THY'den Haberler

Başlatan Sihirbaz, Mar 28, 2016, 06:49 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

Merkator

Türk Hava Yolları, 2017'nin en iyi havayolu seçildi

60 bin yolcunun katıldığı online seyahat servisi eDreams, 2017'nin en iyi havayolu seçildi.

THY, bu kez yolcular tarafından 2017'nin "En İyi Havayolu" seçildi. Silikon Vadisi merkezli online seyahat servisi eDreams, 60 bin yolcu arasında yaptığı ankette THY, Yunan rakibi Aegean Havayollarını geride bırakarak 2017 için sivil havacılıkta ilk sıraya layık görüldü.

İtalyan "La Stampa" gazetesinin internet sitesindeki habere göre, İlk 10'da THY'yi sırasıyla Yunan Aegean, Swiss, Lufthansa, Austrian, Emirates, SAS, Aeroflot, Air France ve Portekiz'in TAP havayolları izledi. 1999'da kurulan eDreams halen150 havayolu şirketi ile 60 bin farklı varış noktasına hizmet ederken 550 bin otel ile anlaşmaları bulunmakta ve sektörde en itibarlı seyahat acentesi olarak bilinmekte.

http://www.kokpit.aero/2017-nin-en-iyi-havayolu-secildi Mesajı Paylaş

putty

Bütün online oylamaları Türkler kazanır bunu herkes bilir.  Mesajı Paylaş

canıtez

Bilal Ekşi'den önemli açıklamalar

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, THY'nin 2018 hedeflerine ilişkin "Açık söylemek gerekirse bu sene finansal açıdan yani karlılık açısından rekorlar kırabileceğimiz bir yıl olabilir. Şu anda uçaklarımızın hepsini kullanıyoruz. 2018 yılı çok iyi gittiği için bazı yeni hatlar konusunda arkadaşlarımız çalışıyor. Belki yeni sürprizlerimiz de olacak" dedi.

Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, Afrika'daki 52'nci uçuş noktası olan Sierra Leone'nin Başkenti Freetown hattının açılışı programı sonrası dönüş yolunda, THY'nin 2018 yılı hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yeni uçuş rotalarının yanı sıra artan yolcu talebine karşı uçak arayışında olduklarını kaydeden Ekşi, 2018'de de geçtiğimiz yılda olduğu gibi ciddi büyüme rakamlarının öngörüldüğünü ifade etti.

"2018'de yeni sürprizlerimiz olacak"

Yıl içerisinde açılması planlanan yeni hatlara ilişkin bilgiler veren Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi, "Freetown hattımız ülke olarak 121'inci ülke oldu. THY dünyada en çok ülkeye uçan havayolu. 120 ülkeye uçuyorduk. Afrika'da da 52 noktaya çıkardık. Bu yılki yeni destinasyonlarımızın zincirinin ilk halkalarından birisi. Bunun dışında Rusya'da Krasnador'u açacağız. Ürdün'de Akabe'yi açacağız, Komor Adaları'nı açacağız. Bunların dışında İtalya'da yeni bir noktanın açılışı için çalışıyoruz. Şu anda bazı hatlar var ki her ne kadar 2018 bütçesinde bütçelememiş olsak dahi 2018 yılı çok iyi gittiği için bazı yeni hatlar konusunda arkadaşlarımız çalışıyor. Belki yeni sürprizlerimiz de olacak" şeklinde konuştu.

"Çift haneli büyüme rakamları görülebilir"

THY'nin 2018'de de büyüme trendinin yüzde 10 seviyelerinde olması beklentilerini ifade eden Ekşi, "2017 yılında çok iyi bir noktaya geldik. Yaklaşık yüzde 9 buçuk oranında büyüdük. Finansal olarak da oldukça güzel bir netice elde ettik. THY aslında 2017 yılında tüm uçaklarını kullanmaya başladı. 2018 yılına geldiğinde uçak açısından aslında sevinerek söylemek lazım darboğazımız oluştu. 'Keşke daha fazla uçağımız olsaydı' deme noktasına geldik. Bu yaz yolcu sayısı itibariyle yine yüzde 10'lar civarında büyüyeceğiz. Ama uçakların yaptığı kilometre olarak yüzde 6'lar civarında bir büyüme öngörülüyor" değerlendirmesinde bulundu.

"Bu sene karlılık açısından rekorlar kırabileceğimiz bir yıl olabilir"

Artan talep doğrultusunda uçak arayışında olduklarına da vurgu yapan THY Genel Müdürü Bilal Ekşi, "Yeni uçak arıyoruz. Kiralık uçak arıyoruz. Bunu bulabilirsek daha başka noktalara da uçma imkanımız olacak. Sevinerek söylemek lazım; 2018 yılı yolcu dolulukları açısından ve finansal açıdan 2017'den de çok daha güzel geçecek bir yıl olarak görünüyor. Görünmesinin ötesinde biz Ocak ayında ilk defa doluluk ve finansallar itibariyle 2008'den sonra ilk defa en başarılı ayı geçirdik. Şubat ayına baktığınızda da yine aynı şekilde devam ediyor. Açık söylemek gerekirse bu sene finansal açıdan yani karlılık açısından rekorlar kırabileceğimiz bir yıl olabilir. Hakikaten ülkemiz çok iyi toparlandı. Türk Hava Yolları da buna paralel olarak çok iyi toparlandı. Şu anda uçaklarımızın hepsini kullanıyoruz. Arkadaşlarımız da uçak arıyor. 74 buçuk milyon yolcu planlamıştık. Onu aşacağımız, 75-75 buçuk milyonlara çıkacağımız görünüyor" diye konuştu.

"Dünya Kupası için Rusya'ya charter seferle seyirci taşınabilir"

Haziran ayında Rusya'da gerçekleştirilecek Dünya Kupası maçları öncesi bu destinasyonda artması beklenen yolcu talebine ilişkin bilgiler de veren Ekşi, "Tarifeli seferlerimizle yolcularımızı zaten taşıyacağız. En büyük gücümüz de o. Onun dışında da örneğin geçen hafta Suudi Arabistan'dan bir acente geldi, 'Ben 4 bin yolcuyu Rusya'ya taşımak istiyorum. Charter yapabilir misiniz' diye. Arkadaşlarımız inceliyor. Bu tür talepler süre yaklaştıkça artacak. Yani tarifeli seferde yer bulamayan veya tarifeli seferle gitmek istemeyenleri charter talepleri olacaktır. Her iki ülkeden de bu konuda izin almak gerekiyor. Zaten Rusya pazarı çok iyi gidiyor, yüzde 20'ler civarında bir artışla gidiyor. Dünya Kupası'yla beraber oradaki doluluklarımızı da son derece olumlu etkileyecek" dedi.

http://www.airporthaber.com/thy-haberleri/bilal-eksiden-onemli-aciklamalar.html Mesajı Paylaş

canıtez

THY'den rekor kar

THY, 2017 yılına ilişkin faaliyet karını bir milyar 22 milyon dolar olarak açıkladı.

Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP, bir açıklama yapan THY, geçen yıl ettiği zararı bu yıl telafi etti. Konuyla ilgili bir bilgilendirme de Basın Müşaviri Yahya Üstün'den geldi.

Üstün'ün açıklaması:

"Türk Hava Yolları, yıl başından itibaren uyguladığı mali disiplin ve dinamik talep yönetimi uygulamaları ile 2017 yılında göz dolduran bir başarıya imza atarken 1 milyar 22 Milyon Amerikan Doları Esas Faaliyet Karı elde etmiştir."

http://www.airporthaber.com/thy-haberleri/thyden-rekor-kar-68883.html Mesajı Paylaş

canıtez

THY Airbus'ın A321 Cabin Flex uygulamasının ilk müşterisi olacak

Türk Hava Yolları, önümüzdeki ay, Airbus'ın imalat hattından çıkacak ilk A321neo yolcu uçağını teslim alacak. Halen bu uçağın imalat çalışmaları sürüyor. Geçtiğimiz günlerde THY kuyruğu ve boyanmamış gövdesi ile boy gösteren yolcu uçağının bir de farklı bir özelliği var.

Bu uçak, Airbus'ın imal ettiği ve A321neo serilerinde tek sınıfta yolcu kapasitesini 240'a kadar çıkartabilen 'Cabin Flex' serisinin ilk uçağı olacak. Avrupalı imalatçı bu değişiklik için gövdede bazı modifikasyonlara gitti.

Örneğin uçağın sağ tarafındaki ikinci kapı iptal edildi. Yolcu kapasitesi artacağı için de kanat üzerindeki acil çıkış kapılarının sayıları ikiden dörde çıkartıldı. Şirket ayrıca kabinde mutfak ve tuvaletlerin tasarımlarını elden geçirerek ek alan oluşturdu.

Bu değişikliklerle yolcu kapasitesi yükselirken Airbus özellikle emekli olmaya başlayan Boeing 757 pazarını ele geçirmeyi hedefliyor.

http://www.kokpit.aero/thy-airbus-cabin-flex-ilk-musteri
Mesajı Paylaş

canıtez

THY 50'si kesin 10'u opsiyon toplam 60 adet uçağı filosuna ekliyor

Türk Hava Yolları'nın aylardır süren uçak siparişinin bugün yapılan Yönetim Kurulu Toplantısı ile sonucu bağlandı. THY, 25'i kesin 5'i opsiyon toplam 30 adet Boeing 787-9, 25'i kesin, 5'i opsiyon toplam 30 adet Airbus A350-900 tipi uçağı filosuna ekliyor. Uçakların motorları konusunda ise herhangi bir açıklama yapılmadı.

Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yapılan açıklamada, Eylül 2017 döneminde Boeing ve Ocak 2018 döneminde Airbus firmaları ile uçak satın alma konusunda imzalanan niyet anlaşmaları çerçevesinde siparişlerin kesinleştiğini duyurdu.

TESLİMATLAR 2019'DA BAŞLIYOR

Açıklamada şöyle denildi: "Ortaklığımız Yönetim Kurulunca, geniş gövde uçak ihtiyacının temini kapsamında 2019 yılında 6 adet, 2020 yılında 14 adet, 2021 yılında 10 adet, 2022 yılında 12 adet, 2023 yılında 11 adet ve 2024 yılında 7 adet olmak üzere, 50 adedi kesin ve 10 adedi opsiyon olmak üzere toplamda 60 adet geniş gövde uçak satın alınmasına karar verilmiştir. Buna göre, Boeing firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet B787-9 tipi yolcu uçağı ve Airbus firmasından 25 adet kesin, 5 adet opsiyon toplam 30 adet A 350-900 tipi yolcu uçağı satın alınacaktır"

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN KATILMIŞTI

Airbus'ın en yeni geniş gövdeli uçağı olan A350-900'ler için imzalar, Ocak ayında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron'un huzurlarında düzenlenen törenle, Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı ve Airbus CEO'su Tom Enderstarafından Paris'teki Élysée Sarayı'nda atılmıştı.

Boeing 787-9 Dreamliner satın alma görüşmelerine ilişkin mutabakat zaptı ise, Boeing ve Türk Hava Yolları arasında, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Birleşmiş Milletler'in (BM) 72. Genel Kurul görüşmelerine katılmak üzere gerçekleştirdiği Amerika Birleşik Devletleri gezisi esnasında Eylül 2017'de imzalanmıştı.

"İMZALARI RESMİYETE DÖKTÜK"

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, kesinleşen uçak siparişlerine ilişkin olarak yaptığı açıklamada şunları kaydetti;

"Hatırlanacağı üzere geçtiğimiz Eylül ayında Sayın Cumhurbaşkanımızın çok değerli destek ve katılımlarıyla New York'ta, dünyanın en modern teknolojiye sahip uçaklarından biri olan 787-9 Dreamliner'ı filomuza katmak için Boeing ile bir ön mutabakat zaptı imzalamıştık. Yine aynı şekilde bu yılın Ocak ayında, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan ve Fransa Cumhurbaşkanı Sayın Macron'un değerli iştirakleriyle, A350-900'ü filomuza katmak adına Airbus ile karşılıklı iyi niyetimizi beyan etmiştik. Bugün, bu niyet imzalarını resmiyete dökmüş bulunuyoruz.

İnşası tamamlandığında transfer merkezimiz olarak hizmet verecek olan Yeni Havalimanındaki geniş gövde ihtiyacımızı karşılamaya yönelik oldukça önemli bir girişim olarak addettiğimiz Boeing siparişi, Cumhuriyetimizin 100. yılında filomuzu daha da güçlendirecek ve yolcularımızın memnuniyet düzeyini çok daha üst seviyelere taşıyacak olan büyük bir adım.  Aynı şekilde Airbus firması ile kesinleştirdiğimiz siparişimiz, sadece Türk Hava Yolları'na değil, ülkemiz havacılık sektörüne de büyük kazanç sağlayacaktır.

Attığımız bu adımların, ülkemizin bayrak taşıyıcı havayolu şirketi, Türk Hava Yolları'nın istikrarlı yükselişine büyük bir ivme katmakla kalmayıp, aynı zamanda Türk Sivil Havacılığı için de oldukça önemli bir katma değer olacağına dair tam inancımızla, haklı bir mutluluk yaşıyoruz."

http://www.kokpit.aero/thy-a350-787-siparisini-kesinlestirdi Mesajı Paylaş

Atılgan

THY yolcu sayısını yüzde 26 artırdı

Türk Hava Yolları 2018 Şubat ayı trafik sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na yaptığı açıklama ile duyurdu.

THY'den yapılan açıklama şöyle;

Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:

-Türk Hava Yolları %79,7 ile tarihinin en yüksek Şubat ayı doluluk oranına ulaştı. Kapasitenin (Arz Koltuk Kilometre) %14 arttığı Şubat ayında toplam doluluk geçen yılın aynı dönemine göre 6,4 puan artışla %79,7, Dış Hat doluluk ise 6,6 puanlık artışla %79,1 olarak gerçekleşti.

-2017 yılının Temmuz ayında başlayan talepteki (ücretli yolcu kilometre) çift haneli hızlı büyüme %24 artış ile 2018 yılının Şubat ayında da devam etti.

-Dıştan dışa transfer yolcu (transit yolcu) hariç tutulduğunda yurtdışı yolcu sayısında %27'lik artış yaşandı.

-Bu ayda taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %39,4 arttı. Kargodaki bu büyümeye en fazla katkı yapan bölgeler %61 artış ile Orta Doğu, %52'lik artış ile K. Amerika ve %39'luk artış ile Avrupa oldu.

-Şubat ayında geçen yılın aynı dönemine göre tüm bölgelerde yolcu doluluk oranı artış gösterdi. K. Amerika 11,1 puan, Afrika 9,9 puan, ve Avrupa 6,3 puan artarak en fazla artış gösteren bölgeler oldu.

Ocak-Şubat 2018 Trafik Sonuçları Değerlendirmesi:

-Ocak-Şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre talepte %27'lik artış sağlanıp, yolcu sayısı da %31 artarak 10,8 milyona ulaştı.

-Toplam Yolcu doluluk oranı Ocak-Şubat döneminde 6,9 puanlık artış ile %79,7 olurken, Yurtdışı yolcu doluluğumuz 7,1 puan artarak %78,8'e ulaştı.

-Şubat ayındaki Kargo ve Posta hacmindeki güçlü artış ile birlikte Ocak-Şubat dönemindeki toplam taşınan Kargo ve Posta geçen seneye göre %44 artarak 195 bin tona yükselmiştir.

http://www.airporthaber.com/thy-haberleri/thy-yolcu-sayisini-yuzde-26-artirdi.html Mesajı Paylaş

canıtez

THY'nin Rusya'daki 10.noktası Krasnodar

Rusya'nın birçok Rus bölgesine seferler düzenleyen Türk Hava Yolları 7 Mayıs 2018 tarihinden itibaren İstanbul'dan Krasnodar'a direk seferler düzenlemeye başlayacak.

Türk Hava Yolları'nın Rusya'daki istikametleri arasında Moskova, St. Petersburg, Soçi, Ufa, Yekaterinburg, Rostov na Donu, Voronej, Kazan ve Samara yer alıyor.

Seferler Pazartesi, Salı, Çarşamba, Cuma ve Cumartesi günleri olmak üzere haftada 5 kez gerçekleşecek. Biletler Türk Hava Yolları'nın resmi internet sitesi www.turkishairlines.com'da satışa sunuldu.

İstanbul'da rahat transit geçiş sayesinde Krasnodarlılar dünyanın her noktasına seyahat için en konforlu koşullardan faydalanabilecekler.

Krasnodar'dan İstanbul'a gelen yolcular için Atatürk Havalimanı'ndan Taksim'de bulunan Miniport ofisine ücretsiz bagaj ulaştırmayı kapsayan Miniport hizmeti de geçerli olacak. Ayrıca, transit yolcuları Stopover programından faydalanabilirler. Bu program çerçevesinde 20 saatten fazla kalan yolculara Sultanahmet'te ücretsiz 4 yıldızlı otelde (ekonomik sınıfı için) veya Taksim'de 5 yıldızlı otelde konaklama imkanı sunuluyor.

http://www.kokpit.aero/thy-krasnodar-ucuslari-basliyor Mesajı Paylaş

HDS

THY'yi anlamakta zorlanıyorum. Atlantik'in iki yakasına eşit bölüştürme, firmanın uzun süredir takip ettiği "ne şiş yansın ne kebap" diskurunu bırakmadığını gösteriyor.

Tamam B787 ile A350 aynı uçaklar değiller, ama bu pazarlık şansını azaltmıyor mu?

Bu arada her şey bir yana, sipariş verilen 100 kadar A321NEO hemen üzerinde B787, hemen üzerinde A330'lar, A350 ve en son da 777'ler ile epey kapasitesini arttırıyor THY. Bu kapasite dağıtıklığı ciddi esneklik getirecek havayoluna. Mesajı Paylaş

commandos

Aslında THY geniş gövde ile "aktarma noktası" pazarını Körfez ülkelerine bırakmak istemiyor (Qatar-Emirates-Etihad). Tüm çalışmalar da bi nevi bu yönde. Yeni havalimanının bitmesini müteakip hub olarak İstanbul daha da önem arz edecek. Bağlantı uçuşlar için ideal bir durum oluşacak. Mesajı Paylaş
Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri Kutuplar, diğeri Türkler...
-Albert Sorel-

HDS

3. havaalanına galiba bir kaç gazeteci gelip gitmiş. Gezmişler, hepsinin ağzı açık kalmış.
Bu kez becerdik herhalde.  ::)


THY nihayet büyüme hırslarına, dişine göre bir lojistiğe sahip olacak. Bir de şu "havaalanı taksisi" olayı derdi çözülürse fena bir hizmet olmayacak gibi.

İşin enteresan tarafı, körfezin havaalanları ve havayollarına bakıyorum, yöneticiler ve kilit personel hemen hep yabancı, özellikle İngiliz. Bizde bu hiç yok. Kendimiz projelendirdik, kendimiz yaptık, kendimiz işleteceğiz. Kendi kurup, parasını ödeyip, işletip operasyonunu yaptığımız, uçurduğumuz havayolu için. Tabii bu sebeple "kendimiz gibi" olmuştur o ayrı.  :)

Olsun..


Bir çok şey için "Almanya'dan Hindistan'a kadar en ... ülkeyiz." diyebiliyoruz. Buna bir de bu iş eklenecek galiba. Herhalde kıvıracağız. Mesajı Paylaş

HDS

Bu arada:

THY bir süredir çeşitli sebeplerle ana istikametlerine dahi geniş gövdeli uçak dolduracak kadar yolcu taşıyamıyordu. Şimdi Frankfurt bileti aldım, eskisi gibi sabah uçuşu A330 olmuş, acil çıkışta zor yer buldum. Dönüş de A321 yine acil çıkışa zor yetiştim.

Benim için hoş indikatörlerden birisi bu. Üstelik gurbetçi zamanı da değil. Mesajı Paylaş

merzifonlu

@HDS;

3. Havalimanının inşasında güvenlik görevlisi olarak 2 yıl çalışıp Merzifon'a geri dönen birisinin ifadesine göre, orada gelecek 40-50 sene boyunca göçme ve tamirat-tadilat beklenebilirmiş. Adam pistlerden birisi göçmez inşallah dedi!

Bu kez bu işi becerdiğimize kesinkes emin miyiz? Mesajı Paylaş

HDS

Bilmem...

Zemin memin konusunda değilim aslında. Sabiha da bence boktan bir yerde. Boktan bir pist oldu. Yanına ikincisi yapılıyor dağ yaparak.

O konularda zaten iyi değiliz herhalde ama genel olarak bir "hub" için, terminali, dükkanı vs için de diyorum.

Çok zor bir zemin çalışması oldu. Zor olacak. Normalde bu tür işler için zeminin bu kadar zorlu olduğu yer istenmez ama denize de yaptı adam. Mesajı Paylaş

Alkyone

@HDS

O maden sahasını nasıl doldurdular bilemem ama denizi doldurmak için dağları oydular denize de kayayla dolgu yaptılar
Eğer dolgu kayayla yapılmamışsa (ki hiç zannetmiyorum. O kadar büyük bir sahayı doyuracak kadar dağ tepe oymak o dolgu malzemesini taşımak diğerlerine benzemez) temel sağlam olmayacaktır. Tabi Doğu Karadeniz'in coğrafi konumu gereği yükselti problemi olmuyor. Onların o yönden bariz bir avantajı vardı o ayrı konu Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter