Türk Sivil Denizcilik Haberleri

Başlatan minigitav, Mar 27, 2016, 09:35 ÖS

« önceki - sonraki »

Atılgan

'Cospas-Sarsat Beacon' sistemiyle, denizlerde denetim sağlanacak

Türkiye 'Cospas-Sarsat Beacon' adlı radar sistemini satın alacak. Bu sayede denizlerde yaşanan sıkıntılarda teknik üstünlük Türkiye'de olacak.

Doğu Akdeniz enerji kaynaklarının ortaya çıkışından itibaren Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) ve Yunanistan ile denizde artan hakimiyet yarışında Türkiye bir adım daha öne geçmek için önemli bir çalışmaya başlıyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın denizlerde can ve mal emniyetinin en üst seviyede sağlandığı, çevreyi gözeten, sürdürülebilir, kesintisiz ulaştırma ve haberleşme sistemlerine kavuşmak için etkin düzenleme, uygulama ve denetimleri hayata geçirmek için başlatacağı çalışma kapsamında özgün bir Cospas-Sarsat Beacon (uydu yardımlı arama kurtarma) sistemi kurulumu hazırlanacak.

3.6 milyon liralık bütçe

Proje uluslararası düzeyde Türkiye'nin etkinliğini arttırarak, bölgesel olarak diğer ülkelerden öne çıkılmasını sağlayacak. Bakanlık projenin başlatılması için 3.6 milyon liralık bütçe ayırdı.

http://www.denizhaber.com.tr/cospas-sarsat-beacon-sistemiyle-denizlerde-denetim-saglanacak-haber-80680.htm
Mesajı Paylaş

Atılgan

Koster Filosu Yenileme Projesi İmza Töreni, 11 Haziran'da yapılıyor

Binali Yıldırım'ın katılacağı 'Koster Filosu Yenileme Projesi İmza Töreni' 11 Haziran Pazartesi günü düzenlenecek.

13.30'da gerçekleşecek olan törene İMEAK DTO Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Başbakan Binali Yıldırım katılacak.

Kısa mesafe yük taşımacılığında kullanılan ve 2.000 ile 12.000 DWT arası yük taşıyabilen gemilere koster deniyor.Türkiye ve diğer bölge ülkelerinde ithalat ve ihracatın yüzde 90'ı deniz yoluyla yapılıyor. Bu oranın yüzde 70'i de kosterlerle taşınıyor. Ortaya çıkan gerçek fayda - maliyete baktığınız zaman çok ciddi bir rakama ulaşıyor. Bu gemilerin yenilenmesi bölge ülkelerin arasındaki taşımacılıkta yeni regülasyonlar, yeni kurallar çıkıyor. Artık eski gemilerin kullanılırlığı ortadan kalkıyor.

158 MİLYON DOLAR GİRDİ SAĞLANACAK"

2009 yılından bu yana tüm istatistik verileri İSTFİX'te tutuluyor. İSTFİX'in 2018 Şubat itibariyle yaptığı çalışmada 20 yaş üzerindeki Türk kosterleri hurdaya çıktığı takdirde 158 Milyon Dolarlık girdi sağlanacak. Piyasadan eski gemilerin çekilmesiyle yeni bir alan açılacak. Aliağa'da müthiş bir demir - çelik olarak yan sanayiye faydası olacak.

http://www.denizhaber.com/guncel/koster-filosu-yenileme-projesi-imza-toreni-11-haziran-da-yapiliyor-h75119.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Türk Bayrağı, Beyaz Liste'de dalgalanmaya devam ediyor

Paris Memorandumu'na dahil ülkelerin liman devleti denetlemelerinde ortak anlayış geliştirme amaçlı kurdukları Paris Memoranumu'nun 2015-2017 döneminde yapılan denetlemelere ilişkin Beyaz, Gri ve Kara Listeleri açıklandı. Buna göre, Türkiye, Beyaz Liste'deki yerini korudu.

Paris Memorandumu'na dahil ülkelerin liman devleti denetlemelerinde ortak anlayış geliştirme amaçlı kurdukları Paris Memoranumu'nun 2015-2017 döneminde yapılan denetlemelere ilişkin Beyaz, Gri ve Kara Listeleri açıklandı. Buna göre, Türkiye, Beyaz Liste'deki yerini korudu.

 2015-2017 Yılı Paris MoU Denetim Rakamlarına göre, dönem içerisinde Paris MoU bölgesinde Türk Bayraklı gemilere toplam 1133 denetim gerçekleştirildi ve bu denetimler neticesinde 59 adet gemi tutuldu. Bu veriler doğrultusunda 2017 yılı sonunda Türk Bayrağı Beyaz Liste'de yer almaya devam etti.

Beyaz listede yer almak, ticari açıdan avantaj sağlıyor

Beyaz-Gri-Kara listeler, çoğunluğunu Avrupa Birliği ülkelerinin oluşturduğu Paris Memorandumu'na üye ülke limanlarında, dönemsel  olarakdenetlenen ve tutulan toplam gemi sayısı ve yüzdesi göz önüne alınarak yapılan hesaplama ve değerlendirme sonucunda oluşturuluyor. Türk Bayrağının Beyaz Liste başarısı, Türk denizciliğine ayrı bir değer kazandırarak, Türk bayraklı gemilere ticari açıdan avantaj sağlıyor.

Diğer taraftan 1 Ocak 2011 tarihinde Paris MoU bölgesinde yürürlüğe giren Yeni Denetim Rejimi (NIR) ile birlikte standart altı gemilere yoğunlaşılıyor. Bu tip gemilerin denetim sıklıkları arttırıldı. Özellikle Paris MoU bölgesine sefer yapan Türk Bayraklı gemilerin ve bu gemilerin işletmecilerinin, yeni rejimden olumsuz etkilenmemeleri için her türlü emniyet tedbirini uygun bir şekilde almaları ve tüm denetimlere en üst düzeyde hazırlıklı olmaları gerekiyor.

http://www.denizhaber.com/guncel/turk-bayragi-beyaz-liste-de-dalgalanmaya-devam-ediyor-h75197.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Burhaniye, 1 Temmuz kutlamalarına hazırlanıyor

Balıkesir'in Burhaniye ilçesinde, 1 Temmuz Denizcilik Bayramı'nın 92'nci yıldönümü çeşitli etkinliklerle kutlanacak.

İskele Mahallesi Yat Limanı'nda 1 Temmuz Pazar günü gerçekleşecek kutlamalar, saat 18.30'da başlayacak. Protokol üyeleri ve vatandaşların tören alanına gidiş gelişleri için, Belediye Hizmet Binası önünden saat 18.00'da otobüs kaldırılacak.

Burhaniye'de her yıl geleneksel olarak kutlanan 1 Temmuz Denizcilik Bayramı, bu yıl da renkli görüntülere sahne olacak. Tertip Komitesi Başkanı Kaymakam Hüseyin Öner, Garnizon Komutanı Topçu Binbaşı Mümin Ertuğran ve Belediye Başkanı Necdet Uysal tarafından Türk Deniz Şehitleri anısına İskele Yat Limanı'ndan denize çelenk bırakılması ile başlayacak program, Başkan Necdet Uysal'ın günün anlam ve önemine dair yapacağı konuşmayla devam edecek. Burhaniye Belediyesi Gençlik Merkezi tarafından gerçekleştirilecek gösterilerin ardından; 814 yaş grubu küçükler 50 metre serbest stil yüzme, büyükler 100 metre serbest stil yüzme, denizde ördek yakalama ve yağlı direkte bayrak kapma yarışları yapılacak.

Etkinlikler kapsamında, liman içinde su altı deniz temizliği sırasında çıkartılan atıklar da sergilenecek. Doğa ve çevrenin, insan faktörüyle kirlenmesine farkındalık oluşturmak amacıyla yapılacak sergide, su altından çıkan malzemelerin doğada geri dönüşüm sürelerini belirten pankartlar da vatandaşların dikkatine sunulacak.

Yarışmalara katılmak isteyen vatandaşların kimlikleri ile birlikte kayıtlarını saat 17.0018.00 saatleri arasında görevli hakem kuruluna yaptırmaları gerekiyor. Kayıt yaptırmayanlar, yarışmalara katılma hakkını kaybediyor.

https://www.denizhaber.com.tr/burhaniye-1-temmuz-kutlamalarina-hazirlaniyor-haber-82572.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Denizcilik ve Kabotaj Bayramında gemi batırıldı

Piket SG 52 isimli gemi, Datça Liman Başkanlığı ve İMEAK Deniz Ticaret Odası Marmaris Şubesi'nin desteğiyle resif oluşumu ve dalış turizmini canlandırmak amacıyla batırıldı.

Datça Kaymakamı Vehbi Bakır, Belediye Başkanı Gürsel Uçar ile askeri personel, turizmciler ve vatandaşlar, tören için sahil güvenlik ekipleri eşliğinde tekneyle Kargı Koyu yakınlarına geldi. Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla burada düzenlenen törende, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından deniz şehitleri anısına denize çelenk bırakıldı.

Daha sonra Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı 28 yıllık TCSG-52 gemisi, Marmaris Deniz Ticaret Odası'nın katkılarıyla konvoy eşliğinde batırılacağı Çetisuyu açıklarına getirildi. Açığa çekilen gemiyi batırmak için su pompalandı. Geminin 18 metre derinlikteki zemine batması, alkış ve tekne kornaları eşliğinde yaklaşık 20 dakika sürdü. Datça Akvaryum Koyu açıkları Çetisuyu mevkisinde batırılan, Sahil Güvenlik Komutanlığınca hurdaya çıkarılan 14 metre uzunluğundaki geminin, dalış turizmine ve resif oluşumuna katkı sağlaması amaçlanıyor.

Taşkızak Tersanesi'nde inşa edilerek 1990 yılında hizmete başlayan gemi, 9 Temmuz 2015'te Kekova'da hizmet dışı bırakılmıştı.

http://www.denizhaber.com/guncel/denizcilik-ve-kabotaj-bayraminda-gemi-batirildi-h75307.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Türk Deniz Ticaret Filosu büyüyor

Türk Armatörler Birliği tarafından hazırlanan "Deniz Taşımacılığı Gözden Geçirme Raporu-2018" başlıklı raporda Türk armatörlerin dünya deniz ticaretindeki yerine dair çarpıcı tespitler yer aldı.
Deniz Taşımacılığı Gözden Geçirme Raporu-2018 Raporu'na göre, Türk deniz ticaret filosu büyüklük açısından dünyada 15. sırada.

Raporda dünyadaki deniz haydutluğunun azaldığına dikkat çekiliyor. Ayrıca Türk armatörleri de 2018'den umutlu.

Küresel olarak 2017'de deniz yolu ile taşınan yük miktar yüzde 4.2 artarak 11.604 milyon  ton oldu. 2018'de bu miktarın yüzde 3.6 artarak 12.018 milyon tona çıkması öngörülüyor. En büyük artış gaz taşımacılığında bekleniyor.

Uluslararası verilere göre deniz haydutluğu Somali kıyıları ve Aden Körfezi dışında Batı Afrika ve Gine Körfezi'nde de yükselişe geçti. Bu haydutlarla mücadelenin ise denizcilik sektörüne maliyeti çok yüksek.

Rapora göre, 2017'de 180 deniz haydutluğu olayı rapor edildi. Bu oran son 22 yılın en düşük oranı. Bu rakam 2010'da 445 iken; 2014'te 245, 2016'da da 191'e düştü. Korsanlara karşı alınan tedbirlerin bu düşüşte etkili olduğu görülüyor.

Türkiye filo büyüklüğü açısından 15. sırada

Deniz haydutluğu ve silahlı soygun vakalarının yüzde 98'i Güneydoğu Asya, Afrika, Güney Amerika ve Hindistan'da yaşandı. Rapora göre Türkiye filo büyüklüğü açısından 30 ülke arasında 15. sırada. Türkiye'nin filolarının varlık değeri 9 milyar doları aşıyor.

Türk filolarının toplam gemi sayısı 1511. Taşıdıkları yük miktarı ise 28.611.000 DWT. Dünya sularında Türk bayrağı ile dolaşan ticaret gemisi sayısı ise 805. Türk armatörler 2018'den umutlu. Armatörlerin en çok zorlandıkları konu finansmana ulaşmak.

https://www.denizhaber.com.tr/turk-deniz-ticaret-filosu-buyuyor-haber-82660.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Hamsi için Karadeniz'de bilim seferi başladı

Beş Karadeniz ülkesinden 12 bilim insanı Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin gemisiyle Karadeniz'de hamsi stokunu belirlemek için kolları sıvadı. 25 gün hamsiyi araştıracak uzmanlar elde ettikleri verilerle bir rapor hazırlayacak.

Hamsi için Karadeniz'de bilim seferi başladı

Beş Karadeniz ülkesinden 12 bilim insanı Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin gemisiyle Karadeniz'de hamsi stokunu belirlemek için kolları sıvadı. 25 gün hamsiyi araştıracak uzmanlar elde ettikleri verilerle bir rapor hazırlayacak.

Deniz canlılarının üremesine fırsat vermek için getirilen av yasağı sürerken ülkemizin en çok tüketilen balığı hamsinin geleceği için bilim insanları denize açıldı.

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hamsi stoklarını belirlemek amacıyla görevlendirdiği Trabzon Su Ürünleri Merkez Araştırma Enstitüsü ile ODTÜ bilim insanlarının öncülüğünde gerçekleştirilen sefer, ODTÜ'nün gemisi RV Bilim II ile sürdürülüyor. 25 gün boyunca Karadeniz'de hamsiyi araştıracak gemide, ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Cemal Gücü'nün önderliğinde; Dr. Meltem Ok, doktora öğrencisi Gizem Akkuş, yüksek lisans öğrencisi Batıkan Bilir, balıkçılık teknisyenleri Mertkan Tüer ve Kazım Tutsak bulunuyor. Ayrıca Ukrayna'dan Viktor Podhornyi ve Bohdan Hulak, Bulgaristan'dan Yoanna Giorgieva, Gürcistan'dan Ramaz Mikeladze ve Paata Vadachkoria, Rusya'dan Oleg Perevalov araştırma ekibinde yer alıyor. Sefere Hollanda Balıkçılık Araştırma Enstitüsü uzmanlarından Dr. Serdar Sakınan'ın katılması da dikkat çekiyor.

Prof. Dr. Ali Cemal Gücü, "Ayrıca hamsinin son yıllarda kışlamak için neden Gürcistan kıyılarını tercih ettiğini öğrenmeye çalışacağız. Çalışmamızın esas amacı doğanın bize hediyesi hamsi stokunun sürdürülebilir kullanımını sağlamak ve bu değerli kaynağı gelecek kuşaklara bırakmak" dedi.

Bilim insanlarının elde ettikleri bulgularla hazırlayacakları raporu tüm Karadeniz ülkelerinin temsil edildiği Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'ne bağlı Akdeniz Genel Balıkçılık Komisyonu GFCM'e sunacakları öğrenildi. Prof.Dr.Gücü, "Karadeniz kapalı bir deniz ve balık stoklarını 6 ülke paylaşıyor. Balıkçılığın ortak yönetilmesi kaynaklardan sürdürülebilir yüksek ürün elde edilebilmesi açısından kaçınılmaz. Ortak yönetim planları için de bilimsel araştırmalar çok önemli. BM Gıda ve Tarım Örgütü'ne bağlı Akdeniz Genel Balıkçılık Komisyonu (GFCM), Karadeniz'de ülkelerarası iş birliğinin geliştirilmesine yönelik BlackSea4Fish projesini başlattı. Projenin koordinatörlüğünü Türkiye'de" dedi.

Dr. Sakınan ise, "Avlanan balık miktarındaki azalmanın nedenlerini sadece aşırı avcılıkta aramak yanlış. Balık stokları üzerine iklim değişikliği, kirlilik, akıntılardaki değişimler gibi tüm olası etkenleri araştırmalıyız" şeklinde konuştu.

2007 yılında hamsi 385 bin ton avlanırken bu rakam 2010'da 230 bine, 2014'te ise 100 bine kadar düştü. 2016 yılında 103 bin ton hamsi tezgahlara gelirken, tüm kıyılarımızdan yakalanan balığın 1/3'üydü.

http://www.denizhaber.com/balikcilik/hamsi-icin-karadenizde-bilim-seferi-basladi-h75491.html Mesajı Paylaş

Atılgan

Yeşilırmak'ta tekne ile gezi turları başlıyor

Samsun'da Çarşamba Belediyesi'nin hayata geçirdiği Yeşilırmak Nehir Gezi Parkuru'nda tekneler motor çalıştırıp, dümen çevirmeye başladı.
Samsun'un Çarşamba İlçesi'nde belediye tarafından yapılan Yeşilırmak Doğal Yaşam Parkı Projesi çalışmaları büyük oranda tamamlandı.

Çarşamba Belediyesi, Yeşilırmak Nehir Gezi Parkuru Projesi'ni de hayata geçiriyor. Doğal Yaşam Parkı ile şehir merkezini birbirine bağlayan bölgede yapılan yatak düzenlemesi uygulaması ile nehir içerisinde oluşan yapay setlerle su tutularak, Yeşilırmak'ta 'gezi parkuru' oluşturuldu.

ÇARŞAMBA'YA TARİH-KÜLTÜR VE DOĞA GÜZERGÂHI

Yeşilırmak'ta nehir ulaşımını tekrar başlattıklarını söyleyen Belediye Başkanı Hüseyin Dündar, "Biz göreve başlamadan önce Yeşilırmak'tan kopuk bir hayat yaşayan hemşehrilerimiz, bugün Yeşilırmak'ta gezi teknesi ile geziyor. Adapark-Yeşilırmak Doğal Yaşam Parkı arasında saat başı düzenlenen turlarla halkımız Yeşilırmak'ın keyfini yaşayacak" dedi.

Başkan Dündar, "Ayrıca Beylik Merkezi Ordu Köyü'ndeki tarihi ahşap camii ve Ordu Kalesi restorasyon çalışmaları tamamlandığında gezi teknemiz ile 15 km'lik alanı kapsayan bu bölgeyi Tarih-Kültür ve Doğa Güzergahı haline getireceğiz. Hep birlikte bu güzelliklere sahip çıkacağız ve gelecek nesillere taşıyacağız. İlçemize hayırlı olsun" diye konuştu.

https://www.denizhaber.com.tr/yesilirmakta-tekne-ile-gezi-turlari-basliyor-haber-83400.htm Mesajı Paylaş

Atılgan

Kastamonu Entegre dev gemisine kavuştu

Ağaç bazlı panel sektörünün global oyuncusu Kastamonu Entegre, Oshima Tersanesi ile yaptığı anlaşma neticesinde inşa edilen, yaklaşık 46 bin ton ağaç yongası taşıma kapasitesine sahip gemiyi imza töreniyle teslim aldı.

Üretimde kullandığı ana hammaddelerden olan odun yongasının bir bölümünü okyanus aşırı ülkelerden tedarik eden Kastamonu Entegre, satın aldığı MV PINE ve MV ACACIA gemilerinin ardından kendi gemisini inşa ettirme kararı aldı. Japon Sumitomo Corporation aracılığıyla Oshima Tersanesi ile anlaşma sağlayan şirket, imzaların atılması ile birlikte dünyanın en önemli tersanelerinden Japon Oshima Tersanesi ile anlaşma sağlayan ilk Türk şirket olarak tarihe geçti. Yapılan anlaşmaya göre inşa edilen, 46.000 ton ağaç yongası taşıma kapasitesine sahip MV MAPLE adlı gemi, 52.800 DWT'lik ve 210 metre boyutlarıyla öne çıkıyor.

Gerçekleştirilen törende gemiyi Kastamonu Entegre CEO'su Haluk Yıldız, Japon Oshima Tersanesi sahibi Nobuyuki Minami'den teslim aldı. Haluk Yıldız, Kastamonu Entegre, Sumitomo Corporation ve Oshima Tersanesi arasındaki işbirliğinin iki ülke arasındaki köklü geçmişin derinleşmesine de büyük katkı sağlayacağını ve bundan da son derece mutlu olduklarını ifade etti.  Böylece odun yongası konusunda tedarik güvencesini sağladıklarını belirten Yıldız, MV MAPLE adlı yeni geminin inşası ile ilgili kararı şu sözlerle açıkladı: 

"Navlun piyasalarının kötü olması, yeni nesil gemi makinelerinin yakıt tasarrufu, odun yongası ihtiyacının sürekliliği, yeni devreye alınacak regülasyonlar gibi konular göz önüne alındığında, mevcut geminin yerine ikame edilecek yeni gemi inşa ettirmenin en doğru çözüm olacağına karar verdik. Böylece dünyanın en önemli tersanelerinden Japon Oshima Tersanesi ile anlaştık. MV MAPLE gemisi, ağırlıklı olarak Jacksonville/Florida limanından Kastamonu Entegre'nin Türkiye'deki fabrikalarına hammadde taşıyacak."

Kastamonu Entegre halen üretimde kullandığı ana hammaddelerden olan odun

yongasının bir bölümünü okyanus aşırı ülkelerden (ABD, Kanada, Brezilya, Venezuela) tedarik ediyor. Tedarik kaynaklarının çok uzak ve gemi navlunlarının yüksek olduğu dönemlerde odun yongası taşıma bedelleri hammadde değerinin üzerine çıkabiliyor. Odun yongası taşımalarında kullanılan gemiler, üzerinde tahliye sistemleri (vinç, konveyör) olan ve hacim olarak kendi boyutundaki dökme gemilerden daha büyük hacimsel kapasiteye sahip özel amaçlı Woodchip Carrier olarak tanımlanan gemi sınıfında bulunuyordu. Bu gemiler dünyada çok az sayıda  armatörün tekelinde bulunduğundan, bu durum hem hammadde tedariğinde hem de taşıma bedellerinde çeşitli zorluklara neden oluyordu. Kastamonu Entegre'nin hammadde tedariğini güvenceye alması açısından bu adım büyük önem taşıyor.

http://www.denizhaber.com/sektorden/kastamonu-entegre-dev-gemisine-kavustu-h75564.html Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter