Türkiye'nin Milli İnsansız Hava Araç Programları

Başlatan HARZEMŞAH, Eki 01, 2015, 12:59 ÖS

« önceki - sonraki »
Aşağı git

UCAV

#165
Haz 01, 2018, 11:00 ÖS Last Edit: Haz 01, 2018, 11:04 ÖS by UCAV

Alkyone

Hibrit kargo iha meselesinde vatandaşlara özel ihale ilanına çıkılmış
https://www.ssm.gov.tr/Images/Uploads/MyContents/V_20180601102921162756.pdf Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone

Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

Alkyone



TUŞAŞ ın geliştirdiği "AKINCI SİHA" Anka II olarak projelendirilmiş
Baykar Makineye ise AKINCI SİHA projesi havale edilmiş

Hatırlanacağı üzere Baykar makinenin bu forumdan yayılan ilk proje çizimlerinde ki "MİUS" şimdi ki Akıncı nın tasarımından çok farklı bir yapıya sahipti. Mesajı Paylaş
Çoklar diye korkma
Azız diye çekinme...
Tonyukuk

murattekin

Bence TAİ'nin Anka II'yi pas geçerek direk advanced İHA'ya yönelmesi lazım. Mesajı Paylaş
Murat Tekin

≾10TΩ≿

#170
Haz 20, 2018, 06:33 ÖÖ Last Edit: Haz 20, 2018, 12:09 ÖS by ≾10TΩ≿
Benim hatırladığım ne ANKA-II ne de MİUS Akıncı projesi için değildi, zaten Akıncı belli olmasına rağmen hem Anka II hem de Mius projeleri şirketleri tarafından sürdürülüyor görülüyor.

Baykar'ın ilk yayınladığı akıncı görseli ile ortaya çıkan iha da çok farklı. Tai'nin Akıncı projesi doğal olarak iptal olmuştur. Tai'nin önceki senelerde "YİHA" olarak sunum yaptığı iha ADVANCED UAV şeklinde devam ediyor olsa gerek. TAI'nin de bir mius planı vardı ayrıca.


Mesajı Paylaş

farabi

Bir ara SSM sitesinde yer alan İHA yol haritası raporunda muhtemel TAI'ye ait , delta kanatlı turbofan bir taaruzi iha konsepti yer alıyordu. PDF olarak saklayan varsa, kesip paylaşabilir. Yani sayın ≾10TΩ≿'a katılıyorum , TAI'nin de yol haritasında mius olması lazım.

@murattekin üstadım, bana kalırsa Tai'nin eğilmesi gereken ve onun dışında bir şirketin altından kalkması pek mümkün olmayan, gelişmiş bir SAR sistemi Pseudo-Satellite türünde +70bin ft irtifada 7-10 gün kesintisiz görevde tutacak bir insansız hava aracı olmalı. Mesajı Paylaş

Bozok

TSK'nın 4'üncü İHA birliği Şırnak/Cizre'de kuruldu

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) terörle mücadelede son yıllarda aktif kullandığı ve teröristlerin harekât kabiliyetini ortadan kaldırıp, gece gündüz demeden havadan saatlerce gözetleme yapan İnsansız Hava Araçları (İHA) için 4'üncü birlik, Şırnak'ın Cizre ilçesinde kurularak faaliyete başladı.

Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyindeki teröristlere yönelik gerçekleştirdiği Zeytin Dalı Harekâtı'nda önemli başarıya imza atan TSK'nın İHA birliklerine bir yenisi daha eklendi. Şimdiye kadar Batman, Elazığ ve Van'da kurulan faaliyet gösteren İHA birliklerinin sonuncusu Şırnak'ın Cizre ilçesinde faaliyete geçerek operasyon uçuşları gerçekleştiriyor. Birlik envanterinde Baykar Makina tarafından Türk mühendislerinin geliştirdiği, yerli İHA ve SİHA Bayraktar TB2 kullanılıyor.

Kurban Bayramı'nda, Türkiye-Irak sınırındaki üs bölgelerinde bayramlaşma ziyaretlerinde bulunan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ve Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin, Şırnak Şerafettin Elçi Havalimanı'nda faaliyete başlayan İHA birliğini ziyaret etti ve yetkililerden bilgi aldı.

BİRLİK BAYRAKTAR TB2'LERLE GÖREV YAPIYOR

Milli ve yerli savunma sanayi ürünü İHA'lar, harekât etkinliğine katkı sağlayan ve başarıyı kısa sürede sağlayan silahların başında yer aldı. TSK; İnsansız Hava Araçları (İHA) ve Silahlı İnsansız Hava Araçları'nı (SİHA), Suriye'nin Afrin bölgesindeki Zeytin Dalı Harekâtı'nda birliklerin taktik istihbarat ve ateş destek ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kullandı. Harekât boyunca İHA ve SİHA'lara kazandırılan yarı-otonom yetenekler ve atış kontrol sistemleri entegrasyonu sayesinde, hedefe görünmeden yaklaşılıp hassas vuruşlar yapılarak, harekâtın askeri karar verme süreçlerine olumlu katkı sağlandı.

http://www.kokpit.aero/iha-birligi Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

Türkiye'nin yapması gereken Ucav bence alttaki uzun gereksinimleri taşıyabilir... Bakın taşır demiyorum taşıyabilir diyorum.. Hissiyat ;

+ Stealth delta gövde formu

+ Gövde içi silah taşıma kabiliyeti (Som,Bozdoğan, Gökdoğan, Hgk, Kgk)

+ Bölgesel Zamanlama ve Konum Sistemi BZKS,glonass,beidou ve gps ile eş güdümlü çalışabilme (Uzun vadeli- FazII)

+ 1x F-404 (veya Hürjet'in motoru- Faz I), 1x TF-X motorundan teki (Faz-II) 'ni kullanma.

+ Tf-x'den önce aselsanın f-16 ve hürjette kullanmak için geliştireceği daha kısıtlı Aesa radarını taşıma

+ Tf-x için geliştirilecek dahili elektro-optik sensör veya daha kısıtlı bir Faz-I versiyonunu taşıma


benim kişisel beklentim bu . Orta vadede böyle bir uçak çıkarabilirsek heik veya otonom radar güdümlü bvr hava-hava savaşında ve sessiz derin darbe (deepstrike) görevlerinde çok iyi bir öncü uçağımız olur gibi. 

Gövde formu olarak çok güzel ve başarılı bir örnek var. Hiç bozmadan revize edip izinden gitmek lazım ;

Mesajı Paylaş

putty

#174
Eyl 12, 2018, 11:45 ÖÖ Last Edit: Eyl 12, 2018, 11:48 ÖÖ by putty
Bende merak ediyorum son erişilen nokta olan resimdeki gibi böyle bir şeymi ortaya çıkacak yoksa bir öncesi olan global hawk gibi jet motorlu bir çözüm mü düşünüyorlar. Sonuçta ikiside jet motorlu savaş uçağı kriterlerine uyuyor acaba neyi kastettiler. Biri erken evrede zorlayıcı gelip pratik bir çözüme giderlerse ben global hawk tarzı bir tasarım olabilir diyorum.
Resimdeki uçak artık TUSAŞ ın alanı ama Baykar bu işe soyunursa yine bir Vecihi Hürkuş vakası ile modern şekli ile karşı karşıyayız demektir. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

@putty

baykar motor için turbofan diyordu ama benim beklentim budur. Mesajı Paylaş

putty

Motorlardan o kadar detaylı anlamıyorum turbofan olunca ne oluyor bilmiyorum Mesajı Paylaş

S_S

Bu uçak savaş uçağı mı olacak savaşan uçak mi olacak? Yolu ve yöntemi belirleyen bu olmalı.

Savaşan IHA yapabilen var mı mevcut durumda?
Taranis, Neuron,X47B bu işin geldiği en uç noktalar. Yanlışsam düzeltin. Bu uçaklara mevcut durumda yer görevlerinin dışında bir sorumluluk verilebilir mi? Planlanıyor mu? Yapabiliyorlar ama bilmiyor olabilir miyiz? Sonuçta bu adamlar buna kafa yoruyor. Ondan eminiz.

Baykar Akıncı ile yer görevi yapabilen, istihbarat toplayabilen, belki elektronik harp yapabilen ve stealth olmayan uçağı yapmış olacak.

Peki MIUS ne yapacak? Biz bu uçağı bir F-16 ya karşı kullanabilecek miyiz? Bu yeteneğe ulaşma hedefinde olabilir miyiz? Şeklî şemali yukarda saydigim uçaklar gibi olacak mı? Stealth olacak mı? Ben sanmıyorum stealth olabileceğini.

Hava-hava muharebesine girebilecek stealth yapıda bir uçağı TAI'nin üstlenmesi lazım. Bunu TF-X ile kazanılan bilgi birikimiyle ve nerdeyse eş zamanlı olması lazım. Yoksa kendimizi kandırıyor hissine kapılacağım.

Bayraktar MIUS ise bu süreçte 4.nesil bir ucagin özelliklerine sahip bir savaşan uçak olabilirse ne bileyim Hurjet'in yapabildiklerini yapabilse bile çok başarılı olmuş demektir. Bu süreçteki kazanımlar ise TAI'nin yapacağı savaşan ihamiza temel birikim olacak yazılım ve elektronik olarak. Akıncı ile Milli Stealth UCAV arasındaki geçiş formu olabilir.



Mesajı Paylaş

putty

Savaş uçağı dediğinde it dalaşı yapacak hali yok ki gidecek ANKA nın bombaladığı yere yarım saatte gideceğine 5 dakikada gidecek 100 kg bomba yeride 2 ton bomba atıp hedefi bombalayıp alana dönecek. ANKA ile aynı iş yani sonuçta teorikte bu sürate ve kapasiteye ihtiyaç vardır mutlaka. Mesajı Paylaş

BATTLESTAR

S_S

Sana katılıyorum. Madem bu trenin ilk veya ikinci kompartımanına atladık. Bizimde en azından bir neuron eşdeğeri üzerinde çalışmamız lazım.

Şu an teoride Anka'ya 1 adet amraam yükleyebilsek b-737 aew&c radarı vasıtasıyla bu füzeyi güdümleyip anka'nın hedefi vurmasını sağlayabilir.

Bence gelecek için şöyle bir konsept denenebilir ;

Yukarda bahsettiğim jet motorlu, stealth, 2-4 arası radar güdümlü bvr füzeyi gövde içinde taşıyabilen aesa radarlı 2-4 arası ucav'ın bir b-737 aew&c ile birlikte havalanıp  wolf packler gibi aew'in

yakınlarında stand by da takip etmeleri b-737 aew&c tehlikeyi farkettiği an bu ucavları bölgeye göndermesi ve bu ucavların uzun menzilden kendi veya aew&c'nin radarıyla hava araçlarına bvr

angajmanı şeklinde.

Belki uzun vadede aew&c uçağı da tehlikeleri otomatik algılayıp otonom karar verip uçakları yönlendirebilen bir insansız platforma dönüşebilir.  Tabi insansız hava ikmal uçakları sayesinde de görev ömürleri uzayabilir.

Böylece havada otonom kara savunma sistemleri gibi yeri belirlenemeyecek bir 7/24 uçar hava savunma sisteminiz olacaktır. Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter