A 400M Atlas

Başlatan Elçibey, Eyl 30, 2015, 07:37 ÖS

« önceki - sonraki »

Elçibey

Eyl 30, 2015, 07:37 ÖS Last Edit: Kas 08, 2017, 02:00 ÖS by Yönetim



*Avrupa'nın askeri havadan taşıma ihtiyacını karşılayabilmek amacı ile Airbus Military tarafından tasarlanmış bir uçaktır,

*Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall'ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB   
firmaları tarafından 1982'de planlanmıştır.

*1989'da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı.

*Türkiye de bu projeye 1989 yılında katılmıştır.TAI tarafından geliştirilip imal edilecek uçak bölümleri; ön orta gövde,arka gövde üst panel,paraşütçü kapıları,acil çıkış kapısı, hava frenleri,kanatçıklardır. 

*OCCAR teşkilatı altında A400M Proje Yönetim Ofisi kurulmuş olup, proje katılımcı ülkeler adına bu ofis tarafından yürütülmektedir.

*Siparişler:

Almanya 53 (13′ü üçüncü ülkelere satılacak, 40′ı Almanya ordusu için kullanılacak)

Fransa 50

ispanya 27(13'ü üçüncü ülkelere satılacak,14'ü İspanya ordusu için kullanılacak)

ingiltere 22

Türkiye 10

Belçika 8 (biri Lüksemburg için)

Malezya 4

*İlk uçak 3 Ağustos 2013 te Fransa'ya teslim edilmiştir. 4 Nisan 2014 de uçak kabul belgesi imzalanan A 400M ATLAS 12 Mayıs'ta düzenlenen törenle envanterimize katılmıştır.Şu anda 2 adet uçak teslim alınmış olup kalan 8 uçağın ise 2018 yılına kadar teslim edilmesi öngörülmektedir.

ÖZELLİKLER

Mürettebat:..................................................3-4 (3 pilot , 1 yükleme sorumlusu)
Kapasite:........................................................37,000 kg , 116 tam teçhizatlı paraşütçü asker
Uzunluk:.........................................................43.8 m
Kanat Açıklığı:..............................................42.4 m
Yükseklik:.......................................................14.6 m
Boş Ağırlık:....................................................70 ton
Azami Kalkış Ağırlığı:.................................130 ton
Toplam İç Yakıt:...........................................46.7 ton
Motor:.............................................................Turboprop x 4 adet (EuroProp  TP400-D6)
Azami seyir hızı:..........................................780 km
Azami Görev Hızı:.......................................560 km
Azami İrtifa:...................................................11,300 km 
37-ton(max) yük ile menzil.....................3.300 km
30-ton yük ile menzil:................................4,500 km
20-ton yük ile menzil:................................6,400 km
Yüksüz Uçuş:.................................................8.700 km

Not:İlk konum olduğu için olması muhtemel hatalardan dolayı şimdiden özür dilerim...
  :Fotoğraf atmayı beceremedim bir türlü kusura bakmayın.

KAYNAKLAR
*Military Aircraft Airbus DS A400M(AIRBUS DEFANCE&SPACE)
*SavunmaSanayi.Net
*Kokpit Aero
*SSM Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...


swat


Ayrıca maximum taşıma kapasitesi olan 37.000kg yük ile max. menzil 1.780 NM (3.300 km) Mesajı Paylaş

Elçibey

Bu bilgiyi nasıl atlamışım ben  :( Ekleme için teşekkürler Sayın Swat. Mesajı Paylaş
ZALİME ALP,MAZLUMA EREN...

mhm

- İspanya alacağı A400M sayısını kesin olarak 14'e düşürmüş(program başında planlanan sayı 27)i opsiyonlar kullanılmayacakmış.
http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/169463/lockheed-wins-%24302m-for-jassm-production.html

- Mısır'ın 12 adete kadar A400M siparişine yakın olduğu belirtilmiş.
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/169181/egypt-nears-order-for-a400m-airlifter.html Mesajı Paylaş

swat


S&H 170. sayısındaki 221. filo ile yapılan röportaj sonrasında kuvvetin A-400M'den oldukça memnun olduğu anlaşılıyor, kuvvetin tek üzüntüsü 3. uçağın düşüşü sonrası olan gecikme her ne kadar 10 A-400M 16 adet C-160D'nin yapacağı işi yapsada gelecekte ek sipariş verilebilir.

Özellikle lojistikte çeşitlilikten uzak durmaya çalışan kuvvet için bu uçağın Tanker versiyonunu yaşlanmakta olan KC-135R yerine envantere alması mantıklı olacaktır. (Tabi şu an böyle bir versiyon yok,gelecekte böyle bir versiyondan bahsedilirse mümkün...)

Mesajı Paylaş

süper çavuş

KC-135R 'lerin orta vadede yerini alacak uçak sanırım belli gibi KC-46 .. Mesajı Paylaş

turkdefence

Sanki İspanyollar sipariş sayılarını veya opsiyonlarını kullanmayacaklar gibi bir haber okudum ama haberi bulamıyorum. Belki bu vesileyle bizim eksik 3. uçağı da daha erken teslim alırız.

https://www.flightglobal.com/news/articles/spain-and-airbus-agree-temporary-reduction-in-a400m-419604/
Mesajı Paylaş

putty

Almanya ve şimdide İspanya siparişlerini yarıya yakın düşürdüler. Peki bu durumda sipariş ile orantılı olarak alınan iş payları ne oluyor. Bu köyün enayisi bizmiyiz yoksa. Mesajı Paylaş

HDS

Salla boşver. Kimseye hayrı dokunmadı bu projenin. Ama tayyare güzel oldu. Tam da bize "cuk" oturdu.

Yalnız, S&H170'teki 221 ve 222 filo komutanları ile yapılan söyleşiyi okudunuz mu? Nasıl nir kılımkırk yarma, oradan ekonomi, şuradan sineğin yağını çıkarma var fark ettiniz mi? Muharip filolarda da bu var, ama artık ekipman ve sarf malzemeleri kabiliyetleri çok artınca göz dolduruyorlar. Yoksa, aslında kuvvetin hali bu. Kafa ve fikir bu.

Ben daha önce çok tekrar etmişimdir, çocukken gittiğim üslerde hep bununla karşılaşırdım. Hep bir ekonomi, bir harçlık arttırma hali. Hep gücünü muharebeye saklama. Mesajı Paylaş

kimlikci


swat

@HDS üstad bu ordu 97 sene önce yaşamaya başladığı zorlu süreçleri unutmamakta ama birazda saplantı haline gelmiş, yinede etrafımız ateşten duvar belli olmuyor. Mesajı Paylaş

kimlikci

Airbus Firması A400M kullanıcısı ülkelere bir çağrı yaparak uçaklarda çatlak aramasını istedi. Airbus'un uçuş güvenliğini etkilemiyor dediği çatlağın daha önceden tespit edilmemiş bir alüminyum alaşımlı materyale ait olduğu bilgisi açıklamada yer aldı. Konunun ilk olarak 2011 yılında ortaya çıktığı Airbus'un açıklamasında yer aldı. Firma Avrupa Havacılık Güvenlik Otoritesi (European Air Safety Agency /EASA) ile işbirliğine gittiğini, çözümün bulunduğunu ve uygulandığını da bildirdi.

http://www.c4defence.com/Gundem/a400mde-aluminyum-catlagi/674/1 Mesajı Paylaş

kimlikci

Airbus A400M uçaklarının motorunda yaşanan sorunlar ve çatlaklar Airbus Başkanı Tom Enders'i hatalarla yüzleşmeye sevk etti. Enders'e göre birinci hataları A400M motorunu bu motor tipinde tecrübeli olmayan bir konsorsiyuma vermekti. Alman Bild Gazetesine konuşan Airbus Group Başkanı  büyük hatalar yaptıklarını kabul ederek, "motordaki sorunları önemsemedik ve asıl günahı o zaman işledik" dedi. Enders yeni bir turboprop motor geliştirmeye çalıştıkları program başlangıç döneminde Avrupa ülkeleri liderlerinin deneyimsiz bir konsorsiyumu bu göreve atadığını ama sorumluluğun yeni motor nedeniyle kendilerinde kaldığını kaydetti. Enders, " bu bizim bugün bedelini ödemek zorunda olduğumuz büyük hataya neden oldu" dedi.

Airbus A400M'de Europrop International TP400-D6 turboprop motor kullanılıyor. Motoru Alman MTU Aero Engines, Fransız Safran, Birleşik Krallık Rolls-Royce ve İspanyol ITP Spanish ile İtalyan Avio üretiyor. Enders son olarak programı iptal etmek büyük bir hata olurdu çünkü A400M'in çok büyük bir potansiyeli var dedi.

http://www.c4defence.com/Gundem/enders-hata-yaptik/792/1 Mesajı Paylaş

BETONBEY

Almanya'nın siparişleri neden azalttığı aşikar ;) Mesajı Paylaş


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter