MİG-35 Fulcrum F

Başlatan Elçibey, Eyl 30, 2015, 08:34 ÖS

« önceki - sonraki »

Baltica

MIG-35 , SU-27'den mi devsirilmis ???  Vayyy bee Mesajı Paylaş

HDS

C4 kendi rekorlarını sürekli egale ediyor.. Mesajı Paylaş

Baltica

@HDS Hocam, C4, Kokpitaero, vs. bunlardan bir kac tane daha var, anladigim kadari ile son zamanlarda ekonomik sebeplerle kadrolu personel istihdam edemediklerinden, hevesli amatorlere bedava yazi yazdiriyorlar. Tabii ciddi bir redaksiyon da olmadigindan sonuc boyle oluyor. Mesajı Paylaş

Yakın

Ya Kokpit.Aero'daki bakan Özlü'nün sözlerine ne diyorsunuz? Son pragraf.

https://sadfor.savtera.org/index.php?topic=88.msg43280;topicseen#msg43280 Mesajı Paylaş

Fearlessleon

Keşke bizimde olsaydı şöyle altını tıka basa  hhflerle doldurabileceğimiz manevra kabiliyeti yüksek, hava üstünlüğü yüksek bir uçağımız. Mesajı Paylaş

factoraptor

#20
Haz 11, 2018, 09:21 ÖS Last Edit: Haz 12, 2018, 09:59 ÖÖ by factoraptor
Ben Mig-29 sonrası MiG dizaynlarından önce, Mig-21 ile başlayan ve Mig-21bis e kadar giden geliştirme safhalarının eski fakat esas "Mikoyan Gurevich" ekolü olduğunu düşünüyorum. Mig-21 ler dünyada "Mig" denince direkt akla Rus savaş ucaklarinin gelmesini sağlamıştı. Benzer bir acılı geliştirme süreci de Mig-25 ve Mig-31 ler ile yaşanmıştır. O süreçle de yeni fakat değişik bir Mig ekolü doğdu.

Mig-21 ilk hava hava füzelerini Vietnam üzerinde deneme fırsatı bulmuştu. Rakibi olan F-4 lerden daha ufak, daha ucuz ve topraktan bozma Vietnam pistlerine uygun bir uçaktı. Fakat sayı üstünlüğü yoksa fos bir uçaktı.

Mig'in benim gözümde sayı üstünlüğünden güçlü uçak doktrinine geçişi Mig-25 ile olmuştur. Devasa Zaslon radarı, iki tane dev turbofan motoruyla ulaştığı olağanüstü hız ve otomotik görev ve seyrüsefer sistemi. Kesinlikle Mig-21 den farklı, yeni "stratejik darbe" dönemine göre düşünülmüş bir uçak. Fakat MiG için o zamanlar uçaklar basit ve ucuz malzemeden üretilen, kaybında üzmeyecek, fakat düşmanı yipratabilecek zimbirtilar demekti. Mig-25 gibi bir dizaynı bu malzeme kafasıyla yapınca ortaya çelikten yapılma tam bir uçan domuz çıktı. Yandaki devasa alıkları meşhurdur. İçinde biraz boyunuz müsaitse 10 metre depar koşusu yapabilirsiniz.

Bu uçaktan sonra, MiG-29 gibi, kısa menzilde etkili, fakat donanımlı, ve üstelik ucuz bir uçağa ihtiyaç hasıl oldu. Artık ne tek başına 21 ler ne de 25 ler bu ihtiyaca cevap verebilirdi. Ve 29 un konsept tasarimi böylece dogmus oldu.

İşte o zamanın domuzunu veya soba borusunu üreten MiG'den, dönemi için sembol bir uçak olan MiG-29 çıktı. Beklenmedik derecede yüksek G seviyelerine dayanıklı, 11G görmüş bir makina. Sovyet Rusyasının F16 lara cevabı.

Bu uçağın en sevdiğim yanı, eski MiG alışkanlıklarına ait izleri taşımasıdır. Işte o ızgaralar da Vietnam günlerinden kalma bir refleksti kim bilir.

Bence MiG-35, 5. Nesil jetlere karşı çok yapabilecek bir şeyi olan bir uçak değil. Ama kesinlikle bir devriye uçağı. Tam bir QRA canavarı. Ve eminim ki yine ucuzdur. Türkiye için bir opsiyon olma şansı yok realite olarak ama Türk insignialı bir MiG-29/35 görmek beni gerçekten iyi hissettirirdi.

Bir de MiG-31BM var. Yine Zaslon radarı, yine hayvani alıklar.... Mesajı Paylaş

orko_8

Vietnam MiG-21'leri ve sayı üstünlüğü?? Emin misiniz????

MiG-25 ve "basit ve ucuz malzemeden üretilen, kaybında üzmeyecek, fakat düşmanı yipratabilecek zimbirtilar"???? Emin misiniz? Mesajı Paylaş

factoraptor

Hocam, Mig-25 için "basit ve ucuz malzemeden üretilen" demedim, MiG'in o zamanki üretim sürecine kadar ürettiği uçaklar ile MiG-25 karşılaştırıldığında daha önceki üretilen uçaklar zımbırtı seviyesinde kalıyordu adeta. Belki 23 ler hariç..

21'lerin Vietnamda kaç tane olduğunu bilmiyorum, ancak 21 e hakim biriyim ve sayı üstünlüğüne gerçekten ihtiyaç duyan bir uçak. 5 tane uçakla ancak önünüzdeki alanı radarla kapatabiliyorsunuz. Altını ve tam önünü göremiyor alet vs.vs. Mesajı Paylaş

orko_8

#23
Haz 12, 2018, 10:22 ÖÖ Last Edit: Haz 12, 2018, 10:24 ÖÖ by orko_8
MiG-21, ama tek uçak ama beş uçak, kendi radarı ile önündeki bölgeyi tarayıp hedef tespiti yapmak için tasarlanmış, görevi bu olan bir uçak değildir. Klasik Sovyet av - önleme konseptine uygun olarak GCI (yer kontrollü önleme) denetiminde hedef bölgesine gider. Dolayısıyla MiG-21'in pilotunun da radarının da ileri görüşü iyi değildir. Pilot uçuşun çoğunda borda paneline bakmaktadır zaten, hedefin irtifa, kerteriz vb bilgilerini devamlı yerden talimatla almaktadır.

MiG-25'in nikel - çelik alaşım ağırlıklı, %10'u da titanyum olan gövdesi, ve bu gövdeyi iten motorları ve o motorlara hava besleyen hava alıklarının genişliği, uçağın tasarlandığı görevin sonucudur. Uçağın esasen titanyum ağırlıklı olması öngörülmüştü ancak işlemesinin zorluğu ve maliyetin yüksekliği nedeniyle bundan vazgeçildi, sadece en kritik kısımlarda titanyum kullanıldı.

Bu arada Zaslon MiG-25'in değil, MiG-31'in radarıdır. Ayrıca MiG-25'in motorları turbofan değil turbojettir (Tumanski R-15). Mesajı Paylaş

factoraptor

Mig-25 düzeltmesi için teşekkürler hocam, aklımda bir turbofandır gidiyor bu aralar..

25'in görev tanımından dolayı malzeme tercihinin farklı geliştiği doğrudur, ancak ben halen o uçağın domuz görünümüne sahip olması için bir sebep göremiyorum. Tamamen titanyumdan üretmek dışında tek alternatif mevcut alaşım değildi bence, nitekim Mig-31'deki yapısal iyileştirmeler, belki de zamanın da etkisiyle bunu kanıtlar nitelikte.


Mig-21 konusunda gelince, uçak "halk savaşçısı/people's fighter" mentalitesiyle üretilmiş bir uçak. Bakımsızlığa ve yıpratıcı şartlara rağmen uçabilen bir uçak. Fakat bu doktrin ve bu doktrine bağlı olan Mig-21 gerçekten bir pilota güven verir mi? Tabii ki hayır.

Ben Mig-21bis'i uçuş kontrolleriyle çalışırken, ve DCS'de kol uçuşları yaparken, en çok hissedilen eksiklik, ek bir hava enformatörünün varlığında bile, uçağın güven vermeyen uçuş karakteristiği ve pek de bir işe yaramayan radarıydı. Baktım gerçekten öyle midir diye, gerçekten öyleymiş.

Mig-21'in karşısına F-5 çıkarsa, net söylüyorum, gece değilse o F-5 o 21'i paramparça eder. Gece ise de tam tersi. Bahsettiğim teknolojiler ise baz teknolojileri tabii ki.

Fakat iş F-4'te, Mirage'da falan iyice bozuluyor. Zaten o yüzdendir ki tecrübeli Sovyet pilotlarının uçurmadığı 21'ler havada pek bir şansa sahip olamamıştır şimdiye kadar. Mesajı Paylaş

HDS

Görev tanımı değil yahu aleti paslanmaz çelikten yaptılar ısınıyor diye. 2,5 Mach ile uçuyor arada da az manevra yapsa olur falan.

Ellerindeki bilgi ve teknik ona yetiyordu o zaman. Amerikalı SR-71'i titanyumdan yapabilmek için çok uğraştılar. Lanet de bir malzemedir, form edilmez, bükülmez falan filan.


Rus ciddi titanyum işleyip -ki dünyanın titanyumu Sovyetler'den gidiyordu- uçaklarda kullanmaya 80'lerde başladı ve tam başladı. Çok enteresan metotlarla çalıştılar. Halen emsali azdır. :) Mesajı Paylaş

murattekin

 Çok enteresan metotlarla çalıştılar. Halen emsali azdır.  

Titanyum pres döküm???  :P Mesajı Paylaş
Murat Tekin

orko_8

"...DCS'de kol uçuşları yaparken..."



Tahmin etmiştim ama keşke baştan söyleseydiniz. Bu kadarı kafi. Mesajı Paylaş

HDS

@murattekin;

Titanyumun "skin panel" olarak kullanılmasında sıcak şekillendirme metotları kullanılıyor. Ama mesela Su-27'de de çok ciddi titanyum kullanımı var ve bunun emsali batıda yok. Belirli alt kompleler olduğu gibi vakum kabinine girip elektron ışın kaynağı ile birleştiriliyor falan filan. MiG-31'de de buna benzer gariplikler vardı.

Çünkü dünya titanyum rezervlerinin %80'i Sibirya'da ve en büyük tedarikçi Rus VSMPO. O da ambargo yedi şu sıralarda. :) Mesajı Paylaş

delenda_est_carthago

DCS ne ola ki? Mesajı Paylaş
Dum spiro, spero


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter