A 400M Atlas

Başlatan Elçibey, Eyl 30, 2015, 07:37 ÖS

« önceki - sonraki »

nokta

Airbus'tan bir günde iki A400M teslimatı

Airbus, ilk kez iki adet A400M yeni nesil nakliye uçağını bir gün içinde iki farklı ülkeye teslim etti. Şirket, 20 Mart tarihinde Almanya ve Fransa'yı temsil eden A400M programı yöneticilerine Avrupalı Ortak Silahlanma İşbirliği Teşkilatı (OCCAR) adına Sevilla, İspanya'da düzenlen bir tören ile uçak teslimatlarını gerçekleştirdi. OCCAR Direktörü Arturo Alfonso-Meiriño, "Teşkilatın önde gelen iki ülkesinin, aynı gün içinde hem de anlaşma imzasının 20. yıl dönümünde bu uçakları teslim aldığını görmek büyük bir mutluluk. Bu, OCCAR'ın A400M ekibinin son derece karmaşık olan bir programın yönetiminde yıllardır göstermiş olduğu etkin çalışmanın bir kanıtıdır" dedi. Uçaklar Alman ve Fransız Hava Kuvvetleri envanterine katıldı.

http://www.c4defence.com/Gundem/airbustan-bir-gunde-iki-a400m-teslimati/5939/1 Mesajı Paylaş

radar

Galiba @Harzemşahtı. Bu sene bize normalde 2 olması gerekirken 3 uçak teslim edileceğini söylemişti. Fazla uçak test sırasında düşenin yerineymiş. Mesajı Paylaş

karaca23

Basından takip edebildiğim kadarıyla uçağın üretiminde ve ortaklığında pay sahibi olan ülkeler zaman içerisinde bu projeye gereken önemi vermeyip alımlarda sayı düşürüp hatta alacakları uçakların bir kısmını başka ülkelere satarak elden çıkarmak istiyorlarmış . Yabancı savunma sitelerini tükçeye çevirip okududuğumda  almanya ve ispanyanın sipariş verdiği uçakların bir kısmını elden çıkaracağı yazıyor eğer durum böyleyse bizim işimize yarayan bu uçaktan fazla sipariş verilebilirmi yada elindekinin bir kısmını satmak isteyen ülkelerden alınabilirmi üstatlar daha iyisini bilir ama 10 uçak Türkiye için az değilmi Mesajı Paylaş

farabi

#48
May 11, 2018, 11:09 ÖÖ Last Edit: May 11, 2018, 11:35 ÖÖ by farabi
Aselsan'ın AN132, An188 ve An-7x üzerinden gelişmekte olan ciddi bir işbirliği söz konusu. Motor konusunda da Ukrayna'nın Snecma-GE (CFM) gibi işbirlikleri bulunuyor ki , Leap motor programında TEI'nin de iş payı var. P&W kanada gibi başka işbirlikleri de söz konusu , sonuçta yeni nesil Antonovlar tamamiyle Nato standartlarında uçaklar olacak. Almanya'nın satmaya çalıştığı A400m'lerden ziyade, önemli bir olasılıkla ileride Hava Kuvvetleri nakliye filolarında Antonov/TAI alımlarına yer verebilir. SSM'nin ilgisi alakası da bu olasılığı kuvvetlendiriyor. Mesajı Paylaş

putty

A400 değilde bir aşağısı sınıflarda C130 ların yerine geçecek uçak için C130J boyutlarında işbirlikleri yorumlanmalı Mesajı Paylaş

Merkator

Türk Hava Kuvvetleri'ne 6'ncı A400M

Türk Hava Kuvvetleri'nin nakliye görevlerinde kullandığı ve Airbus tarafından imal edilen altıncı A400M törenle bugün envantere girdi. Türkiye'nin tasarımcı ve imalatçı ortak olarak görev aldığı projede ikinci kullanıcı olmuştu.

Türk Hava Kuvvetleri bu yıl 5 ve 6'ncı uçakları alarak 2018 teslimatlarını kapadı. 2019 ve ardından 2020'de teslim edilecek ikişer uçakla Türkiye toplam 10 adet A400M almış olacak.

Kayseri Erkilet'teki 222. Filo tarafından operasyonu yapılan uçaklar, yüksek yük kapasitesi ve uzun menzile sahip.

A400M'nin azami kalkış aralığı taktik konfigürasyonda 130 ton, lojistik görevlerde ise 145 ton olan A400M uçağının azami faydalı yük kapasitesi taktik rolde 30 ton, lojistik kullanımda ise 37 ton olarak planlandı.

Maksimum görev irtifası normal görevlerde 11.300m (37.000ft), özel görevlerde ise 12.200m (40.000ft) olarak planlanan A400M, 37 ton yük ile 3.295km, 30 ton yük ile 4.535km ve 20 ton yük ile 6.400km menzile sahip olacak. Uçağın boş uçuştaki menzili ise 8.700km. Havada yakıt ikmal kabiliyeti sayesinde uçağın görev menzili daha da artabiliyor.

YÜKSEK TAŞIMA KAPASİTESİ

A400M, kargo bölümünde bir seferde 116 asker/paraşütçü komando veya 66 sedye ve 25 sıhhi personel ile bir NH-90, bir CH-47 Chinook helikopteri, iki AH-62 Apache veya iki Tiger taaruz helikopteri ya da bir AS-532 Cougar genel maksat helikopteri veya üç M113 ZPT yada bir M270 MLRS lançeri ile afet amaçlı bir kurtarma botu, 6 metre boyunda konteynırlı yarı-mafsallı kamyon, mobil vinç gibi büyük kaldırma araçları taşıyabiliyor.

Kısa ve yumuşak arazi performansı sayesinde asfalt pistlere bağımlılığı azalan A400M, 24 faydalı yük ve 1.600km uçuş için yeterli dahili yakıt ile 650m uzunluğundaki hazırlanmamış bir piste inebilecek ve yine aynı ağırlık ile 1.200m pistten kalkabilecek. 50,5 ton dahili yakıt taşıma kapasitesine sahip olan A400M, 48 saat içerisinde probe tipi yakıt ikmal sondasına sahip uçak ve helikopterlere yakıt ikmali gerçekleştirebilecek tanker uçağa dönüştürülebiliyor.

Teknik Özellikler:

·         Mürettebat: 3 ( pilot,yardımcı pilot ve yükleme sorumlusu)

·         Kapasite: 37.000 kg 116 asker, 66 sedye ve 25 sıhhi eleman

·         Uzunluk: 45,1 m

·         Kanat Açıklığı: 42,4 m

·         Yükseklik: 14,7 m

·         Boş Ağırlık: 76.5 ton

·         Maksimum Kalkış Ağırlığı: 141 ton

·         Yakıt Kapasitesi: 50.5 ton

·         Maksimum İniş Ağırlığı: 122 ton

·         Güç Grubu: 4 xEuroprop TP400-D6 turboprop motor (herbiri 11,060 hp)

·         Pervaneler: 8 Pal - 5.3 metre çapında

·         Seyir Sürati: 780 km (421 kn)

·         Menzil: 37 ton ile 3.298km

·         30 ton faydalı yükle 4.540km

·         20 ton faydalı yükle 6.390km

·         Boş Uçak Menzili: 8.170km

·         Azami irtifası: 11.300m (37.000ft)

·         Taktik Kalkış Mesafesi: 980 metre

·         Taktik İniş Mesafesi: 770 metre

·         Dönme yarıçapı (yerde): 28.6 metre

 http://www.kokpit.aero/turkiye-6-a400m Mesajı Paylaş

Terra

Bence rakamı yanlış vermişler. Bu yıl 4, 5 ve 6. uçakları teslim aldık. Yani normalde 2 uçak almamız gerekirken 3 uçak aldık. İlave uçak, evvelki yıl deneme uçuşu sırasında düşen uçağın yerine oldu. Mesajı Paylaş

Topgun

Hocam gayet güzel bir sayıya ulaşmışız. inşallah sayıyı 2'yede katlarız. Lakin, bizim anlayamadığımız bir mevzu var bu uçaklarımızın kullanımında; Devlet kendi kullanımı için yüksek meblağlar karşılığı tedarik ettiği bu uçakları niçin sadece askerin ulaşımı için kullanımla sınırlıyorda, EGM, PÖH intikallerini habire biz yapmak zorunda kalıyoruz? Devlet kamu imkanlarını niçin optimize bir şekilde kullanmıyor, bir silahlı kuvvetinin elinde olmayan imkanları için, diğer silahlı kuvvetinin imkanlarından faydalanamıyor?

İçişleri bakanlığı bizden charter uçak kiralamak suretiyle tam teçhizatlı polislerini taşıyor, tam muharebe yüküyle operasyona giden PÖH bizle uçmak zorunda kalıyor? Bir ticari havayolu uçağı ile genel sivil havacılık kuralları dahilinde silah ve mühimmat taşımak, savaş teçhizatı ve kıyafetleri ile standart koltuklara oturtmak, bizim sıkışık ticari tarifemizi sıkıntıya sokarak bu iş için uçak ayırmak zorunda kalmak ve en önemliside bu iş için ticari charter anlaşması yapıp, para ödemek, elde bir sürü askeri kargo uçağı varken ne derece mantıklıdır? ekonomiktir? biz anlayamıyoruz... Mesajı Paylaş

HDS

@Topgun, senin uçağının uçuş ömrü de takt ömrü de daha uzun. Maliyeti düşük. A-400 uçuşu pahalı alet. Sizin yapamayacağınız şeyler için kullanmakta fayda var. Mesajı Paylaş

Eray

Türk Hava Kuvvetleri'nin yeni A400M Atlas tipi askeri nakliye uçağı yapılan yer ve uçuş testlerinin ardından bugün teslim edildi.

TUAF268 uçuş kodu ile Sevilla'dan kalkan uçak, A400 tipi nakliye uçaklarının üssü olan Kayseri'ye doğru yola çıktı. Teslim edilen bu uçakla birlikte Türk Hava Kuvvetleri'ndeki A400 kargo uçağı  sayısı 7'ye yükseldi.

http://www.kokpit.aero/yedinci-a400m-ucagi-geldi Mesajı Paylaş

Eray

Türk Hava Kuvvetleri 2019'da 3 A400M teslim alacak


Türk Hava Kuvvetleri için imal edilen 7'nci Airbus A400M askeri nakliye uçağının teslimatı dün tamamlandı. Uçak, İspanya'da teslim alındıktan sonra Kayseri Erkilet'teki 12. Ana Ulaştırma Üs Komutanlığı'na uçtu.

Türkiye'nin hem tasarımcı hem de imalatçı olarak yer aldığı projeye 10 uçak siparişi ile girmişti. Teslimatı kalan son üç uçağın biri bu yıl önümüzdeki aylarda verilecek. 2019'da ise kalan iki uçak Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek. Kaza nedeniyle teslimatı yapılamayan son uçak ise 2022'de verilecek.

BİRİ KAZADA DÜŞTÜ

Normalde Türkiye için her yıl iki uçak teslim edilecekti. Ancak uçaklardan biri, 9 Mayıs 2015 tarihinde  ilk test uçuşunda Sevilla'da düştü. 23 imalat numaralı uçağın kazasında hepsi Airbus test pilotu ve mühendisi olan 6 kişilik uçuş ekibinden 4'ü hayatını kaybetti. İki kişi de ağır yaralı olarak kurtarıldı. Yapılan incelemede, uçağın yazılım sorunu nedeniyle üç motorunun 'idle' yani en düşük devire geçtiği, pilotların kumanda edemediği belirlendi. Uçak ilk uçuşunu yaptığı için henüz teslim edilmemişti.

Airbus'ın Türkiye ile yaptığı görüşmelerin ardından 2015'te teslim edilemeyen uçağın üretimi 2019'a kaydırıldı. Bu nedenle Türkiye gelecek yıl 3 uçak teslim alacak.

37 TON KARGO TAŞIYABİLİYOR

Aralarında Türkiye'nin de bulunduğu, Airbus'ın ana yükleniciliğinde tasarlanan uçak dört adet turboprop motora sahip. 116 tam teçhizatlı paraşütçü veya 66 sedye-25 tıbbi personel veya 37 ton kargo taşıyabilen uçak, 130 tonluk maksimum kalkış ağırlığı ile saatte 780 kilometre hıza çıkabiliyor.

Teslimatları 2014'te başlayan uçağın ikinci kullanıcısı Türk Hava Kuvvetleri olmuştu.


http://www.kokpit.aero/hava-kuvvetlerine-3-a400m-geliyor Mesajı Paylaş

muhendus

Keşke ilk projeye katıldığımız dönemdeki gibi 16 adet A400 e sahip olsak. Bizim büyüklüğümüzdeki bir ülke için 10 adet az. C-130 filosu da yaşlı ve yaşlanmaya devam ediyor. Mesajı Paylaş

HDS

27 ile başladık.  :)

Beri yanda, vicdansız Airbus, proje de şişti. Maliyeti arttı, sorunu arttı. Oysa ilk vaat edilen maliyetler, verimlilikler bu değildi.

İleride para olursa yine ilave sipariş olabilir. Bunun osu var busu var. CN-235'ler de ilk 52 adet ve ilave 10 adet ile epey fazla idi, ama sonra onu ELINT yaptık, bunu ÖKK yaptık, şunu şu özel görevli yaptık, bunu VIP yaptık derken, öyle dev bir filo kalmadı. Mesajı Paylaş

farabi

Zaten orta sınıf taktik nakliye uçağı arayışı mevcut. Bir de Antonov'un A400m ile rekabete sokacağı yeni kargo uçağı ile ilgili ciddi bir katılım payımız oluşmakta, ileride A400m yerine başka alternatiflere de sahip olabiliriz. Mesajı Paylaş

Topgun

Hava kuvvetlerindeki arkadaşlar, A-400'lerimizden ziyadesiyle memnunlar. Çağ atladık diyorlar, gözleri gibi bakıyor, üzerlerine titriyorlar. Gerçektende aynı bizim yeni A-350'ler gibi yapmışlar kokpiti, familirizasyon çok yüksek, rahatlıkla uçurabilirim aslında :) Onlarında en çok sevindiği konuda bu, çok basit ve kısa bir eğitim süreci ile sivil havacılığa geçiş yapabilecekler...

A-400M bizi uzun süre yeterlilikle götürebilecek bir platform. Bundan iyisi anca C-17 olabilirki o da çok uzak bir ihtimal bizim için. Ama belli olmaz artık bu işler biliyorsunuz, bakarsınız Katar bize hediye edivermiş... :) Mesajı Paylaş

Yukarı git

Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter