Türk Sivil Denizcilik Haberleri

Başlatan minigitav, Mar 27, 2016, 09:35 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

'Cospas-Sarsat Beacon' sistemiyle, denizlerde denetim sağlanacak

Türkiye 'Cospas-Sarsat Beacon' adlı radar sistemini satın alacak. Bu sayede denizlerde yaşanan sıkıntılarda teknik üstünlük Türkiye'de olacak.

Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortaya çıkışından itibaren Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) ve Yunanistan ile denizde artan hakimiyet yarışında Türkiye bir adım daha öne geçmek için önemli bir çalışmaya başlıyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın denizlerde can ve mal emniyetinin en üst seviyede sağlandığı, çevreyi gözeten, sürdürülebilir, kesintisiz ulaştırma ve haberleşme sistemlerine kavuşmak için etkin düzenleme, uygulama ve denetimleri hayata geçirmek için başlatacağı çalışma kapsamında özgün bir Cospas-Sarsat Beacon (uydu yardımlı arama kurtarma) sistemi kurulumu hazırlanacak.

3.6 milyon liralık bütçe

Proje uluslararası düzeyde Türkiye'nin etkinliğini arttırarak, bölgesel olarak diğer ülkelerden öne çıkılmasını sağlayacak. Bakanlık projenin başlatılması için 3.6 milyon liralık bütçe ayırdı.

http://www.denizhaber.com.tr/cospas-sarsat-beacon-sistemiyle-denizlerde-denetim-saglanacak-haber-80680.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Koster Filosu Yenileme Projesi İmza Töreni, 11 Haziran'da yapılıyor

Binali Yıldırım'ın katılacağı 'Koster Filosu Yenileme Projesi İmza Töreni' 11 Haziran Pazartesi günü düzenlenecek.

13.30'da gerçekleşecek olan törene İMEAK DTO Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Başbakan Binali Yıldırım katılacak.

Kısa mesafe yük taşımacılığında kullanılan ve 2.000 ile 12.000 DWT arası yük taşıyabilen gemilere koster deniyor.Türkiye ve diğer bölge ülkelerinde ithalat ve ihracatın yüzde 90'ı deniz yoluyla yapılıyor. Bu oranın yüzde 70'i de kosterlerle taşınıyor. Ortaya çıkan gerçek fayda - maliyete baktığınız zaman çok ciddi bir rakama ulaşıyor. Bu gemilerin yenilenmesi bölge ülkelerin arasındaki taşımacılıkta yeni regülasyonlar, yeni kurallar çıkıyor. Artık eski gemilerin kullanılırlığı ortadan kalkıyor.

158 MİLYON DOLAR GİRDİ SAĞLANACAK"

2009 yılından bu yana tüm istatistik verileri İSTFİX'te tutuluyor. İSTFİX'in 2018 Şubat itibariyle yaptığı çalışmada 20 yaş üzerindeki Türk kosterleri hurdaya çıktığı takdirde 158 Milyon Dolarlık girdi sağlanacak. Piyasadan eski gemilerin çekilmesiyle yeni bir alan açılacak. Aliağa'da müthiş bir demir - çelik olarak yan sanayiye faydası olacak.

http://www.denizhaber.com/guncel/koster-filosu-yenileme-projesi-imza-toreni-11-haziran-da-yapiliyor-h75119.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Türk Bayrağı, Beyaz Liste'de dalgalanmaya devam ediyor

Paris Memorandumu'na dahil ülkelerin liman devleti denetlemelerinde ortak anlayış geliştirme amaçlı kurdukları Paris Memoranumu'nun 2015-2017 döneminde yapılan denetlemelere ilişkin Beyaz, Gri ve Kara Listeleri açıklandı. Buna göre, Türkiye, Beyaz Liste'deki yerini korudu.

Paris Memorandumu'na dahil ülkelerin liman devleti denetlemelerinde ortak anlayış geliştirme amaçlı kurdukları Paris Memoranumu'nun 2015-2017 döneminde yapılan denetlemelere ilişkin Beyaz, Gri ve Kara Listeleri açıklandı. Buna göre, Türkiye, Beyaz Liste'deki yerini korudu.

 2015-2017 Yılı Paris MoU Denetim Rakamlarına göre, dönem içerisinde Paris MoU bölgesinde Türk Bayraklı gemilere toplam 1133 denetim gerçekleştirildi ve bu denetimler neticesinde 59 adet gemi tutuldu. Bu veriler doğrultusunda 2017 yılı sonunda Türk Bayrağı Beyaz Liste'de yer almaya devam etti.

Beyaz listede yer almak, ticari açıdan avantaj sağlıyor

Beyaz-Gri-Kara listeler, çoğunluğunu Avrupa Birliği ülkelerinin oluşturduğu Paris Memorandumu'na üye ülke limanlarında, dönemsel  olarakdenetlenen ve tutulan toplam gemi sayısı ve yüzdesi göz önüne alınarak yapılan hesaplama ve değerlendirme sonucunda oluşturuluyor. Türk Bayrağının Beyaz Liste başarısı, Türk denizciliğine ayrı bir değer kazandırarak, Türk bayraklı gemilere ticari açıdan avantaj sağlıyor.

Diğer taraftan 1 Ocak 2011 tarihinde Paris MoU bölgesinde yürürlüğe giren Yeni Denetim Rejimi (NIR) ile birlikte standart altı gemilere yoğunlaşılıyor. Bu tip gemilerin denetim sıklıkları arttırıldı. Özellikle Paris MoU bölgesine sefer yapan Türk Bayraklı gemilerin ve bu gemilerin işletmecilerinin, yeni rejimden olumsuz etkilenmemeleri için her türlü emniyet tedbirini uygun bir şekilde almaları ve tüm denetimlere en üst düzeyde hazırlıklı olmaları gerekiyor.

http://www.denizhaber.com/guncel/turk-bayragi-beyaz-liste-de-dalgalanmaya-devam-ediyor-h75197.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter