Ara 15, 2017, 08:27 ÖÖ

Eğitim

Başlatan dalamper, Mar 25, 2016, 09:43 ÖÖ

« önceki - sonraki »
Aşağı git

dalamper

Az evvel YGS ortalamalarına denk geldim;

Türkçe'de 19.1
Sosyal Bilimler'de 10.75
Temel Matematik'te 7.89
Fen Bilimleri nde ise 4.49

Olduğu söyleniyor. Sayısal'daki bu başarısızlığın sebebi nedir ve bu başarısızlığı nasıl düzeltebiliriz? Mesajı Paylaş

Postulat

Ben bunun başarısızlık olduğuna ikna olabilmiş değilim. Toplumun tüm kesimlerinin Matematik ve benzeri alanlarda aynı başarıyı göstermesini beklememiz pek doğru olmamalı. Benim düşüncem, matematik dersinde 8'e yakın ortalama, kişinin temel matematiksel işlemleri anladığını ve hayatta Matematik eksikliğine dayalı bir sorun yaşamayacağını gösteriyor.

Tartışılması gereken şu olmalı: Ortalama civarında seyreden kişilerin ülke çapındaki üniversitelerde mühendislik benzeri eğitimleri almasının mümkün olması. Mesajı Paylaş

sunguroğlu

Hocam bu istatistikler gerçeği yansitmiyor 2 milyon sinava giren adaydan 500 bini sinavi onemsiyor .Ben de bu sinava girdim 12.sınıf öğrencisiyim kedndimden örnek vereyim feni 31 doğru 6 yanlış , matematiği de 28 doğru 2 yanlış yaptim 67.000'inciyim . Mesajı Paylaş

byemre

Bir öğretmen olarak hiç şaşırmadım, hayattan kopuk ve teorik düzeyde yapılan bir eğitimin çıktıları bunlar. Aptal öğrenci yoktur, kötü sistem ve öğretmen vardır. Tablet dağıttılar, ama içinde kitap yok veya akıllı tahtalar ile entegre değil. Zaten çoğu okulda bunlar da yok. Ama en önemlisi çok kalabalık sınıflar, 15 kişiden yukarı sınıflar olmamalı. Mesajı Paylaş

kimlikci

Meseleyi ülkemiz gerçeklerini göz önüne alarak düşünecek olursak 15 kişilik sınıflar biraz ütopik kaçmadı mı hocam Mesajı Paylaş

Postulat

12 yıl eğitim zorunluluğu ya da lüksü ortadan kaldırılarak bu tür gelişmelere yol açılabilir. Mesajı Paylaş

kimlikci

Artık çıraklık zorunlu hale getiriliyor yani ipe sapa gelmeyen çalışmayacağı gayet aşikar olan adam çıraklık eğitim merkezinde liseyi okumak yerine meslek öğrenecek Mesajı Paylaş

kosavalı1989

Durumumuz çok parlak değil ama sınava öylesine girenlerin ortalamayı çok düşürdüğü aşikar. Mesajı Paylaş

dalamper

Olaya sadece YGS bakınmayın üstatlar. Okul öncesinden dahi başlayacak olan eğitim meselesi. Düz & meslek liselerinde (düz'ün adı temel lise oldu ya da Anadolulaştırdılar) kendini geliştirmeyen öğrenciler haricinde çoğu pek gelecek vaat etmiyor.

Küçüklükten itibaren Matematik & Fen, öğrenciler için yabani oluyor. Mesajı Paylaş

matmat26

#9
Mar 26, 2016, 02:05 ÖÖ Last Edit: Mar 26, 2016, 02:08 ÖÖ by matmat26
Üretilen domates, hıyar, biber bile kalite kontrolünden geçiriliyor. Uygun değilse, üzerinde ilaç kalıntısı varsa alınmıyor, satılmıyor.

Bizim eğitim sistemimiz mi var? Öğrencilerin kalitesiz, yeteneksiz olmasının yegane sebebi, kalitesiz öğretmenlerin, kendisini öğretici sananların yüzündendir.
 
Kendisi Gelişmiyor, geliştirmiyor, gelişemiyor.


Devletten almış bankamatik kartını, ay başı alıyor maaşı, başka ne iş yapsam diye düşünüyor. Öğretmenlerin %50 oto alım-satım işi yapıyor. Lokanta açıp, okuldan sonra orada çalışan bile var. Köyünden süt getirip, diğer hocalara satmaya çalışıyor. Tarla ekiyor, ürün yetiştiriyor, pazarda satıyor.

Eşinin üzerine dükkan açıp esnaflık yapanı bile gördüm..

Maddi kazancının yetersiz olmasından dolayı değil. AÇ GÖZLÜ OLMASINDAN.. Doymuyor çünkü. Madem Ticaret kafan var niçin Öğretmen oldun ?

Herkes kendi mesleğinde en iyi olmak için Master, Doktora yapar, yurt dışına gider, özel ders alır, sayısız eğitimden geçer,  kurslara katılıyor.  Yenileme eğitimlerinden geçiyorlar. Neredeyse tamamını kendi cebinden ödüyor. İş yeri bile destek vermiyor.

Sen yapıyorsun?

Hedef yok, çıktının kalitesi için hesap soran yok çünkü.. "Kardeşim bu çocuğa öğretmemişsin" diye kim hesap sormuş ?
Polise hesap soruluyor mu?  Neden suçluyu yakalayamadın ?... Evet.

Doktora hesap soruluyor..  Neden ameliyatı düzgün  yapmadın?


Öğretmene hesap soran var mı? YOK .....

**** Öğretmenlik  iş garantisinin olmaması gereken bir meslek türüdür. 


Sen metal üretmiyorsun. Makine hata yapar, fakat öğretmen hata yapamaz. Hata yapma lüksü yok. Çünkü hatanın telafisi yok. Makina'nın çıktısı ürün, öğretmenin çıktısı, öğrenci yani insandır.


Öğretmen den alınan verim %90 altına düştüğünde hava almaya göndereceksin. İşten çıkartacaksın.

Çok net..

Saygılar.
Mesajı Paylaş

Kabardey

Nabi Avcı'ya kadar olan bütün Milli Eğitim Bakanlarımızın paralelci olduğunu düşünürsek, bence şuan elimizde kalanlar büyük başarı. Hükumetin yaptığı en büyük yanlışlardan biri buydu. Eğitimde büyük sıçrama yapmamız gereken şu dönemde neredeyse geri gittik. İşin kötüsü Üniversitelerde de durum değişik değil. Mesajı Paylaş

kimlikci

Bilim Teknoloji Merkezleri ve Eğitim üzerine güzel bir örnek

http://www.olay.com.tr/yazarlar/ihsan-aydin/btm-hem-turkiye-hem-dunyaya-ornek/5757/
Mesajı Paylaş

putty

#12
Nis 07, 2016, 06:02 ÖS Last Edit: Nis 07, 2016, 07:53 ÖS by putty
Türkiye de 5 tane daha Bursa olsa Kore olurduk. Adamların belediye başkanı bile sanayi bakanı gibi çalışıyor. Üretime endüstriye adanmış bir şehir. Turizm var Tekstil var makina var otomotiv var kimya var. Belediye başkanı zorla seçtiği sanayicisine tramvay yaptırdı düşünün artık kore sistemi kurmuşlar sen bunu yapıcan sen bunu yapıcan baskısı. Ellerindeki yetmez gibi şimdi birde savunma sanayi havacılık endüstrisi chip üretimi filan gibi yeni açılımlara gidiyorlar. Geleceğine boş bırakmıyor adamlar. İlçesi inegöl bile bütün doğu anadoludan toplasan fazladır endüstrisi. İnegölde ilginç, şehir olmaya direnen başka ilçe yoktur. Mesajı Paylaş

Postulat

Belediye başkanı "zorla" sanayicisine mi yoksa akrabasına mı yaptırdı, bir de buna bakalım. Mesajı Paylaş

HDS

Son Bursa deikoduları bu mu?  :) Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter