
Mesajı Paylaş

ocay

Galiba 6 saat havada kalıyor Meltem-III ama kaç nm uzakta? 250? 300?

Evet DzKK Uzun Menzilli Keşif Uçağından bahsetmiş 1000-1200nm de 4 saat; yakın yerde 10 saat görev yapacak.


Adeta bir P-8 istenmiş.

Bir de "Yeni Nesil ASW/ASuW Helikopteri" Projesi başlanacak denmiş. Acaba o da AH-101 gibi uzun menzilli mi isteniyor? Mesajı Paylaş

warrior

Nerede bahsedilmiş ocay? Mesajı Paylaş

ocay

MSI Nisan sayısında DzKK Komutanı Meltem-III ardından başlatılacak demiş Mesajı Paylaş

orko_8


warrior

Buna göre;

-CH-53K veya
-V-22 OSPREY
-AH-1Z King Cobra
-F-35B VSTOL
 -yeni nesil S-70R ve P-8 deniz uçağı istiyor komutanımız.Bu isterler bile TCG-Anadolu'nun maliyetini aşacak anlaşılan.Hayırlısı olsun ve Komutanımızın gönlüne göre olsun ne diyelim ki?! Mesajı Paylaş

orko_8

Kimsenin dikkatini çekti mi bilmiyorum ama Defence Turkey'in sondan bir ya da iki önceki sayısında Bell yetkilisi ile uzunca bir röportaj var. RÖportajın baştan üçte birlik (belki daha da fazla) kısmı V-22 ile ilgili. V-22 tanıtımı bitince de ilk soru Türkiye temsilcisinin kim olduğuna dair.

IDEF'te elemanlara ısrarla sormuştum "LPD için mi öneriyorsunuz" diye, "HvKK CSAR" diye gevelemişlerdi.

Edit: Buldum: http://www.defenceturkey.com/?p=article&i=2198#.Vwdc9EdSK2k Mesajı Paylaş

ocay

V-22 ve hatta hatta CH-47 gibi helikopterlere karşı bir "Black Hawk Sendromu" var..

Bizim kara havacılık-ÖKK ekolüne göre Black Hawk ideal boylarda ve alınabilecek en iyi uçan araç!!!


CSAR'cılar ".. ya bunu Amerikalılarda gördük çok geniş bu; bizim indiğimiz yerlere inemez.."


KKK Pilotları " CH-47 çok büyük çok hantal bizim indiğimiz yerlee vadilere inemez.."

Turboprop uçaklar için " ne gerek var Whiskey bize yetiyor.."


şeklinde kalıplar var. Bunları kırmadan V22 alımı CH-53K alımı vs çok zor gibi geliyor bana ya.. Mesajı Paylaş

cursedc

CH-47 için üslerde yapısal değişiklik yapılacak(yapılmıştır), etrafındaki diğer platformlara zarar verebilir iniş ve kalkışlarda.

Daha önceden de bahsettiğimiz gibi Deniz Kuvvetleri, f-35b olsun, bu tip ağır nakliye helikopteri olsun, uhdesinde nasıl idame eder; bana göre muğlaktır. Mesajı Paylaş

HDS

@ocay, Ben de aksine, daha büyük, daha menzilli tayyarenin istenildiğini duyuyorum. Özellikle ÖKK komünitesinde. Bizimkiler birinci elden Afganistan'da gördüler İngiliz ve Amerikan CH-47'lerini. Bu S-70'ten imtina etmelerini gerektirmiyor. Ama CH-47'yi anladıklarını düşünüyorum.

Arda, V-22'nin Türkiye'de ne tür bir kullanımı olabilir sence? Educated bir pazarlama mı acaba? Mesajı Paylaş

warrior

V-22'den bilindiği gibi İsrail 6 adet alacak.Kullanım konsepti de özel kuvvetler olacak denmekteydi.Eğer V-22 istersek ÖKK'da gider sanırım.Menzil ve hız bu devirde istenilen en büyük kabiliyet.Ama Deniz Piyadelerinden önce ÖKK'na gelir mi,burası muğlak.Ama bence en önce TGMHP'ni nihayetlesinler sonra bu işe soyunsunlar... Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter